{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Klimaforandringernesspøgelse - Hjælp Afrika. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er begyndt at tænke på om jeg kan gøre en forskel og lur mig om ikke alverdens telefonsælger der tjener penge på (Godhedsindustrien) vil kime mig ned efter dette indlæg smiley
Men kan det tænkes at man kunne sætte småpenge i Afrika - småpenge der skulle bruges til mad/vand + opsætning af skove - skove der jo (hvis jeg tænker rigtigt) kunne sætte gang i en god gammel cyklus da træer jo trækker vand til sig og så frigiver den igen - samt laver skygge der jo holder på vandet, der igen giver liv til græs - dyreliv + i den sidste ende afgrøder til menneskene.
Men er jeg bare den naive person der tror på at miraklernes tid ikke er forbi, for ja jeg har set og oplevet en del mirakler - fået 2 dejlige børn overlevet grimme sygdomme, så jo det var mirakler smiley
Men tænk nu på at Afrika er et kontinent der hvis det blev rettet op skove som dyrelivet igen vil være et af verdens lunger.
Ja bare lige en af mange tanker der kom ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klimaforandringernesspøgelse - Hjælp Afrika.
  • #2   6. mar 2017 Nu er det ikke små penge der er brugt i Afrika men fantasi milliarder og de dumme negere bor stadig i hytter og går 25 km efter vand fordi den pumpestation er blevet pillet ned sten for sten - laver man en skov vil de bruge den som brænde og så er vi tilbage til 0 -

    Ingen udenlands firma udnytter Afrika længere det klare de ret godt selv med religion, sult, vold osv. men når hjælpe organisationer går ind og hjælper med mad så stjæles de af oprører og flere steder betaler man beskyttelses penge bare for at komme ind.

    For mig at se så er det en håbløs kamp der er ført i de sidste 50 år - og jeg syntes det er nok. Viljen er der ikke, ingen gider gøre noget end bare flygte enten til andre dele af Afrika eller til EU.

    Det er som at trække et æsel baglæns for den gider ikke gå forlæns. Spar jer kroner og brug dem på de svage danskere for her ser man en forskel.


  • #4   7. mar 2017 Javist findes der mirakler, men bare ikke i Afrika, de har deres egen mentalitet, bliver det ikke i dag så bliver det i morgen, Mannana som man siger i Mexico.

    Der er intet at stille op, der er et styre der meler deres egen rævekager, og befolkningen kan åbenbart ikke stille noget op, der uddannes børnesoldater der slår deres egne forældre ihjel når de først er blevet truet/ hjernevasket. Der er ingen respekt for mennesket eller livet.


  • #6   8. mar 2017 Claus G Jeg hjælper de hjemløse smiley

  • #7   8. mar 2017 Polysl Ja jeg har selv hørt om Afrika siden jeg var spæd og hvis jeg ikke spiste op udtalte min mor: du skal bare tænke på de små børn i Afrika smiley

  • #8   8. mar 2017 Kisser D Ja måske, men mon ikke der findes en løsning på Afrika og deres problemer smiley

  • #9   8. mar 2017 Nasty hvad er det for en bog smiley

  • #10   8. mar 2017 Ja jeg ved jo godt at der er mange problemer i Afrika og selv nogle af vores politikere har udtalt sig om hvordan mange af de penge der bliver sendt ned til Afrika går til bestikkelse/korruption og ja så komme der til beskyttelsespenge til alverdens pirater OSV.
    Jeg fik lige smilet frem da talen gik på: Hvis der blev sat skov OSV.
    Men vil det ikke være en hjælp til selvhjælp, hvis Afrika blev hjulpet på den rigtige måde og tænker i hvor meget der bruges på grænsesikringer i Europa, der må da være nogle i Afrika der ønsker et grønt Afrika smiley


  • #11   8. mar 2017 Leon

    Mange projekter er nul løsninger, plaster på et brækket ben, man har analyseret sig til at den vigtigste ting er vand - men det hjælper på en måde ikke at bygge brønde som dræner det sidste grundvand.

    Hvis man kan lave olie ledninger som er flere tusinde km lang så kunne man vel også lave vandledninger til stationer som afsalter vandet, og restproduktet kan sælges som ren salt.

    Men det forudsætter at pumpestationer er bevogtet, sådan løsninger har man i Mellemøsten - har set det i Israel og Saudi Arabien.

    Når man ser hvor hurtigt israelere og saudier kan gøre ørken til frugtbar land så kan det også gøres i Afrika. Er vandet der så kan afrikanere blive selvforsørgende i stedet for at få nødhjælp og kladdehæfter og blyanter.

    Det er et dyrt projekt, men hvis hjælpe organisationer samles om det så burde det kunne lade sig gøre.


  • #13   8. mar 2017 Nåh. Jeg ved nu ikke rigtigt hvor meget der er om klagesangen om Afrika her og hvor meget der drejer sig om fordomme og forældet viden.
    Googler man på "Afrika - økonomi" ser tallene helt anderledes ud med store væksttal og en hurtigt framvoksende middelklasse i mange lande, men det er jo nok svært at overvinde de indterpede nedladende fordomme til "sorte". smiley smiley


  • #14   8. mar 2017 Erik

    Og har det noget som helst effekt på landbefolkningen de tal? Det rager da dem en skid, vi har nogle gode tal fra byerne og en industri som er baseret på slavelignende - BNP i pågældende land er da skide ligeglad med resten. Men det fortæller jo intet.

    Det ville svare til at det gik godt i KBH og resten er total ligegyldigt.

    Kommer der mere vand til de udtørrede områder?
    Ske der en udvikling i de udtørrede områder?
    Bruger man penge på de udtørrede områder?


  • #16   8. mar 2017 Ja jeg husker godt som barn hvordan jeg hørte om Israel og deres udbygninger og vandingskanaler og jeg syntes de gjorde det godt og se bare nu til dags (bort set fra konflikterne) køre det jo fint smiley

  • #17   8. mar 2017 Claus G.
    Nu ved jeg jo ikke noget om din baggrund for at vide mere om Afrikas udvikling end diverse vidensbaser.
    Hvor ny er din vidensbaggrund?
    Hvor nøje er dit kendskab til det enorme kontinent?
    Mon ikke din faktiske viden er koncentreret til få og små bidder.
    Viden - omfattende - henter man nok ikke meget af som enkeltperson - det er vist hybris du udtrykker.


  • #18   8. mar 2017 Herregud Claus.
    Du er 38 år.
    Jeg tvivler på du har nået at samle viden nok til at skose andre, men du kan jo godtgøre det her. smiley


  • #20   8. mar 2017 Er det den her du mener Claus?:
    Kort sagt Leon, jeg har investeret mange penge i Afrika og projekter, det er bare ikke det værd. Mange lande og regeringer er korrupte. Brug hellere tankerne på danske hjemløse feks.
    Eller denne?:
    Afrika vil ikke hjælpes, de fleste dele af Afrika, stjæler hellere nødhjælpen, og sælger den videre, præcis som regeringen feks lukker af for internet, fordi de er bange for propaganda i den engelsktalende del, osv osv osv. Jeg har masser af skrækeksempler. Politiet tager et givent beløb for at modtage og dømme en anmeldelse på kriminalitet m.m. Jeg har været det hele igennem, og har tabt MANGE penge på projekter i forsøg på at hjælpe de fattigste. Men de korrupte stjæler det hele, og dem med lidt magt tager det sidste. Så spild at tid, for de vil som sagt og kan ikke hjælpes.

    Ingen af dem viser jo ikke andet end fordomme.
    Storinvestor måske?
    Jeg tvivler, men du kan jo stadigt uddybe. smiley


  • #21   9. mar 2017 Jeg håber at vi alle sammen husker på at jeg holder på at alle har retten til at ytre sig og Gudskelov for at vi har forskellige meninger smiley

Kommentér på:
Klimaforandringernesspøgelse - Hjælp Afrika.

Annonce