{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Seng med på jobcenter {{forumTopicSubject}}

Kommunen har været så large at stille en seng til rådighed så personen som er kræftsyg, ødelagt ryg, brækket håndled, for syg til Kemo for lungecancer.

Det skal lige bemærkes at sengen er på hjul så pågældende selv med en åre skubbe sig hen på jobcenteret. Der kan evt. søges om en plæneklipper motor - men det er mere kompliceret end som så, for så skal den synes i syns hallen og have nummer plade. Det er ikke noget kommunen lige pt. vil betale for - du har muligheden for at anke afgørelsen.

Man kan ikke stille en vogn til rådighed da man skal hente en patient som har knækket neglen og hurtigt indlægges på negle fileriet.

Jeg venter på at man graver døde op og få de dovenkroppe aktiveret for vi kan ikke have nogen der bare fiser den af.

Sagsbehandlere hulker løs på avisen.dk om at de til tider må lave afgørelser som er imod deres overbevisning. Jamen det er da nemt at hulke løs i medierne men gøre noget vil ingen. For nu har man en bonus ordning på 4000 for at få staklerne fra sygedagpenge til en udredningens ydelse som betyder at personen får 5000 mindre. Wow så hulker sagsbehandlere ikke mere når de med et stort smil går hen til banken .....

Nogle gange for man lyst til at svinge et bat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seng med på jobcenter
  • #2   16. jul 2017 #jfr, Polysl. For nu har man en bonus ordning på 4000 for at få staklerne fra sygedagpenge til en udredningens ydelse som betyder at personen får 5000 mindre. Wow så hulker sagsbehandlere ikke mere når de med et stort smil går hen til banken .....

    Denne del kræver for mit vedkommende en forklaring, jeg forstår ikke en dyt, du må uddybe for mig, som om jeg er en tåbe. smiley smiley


  • #3   16. jul 2017 Kisser

    En som får sygepenge kan gå en vis tid, dog kan den forlængeres mere end 52 uger, får man afslag på forsat at være på sygedagpenge ryger man på en anden ydelse som hedder udrednings forløb som er ca. 5000 mindre pr. md.

    Sygedagpenge bliver beregnet ud fra din timeløn fra din arbejdsgiver.

    Udredningsforløb er fasen hvor syge bliver "kortlagt" for hvad man skal gøre i forløbet, det kan være optræning, eller behandling for et misbrug af et eller andet eller førtidspension, men det er stort set umuligt at få det, andet hvis du stort set er skinød.

    Det er noget kommunen har stor interesse i at få folk på, så de har udlovet en dusør til sagsbehandlere som kan få folk fra sygedagpenge til et udrednings forløb.

    Ikke nok med det, men så kan de lige dreje kniven lidt mere rundt i såret ved at kunne bevise at klienten er job klar så ryger de på en endnu mindre ydelse som kontanthjælp. Igen klinger kassen hos både kommune og sagsbehandlere som score dusøren for at være nogle dumme svin.


  • #4   16. jul 2017 Ole

    Det har aldrig været politik hos politikere at sagsbehandlere spekulere i at sende folk på en lavere ydelse fordi de får en bonus. Det er måden at man fortolker politikken og helst til egen fordel.


  • #6   16. jul 2017 Polysl, jeg tror slet ikke, det er noget de ønsker at gøre, for det er jo ikke positivt, men som ole S skriver #5, så er det diktat fra Christiansborgs side, de sagsbehandler bliver nød til at følge.

  • #7   16. jul 2017 tror ikke det er så stramt defineret fra politisk side, til tider tror jeg kommuner læser loven som fanden læser biblen

  • #9   16. jul 2017 Tak for din udlægning af sagen, polysl.
    Jeg mener som Ole, det er ikke de ansattes skyld, de har et job at passe, og der er altid to sider af en sag. Nogle prøver at udnytte det sociale system, og de ødelægger det for dem der virkelig trænger til hjælp.
    Nogle af de afslag folk får er groteske og det er forfærdeligt at meget syge mennesker skal leve under det pres at de ikke kan opretholde tilværelsen.

    Men desværre kender jeg også det hele fra den side hvor der sidder personer, som udmærket kan arbejde men som er stressede og derfor mener at de ikke kan arbejde, og tro mig det er mange. Så sagsbehandlerne bliver måske lidt immune, Selvfølgelig er der flere der virkelig skulle tildeles førtidspension, det giver jeg dig ret i.


  • #10   17. jul 2017 Ole

    Nu er det 10 år siden med amanda så det kan ikke bruges som argument, de har et system nu men stadig kan de ikke tale sammen med andre kommuner - men lad det nu ligge for min udredninge ville fylde flere a4 ark og det gider ingen læse.

    Kisser

    Jeg plædere for bestemt at kommuner ligefrem belønner medarbejdere med en bonus for at sætte dem på en lavere ydelse - det kan man da ikke være enig i? Det betyder også at kommuner har en meget fri fortolkning af loven fra borgen - den kan man vel ikke være enig i ?

    Så jo - de kan gøre noget for det men de vil hellere hulke løs i medierne og folk æder deres lort.


  • #12   17. jul 2017 Polysl, jeg tror, vi mangler at få nogle oplysninger, før vi helt kan forstå dine indlæg, indtil videre, må du have indersider viden, siden du kan udtale dig på den måde, ingen kan sidde i det offentlige system og manipulerer med paragrafferne, som de bliver nød til at forholde sig til.

  • #13   17. jul 2017 Ole jeg ved ikke hvorfor du blander skat ind i den måde kommuner sanktionerer regler. Skat er da fløjtende ligeglad med hvordan kommuner sanktionerer regler fra borgen.

  • #15   17. jul 2017 Jeg har faktisk insider viden om de tilstande der råder på de offentlige kontorer, og det er ikke rare sager de ansatte bliver bedt eller tvunget til, så min sympati ligger nok hos dem der hver dag bliver hånet skældt ud og behandlet dårligt, og det er ikke rimeligt at folk skal gå på arbejde for at forsvare deres handlinger, som bliver dikteret oppefra.

  • #19   20. jul 2017 Google det....

  • #20   20. jul 2017 google bonus til sagsbehandlere

    eksempel du kan finde flere bla. andet med børn anbringelse
    https://www.tvmidtvest.dk/artikel/ekspert-om-sygedagpenge-bonus-det-virker-meget-mystisk


  • #21   21. jul 2017 Jeg kom til at tænke på hvilke virksomheder som vil gå med til at have en i praktik som har en seng som kommer med en varebil? De må da se det nedværdige i at få en praktikant på de betingelser.

    er det ikke slaveandel med syge som udføre et eller andet gratis for virksomheder som gnider sig i hænderne og lover gud og grønne skove og sidst får et spark i skridtet.?


  • #22   21. jul 2017 Det er i hvert fald noget nyere, jeg har aldrig hørt om bonus ordninger indenfor stat og kommune.

  • #23   21. jul 2017 jetset

    Nogle er tilbage til 2014 så de kan vel ikke kaldes nyere


  • #24   21. jul 2017 3 år - vil jeg kalde nyere, det er jo ikke et fænomen, vi har hørt om før, jeg har i hvert fald ikke - men det skal selvfølgelig undersøges til bunds, en opgave for Folketinget smiley

  • #25   21. jul 2017 Så kan de samtidigt undersøge hvor de penge blev af til autister som blev flyttet til alm. klasser - selv siger kommuner at pengene er brugt andet sted, dvs. at de penge man fik til at financierer overflytningen er væk - det må da kaldes bedrageri.

  • #26   21. jul 2017 Er der ikke den services i div. kommuner landet over, at regnskaberne er offentlige, så borgerne kan se, hvad ens kommune prioriterer ??

  • #27   21. jul 2017 Jetset

    Man kan ikke prioritere penge som er båndlagt til børn med speciel handicap til andet formål - så ¨de burde anmeldes.

    Det var penge fra regeringen som netop var målrettet børn med svært handicap som kom i alm. klasser.


  • #28   21. jul 2017 Jamen, det har da foregået alle dage, hvad med alle de millioner de fik, som skulle gå til velfærd for de ældre, de blev da også brugt til noget andet, jo kommunerne administrerer selv.

  • #29   21. jul 2017 Er du klar over hvad båndlagt midler betyder?

  • #30   21. jul 2017 Jeg ved godt, hvad båndlagt betyder, men det gavner ikke så meget åbenbart.

Kommentér på:
Seng med på jobcenter

Annonce