{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Erdogans kvindesyn {{forumTopicSubject}}

Erdogan har for nyligt udtalt, at kvinders arbejdsliv ikke er en undskyldning for, at de ikke også føder børn, samt at en kvinde, der ikke får børn, kun er "ufuldendt" og "en halv person".

Desuden fastholder præsidenten sin opfattelse af, at p-piller ikke bør benyttes i et muslimsk samfund. Det er langt fra første gang, at Tyrkiets konservative præsident er kommet med upopulære udtalelser om samme emne. Erdogan har blandt andet sagt, at kvinder og mænd ikke er lige, at kvinder bør føde minimum tre børn, og at abort skal gøres ulovligt.


Kilde: http://www.avisen.dk/tyrkiske-kvinder-raser-mod-erdogans-kvindefjendske_390669.aspx?redir=eniro&utm_campaign=eniro&utm_medium=Eniro&utm_source=eniroVideo

Det undrer mig ikke at tyrkiske kvinder raser mod præsident Erdogan efter sådanne middelalderlige og kvindeundertrykkende udtalelser, jeg vil gøre absolut det samme, men igen, igen, er det ikke det de meget religiøse muslimer i Europa og i Danmark tror på ? Er det ikke det som yderliggående imamer tænker og stille og roligt, er begyndt at prædike ?

Her i Europa og Danmark sætter vi en stor pris på ytringsfrihed, men desværre bliver det brugt/udnyttet kynisk for at opbevare og udvikle en meget patriarkalsk og gammeldags kvindesyn i små skjulte parallelle samfund..

Kort sagt håber jeg at Margrethe giver Erdogan en på lampen, når/hvis hun skal besøge Tyrkiet...

ja, han hører bare ikke til denne århundrede, og heller ikke til det moderne Europa. Han må gerne blive i Asien og tage alle de formørkede med sig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erdogans kvindesyn
  • #1   9. jun 2016 Ja det er da ihvertfald en gang vås i vores moderne tidsalder, jeg forstår godt at de Tyrkiske kvinder er rasende. smiley

  • #3   9. jun 2016 Kisser og Aage, jeg tænker det samme som jer, men det skal ikke undre os hvis mange tyrkiske kvinder er enig med ham , ligesom mange danskere vil sige at han har frihed til at ytre sig..

    Jeg vil ikke være pessimistisk, men jeg er bange at vi nærmer os tidspunktet hvor menneskerettigheder udnyttes imod demokrati og civilisation, som vi kender dem i 2016....



  • #5   9. jun 2016 Tyrkiet har fået meget hjælp fra USA og Europa, de var meget tilbagestående for 30-40 år siden, Erdogan ku være mere taknemmelig overfor Vesten..

    Det er svært at sige Ronald hvor mange har en moderne mentalitet, og hvor mange dyrker den tilbagestående del af kulturen. Jeg håber at Erdogan ikke har så mange fans, men..... who knows?


  • #7   11. jun 2016 Jeg har ikke nogen ambitioner om at rejse til noget muslimsk land, jeg vil selv bestemme, hvordan jeg ønsker at gå klædt. BASTA !!

    Men Erdogan er en MAND husk det nu smiley


  • #8   11. jun 2016 Jetset, jeg vil give dig ret i at Erdogan er en meget dygtig statsmand, men med det patrialkalske og tilbagestående kvindesyn, han har, bliver han aldrig min favorit smiley

    I øvrigt skal vi ikke håbe på at han spiller dobbelt spil og tager røven på Europa, lad os se .....


  • #9   11. jun 2016 Det er slet ikke overraskende, at han har sådan et kvindesyn - det er typisk syd for Europa - og NEJ - Tyrkiet ligger i Mellemøsten så de har ikke noget at gøre i EU.

    Erdogan bliver heller ikke min favorit smiley


Kommentér på:
Erdogans kvindesyn

Annonce