{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Danmarksøkonomipolitik eller manglen der på. {{forumTopicSubject}}

Ja har i mange dage haft lyst til at skrive om Danmarks førte økonomipolitik og så så en overskrift om (15.års skattepolitik har kostet x-antal milliarder) en overskrift i Danmark (en notits på bagsiden af aviserne i resten af verden).
Jeg tager lige et par af vores overskrifter igennem de sidste mange år.
1. Stein bagger svindler for en milliard (hvor blev de 200 millioner af)
2. co2 kvote svindel for x-antal millioner (Danmark bliver også nævnt i denne sammenhæng)
3. DONG - Staten sælger DONG aktier for småpenge til Goldman Sachs bank (og hvor aktierne nu sælges for 100 til 1000 gange) beløbet den danske stat fik (dårligt købmandskab).
4. Udbytteskat 12,5 milliarder sendt ud af Danmark.

Ja hvis nu jeg siger at de 4 ting kun trækker overskrifter i Danmark og ellers skulle det da lige være nr.3 der får en større notits i et par aviser over i USA, resten vil lige være overskrift i en dag eller en uge for så har vi glemt det i Danmark (vi er nemlig vant til en økonomisk ført Gø og Gokke politik i Danmark.
Men hvorfor kan alverdens svindler køre om hjørnerne med det danske skattesystem er det ikke fordi dem, altså vores alle SKAT er blevet sparret ihjel (at der ikke er folk nok i SKAT og det gør at Danmarksbefolkning bliver snydt, eller de fleste af os).
Men findes der en logisk forklaring eller må jeg bare nøjes med at tænke at velfærdssystemet står for fald grundet en dårligt ført skattepolitik (og er det så ikke skatteministeren - altså jeg kunne ikke lave et flertal) der har ansvaret for den førte politik og burde det ikke have en konsekvens og ja skatteministern får jo stadigt sin politikere pension og det selvom velfærdssystemet vel må lide under mangel på de mange 100-vis af milliarder.
Er jeg helt væk?


Kommentarer på:  Danmarksøkonomipolitik eller manglen der på.
  • #1   9. apr 2017 du glemmer lige at skat måtte lukke deres automatiske system ned og fryse alle personer der skyldte i skat - her er også tale om milliarder som så skal inddrives ved en manuel behandling som faktisk ikke er muligt med de få ansatte.

    It systemet var åbenbart lavet af en på 5 år og da det ikke kunne regne 2+2= 5

    Og så vælger man dælme KMD til opgaven med et nyt it system, KMD er berygtet for ikke at levere varen eller til tiden og fulde af fejl.


  • #3   10. apr 2017 Problemet er vel i bund og grund at ALLE vil ha'... men INGEN vil betale ???

    Hvis alle betalte deres skat med stolthed og glæde... og INGEN krævede noget de ikke havde brug for/krav på, så ville det gå rigtig godt i lille Danmark. smiley smiley

    Desværre findes der personer i denne verden der syntes at det er fedt at "stjæle" andre menneskers penge og snyde hvor de kan, så vores naive regering er bare nødt til at ansætte de skatte-medarbejdere der skal til, for at stoppe snyderiet... Og det kan IKKE klares med en tro- og love erklæring... smiley smiley


  • #4   10. apr 2017 Fister

    Det du lister op er den græske måde at leve på, lad andre betale og lad være med at slå noget ind på kasse apparatet.


  • #5   10. apr 2017 smiley Ja!! Og se hvordan det gik i Grækenland. Det er vist ikke noget at stile efter... smiley

  • #6   10. apr 2017 Polysl jeg siger bare: hvis varen ikke er i orden, skal sælger ingen penge have smiley

  • #7   10. apr 2017 Claus G det var en større gruppe du tog og sikken en mundfuld og det er jo ikke alle der svindler smiley

  • #8   10. apr 2017 Fister jeg syntes også at der skal ansættes rigtigt mange i SKAT eller også i SKAT ligesom jeg syntes der skulle ansættes mange i resten af det offentlige sektor smiley

  • #10   13. apr 2017 Leon

    Det er bevist at flere medarbejdere i den offentlig sektor ikke betyder at man får mere fra hånden. Det betyder bare at flere kan gemme sig og dovne den.

    I det private render man ikke til kaffepause så længe folk står i kø, det gør de i det offentlige- har set det på borgerservice, da jeg skulle have fornyet mit pas og senere mit kørekort.

    Hvorfor er der gode eksempler i det private at man skære en arbejdsdag på firmaet regning? Beviserne hober sig op og siger at man laver det samme på en 4 dags uge som en 5 dags uge. Det beviser at man dovner den af en dag om ugen.

    At man så er gået den vej gør at kunder er mere tilfredse fordi medarbejder er mere effektive.

    Er dog enig i at der skal ansættes flere i skat, men kun som vikarer indtil der er kommet et overblik over skyldnere og inddrivelser.


  • #12   13. apr 2017 Claus G Ja men så tager jeg da bare og smider et kloak-kort + et motorvejs-kort + et kort hvor den offentlige transport kommer med for Claus G du vil vel ikke fortælle mig at regeringerne igennem rigtigt mange år har gjort det godt inden for de 3 jeg lige sådan smider ind smiley

  • #13   13. apr 2017 Polysl jeg kunne nu godt tænke mig at se hvordan de private hjemmehjælpsfirmaer der er gået konkurs skal kunne forsvares ved at den offentlige hjemmehjælp skulle arbejde mindre og ellers kunne det være sjovt at høre den private hjemmepleje og den offentlige hjemmepleje forsvare din tale, jeg syntes nu altid jeg høre at den offentlige sektor løber smiley

  • #14   13. apr 2017 Leon

    Jeg taler ikke generelt men interessant at nogle kan være mere effektive end andre.


  • #15   13. apr 2017 Polysl jeg var også ved at sætte det sammen i det andet svar og jo der er ting de private er bedre til, men plejesektoren bør være hos den offentlig sektor smiley

  • #16   13. apr 2017 Leon

    Jeg skal ikke gøre mig klog på plejesektoren


  • #17   13. apr 2017 Polysl jeg syntes nu heller ikke at politiet og retsvæsenet skal privatiseres, da der er ting der bare høre under den offentlig sektor smiley

Kommentér på:
Danmarksøkonomipolitik eller manglen der på.

Annonce