{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Fortid og nutid - autisme. OSV. {{forumTopicSubject}}

Ja dengang jeg var barn kunne jeg godt få en speciel behandling (bytte skole - komme på en børn-psykiatrisk afdeling), men er de fleste af de tiltag sparret væk - nu til dags og var det at være et skarnsunge, der bare var et barn, der kunne lege med sig selv - eller med sine venner - bare en naturligt ting?
Jeg tænker på hvordan jeg i første klasse bare kedet mig, når vi havde regning og hvor jeg hellere vil tegne, eller lave sjov, jeg var dog modtageligt for det danske sprog/religion/geografi/historie, så jo efter 9.års skolegang, en 9-klasses afgangsprøve som var ok, desværre fik jeg ikke lært engelsk og tysk, grundet mit syn den gang var (hvorfor skulle jeg lære de sprog, jeg var jo dansk), ej hvor var jeg dum.
Men jeg vil gerne gentage en tale jeg har haft meget længe: er der ikke noget autisme i os alle sammen, jeg tænker at vi alle vel bliver meget (hvad skal jeg kalde det?) en pludseligt forandring i dagligdagen som gør at autismen kommer frem i folk, da de fleste jo ikke bryder sig om den store forandring i dagligdagen og sætter gerne et par historier op som eksempler.
1. Hvis nu du i morgen fik den besked at du bare skulle flyttes, flyttes væk fra det sted du havde boet i, i 45.år, vil jo gøre at de fleste vil blive chokket, da det jo har været din base i alle de år, vil måden de fleste tog sådan besked ikke være autistisk og vi prøver vel alle at være forudsigelige som jo giver tryghed og hvis forudsigeligheden sættes på prøve, kan vi vel få "angsten" (grundet voldsomheden i oplevelsen).
2. Jeg kan jo også sætte anden oplevelse op og tager mig selv og min frue, hvis jeg ligger og har fået en blodprop i hoved (7-9-13) lad det ikke ske igen, vil min frue så ikke få angst eller blive bange og hvis vil det jo kaldes for en naturligt ting, så hvorfor så ikke kalde det for (naturligt autisme).
Jeg bliver også nød til at sige at autister ikke er dumme og der kom jeg til at tænke på hvordan der på FB findes en hadegruppe imod autister og der må jeg bare sige: Hvem er så de dumme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortid og nutid - autisme. OSV.
  • #1   12. dec 2016 Autisme er en meget specifik psykisk lidelse, man kan ikke tage de eksempler du nævner Leon og putte dem ned i en autist kasse. Når man er infantil Autist mangler man nogle sociale aspekter, og kan ikke kommunikere eller se problemerne som andre "almindelige" mennesker. Derfor kan man ikke sammenligne .

    Jeg har et barnebarn der er infantil autist, og det er en usædvanlig klog dreng, Han kan fungere normalt lige indtil en eller anden lille bagatel kan vælte hele læsset. Hans lillebror har også en diagnose der siger at han er autist men ikke i samme grad som broderen.

    Hver dag skal de lave et skema som giver drengene tryghed om hvad der skal ske den dag, og hvis der skal ske noget ud over hverdags livet skal de snakke om det flere dage i forvejen.
    Hvis de er på ferie og der sker en episode, som for eksempel at der spildes lidt is på hænderne, ja så kan det ske at der flippes helt ud, folk ser bebrejdende på forældrene, men de kan ikke forandre adfærden. Af den grund har de lært at ignorere andre menneskers nedladende udgydelser om manglende opdragelse,

    Jeg bliver af samme grund ikke forarget når børn ikke opfører sig hensigtsmæssigt, man kender ikke grunden.
    Så leon jeg tror ikke at man kan sammenligne vores usikkerhed overfor forandringer med det at være autist.
    jeg skal lige tilføje at drengene får en god behandling på en skole på Tåsinge, og de fungerer for det meste helt normalt, men med skarpe evner.


  • #2   13. dec 2016 Ja Kisser D min frues datter er infantil autist og hun er en sød pige der er mental retarderet (fruens ord), men pigen er sød og rar og hun kan sige til og hun kan sige fra (Gudskelov) lære hun også igennem det jeg kalder for livserfaring og når hun er på visit (forkæles hun) og ja hun er en glad pige smiley

Kommentér på:
Fortid og nutid - autisme. OSV.

Annonce