{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.927 visninger | Oprettet:

EU-afstemningen Torsdag den 3. December {{forumTopicSubject}}

Har lige modtaget denne vigtige info:

"Når et forslag er vedtaget i folketinget, og skal bekræftes ved en folkeafstemning, så skal der være mindst 30 % af de stemmeberettigede, der stemmer nej, før forslaget falder."

Det betyder at hvis ca. 50% stemmer nej, skal vi op på en stemmeprocent på over 60 før der er nok nej-stemmer til at stoppe dette EU-vanvid...
Løkke siger at han vil respektere et almindeligt flertal af de afgivne stemmer, men lad os nu se. Han er jo ikke lige frem kendt for hans troværdighed...

SÅ NU SØRGER I NEJ-SIGERE FANDME FOR AT LETTE RØVEN OG KOMME HEN OG STEMME !!!

Og ja-sigere... I bliver bare liggende... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU-afstemningen Torsdag den 3. December
  • #2   21. nov 2015 Du kender min mening, Fister og jeg stemmer selvfølgelig smiley

  • #3   21. nov 2015 Stemmer NEJ!.
    Synes ikke godt om at vi som folk ikke skulle have noget og ha sagt mere.
    Og det den største grund til og stemme NEJ. Men så er der også en masse andet som vil gavne os hvis vi stemmer nej.


  • #5   21. nov 2015 Jeg stemmer NEJ.

  • #9   22. nov 2015 Tag op på kommunen Og sig du ikke kan stemme den dato. Så SKAL de finde en løsning såfremt du er dansk statsborger........ Vi skal have så mange NEJ stemmer som muligt smiley .

  • #11   22. nov 2015 Curt J .
    Præcis smiley .


  • #13   22. nov 2015 Selvfølgeligt stemmer jeg og det bliver et ja.

  • #14   23. nov 2015 Erik S
    Hvofor stemme ja?.


  • #15   23. nov 2015 Meget enkelt. Jeg synes det er en god ide at få afskaffet det retsforbehold.
    Det er upraktisk og klumset.
    DK sidder alt for tit uden for indflydelse og kommer til at spænde ben for os selv.


  • #16   23. nov 2015 Det er jo netop egen indflydelse og suverænitet som bliver afgivet, hvis der stemmes ja.

    Inger Støjberg er vred på DF, over at de siger at den garanti som Statsminister Lars L, og andre partier har givet, ikke er noget værd så længe det ikke direkte er nedfældet på papirer, har jo helt ret!

    Garantien er IKKE juridisk bindende, og folketingets medlemmer kan til enhver tid omgå den, ikke mindst dermed også en folkeafstemning.

    Hvor ofte har man ikke hørt politikkere stille garantier for forskelligt? Men når det så kommer til stykket, ja så bliver ord som disse brugt:

    Jamen, forudsætningerne for.... har ændret sig, eller ....er ikke længere tilstede, derfor gælder garantien ikke længere. !!!


  • #17   23. nov 2015 cris7.
    Jeg er fløjte ligeglad med en suverænitet når det gælder folkeafstemninger - en folkeafstemning er alt for ofte præget af tilfæl,dige uvedkommende grunde.
    Om man kan lide regeringen eller for den sags skyld statsministeren, om man er sur over en nyligt vedtagen lov om alt muligt andet osv.osv.
    Vi vælger folketinget mindst hvert 4. år og hvis man ser på denne afstemning er det jo ikke fordi den kan komme bag på nogen så hvis man var absolut imod at retsforbeholdet blev ophævet kunne man jo have valgt anderledes ved valget.
    Det er altså ikke så vigtigt for de fleste mennesker om den ophæves for så ville valget nok være faldet anderledes ud.
    Man kan jo osse læse her i tråden at nogen nu bare håber på at valgdeltagelsen vil blive så lille som muligt for de ved alle at det er den eneste måde at opnå et flertal mod og dermed vil de jo ikke udgøre et flertal, men en minoritet der dikterer flertallet deres mening.


  • #18   23. nov 2015 Jeg er fløjte ligeglad med en suverænitet når det gælder folkeafstemninger - en folkeafstemning er alt for ofte præget af tilfæl,dige uvedkommende grunde. jvf. ews #17

    Jeg forstår ikke hvad du mener her?

    Det havde da ikke ændret noget, at valget havde haft et andet udfald, vel?

    Så vidt jeg ved støtter Socialdemokratiet også at retsforbeholdet ændres.

    EU er et edderkoppe-spin, hvor 'indvoldene', (læs suværeniteten for hvert land), langsomt men sikkert bliver sugets ind, og vi har ingen ret til at bestemme over vores eget land, og borgere.


  • #20   23. nov 2015 Men curt.
    Vi har et repræsentativt demokrati hvor bestemmelserne tages af regering/folketing, så virker det ulogisk at et lille mindretal af befolkningen pludseligt vil have bestemmelsesret.
    Jeg ved godt alt det der med afgivelse af suverænitet, men det virker alligevel ikke troværdigt at det nu skal være "befolkningen" der bestemmer.
    Det er og har altid været et problem ved folkeafstemninger, især da når det kun er et så lille område af EU, der gøres genstand for en afstemning.
    Vi har jo allerede afgivet suverænitet ved folkeafstemningen i 72 for deltagelse i EU-samarbejdet.


  • #22   23. nov 2015 Tak Curt. smiley Jeg er også enig i at man IKKE hverken sælger eller frivilligt afgiver sin selvbestemmelsesret over ens land.

    Bare se på hvor meget magt og indflydelse EU allerede har tiltuskset sig?


  • #24   23. nov 2015 Erik S... Du siger i #17 at:

    "Man kan jo osse læse her i tråden at nogen nu bare håber på at valgdeltagelsen vil blive så lille som muligt for de ved alle at det er den eneste måde at opnå et flertal mod og dermed vil de jo ikke udgøre et flertal, men en minoritet der dikterer flertallet deres mening. "

    Du har vist ikke helt forstået det... smiley

    Det med de 30% af de stemmeberettigede, skal forstås sådan at, hvis der f.eks. er 5.000.000 ( fem millioner ) der kan/må stemme i Danmark., så skal der når afstemningen er overstået, ligge mindst 1.500.000 ( halvanden million ) nej stemmer i valgurnerne før det bliver et sikkert nej....

    Det er et problem, for nej siden, hvis der f.eks. kun er 2 millioner der "gider" lette røven og stemme. Så er 51% nej-stemmer ikke nok. Det giver nemlig kun 2.000.000 x 51% = 1.020.000 nej-stemmer, Altså kun lige godt 20% nej-stemmer ud af de 5 millioner stemmeberettigede.... Og der skal, som sagt tidligere, minimum 30% "nej'er" AF ALLE STEMMEBERETTIGEDES STEMMER til, før det nej er sikkert. Derfor skal stemmeprocenten være HØJ og ikke lav, som du siger...

    Derfor er det vigtigt at alle nej-sigere kommer op af sofaen og får stemt d. 3 dec.

    Jeg mener helt sikker, at vi Danskere bedst ved hva' der er godt for Danmark. Det skal en blandet flok af nord ,syd ,øst , vest og central-europæere fandme ikke bestemme... smiley

    Det er DANSKERE der skal bestemme i Danmark. Vi må og skal ikke afgive suverænitet til EU... !!! smiley


  • #25   23. nov 2015 Jeg stemmer naturligvis Nej.

    Flere ting har været afgørende for det valg, primært juridiske, men den smule tvivl jeg har haft blev lagt i jorden med socialdemokraternes ulækre pædofili kampagne, samt Lars Løkkes løgn i folketinget: http://www.dr.dk/nyheder/indland/faktatjek-loekke-kan-ikke-juridisk-garantere-folkeafstemning


  • #26   23. nov 2015 Nej fister.
    30% nej stemmer af samtlige stemmeberettigede, men de skal osse SAMTIDIGT udgøre et flertal af de afgivne stemmer.
    Det du skriver:
    Løkke siger at han vil respektere et almindeligt flertal af de afgivne stemmer, men lad os nu se. Han er jo ikke lige frem kendt for hans troværdighed...
    holder ikke for loven om folkeafstemninger siger klart og tydeligt noget andet og det må selv en statsminister rette sig efter ellers skulle han på forhånd have erklæret det ikke for en folkeafstemning, men en vejledende afstemning og det har han ikke gjort.


  • #27   23. nov 2015 Klart, Erik S... smiley

    Selvfølgelig skal der være flere nej-stemmer end Ja-stemmer samtidig med at minimum 30 % af alle stemmeberettigede stemmer nej...
    Derfor skal der ( for et EU-valg ) være en usædvanlig høj valg-procent, før det kan lade sig gøre... Nok op omkring 61 % smiley

    Ved Europa-Parlamentsvalget i 2014 var valgdeltagelsen i danmark desværre "kun" 56,40 % ?
    Jeg håber at "dansken" har fattet alvoren og letter røven i et noget større antal denne gang... smiley


  • #28   24. nov 2015 Jeg synes man kan koge det helt ned til at:
    Hvis du kan lide danmark og ikke vil have nogen skal bestemme over danmark. UDEROVER danmark selv. Ja så stem nej.

    Vil du derimod have at EU får mere indflydelse. Og tror på at dem nede i Bruxelles kan klare det bedre (det kan de ikke ). Jamen så stemmer du ja,

    Gir du dem en finger så tager de sku hele armen.


  • #29   24. nov 2015 Stem i bare ja.... Det sker der nok slet ikke noget ved. smiley

    profilbillede
  • #30   26. nov 2015 Afstemning
    Den 3. december skal danskerne til folkeafstemning om at ændre det danske retsforbehold i EU til en såkaldt tilvalgsordning. Hvad stemmer du?

    Ja - 23%
    Nej - 69%
    Jeg stemmer ikke - 7%

    Kilde: Jubii


  • #31   26. nov 2015 Der burde ikke være tvivl om at dem som stemmer ja,
    Stemmer også for mere EU.

    Ganske enkelt.

    Det er ren og skær afpressning, den måde som ja-sigere udstiller tablouet.

    Nøjagtig som EU lovede, at det ikke drejede sig om andet, end bedre fælles muligheder for at transportere varer, handle med hindanden. !!!

    Det blev alt andet en enkelt.

    Eu's politikkere er noget så skyldige i denne krise, omkring flygtning, fordi de nægtede at lytte, nægtede at tage ansvar, og var, men også er handlingslammede.

    Er der virkelig nogen som tror, med alt hvad der sker, at det fælles politi ikke vil samarbejde?

    At man bare lader stå til, hvis en trussel, kommende trussel er i gære, og ikke advarer?

    At der ingen samarbejde skulle være for at opklare grimme forbrydelser?

    Nej, vel!





  • #33   26. nov 2015 Glem ikke at ved valget mellem Thorning og Løkke, så garanterede han flere ting.
    (Desværre er linket ikke længere tilgængeligt. )

    Efter valget lød det: Desværre, omstændighederne er ændret!

    Sådan vil det også lyde, trods garantier, fra politikkere.

    Giv IKKE EU mere magt!



  • #35   26. nov 2015 Tanken om at franskmænd, italienere, grækere, polakker og om få år måske muslimske tyrkere skal have indflydelse på hvordan tingene bliver gjort i Danmark huer mig absolut ikke smiley
    Og at vi mister magten over vores egen EU-politikken til folk som Lars løkke, Simon Emil Ammitzbøll, Søren pind, ham kuglestøderen og alle de andre tosser på borgen, er næsten endnu værre... smiley

    Det må bare ikke ske smiley


  • #36   26. nov 2015 Det her skema siger det hele... smiley

    profilbillede
  • #37   26. nov 2015 # 30 Håber det holder stik

  • #38   26. nov 2015 Jeg troede man blev klogere med alderen, Erik....

  • #39   26. nov 2015 Det gør man osse - det er derfor jeg stemmer ja. smiley

  • #40   26. nov 2015 Alle dem der stemme JA, er dem, som er mindst engageret, siges det, uhmm tænke tænke ...

  • Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #41   27. nov 2015 Stemmer også Nej, nogle meningsmålinger ude? smiley

  • #42   27. nov 2015 Du skal skrue ned på dit forbrug af svampe Erik ........... smiley

  • #43   27. nov 2015 Tjoh mathias.
    Den sidste jeg har set i dag viser en lille overvægt af ja-stemmer, men det er jo stadigt lige det med at de 30% nej samtidigt skal være et flertal.
    Jeg tror ikke de har en chance.
    Michael.
    Ja det vil jo vise sig. Jeg håber du kommer med en kommentar når nu nej-siden taber d. 3.


  • #44   28. nov 2015 Nu fik jeg en grund yderligere til at stemme ja.
    Det drejer sig om hvis man køber på internettet fra et andet EU-land.
    Som det er i dag og man ikke får leveret sin vare er man nødt til at rejse til pågældende land, hyre advokat og føre en retssag, hvilket jo nemt kan få omkostningerne til at overstige værdien.
    Fjernes retsforbeholdet så er der et småkøbsregulativ, som vi pt. ikke er med i, som gør det ganske enkelt at få sine penge tilbage og uden omkostninger.
    I betragtning af hvor meget internethandel efterhånden fylder i dagligdagen vil det jo være betryggende og en stor fordel.
    Selv liberal alliance erkender det som noget særdeles positivt osse for små firmaer omend de ikke er villige til at anbefale et ja.
    Man har vel et standpunkt til tager et nyt. smiley


  • #46   28. nov 2015 Næh det tror jeg ikke rigtigt curt.
    Kan du give mig et godt råd om hvordan?
    Når selv LA erkender det som et problem tror jeg ikke du har en løsning.


  • #48   28. nov 2015 Næh det forventede jeg heller ikke curt.
    Derfor undrede mig osse over at du stiller dig bedrevidende an mht. nethandel.
    Men masser af andre køber gerne på nettet og osse fra andre lande og for dem vil det være en fordel med nemme tilgange via ophævelse af retsforbeholdet.
    Det er jo det tåbelige.
    Nej-sigerne fokuserer på tab af selvbestemmelse- som om det enkelte menneske mister noget, hvilket jo er det rene sludder.
    Det er stadigt politikerne der styrer landet og laver love.
    Det er jo det vi vælger dem til.
    Din selvbestemmelse består jo udelukkende i at du, under de gældende love, selv bestemmer vedr. dit eget liv.
    Kan livet gøres lettere så vil jeg blæse på om det er EU eller folketinget der udarbejder lettelserne.
    Og læg nu godt mærke til.
    Regering og folketing kan IKKE gribe ind overfor internationale forhold og lave love desangående.
    Det kan kun en overstatslig styring og der synes jeg nu ikke EU er det dårligst tænkelige middel.


  • #50   28. nov 2015 Jeg er imponeret over dit indsigtsfulde og grundige svar curt. smiley

  • #52   28. nov 2015 Curt.
    Jeg hørte netop en ekspert forleden dag som forklarede hvad der sker ved en folkeafstemning.
    Han sagde at hvis man først havde valgt et standpunkt så overhørte man argumenter som sagde noget andet.
    Det gælder nok osse dig - du vælger bare at gå helt udenom et udsagn i stedet for at argumentere imod det.
    Var det ikke dig som lavede en tråd om at gå efter emnet og ikke manden?
    Det er vist det stik modsatte du gør lige nu.


  • #53   28. nov 2015 Jeg har da handlet med udenlandsk via nettet, blevet snydt - men jeg har måske bare en god bankforbindelse, de overtog sagen, og jeg fik alle mine penge retur med eller uden retsforbehold.

  • #54   28. nov 2015 Jamen det var da godt for dig jetset.
    Hvad hed firmaet?
    Måske er det dansk, men henter varerne i udlandet.
    Sådan et bruger jeg af og til.


  • #56   28. nov 2015 Nej, det er ikke spor dansk - men det fortæller mig bare i forhold til, om det skal være et JA eller NEJ, at de snakker for deres syge moster i Bruxelles.

    Vi kan da selvfølgelig få samme forhold til EU som Storbritannien og Irland - siges der JA, så er vi definitivt ude af alt, hvad der selvstændigt muligt, vi skal indordnes os og så kan vi faktisk godt slukke og lukke Christiansborg, det er ikke mere der beslutninger skal tages.

    Det hele startede i 1972, hvor de lovede os guld og grønne skove, vi ville ikke mere få arbejdsløshed og vi ville aldrig komme til at mærke det i hverdagen - hvad var det, vi fik ....., alt det vi så mærkede efterfølgende.

    Vi skal ikke give køb på alt.


  • #57   28. nov 2015 Øhh jetset.
    Vi kan da selvfølgelig få samme forhold til EU som Storbritannien og Irland
    Mig bekendt har hverken Storbritanien eller Irland et retsforbehold som vores.?


  • #58   28. nov 2015 Det mener jeg bestemt de har, hvad har de så, Erik, det må du vide ??

  • #59   28. nov 2015 Nå nu har jeg kigget lidt for lige at opklare det jetset.
    England og Irland har netop det folkeafstemningen går ud på.
    De har en tilvalgsordning ganske på samme måde som ja-partierne går ind for.
    Det taler da mest FOR et ja.
    http://politik.tv2.dk/2015-01-22-danmark-soeger-inspiration-i-britisk-og-irsk-eu-politik-0


  • #60   28. nov 2015 Nu håber jeg virkeligt du har en kommentar til det.

  • #61   28. nov 2015 Jeg handler ret ofte i udenlandske E-butikker og er endnu ikke blevet snydt. Det handler bare om at være en smule kritisk inden man udleverer sine oplysninger og betaler ved kasse 1...

    Selvfølgelig er der både ulemper og fordele ved EU, men tanken om at miste min sidste direkte indflydelse på EU-politikken, der jo i høj grad har indflydelse på min hverdag, er bare for skræmmende.... smiley

    DERFOR holder jeg fast i mit nej !

    AL MAGT TIL FOLKET ! smiley


  • #62   28. nov 2015 Fister.
    Hvad er det for en sidste direkte indflydelse på EU-politikken du mener du har nu i forhold til retsforbeholdet?
    Du har jo f.eks. mere indflydelse ved at stemme på hvem du mener skal være medlem af parlamentet end på hvordan retssamarbejdet skal foregå.


  • #63   28. nov 2015 Nu er EU politikken jo ikke det eneste man stemmer om ved et folketingsvalg. Derfor er det ikke det der tæller mest smiley
    Og derfor er det vigtigt for mig at der afholdes folkeafstemning ved vigttige EU politiske spørgsmål.


  • #64   28. nov 2015 Jamen fister.
    Det har jo intet at gøre med retsforbeholdet.
    Siger vi ja vil vi jo få ganske de samme rettigheder som Irland og storbrittanien med til og fravalg.
    Det berører jo ikke noget der vedrører afgivelse af suverænitet.
    Der skal jo stadigt være folkeafstemning for det står i grundloven.
    At samarbejde tættere i EU om kriminalitetsbekæmpelse, at lave fælles måder at behandle netsvindel berører jo ikke på nogen måde at afgive suverænitet.
    I mandags fortalte den irske udenrigsminister, Charlie Flanagan, i Bruxelles Lidegaard, at Irland har valgt at tilslutte sig cirka 75 procent af EU-retsakterne på området.
    - Vi har fået rigtig meget ud af ordningen, siger Flanagan til Ritzau. Han forklarer, at det især er Irlands åbne grænser til Storbritannien, der har gjort det nødvendigt for irerne at gøre som briterne.

    Sådan udtalte han sig i januar i år.
    At tilslutningen er så høj som 75% tyder jo nok på at de fleste af tiltagene fra EU's side er ret fornuftige og ikke at nogen prøver at "overrule" nogen.


  • #65   28. nov 2015 Erik du vil gerne vide hvad jeg har at sige på Torsdag hvis det bliver et ja ?
    Det skal du ikke vente på til Torsdag :
    Så er det en kollektiv kasteration af dansken !!!!!!

    Mht dine inlæg : Med din viden ved du selvf at du også stemmer ja til den såkaldte Tilvalgsordning !! Kan du forklare en mindre bemidlet som mig hvad det går ud på ??


  • #66   28. nov 2015 Det burde du nu godt nok vide michael siden du beskæftiger dig med den afstemning, men ok.
    Tilvalgsordningen går kort sagt ud på at man kan tilslutte sig tiltag i EU angående retspolitik.
    Det har England og det har Irland. Vi valgte helt at stå uden for ordningen, hvilket kom os til skade idet vi blev udelukket fra forhandlingerne og dermed ikke fik indflydelse.
    Stemmer vi ja på torsdag betyder det blot at vi får den samme tilvalgsordning som de 2 andre lande.
    Det betyder intet for vores egen situation for vi kan blot fravælge alt hvad der hedder flygtningepolitik eller tilvælge hvad vi iøvrigt vil.


  • #67   28. nov 2015 Tænkte nok der var noget de var smuttet for dig , siden du stemmer ja Erik !!!

    Tilvalgsordningen går ganske rigtig ud på at man kan tilvælge. Bare ikke kun i forbindelse med EU's retspolitik men alle de forbehold der udover de 22 vi stemmer om d. 3 !! Problemet er bare med den : Det er politikerne på borgen der skal vælge til/fra IKKE dig o mig Erik. Det er det du siger ja til d. 3 !!!!!!!!!
    Men har man tiltro til at politikerne kan magte opgaven så er et ja på sin plads.
    Det har jeg bare ikke ... Hvis det bliver et ja , så er det sidste gang vi stemmer om noget mht EU.. Jeg gir en bajer hvis det modsatte viser sig


  • #68   28. nov 2015 Næh altså michael.
    Kan du påvise at den afstemning gælder andet end retsforbeholdet?
    Vi har vist 3 forbehold, men jeg er ikke vidende om at denne afstemning gælder andet.


  • #69   28. nov 2015 Alle er har gået lidt op i hvad man stemmer om ved at der også "lige" følger en tilvalgsordning med i hatten !! Nej rigtig .. det har man ikke haft meget focus på måske meget belejligt !!
    Prøv at rode lidt rundt på nettet Erik så skal du nok finde ud af hvad det er du stemmer om


  • #70   28. nov 2015 Jamen det har jeg skam gjort michael, men jeg kan ikke finde noget andet end hvad jeg har skrevet.
    Vi stemmer om om vi skal sige ja til de 22 forslag.
    Jeg kan ikke finde andet.
    Der foreligger et lovforslag, men der kan jeg heller ikke læse andet.
    Beklager, mern du må komme med noget mere vægtigt.


  • #71   28. nov 2015 dr.dk/nyheder/politik/eu15/overblik.

    Prøv her der er en masse , bla en artikel fra d. 21 August :
    Hvad er det egentligt vi skal stemme om ?

    Et stykke nede i den artikel står der noget om tilvalgsordningen ..
    Bla. : Tilvalg bliver taget af udvalg i folketinget !!!!!


  • #72   28. nov 2015 Prøv lige at se : valgtesten på dr.dk Spørgsmål nr 3 .....

  • #73   29. nov 2015 Ja selvfølgeligt michael.
    Bla. : Tilvalg bliver taget af udvalg i folketinget !!!!!
    Forestillede du dig at vi skulle til folkeafstemning en eller 2 gange om måneden hver gang der kom en ændring?
    Der kommer iøvrigt en særudsendelse på p1 i eftermiddag som samler op på hvad vi stemmer om.
    Den vil jeg høre og jeg håber du hører med.


  • #74   29. nov 2015 En god ting er, at Løkke fravælger Grundloven ved denne afstemning, et almindeligt flertal er nok, ikke noget med 30% og absolut flertal.

    Håber han husker det.


  • #75   29. nov 2015 Man kan ikke fravige grundloven.

  • #76   29. nov 2015 Erik.

    Følger du ikke med?

    Løkke har sagt det gentagne gange!!

    Senest i går.

    Han VIL ikke følge grundlovens mærkelige regler i denne afstemning.

    Det bliver du altså nødt til at finde dig i.

    Om så kun 10% letter røven og stemmer, så er det valgresultatet af dette der kommer til at gælde.


  • #77   29. nov 2015 Jeg kan faktisk ikke finde nogen steder hvor han siger noget i den retning markgreve selv ikke efter ihærdigb søgen.
    Det eneste jeg kan finde er fra venstres egen publ. og der står:
    Asyl- og indvandringspolitikken skal fortsat være et dansk anliggende og er på forhånd valgt fra. Hvis et fremtidigt politisk flertal skulle ønske at tilvælge nye retsakter på asyl- og indvandringsområdet, har Venstre garanteret en ny folkeafstemning.
    Læs flere argumenter fra Venstre her

    men det er jo noget andet.


  • #78   29. nov 2015 Erik.

    Det er nok fordi du ikke ser tv.

    Der var direkte debat på NEWS i går formiddags, der sagde han det senest.


  • #80   29. nov 2015 Det er fint nok Curt... Erik har lov til at ha den forkerte mening smiley

    Nej Erik jeg havde ikke forestillet mig at skulle til folkeafstemning 2 gange om måneden. Men det jeg ser som det store problem er at du aldrig kommer til afstemning mere, et ja d. 3 betyder at ALLE tilvalg bliver taget på borgen !!
    Og ja de har lovet ikke at gå med i fælles asyl o indvandring aftaler !!!!!!
    Men du giver dem frit slag om det skal til folkeafstem.
    Derfor mit nej d. 3 Ser det som et kæmpe problem.


  • #82   29. nov 2015 Det er simpelthen sørgeligt og uforståeligt at disse ja-sigere ikke vil forstå at et ja den 3 dec. fjerner "magten" fra os almindelige borgere... smiley
    Hvordan kan man have denne blinde tillid til politikerne når man gang på gang ser hva de laver af numre ???? smiley


  • #84   29. nov 2015 Hmm fister.
    Problemet er jo at hvisdet bliver et nej så lægger vi afgørelsen om f.eks. politisamarbejdet over til afgørelse hos EU -om de vil have os med og det gælder osse de 21 andre retsafgørelser.
    Stoler du mere på EU-instanserne end på folketinget?
    Det gør jeg ærligt talt ikke og jo jeg har tillid til at folketinget arbejder for DANSKERNEs bedste.
    I grunden er det sært at EU-skeptikerne lægger deres tillid hos EU for de af alle bør jo være skeptiske på alt fra EU, men nu er det pludseligt der deres tillid lægges.


  • #85   29. nov 2015 ichael.
    Og ja de har lovet ikke at gå med i fælles asyl o indvandring aftaler !!!!!!
    Men du giver dem frit slag om det skal til folkeafstem.

    Det ved du jo godt er ren utopi.
    Der vil ikke i mange år blive et flertal i folketinget for en fælles asylpolitik.
    Som stemningen er i >DK pt. tvivler jeg på at et parti ville overleve støtte til et sådant forslag.


  • #86   29. nov 2015 Derfor er jeg sikker på at Løkkes løfte om en ny folkeafstemning om det holder vand.

  • #87   29. nov 2015 Jeg stoler hverken på de danske eller de europæiske politikere....
    Derfor ønsker jeg at beholde muligheden for folkeafstemninger om vigtige EU-spørgsmål... smiley

    Det kan da ikke være så svært at forstå, Erik.. ??? smiley


  • #88   29. nov 2015 Tjoh fister såmænd da, men hvad er for dig vigtige EU-spørgsmål?
    Har du læst de 22 retsforbeholdsakter afstemningen drejer sig om?


  • #89   29. nov 2015 Alle EU-spørgsmål der "piller" ved den danske suverænitet såmænd..... smiley

    De 22 aktuelle retsforbehold bekymrer mig ikke voldsomt.

    Det der "pisser mig af", er at aftalen også indebærer, at Danmark fremover kan tilslutte sig nye retsakter -

    UDEN AT DET SKER GENNEM EN FOLKEAFSTEMNING.

    I sådanne tilfælde vil man følge den procedure, at regeringen fremlægger sagen i Folketingets Europaudvalg, hvor Folketingets partier så skal tage stilling til, om de vil tilvælge nye retsakter eller ej.
    I Folketingets Europaudvalg bliver der så taget beslutninger baseret på flertal - eller mangel på samme.

    De agter altså ikke at spørge "os" mere.... Og det er lige præcis det jeg ikke vil være med til. smiley

    Og nu siger du så: " Så må du bare stemme anderledes til folketingsvalget"
    Til det må jeg bare sige, at man ikke kan basere sin stemme til et folketingsvalg på EU-politik alene. Der er jo også mange andre ting der bestemmes af folketinget.....

    Jeg har altid været imod EU - Og det bliver jeg ved med at være... smiley

    PS. Løkkes løfter holder sgu sjældent vand.... LOL smiley
    Jeg er faktisk begyndt at hamstre brændsel og langtidsholdbare fødevarer...
    For hvis "lille lars" gør som han plejer, brænder solen ud inden længe smiley


  • #90   29. nov 2015 Du kan godt kalde det ren utopi Erik, men fakta er at du giver dem ret til selv at vælge om det skal/ skal ikke til folkeafstemning !! Og den fakta kan du ikke argumentere mod !!
    Men skidt pyt nu får vi en afstemning d. 3 , så ser vi hvad det ender ud med , bliver det et ja , så giver jeg en bajer den dag vi får en afstemning om noget der har med EU at gøre !!


  • #91   29. nov 2015 Jo michael og det er jeg ret kold overfor.
    Hvis politikerne virkeligt skulle gå imod folkestemningen er jeg ret sikker på de ville blive væltet ved næste valg og det ved de jo udmærket godt.
    Derfor ser jeg det ikke som et stort problem.
    Løkke har jo altså stadigt lovet at et forslag til en koordinering af asylpolitiken kræver en folkeafstemning og den tror jeg ikke han render fra.


  • #92   29. nov 2015 Fint Erik så skal du holde ved dit ja....

    Så må vi håbe Løkke bestemmer for altid !!!!!!


  • #93   29. nov 2015 Næh det er jeg sådan set ligeglad med for jeg er ikke enig med ham i hans asylpolitik.
    Jeg mener at vi bør gåsammen med EU i en fælles politik.


  • #94   30. nov 2015 Hvis vi skulle vælte alle i folketinget pga., løftebrud, ville der være 179 tomme stole derinde.

  • #95   30. nov 2015 Afstemning
    Den 3. december skal danskerne til folkeafstemning om at ændre det danske retsforbehold i EU til en såkaldt tilvalgsordning. Hvad stemmer du?

    Ja - 22%
    Nej - 74%
    Jeg stemmer ikke - 4%

    Kilde: Jubii.dk


  • #96   30. nov 2015 For satan hvor jeg håber at de tal holder smiley

  • #97   30. nov 2015 Det er ud af 989 stemmer, så vidt jeg husker smiley - jeg har også en fornemmelse af, at det bliver et nej

  • #98   30. nov 2015 Nå i dag skriver jubii altså noget andet:
    http://www.jubii.dk/nyheder/politik/mange-er-stadig-i-tvivl-blot-faa-dage-foer-afstemning/c912e4ae750d4c20a75bac7a7d905284
    men jeg tror nu ikke den meningsmåling er særligt valid.


  • #100   30. nov 2015 Jeg forstår ikke, hvorfor den megen tvivl, men det har nok noget at gøre med, at der er så meget tom snak omkring EU - der er skrevet alt for mange fede bøger/traktater om regler og retningslinier, til at ganske alm. menneske ugentligt kan sætte sig grundigt nok ind i det - vi skal have samme valg som Storbritannien og Irland, det kan Danmark bedst være tjent med.

    Vi skal naturligvis ikke give afkald på vores suverænitet og ej heller Kronen, kan I huske alt det, der blev sagt, hvis ikke vi gik med til EURO, det ville være en katastrofe for Danmark, de truer altid med bål og brand, det kan vi tage med et gran salt.


  • #102   30. nov 2015 curt.
    Jeg citerede en dugfrisk meningsmåling og vedlagde dokumentation.
    Du skriver: NEJ stemmerne har overhalet ja stemmerne med 4 % og der er stadig ca. 25% ved ikke.
    Hvor stammer den fra?
    Et link tak.


  • #104   30. nov 2015 Det er lidt underligt, men Altinget har 30/11 kl. 12 konstateret noget andet:
    http://www.altinget.dk/artikel/snit-af-maalinger-viser-lille-foering-til-ja-siden
    Man kan vist ikke finde en klar afgørelse ud fra meningsmålingerne - vi må vente til på torsdag. smiley


  • #105   30. nov 2015 Jo, men Kasper Møller Hansen udtaler, selvom ja-siden er svag favorit iflg målingerne, så står nej-siden stærkere end længe.

  • #107   30. nov 2015 ja ja curt. Håbet er jo lysegrønt, men ærligt talt det er ikke så interessant - det er jo kun afstemningen der er afgørende.

  • #109   3. dec 2015 Er rystet over alle dem der har stemt ja smiley

    Heldigvis blev det et nej ............ Sov godt


  • #110   3. dec 2015 Yeps.....

    Lad os komme helt ud af EU!!!!


  • #111   3. dec 2015 HURRAAA !!! smiley

    Må jeg på Nej-sigerenes vegne takke for det det gode resultat og den høje deltagelse... smiley


  • #112   3. dec 2015 Takket være dine tråde, Fister smiley smiley smiley

  • #113   4. dec 2015 Det blev et nej smiley .

Kommentér på:
EU-afstemningen Torsdag den 3. December

Annonce