{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Den uansvarlige velfærdspolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja i har som jeg nok læst om hvordan vores offentlige ansatte får 5 gange så mange bank som i vores unge dage og NEJ det er absolut ikke i orden at slå på en offentligt ansat det er faktisk ikke ok at slå på nogen - men vi skal jo forsvare os hvis vi bliver angrebet.
Men jeg tager så lige med at der ifølge mit regnestykke er blevet færre offentligt ansatte så de må godt nok få en helt del bank men er årsagen ikke den at velfærdssystemet er ved at være skåret helt ind til benet og der bliver sagt nej til "næsten" alt sagsbehandler er ikke hvad sagsbehandler var engang og jeg syntes også at høre at der nogle steder må stå vagter grundet angreb på offentlige ansatte.
Hvem mon det er der slår på vores offentlige ansatte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den uansvarlige velfærdspolitik.
  • #2   26. nov 2017 Alis C ja men det er stadigt ikke ok at slå desværre er dem der normalt kommer op til en sagsbehandler tit meget sent ude og det gør ikke folk sager letter og det gør jo at folk er mere ilter smiley

  • #12   27. nov 2017 Nu har tog personale eller parkeringsvagter ikke noget med at en borger er trængt Alis...

    Jeg går ikke ind hos naboen og banker ham til lirekassemand fordi jeg har fået en restskat vel?

    Du selv Alis siger dialog fremfor vold - hvad hvis vedkommende ikke er modtagelig for dialog og bare tæver løs? er det ok i din verden. Nogle mennesker kan man ikke tale ned.

    Vold i vores system løser ikke vedkommendes problem - det gør det værre og dyrere for samfundet at kaste idioten i fængsel, Hvis idioten er så krigerisk så anbefaler jeg han tager det hurtige fly til Somalia her kan kan rase af. Der udleveres 1 stk. ak47 udenfor lufthaven hvis den på det tidspunkt findes - Somaliere elsker at sprænge alt i luften og kan de få hjælp udefra så er de velkommen.


  • #14   27. nov 2017 Alis

    Du skriver: basale fornødenheder - nu er problemet med folk som bæller, sprøjter, sniffer, løs til den store guldmedalje og når de ikke har flere penge til basale fornødenheder så går man da lige ned og plaffer løs i borgerservice for det er deres ret ik Alis?

    Få dem i behandling - tjo nogle ville gerne men de har en rygrad som en kogt spagetti og så står de stadig nede hos borgerservice med kniv eller pistol og truer......


  • #16   27. nov 2017 Nu kan man som borger i et demokratisk samfund ændre på tingenes udvikling ved at stemme - men tal viser at kun 2 ud af 10 stemmer som er arbejdsløse eller på bistand...

    hvor er det nemt at sidde og klandre uden selv at gøre noget.

    For år tilbage var der en udsendelse på tv2 om en familie som var harm over de ikke havde råd til at sende poden på sommerlejr på Bornholm, imens de i udsendelsen pulsede den ene smøg efter den anden og bællede den ene øl efter den anden.

    De har råd til smøger og øl men ikke til deres podes udvikling....og selvfølgelig er det kommunen som er den store satan at de ikke har en sættevogn ned over grænsen og hen til deres bopæl samt en million smøger som læsses af ved gadedøren... jammerlig kommune....


  • #18   27. nov 2017 Hold nu op med det svage pis...

    jeg har selv været på bunden og begået væbnet bankrøveri og indset at det ikke er vejen og analysere mine muligheder i det system der var på det tidspunkt.

    Hvor er det nemt at lægge sig på ryggen og vræle og sparke og vente på at bleen bliver skiftet....

    Hold op med at gøre folk til offer for de kan hvis de vil gøre noget selv.

    Folk som bæller og ryger som en skorsten må da have lidt intelligens til at skære ned på deres vaner så poden kan komme til Bornholm på sommerlejr. Ellers er de sgu nogle jammerlige jammerlapper.

    Hvis jeg havde børn ville jeg sulte, for at de kunne få mad og ikke tænke på mig selv.


  • #19   27. nov 2017 Alis

    Du skriver et sted at du ikke var glad for at gå på førtids pension -det ville jeg være men det er så ud fra at man har en agenda fremover andet at vande planter i vindue karmen og se tv så vil det være en styg hverdag når man er vant til en hektisk hvervedag..

    For mit vedkommende har jeg valgt selv at blive pensionist i kraft af selvpension som skulle kunne betale indtil jeg er 67 år. Man kan stadig være aktiv selvom man er på førtids pension. Der er masser af online aviser som godt kan bruge skribenter som dig det er bare at ansøge eller være aktiv i deres debat på deres blog så bliver man nok opdaget.

    Så hvis man gerne vil sidde hjemme i sine trygge omgivelser og komme med sine subjektive meninger så er der plads til det her ude.

    pt. er jeg aktiv på en Portugisisk side hvor man deler sine oplevelser af portvin, samt hvordan man kan lave Apps som gør det nemmere at dele sin kælder med andre...


  • #20   27. nov 2017 Det er alle tiders politiske fidus - de sidder inde på Christiansborg og skærer ned på overførselsindkomsterne, og så lader de sagsbehandlerne tage skraldet. Og du får dine skattelettelser, for du er en af dem, der vælger de politikere ind.
    At der så til gengæld er andre, der mister både bolig og familie og måske ikke har råd til ordentlig mad, jamen hvad rager det dig? Jr. Kommunisten.


    Ja, hvor er det forfærdeligt, at vi har sådanne politikere at kunne stemme på, der burde bare være et parti, slut, prut, finale, så havde alle været lige dumme, haft lige meget, boet i container, have lige mange børn, haft samme indtægt, spist det samme, have det samme tøj, samme materielle goder, bare det samme og samme og ingen skulle have ansvar for eget liv, det hele skulle det eneste parti vi kunne stemme på, nok tage sig af, vi skulle stå på hænder, hver måned og kun modtage lommepenge, så ville vi alle være noget så lykkelige ingen skulle prøve på at dygtiggøre sig, for hvad skulle det bruges til .....

    Hvad mon der ville ske med den menneskelig hjerne, mon det ville være det samme, som at tage et glas medicin, der kunne sløve hjernen og ladet det eneste parti tage over, jeg tror det smiley


  • #28   27. nov 2017 Jaaaaa tænk hvis alt var så let - Gudskelov for min førtidspension også burde jeg jo bare tie smiley

  • #34   28. nov 2017 Jamen, er det ikke typisk SF, de er så gode, sidder og deler ud til højre og venstre, uden at adressere, hvor pengene skal komme fra, Pia Olsen Dyhr er fuld af gode ideer, men hun har aldrig adresser på finansieringen.

  • #41   29. nov 2017 Jeg tror bare jeg nøjes med at sige at der findes mange rige mennesker i Danmark der gerne betaler deres skat med glæde og sådan mennesker har jo nok glæden hos sig ved at de har rigeligt at dele ud af og igen nok til sig selv og deres kære smiley

  • #43   29. nov 2017 Forhedehulehelvede jeg er ligeglad med at de rige bliver rigere og selvføleligt skal der være en grænse men hvis jeg havde 100. millioner og der var ligeså mange på vej gav jeg gerne millioner væk smiley

  • #44   29. nov 2017 Forstår ikke det der siges som fordelingspolitik hele tiden. De rige betaler ekstra i skat af den sidste tjente krone - og så skal man høre at alle bare er nogen der udnytter folk. Dem er der helt sikkert nogle af men ikke de fleste. En virksomhed med overskud deler det op i 2 puljer som er:

    Hensætning
    Udvikling.

    Fjerner man det grundlag for en virksomhed så kan den ikke vokse og ansætte flere.

    Selv de virksomheder som udnytter skattehuller på det groveste gør intet ulovligt da det ikke er deres problem at skattesystemet er som det er og stadig har de ansatte - skulle de flytte til udlandet til mere lukrative tilskud som gratis grund samt skatte frihed i måske 3 år - så er der faktisk flere danske virksomheder der er kommet tilbage igen.

    Det kan godt se uretfærdigt ud at man giver virksomheder bedre vilkår rent skattemæssigt men det giver dem også mulighed for at få flere i arbejde så det med at de bare kan skride holder ikke en meter.

    Jeg brugte 6 år alene på at udvikle et program som solgte i hele nord og syd, Udgifter på udgifter, nye systemer, folk til at sætte det op og vedligeholde det så i 6 år var det en ren udgift da det var færdig var det rent indtægt + support på systemet.

    Så begynder 6 års arbejde at rulle ind - skulle jeg så brandbeskattes fordi jeg har brugt 6 år plus en masse penge begynde at dele ud til højre og venstre.?

    IT verden i Danmark hyler på kvalificerede folk men der er ingen som vi også kan se på alle de skandaler der har været. Næ -nu henter man dem fra Indien eller de arbejder der på opgaver fra Danmark. Mega billig arbejdskraft, de få gode i >Danmark er ikke i Danmark men i udlandet til tårnhøje lønninger.

    Ikke en kæft har erkendt manglen eller andet indenfor IT i flere år og det undre mig. Så når folk råber op om at udlændinge tager vores arbejde så er det fordi de er bedre og det gælder sikkert for en del brancher.

    Det der mangler er en som ME som kan læse maskinkode som andre læser en bog. Den færdighed har jeg ikke for hans er mere den maskinelle viden hvor min er mere den objekt Orienteret viden - som er modul opbygning som når man bygger et hus så starter man med grunden og bygger opad og samler det hele til sidst.

    Jeg tror nok der er mange gode folk i Danmark problemet er bare at de er svære at samle til et genial team så vi for eftertiden undgår alle de skandaløse IT skandaler og spildte milliarder der ruller ud af statskassen.


  • #46   29. nov 2017 Systemerne var ikke visuelle fremadrettet, så når der kommer nye love og skattebestemmelser så kan programmet ikke følge med.

    Vi kan tage Polpot som politiet skulle bruge, problemet var fra starten af at man kunne lave anmeldelser via nettet, men problemet var at man ikke kunne overføre den anmeldelse elektronisk til system og man måtte så manuel skrive anmeldelsen.

    Jobnet systemet kunne ikke gemme og man skulle ved hver møde skrive hele historikken ind igen.

    Helt ærligt - det er basale fejl som burde været opdaget ved en betatest, hvor det nye system køre sideløbende med det gamle system af sikkerheds grunde.

    Men du har delvis ret, KMD lukrerede på at de var de eneste som udviklede offentlige systemer og bevist trak det ud for at få flere penge som med Amanda som i sidste ende kostede skatteydere 340 millioner på trods af at det var budgetteret til 214 millioner og til sidst skrottet.


  • #48   29. nov 2017 lavedee lige en opdateret kommentar i #46

  • #49   29. nov 2017 Ja og nu er der en ny "IC4"! skandale på vej med de nye fly hvor man allerede har stoppet med at producere reservedele. Hvor helvede vil de finde dem henne?

    Købe ekstra fly og bruge dem som reservedele?

    Til tider så skulle man tro det er aber som sidder og beslutter det og af rent helt rammer de rigtige taster.


  • #50   29. nov 2017 Link til påstanden om at reservedele er en saga blot...

    http://krigeren.dk/vigtige-reservedele-til-f-35-allerede-paa-vej-ud-af-produktion/

    Det kan man så også læse på; Politikken, fyens.dk, alttinget.dk, osv...så man ikke tror det er en rapand... der er faktisk mange flere medier som skriver om det men det gider jeg ikke smide her for så bliver jeg aldrig færdig.


  • #51   29. nov 2017 Polysl tænk hvis alle de selskaber brugte alle deres overskud i Danmark frem for at sætte dem i et skattely det vil blive en vind - vind så vil alle blive til gode set dette her har jeg prøvet at skrive 4 gange i træk men bliver smidt af smiley

  • #53   30. nov 2017 Leon

    Det er et fåtal som er mere kortsigtet som virksomhed, hvad er ideen at fjerne overskuddet på andre funktioner som ikke er skattepligtig, som

    Vedligeholdelse
    udvikling

    De behøver ikke at gå i skattely men lade dem hvile i forskellige kasser i virksomheden.

    Ingen bygger en virksomhed op for at være kortsigtet, og dog nogle gør, men ikke de fleste så en generalisering er ikke på plads at gøre alle til banditter.

    Hvad skulle det overskud så bruges til Leon? det er et fåtal der laver det nummer så jeg forstår ikke kritikken da det ikke engang er på 1% men mere en promille.

    Og hvordan vil du have en virksomhed vokser hvis de giver overskuddet væk?


  • #54   30. nov 2017 Akis

    NU forsætter du med at vrøvle...om noget du slet ikke har forstand til.

    Mennesker erstattes af robotter i meget slidsomme funktioner, men der er nogen som skal vedligeholde en robot og programmere den i nye funktioner ud fra de emner den skal udføre.

    Det giver også nyt arbejde til underleverandører af reservedele og til producenter af reservedele - du skal være glad for at nu kan folk ikke slides op i den funktion - nu får de via en opgradering i robotik en ny funktion som på ingen måde er opslidende.

    Hvad er problemet i at dem som har råd til en Apple er rige og dem som ikke har råd men må nøjes med en noname - det er eng gang ævl. Hvad rager det mig at naboen ikke har råd til samme udstyr som mig. Hvad gjorde man i min studie tid? jo man sparede op. Det er netop problemet med samfundet i dag at man vælger den hurtige dyre løsning som gør dem fattigere pga renten. Hvad rager det mig? hvis folk ikke vil sætte tæring efter næring så er det fordi de er for dumme og korsigtet idioter.


  • #56   30. nov 2017 Alis C #52 vi har jo brug for alle de arbejdspladser og det er vel fair nok at de så har et overskud de kan feste for når de så også betaler det mere til vores velfærdssamfund smiley

  • #57   30. nov 2017 Polysl #53 jeg skrev ellers et godt svar til dig men blev igen - igen smidt af, så nøjes med at skrive at Danmark burde have et forenklet skattesystem og hvor regelsættet var så enkelt at en med en 9.klasses eksamme kunne regne sin skat ud, det var der også en på DR2 der udtalte smiley

  • #59   30. nov 2017 Polysl glemmer en ting, og det er, for hver IT ansat, ryger der 8 arbejdere.

    Og nej, du kan ikke bare uddanne dig ud af det, det er det rene pyramidespil, hvis du da kender det!


  • #61   1. dec 2017 Dem som betaler mest til velfærd staten er:

    Shevron
    novo nordisk
    shell
    tdv
    lego
    Maersk
    Nordea
    lego

    7 firmaer som tilsammen betaler 17 milliarder.

    Og så er der andre 50.000 andre virksomheder som bidrager. De firmaer gør det også muligt at have ansatte som betaler skat i Danmark.

    gu ved hvis vi ikke havde 57.000 virksomheder i >Danmark, et smukt land med fabriks ruiner - folk i boliger som er ruin hober, daglige kampe om en hvidkål, den som skyder først vinder.

    Så ud med alle snyderne og det gælder jo også den almindelige lønmodtager som har trukket sine træsko fra i skat. Bedrageri, arbejder sort. vennetjenester - bedrageri. Du klør min røg så klør jeg din ryg - bedrageri.

    Syge som får erstatning for skade og er sygemeldt og arbejder sort - bedrageri. Faktisk så mange at der er fokus på problemet, men det er jo de store sataner der er problemet ik?

    Faktisk vil jeg anbefale alle de virksomheder der snyder skal lukkes og alle skal fyres så kan vi se hvor godt det er for Danmark. De ansatte bære ingen skyld men fanges i den retfærdiggørelse som nogen med en meget lille horisont har.


  • #62   1. dec 2017 Oveni så har vi de dejlige medarbejdere på jobcenter Lærkevej i KBH, som hyre en læge som skal undersøge folk på jobcenteret på trods af det er dybt ulovligt. Dvs. man prøver at underkende ens egen læge.

    Man sidder overalt i båse med glas så alle kan se hinanden og høre hvad der tales om.

    Hvor er den ukrænkelige ret til at være anonym? det r som en kvægvogn anno <Tyskland 2 ww.

    Syge folk kommer i job praktik på trods af at de ikke kan løfte en tændstikæske.

    Man kaster folk fra sygedagpenge til jobs afklaringssystem som betyder de bliver bedraget for 5000 kr om mdr.

    Jeg vil med et pænt ord beskrive de ansatte som nogle af de mest idiotiske nærige og sindssyg fikseret skrivebords soldater hvis formål at pleje egen interesser for der er jo bonusser når man får smidt en fra sygedagpenge til job afklaringsforløb.

    Man har derfra smidt syge folk på bistand, som via en anke blev ikendt som dybt ulovligt ifølge de retnings linjer fra borgen om at ingen som er syg kan komme på bistand men skal tilbydes et nyt forløb.

    De sindssyge prøven på besparelser er ikke retnings linjer fra borgen men frit vurderet som en fortælling fra H.C.Andersen.

    Her har vi det klare bevist på at en kommune prøver i bedste stil at være en stasi enhed i kommunen - og flere fra Lærkevej er dag også truet ifølge indlæg på avisen.dk. hvor en sagde at skulle de møde en der i supermarkedet så ville jeg sparke kællingen i fjæset. Der er lavet demonstrationer foran Lærkevej og den ledende er blevet truet af jobcenter som mener at han nok ikke ser så syg ud som det lader til. Det er så taget tilbage og undskyldt.

    Man lagre ens politiske retning på jobcenter på trods af de benægter det men de spørgsmål der stilles til klient fortæller klart det modsatte.

    Så jeg vil da mene at der hvor man skulle sætte ind var på jobcenter og ikke dem som faktisk holder røven oppe på Danmark...

    Over and out....


  • #65   1. dec 2017 sikke en gang ævl, det er netop fortolkningen som gør at de kan gøre som de vil ellers vil vi se det hos alle jobcenter - politikere udstikker regler men de regler kan fortolkes som fanden læser biblen.

    Så mener du at alle de overtrædelser der sker på Lærkevej er ok?

    Vi snakker ikke om 4 men mere end 50 overtrædelser så lad være med at beskytte jobcenter for deres svinske behandling af syge.


  • #69   1. dec 2017 Nu har jeg selvpensioneret mig så jeg trives da meget fint ved at være pensionist., Det det drejer sig bare om at fylde sin hverdag op med gøremål og ikke bare sidde og stene foran tv og tulle rundt og rette på figurer og kigge i skuffer.

    Og det kan man ikke give regeringen og DF skylden for vel? smiley


  • #72   1. dec 2017 >Alis

    Det er ingen fidus, men alm arbejde over nettet, samt udvikling af programmer for vinhandlere, og vin producenter i Portugal. Samt jeg har nogle aftner hos min franske ven som har en portvinsbutik hvor han om aftnen servicerer med smagninger for turister - så jeg er ingen bandit vel? smiley der udnytter og snyder og bedrager, men en lønslave på mine betingelser.


  • #73   2. dec 2017 Gu ve hvad der kom ud af KL sagen med Mont Blanc kuglepende, rejser osv.

    <Misbrug af offentlig midler - men det er nok regeringen som har skylden at de bare bruger løs af midlerne. Alle fra KL er offer for det offentlige system samt regeringen og bestemt df...De er værre end IS. fy daføj hvor går det godt i Danmarkistanien.


  • #75   2. dec 2017 For mig er det ikke i småtings afdelingen for det handler om moral, med at man klasker syge og lede i hovedet og røv og tager på ferie rejser og dyre lorte penne og andet gøjs som kunne komme borgerne til gode.

    KL gav politiker gratis hjælp juridisk - nå det er så i småtings afdelingen så det gør man ikke noget ved. Det er så også den holdning der hersker i KL. småting....ikke værd at nævne...vi nakker et par syge så er pengene hjemme .
    Hold da pikme da....


  • #77   3. dec 2017 En af de her forbistrede rige giver store bonusser hvert kvartal som tak for et godt arbejde.... smiley

    https://www.avisen.dk/lars-larsen-i-gavehumoer-giver-1800-ansatte-kaempe-l_473854.aspx


  • #79   3. dec 2017 FHHH

    De får bonus 8% ud af det samlede salg i butikken. så alle er vel interesseret i at salget bliver så stort som muligt. Der er tilfælde hvor de pr. medarbejder har fået 33.000 i bonus. Mon ikke de så selv holder justits med at ingen går og dovner den for det får jo konsekvens på deres kvartal bonus.


  • #89   4. dec 2017 Og erhvervs livet gør ikke noget bare høster og høster...

    8.3 millioner på en*' time til fattige børn i Danmark

    Det er de her erhvervs røvhuller som bare tænker på sig selv og rager til sig - ik?

    Nu nu må vi så se om de penge fra erhvervs røvhullerne også kommer til fattige børn til gode - for en ordens skyld så er DF ikke blandet ind i den indsamling eller de 179 kolbøtter nogle idioter har valgt ind.

    Det må da være vand til øjnene som pisser ud og kære lille mormor.

    Sikke noget lort for de kritikere som har kæmpet for at erhvervs livet lægger nogle af de forbistrede penge fra skattely ned i lommerne på børn som har søgt julehjælp....satans nu falder det hele til jorden med at forbande det lorte erhvervs liv.


  • #91   4. dec 2017 Jeg er ikke forarget - man får hvad man vælger ik? og i øvrig kan jeg være pisse ligeglad. Hyg jer fuck Damarkistan... ha ha

  • #93   4. dec 2017 Polysl er bare på ferie smiley smiley smiley

Kommentér på:
Den uansvarlige velfærdspolitik.

Annonce