{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løkke vs. Thorning
  • #1   11. sep 2011 damn hvor er Helle da bare dum at høre på, håber virkelig ikke at vi får en Rød Regering, for så går Danmark da konkurs, hvorfor skal folk betale for at tage på arbejde i København, hvorfor kan vi ikke få svare på hvad deres 12 minutters plan går ud på?

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181
    #2   11. sep 2011 like! Løkke ødelægger hende. Helle Thorning er så dårlig til at debattere. I stedet for at fremlægge hvad hun vil, så rækker hun ned på de andres fejl.. i har haft 10 år - er blevet sagt 60 gange..

    Btw. Det med ghettoer og det rå miljø. Det kan IKKE styres overhovedet. Der vil altid finde lignende gruperinger sted.


  • #3   11. sep 2011 Darkwing who else? Lol:)

    Det skal nok ende i noget mudderkast herinde.


  • #4   11. sep 2011 hvis du stemmer rødt er det dit valg, at du går med til at Danmark skal gå konkurs, det er dit valg at vi skal betale mere i skat, det er dit valg at alt i Danmark bliver dyre. det er dit valg at folk skal betale for at køre på arbejde, det er dit valg at folk skal betale for at køre hjem fra arbejde. DERFOR STEMMER JEG BLÅT!!!!

  • #5   11. sep 2011 Bøddel - Du har sans for at finde mine indlæg smiley mudderkast? der vel ingen der vælger at give Thorning en stemme efter at have set hende i aften?


    Nikolaj Mikkel J - ja hvis den holdning man har ikke går ud over andre.. og det her valg kan lave kæmpe skade på landet.... -- du accepterer jo nok heller ikke Nazister og Rasicister holdninger? - eller gælder det kun engang imellem? smiley



  • #6   11. sep 2011 Røde: Kig jer dog omkring og tag et puls tjek! - vi har det faktisk ret godt i Danmark!!

  • #7   11. sep 2011 Jeg stemmer liberal alliance. mine penge er MINE Penge. Rød blok, helt ærlig, hvor meget skal os der går på arbejde hver eneste dag, straffes med.? ja ja, vi skal alle hjælpe hinanden. men JEG nægter at se mine skattekroner ende hos folk som ikke selv gider lette røven, men som hellere vil rende og klage over at når andre tjener penge, så vil de da også ha lidt? Gør en indsats selv for jeres overlevelse. survival of the fittest= naturens lov!

  • Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #8   11. sep 2011 Vil det så sige at bedre måde at få penge ind er nedskæringer nedskæringer og atter nedskæringer. Det er da netop den vej det går hen. Besparelser på de offentlige sektor over det hele. Det går ud over arbejdspladser, kvaliteten på folkeskoler hvilke medføre dårligere undervisningstimer. Ingen tid til ældreplejen samt ned ad bakke for sygehusene. Kan vi være fortjent med det? Vi lever i en tid hvor vi forhaster os, fordi der netop ikke er resurcer nok.

    Kan heller ikke tage lykke seriøst når manden er ved at falde i søvn til en af verdens mest omtalenede begivenheder klimatopmødet


  • #9   11. sep 2011 Christian V.

    hvem skal betale.? kort og godt.


  • Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #10   11. sep 2011 Martin - godt spørgsmål men det er nok en ting vi ikke bliver enige om, synes bare ikke det er vores velfærd der skal betale det.

  • #11   11. sep 2011 Nej, men jeg kan se at vi er jævnaldrende os 2. det er NU vi skal til at bygge rammerne om vores liv, kan vi det hvis vi bliver pålagt den ene afgift, efter den anden.? kan vi 2 så få råd til at sørge for vores egen opsparing, eller skal vi bare forvente at nogen, til den tid at vi er blevet gamle, gider at forsørge os.? det vil jeg ikke bede andre om. jeg er måske meget individuel, men kan man bare forvente at andre betaler for ens alderdom, hvis man ikke selv har sparet op.? og Kan man nogensinde få lov at spare op hvis man skal "forære" en hel del væk til alle andre.? Vi er nød til at være bare en lille smule realistiske, og med en rød regering, så vil dem der tjener penge nu, blive "straffet" for det de har opsparet. det er uhyre simpelt, og det vil jeg simpelthen ikke deltage i. derfor er jeg meget blå i min holdning.

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #12   11. sep 2011
    Christian V >> Hvis du vil satse på fx ældrepleje, så er det jo Dansk Folkeparti du skal stemme på smiley

    Den velfærd du taler om kommer ud til at betale dyrt for med en rød regering. Men du får formentlig ikke selv noget ud af den, for heller ikke rød blok kan finansiere det på langt sigt.
    Problemet er det at der bliver født færre børn pr familie, og problemet bliver at de ældre får en større andel af befolkningen, og der er dermed færre til at betale for en større del af befolkningen. Det vil gå den vej, det er uundgåeligt. Netop derfor er det vigtigt at man kan blive på arbejdsmarkedet så længe man kan. Der er faktisk problemer mange steder at folk ikke kan få arbejde, selvom de gerne vil, netop fordi der er risiko for at de hurtigt forlader arbejdspladserne.
    Ved at hæve efterløns/pensionsalderen, så er der mange af disse personer, som gerne vil arbejde, som kan få lov til det, og dermed hjælpe med at løfte læsset.

    Så nej, jeg frygter det værste, men håber det bedste, og derfor stemmer jeg blåt !


  • #13   11. sep 2011 Hvis flere kom ud på arbejdsmarkedet, var der også flere, der ville stemme blåt. Jeg skal hurtigst mulig, flytte til Sverige, hvis Helle T, bliver statsminister. Hun er da en parodi. Og hvad sker der for Enhedslisten, der vil gøre sunde virksomheder statsejet? Det er flot af Ø, der har fået fat i de studerende. Baah

  • #14   12. sep 2011 hvis helle kommer på magten pakker jeg hele gården og alt hvad der er mit og så rykker jeg det hele til sverige eller tyskland. det ville jo tjent ind på blot 2 år så har jeg sparet alle helle afgifter...og så kan jeg sidde i et andet land og grine min røv i laser over alle dem der er endt på gaden fordi de valgte en som ikke engang kan holde styr på hendes egen økonomi.. hvordan kan hun så styre landet økonomi når hun ikke engang kan styre sin egen...?

  • #15   12. sep 2011 Må indrømme at jeg ville have stemt på RØD BLOK før jeg talte med min kammerat her til aften, samt. før jeg læste dette indlæg.. Jeg tænkte at blå blok har siddet så længe på magten og se danmark idag, jeg gav faktisk blå blok skylden for bla. krisen vi har siddet i de sidste par år, men har muligvis fundet ud af at jeg tog feejl, jeg ved bare ikke hvor meget fejl jeg har taget, men jeg kan se på jeres indlæg, at det jeg ønsker med tiden i danmark, det vil RØD BLOK ALDRIG kunne levere..

  • #16   12. sep 2011 Jeg tror blå blok taber pga finanskrisen. Fordi folk er uvidene.

    Da venstre kom på magten for 10 år siden fik de en udlandsgæld med på 224 mia kr fra Socialdemokraterne. Der var der ikke engang finanskrise!

    Får vi en rød blok starter de direkte med at forgælde hele landet dybt da de vil invistere for lånte penge.

    Vi har ikke brug for Danmark laver deres egen finanskrise nu.


  • #17   12. sep 2011 Danni K - Fedt smiley - jeg har faktisk oplevet mange i min omgangskreds der har vendt fra rød til blå...


    SHN - ja det virkelig synd at de har de "krisen" hængende på sig og synd at der er så mange mennesker der ikke forstår Økonomi! - håber bare folk virkelig tænker sig om inden de sætter deres kryds!! - tror de færreste overvejer konsekvenserne, der er mange førstegangsvælgere der slet ikke ved hvor meget dette valg kommer til at betyde!!


    -- og som løkke også nævner, så har vi fremgang i landet smiley


  • #18   12. sep 2011 Problemet som jeg ser det er at det ikke bliver formidlet ud til folk, så folk forstår det ordentligt.. Det er jo hele tiden ord mod ord, og det ene lyder bedre end det andet, men der er meget mere i det end som så, og det er det folk ikke er klar over, det var ihvertfald det som jeg ikke var klar over..

    Blå blok er vejen frem for Danmark, det er det jeg har forstået nu.. Jeg er bare så lidt inde i politik at jeg ikke kan formidle det jeg har lært ordentligt, så synes hvis der er en god politiker i jer, så forklar situationen både for rød men også blå blok, hvad de tilbyder, og hvad det har af fordele samt. konsekvenser for landet.. Det kunne være dejligt at få det hele formidlet på en måde så alle forstår det, så er chancen for at første gangs vælgere ikke sætter det forkerte kryds større.. Jeg er selv første gangs vælger, ihvertfald hvor det betyder noget for mig, og for nationen som helhed.. Jeg håber og be'r til at Blå blok bliver på magten..


  • #20   12. sep 2011 Dennis. Fordi Helle har travlt med at råbe skræmmekampange. Når hun gør det så starter hun jo selv en skræm eia payne imod venstre.

  • #21   12. sep 2011 Åhhh elsker iPad ^

  • #22   12. sep 2011 fin vækst.. vi har mistet 170.000 arbejdspladser kalder du det vækst. please lad vær og stem blåt!!!

  • #23   12. sep 2011 folket rejser sig mod eliten her på torsdag. og det blir smukt smiley jeg glæder mig til og se hvor mange der egentligt rejser ud af danmark smiley

  • #24   12. sep 2011 Det offentlige kan fyre 25.000 mere med helles 12 min plan smiley

  • #25   12. sep 2011 ja hvis helle stod for nul vækst. men det gør hun ik. de enste der har noget og frygt er djøf folkene. der er som sagt for mange høvdinge og for få indianere i det offentlige idag.

  • #26   12. sep 2011 jeg fandt forresten der her video jeg syntes der var lidt sjov http://www.youtube.com/watch?v=CEsfpHu1RdU

  • #27   12. sep 2011 Ja hun vil lave vækst for lånte penge. Når virksomhederne så flygter til udlandet og arbejdspladserne. Hvem skal så betale deres invistering?

  • #28   12. sep 2011 hva er det for nogle virksomheder der flygter? totalt deja vu det her. den her snak har vi vidst haft før shn

  • #29   12. sep 2011 Læg lige mærke til Helle siger "de er overbelånt" det er lige det Helle vil gøre med DK smiley

  • #30   12. sep 2011 nej du har vidst ik læst deres partiprogram. og jeg syntes da godt man kan kalde et underskud på 85 mia for overbelånt

  • #31   12. sep 2011 Virksomhederne mister konkurrenceevne når vi bliver dyre. Det bliver mega dyrt for samfundet. Når de først kan se de mister penge på bundlinjen så flygter de ud af landet. Bare vent og se smiley

    Var lige en vognmand direktør i tv der sagde hun vil ansætte rumænske chauffører i stedet for danske hvis Helle gennemføre sin plan. Tro mig der er mange flere der følger efter i samme spor.


  • #32   12. sep 2011 Trolle. Ja og for 10 år siden skyldte Socialdemokraterne 224 mia væk. Haha. Der var ikke engang finanskrise.

  • #33   12. sep 2011 nå ja det var det der propaganda lars lykke stod og sagde i den duel der. det var egentligt utroligt han overhovedet kunne sige noget andet end 12 minutter. jeg var ellers bange for han var gået i hak. måske har hun en usund forretning der kun kan køre rundt med rumænere. for det er da massere af vognmænd der ansætter danskere.

  • #34   12. sep 2011 ja men de lagde tilgendgæld en rigtigt god økonomisk plan som anders fogh kørte videre. da han vandt valget som så endte med vi ik skyldte mere væk. sjovt anders fogh kørte socialdemokratisk politik ik.

  • #35   12. sep 2011 troll. hali halo! Der er nok en grund til at lars blev ved med at spørge til de 12min. ikke Én ENESTE GANG kunne helle komme med et konkret svar! er det ansvarligt syns du.? er det hende der skal styre landet.? hun kan ikke komme med klare svar og argumenter for sin politiske overbevisning. pinligt pinligt pinligt. Men bliv du bare 12min mere på jobbet idag, de 12min kan du jo bruge på at sætte dig ind i sagerne.

  • #36   12. sep 2011 jeg syntes du sku gå ind og læse socialdemokratiets partiprogram. så ska du nok få dine svar. men det er jo lettere og skrive de ik gider svare på osv. prøv og tagf dine blå ørepropper ud. så kunne det være du kunne høre hva hun sagde.

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #37   12. sep 2011 troll . >> Jeg venter stadig på den person der kan forklare hvordan de 12 minutter kan løse problemerne?

    Og desuden hvem skal betale for de ekstra 12 minutter der skal bruges pr medarbejder i det offentlige? Jeg gætter på skatteyderne, eller fyringer !


  • #38   12. sep 2011 troll. du kan jo tydeligvis ikke engang selv udtrykke hvad din opfattelse så er af de 12min. come on... Du er vidst ikke helt inde i sagerne kammerat.

  • #39   12. sep 2011 Hvis man hedder amalie fra PH. ville man nok stemme BLANKT smiley

  • #40   12. sep 2011 Troll - du er vel arbejdsløs eller offenligt ansat siden du stemmer så dumt? for ellers er det helt ude i hampen at du stemmer rødt!

  • #41   12. sep 2011 jeg er ingen af delene.. jeg syntes rød blok har den rigtige løsning for danmark. og det er vi rigtige mange der gør. flere end jer smiley

  • #42   12. sep 2011 Troll... vi får se! - vi har jo desværre mange mennesker i danmark der ikke har interesse i politik!



    hvad har du af job? --

    jeg er ansat i en Dansk privatejet virksomhed
    en virksomhed der producerer vare 24 timer i døgnet
    til hele verden!

    hvis vi får en rød regering vil det være noget fucking lort for virksomheden - selv om vi økonomisk er meget store!

    Blandt andet derfor stemmer jeg blåt!


  • #43   12. sep 2011 godt for you. du må jo stemme på det som du syntes er det rigtige for dig og danmark. det har vi da heldigvis frihed til smiley

  • #44   12. sep 2011 troll. du må være arbejdsløs. det er den eneste måde du får det til at blive rosenrødt på.

  • #45   12. sep 2011 Martin Kass! - ja det er jeg også kommet frem til, det må være derfor han ikke besvarer spørgsmålet

  • #46   12. sep 2011 haha så man ska være arbejdsløs for og stemme rød. der må godt nok være mange arbejdsløse i danmark så hva. jeg troede kun der var 160.000 arbejdsløse i danmark. der er vist noget der ik passer sammen hva. smiley

  • #47   12. sep 2011 Darkwing Duck .

    Ja, han har ikke særlig stor forståelse for andet end rød bloks, tag fra de rige og giv til de dovne.

    Lidt sjovt at han gerne vil blande sig i debatten herinde, uden selv at kunne komme med nogle argumenter. løs snak, ligesom han parti-farve.

    Men tonen får nok en anden lyd den dag han selv får sig et job og begynder at tjene penge.


  • #48   12. sep 2011 jeg kan så fortælle dig jeg ligger omkring 10.000 fra og betale topskat. men hva jeg laver syntes jeg ik rager folk jeg ik kender. det nytter ik noget du prøver og blive personlig. det laver skam ik om på thorning blir statsminister. jeg kan se du er mekaniker på din profil. det kommer skam osse til og gavne dig selv hvis de vinder

  • #49   12. sep 2011 Troll - Næh min mistanke består i at du siger at du hverken er arbejdsløs eller offenligt ansat -- for hvis du var ansat i en privat virksomhed og evt. fik en god hyre ville du ikke drømme om at stemme rødt - og slet ikke ønske thorning på posten som statsminister

    du er heller ikke så gammel at du stemmer rødt "fordi det har jeg altid gjort" - stilen


  • #50   12. sep 2011 Troll - det kommer da på ingen måde til at gavne ham at han rådigheds beløb mindskes?

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #51   12. sep 2011 Jeg frygter seriøst, at Helle går hen og vinder.

    Jeg kan godt lide at lidt spænding i ny og næ, men så køber jeg en lodseddel. Jeg har seriøst ikke råd til, at Helle får prøvet sine luftige gisninger af. Jeg begriber simpelthen ikke, at så mange mennesker ikke kan se alle hullerne den røde "plan". Det er frygteligt, at blå blok skal stilles til regnskab for et verdensomspændede krise som USA begyndte - håber virkelig logikken vil sejre på torsdag.

    Et eksempel - de 12 min., hvor skal de komme fra? Hvis jeg har en virksomhed med 100 ansatte og de hver arbejder 12 min mere, så kan jeg måske spare et par mand. Hvorfor skulle jeg som virksomhed ikke fyre? Det handler om konkurrence og profit - erkend det før DK hægtes af.

    Håber ikke jeg får stukket en ufrivillig lodseddel i hånden torsdag smiley


  • #52   12. sep 2011 troll. hvis du tror at det vil gavne mig som 25årig mekaniker at helle kommer på posten. så lider du seriøst af en grum vrangforestilling.! nu må du sku da åbne dine små øjn.

  • #53   12. sep 2011 måske får han en smule mindre rådighedsbeløb. men han får pengene tifoldigt igen. og nej jeg har ik altid stemt rødt. men det gør jeg nu. jeg gider ik forklare noget som helst med de 12 min osv for jeg snakker alligevel for døve ører

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #54   12. sep 2011 Troll - Jeg kan ikke undlade at opfordre dig til at forklare mig sammenhængen alligevel? Vores statministerkandidat kan nemlig ikke, så hvis du kan give den vil det være dejligt.

    Jeg har selv et bud på, hvordan det kan lykkes - man må gøre hele verden kommunistisk - simpelthen tage konkurrencen ud af billedet, men det tror jeg alligevel ikke Sohn får held med.

    Jeg er ikke ude på at pege fingre af nogen, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke stiller flere spørgsmål. Ved godt at langt fra alt fra blå blok er konkret og sagligt, men der er da noget mere substans i det end det Helle kommer med.


  • #55   12. sep 2011 gå ind på socialdemokratiets hjemmeside. der kan du finde det hele

  • #56   12. sep 2011 Troll - forklar hvordan han får penge igen? rød regering kommer jo til at gøre det uattraktivt at have en virksomhed i danmark - det betyder færre firmabiler - det betyder mindre arbejde til martin - det betyder at martin måske bliver fyret

  • #57   12. sep 2011 Darkwing Duck .

    Lige præcis. Jeg har simpelthen ikke råd til at stemme andet end blåt. ligesom en masse andre. (husejerene fks.) lyder stigende ejendomsskatter særlig attraktivt for en ung Mand/Kvinde/Familie.? øh næh! De vil gerne ha at os unge skal trække læsset, men med en rød blok, så har vi unge mennesker bare ikke råd til at, gå ud og købe os et hus, eller for den sags skyld spare op! (troll, du skriver jo selv at vi vil få et mindre rådigheds-beløb!!) men hva betyder det? der kommer jo nok nogen og holder hånden under os om 40år ik?! det tør jeg ikke satse på. Så vil jeg sku hellere tage vare på mig selv og MINE penge nu.!


  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #58   12. sep 2011 Troll- det har jeg faktisk gjort. Der er en masse fine lovninger om hvordan man får sparket gang i erhvervslivet men ikke noget konkret om de 12 min. Fagforeningerne har jo meldt ud, at der ingen plan er for de 12 min, så jeg har unægteligt lidt svært ved at se hvordan det hænger sammen.

    Det skal så siges, at det langt fra er det eneste punkt som jeg ikke forstår. Familier, der har et bevidst forbrug over midlerne, er i min optik dumme eller utrolig naive. Enten går det godt og indtægterne kommer senere, ellers også går det skidt og skifte-/fogedretten kalder. Folk kan heldigvis selv bestemme om de er så risikovillige, men jeg bryder ikke om at Helle og Co. er det på mine vegne.


  • #59   12. sep 2011 jeg syntes ellers fagforeninger har udmeldt de er med på de 12 min. men måske har vi forskellige kilder. man kan da sige vko har kørt med overforbrug i det de har lavet en gæld på 85 mia. men dem vil du godt ha til og styre landet på dine vegne?

  • #60   12. sep 2011 har i om betalingsringen? vi skal betale for at køre i ind i København, rød blok vil sætte virksomhedsskatten op, det gør at det bliver dyre at drive firmaer i Danmark, det vil gøre at firmarene skal spare eller flytter til udlandet, hvilket betyder fyringer. rød blok har deres 12 minutteres plan, hvilket gør at vi skal lave mere end vi gør i dag, hvilket igen betyder at der vil være stillinger der bliver overflødige, da andre laver deres job alligevel, rød blok mangler mellem 22 milliarder og 37 milliarder, hvem kommer til at skal betale dem? det gør den almindelig befolkning, de røde vil have at bankerne skal betale mere til staten, hvem kommer til at betale bankerne? det gør den almindelige Dansker, blå blok har lavet en plan/forlig til 2020, hvor vi har fundet pengene til de investeringer der skal laves, med hensyn til din så kaldte nedturs spiral, så er ledigheden stadigvæk lavere end den gang rød sad på magten sidst, vi ligger i top 5 når det kommer til vækst i Europa. så hvor er den nedtur henne??????

  • #61   12. sep 2011 troll .

    Jeg tror lige du skal tjekke op på dine kiler ang hvad LO´s mening til de 12min er.
    Gælden på de 85mia, er stadig LANGT mindre end den gæld som blå blok måtte overtage efter Nyrup (225mia!!!!) Hvor er det dy synes at du har ret? du vakler ligeså meget på dine argumenter som din politiske holdning. men fair nok, men usk nu bare på HVEM der skal betale i den sidste ende, det har du jo indrømmet tidligere i indlægget, det skal den almindelige dansker (i og med at MIT og andre arbejdene danskeres rådighedsbeløb bliver laver med en rød regering). Det er ikke acceptabelt at vi hver især alle sammen får mindre penge mellem hænderne, samtidig med at vores nationale gæld hæves! Kan du ikke se at det BARE ikke er en LØSNING? Jeg synes virkelig ikke at jeg har hørt et eneste godt argument komme fra dig i den her debat, men jeg kan da trøste mig med at, det tydeligvis ikke er mig alene der deler denne konklusion.


  • #62   12. sep 2011 Tror lige mit tastatur trænger til et lille service:-)

  • #63   12. sep 2011 Troll. Så siger vi bare EKV transport er en lille virksomhed.

    De ansætter også Dansker nu. Men med helles idiotiske plan vil de til at ansætte islandske chauffører. Det er jo ikke de eneste. Det er jo bare et firma der vil gøre det. Forklar mig hvorfor så mærsk, Vestas osv ikke skulle gøre det samme.

    Hva hjælper det at skræmme millionære væk fra Danmark. Er det ikke typisk dem der har virksomheder? Det er det nemli. Hvis de flytter ud af landet så tar de da deres virksomhed med.

    Så langsigtet tænker rød blok bare ikke. Det eneste de tænker på er hvordan de kan vride flest penge ud af danskerne og sætte forbruget helt i stå. Når renten så stiger så har folk ikke råd til at betale deres F1 lån. Weeeee dansk finanskrise smiley


  • #64   12. sep 2011 Islandske - udlanske

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #65   13. sep 2011 troll . >> Fagforeningerne har meldt ud at de IKKE er med på den med de 12 minutter.
    Gælden blå blok vil stifte for at skabe vækst er intet i forhold til de penge rød blok vil bruge, som endnu ikke er finansieret.

    Og den med de 12 minutter kan vi ikke få en forklaring på, da det er noget de har taget fra en analyse der er lavet for nogle år siden. Hvis man arbejdede en time mere i ugen, så kunne staten få 15 mia mere ind om året.
    Men der er ingen begrundelse, ingen analyse om hvad der skal finansiere det ekstra arbejde, for du kan ikke bare producere uden at du kan sælge. Så det vil skabe fyringer.

    Ja, jeg stemmer blåt, og jeg har endnu ikke fået en forklaring på de 12 minutter. Og jeg håber bestemt ikke enhedslisten får noget at sige, med deres planer om et kommunistisk Danmark !


  • #66   13. sep 2011 jeg kan kun sige det samme til dig som til de andre. prøv og vær lidt åben der er også andre løsninger på problemerne end det de blå står for. en fair løsning som betyder alle løfter i flok. fremfor det skal gå ud over enkelte befolkningsgrupper. vko har jo spillet fallit. hvis de mod alle forventninger sku få 4 år til tror du så de kan stoppe det hul de har skubbet os ned i? hvis de vinder sker der intet. det blir bare business as usual

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #67   13. sep 2011 troll . >> Faktisk er vi på toppen, og ikke i et hul, hvis vi ser på resten af Europa, hvor det faktisk står værre til.

    Men nej, den såkaldte "fair løsning" virker ikke særlig fair, måske for dem der er afhængig af andre, og så også dem der ikke gider at arbejde (ja, dem er der også mange af).

    Men som sagt, forklar mig hvordan deres forslag skal virke, og bevis at det kan lade sig gøre, så skal jeg nok holde min mund for denne gang.


  • #68   13. sep 2011 du er fornuftig og diskutere med brian. du kan holde hovedet koldt. istedet for og blive fornærmet og personlig. det ska du ha. men enige på politik blir vi nok ik smiley deres forslag er så meget mere end bare de 12 min. men det ved man osse godt hvis man har læst partiprogrammet og fulgt debatterne.

  • #69   13. sep 2011 Ja vi skal løfte det i flok. Og ikke bare la millionærene betale det hele.

    Jeg havde nu heller ikke noget imod at betale et par % mere i skat for at komme af med den gæld der er nu.

    Jeg er meget åbentsindet. Det er jo indlysene alt økonomi vil gå helt i stå med en rød regering. Så derfor kunne jeg aldrig drømme om at stemme på deres side med de forslag de kommer op med.

    Alle de ekstra penge vi kommer af med i skat og afgifter kunne ha været brugt på forbrug. Så det går bare ud over erhvervslivet. Tænk dig at skulle bruge over 10.000 kr årligt for at køre ind i byen. De penge kunne ha gået til en håndværker for at lave noget på huset. Men nu får han så ikke de penge. Til sidst må han dreje nøglen om. Men så må vi håbe der står en socialdemokrat klar til at redde ham for mine skattekroner. Ellers ryger hans hus jo på tvang. smiley

    Det bliver bare en ond spiral ned i et sort dybt hul.


  • #70   13. sep 2011 i mine øjne ser det ud til at det valg her bliver altafgørende, og den vindende blok (forhåbentlig blå blok) bliver valgt af folk som har sat sig ned og tænkt sig rigtig rigtig godt om inden de sætter deres kryds. Jeg personligt kan simpelthen ikke se hvordan en rød regering skulle gøre mig noget godt, det vil begrænse min personlige udvikling som dansker FORDI AT JEG ER RASK OG KAN BIDRAGE!, så med rød blok skal vi raske mennesker ha smidt en tung sten på ryggen, hvor der bla er, folk fra det velkendte program: luksusfælden, kontanthjælpsmodtagere der bare ikke GIDER at røre en finger, og dem skal jeg så møde på arbejde for at forære dem brød på deres bord, mens jeg kan stikke en hvid pil efter at det bliver indenfor de nærmeste par år at jeg køber mig et hus.? det er skam ikke fordi at jeg ikke vil bidrage til samfundet, jeg betaler den dag idag en høj skat som borger, iforhold til andre lande jeg kunne bo i. Jeg ryger(som bekendt er der en ret hamper afgift på cigaretter, Dermed ikke sagt at det er sundt at ryge, men det er et personligt valg). Jeg ejer en bil, betaler vægtafgift, som gerne skulle betale vores veje vi hver dag kører på, den bliver tanket i ny og næ(afgifterne på brændstof i dk er også tårnhøje). Men nu vil rød blok altså have mig til at betale endnu mere? Jamen HVORFOR?! i mit tilfælde vil det betyde at bilen vil ryge ud som det første( og så kan jeg da være glad for at jeg er i et fast job, og ikke skal ud og søge et, for det vil da geografisk begrænse mulighederne kraftigt). For det andet, så vil jeg med et mindre rådighedsbeløb, ikke hver uge kunne tage mig den frihed at gå ud, og bruge penge på lige nøjagtig det som jeg synes gør mig hverdag lidt sjovere(dermed indtægt til en forretningsdrivende). eller for den sags skyld kunne sætte den mængde penge ind på en opsparing som jeg kan idag(SÅ JEG KAN REDDE MIN EGEN RØV HVIS JEG SKULLE STÅ UDEN ET JOB).

  • #71   13. sep 2011 ja der er styr på økonomien

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1618903.ece


  • #72   13. sep 2011 troll, som der bliver svaret i mailen, så er der ingen der kan svare på hvad energipriserne er om et år. desuden, så ved vi jo alle at uenighederne i libyen/afghanistan/syrien har bidraget til at oliepriserne er steget. hvem kunne forudsige det.? kunne du.? Men hvis du nu vil diskutere økonomi, hvad er din holdning til at rød blok vil sætte u-landsbidraget op? det er rød blok der slår på at vi her i danmark har det i og åhh så forfærdeligt, men at sende vores penge ud af landet gør de gerne.? er det en go og ansvarlig måde at bruge danmarks penge på.? Du må lige HUSKE at, finanskrisen er international gældende, så det er ikke noget som vko har SKABT, men det vil rød blok gerne give dem skyld for, (er det virkelig et brugbart argument?)

  • #73   13. sep 2011 jeg syntes det er godt og sætte hjælpen op. det trodsalt billigere og hjælpe folk der hvor de nu er. fremfor de kommer herop. og skal hjælpes her. alt i alt fed ide

  • #74   13. sep 2011 Krisen på CO2-markedet rammer nu de danske skatteydere direkte på pengepungen.

    Regeringen står til at skulle finde besparelser, der kan finansiere et voksende milliardhul i de skattelettelser, der blev givet i 2010.

    Alene i 2013 mangler der 2,2 mia. kroner i regeringens regnestykke for, at økonomien bag Forårspakke 2.0 kan gå op og i tiden fremefter mangler der 1,4 mia. kroner om året.

    Pengene er brugt. Det betyder, at de mange milliarder skal hentes andre steder.



  • #75   13. sep 2011 Ufinansierede skattelettelser

    - De penge kommer aldrig ind, siger Socialdemokraternes skatteordfører Nick Hækkerup.

    - Derfor er regeringen nødt til at finde andre steder at foretage besparelser, for pengene skal findes et andet sted.

    - Det er det, vi hele tiden har sagt. Regeringens skattelettelser er ikke underfinansierede. De er ufinansierede.

    Skattelettelserne fra Forårspakke 2.0 blev indført i 2010. Det skete på forventet efterbevilling


  • #76   13. sep 2011 troll

    Du er så den person der uden videre er klar på at bruge FLERE penge ved at sende pengene ud at vores land, men samtidigt vil du gerne lige slå på at vi mangler penge herhjemme. du modsiger da dig selv meget kraftigt. Men ok, det lyder da fornuftigt, hvis altså man har et pengetræ i haven.


  • #77   13. sep 2011 det jo intet i forhold til de penge de skattelettelser har kostet

  • #78   13. sep 2011 det var da sjovt med dig. hver gang man får ramt dig lige-på, så skifter du til endnu et nyt emne. men at du modsiger dig selv vil du ikke svare på.? lidt ligesom når helle thorning bliver bedt om at svare på de 12min, så svarer hun i øst, selvom hun er blevet spurgt i vest. du er da virkelig et sørgeligt menneske at diskutere med. Det blev mine sidste ord i den her tråd, du ville gerne ind og sige din mening i den tråd her, men kig tråden igennem bare en gang til, og tænk dig så lidt om inden du næste gang vil deltage i en debat. i en debat skal man ikke kun stille spørgsmål, men også kunne komme med svar. dine svare er direkte udeblivende. Go valgkamp torsdag.

  • #79   13. sep 2011 du får da ik ram på mig. du ignorer jo vko har lavet noget lort. de svar du kommer med er at s/sf politik ik holder. hva er de blås løsning på det lort de har lavet? det vil du jo ik svare på

  • #80   13. sep 2011 det ligesom om du ik har fattet at socialdemokratiet er meget mere end de 12 min. pas nu på du ik går i hak. de 12 min er noget der blir aktuelt når vi blir endnu mindre på arbejdsmarkedet. men det har du jo ik forstået fordi du åbentbart

  • #81   13. sep 2011 ik kan se andre løsninger på politik end hva de blå siger

  • #82   13. sep 2011 troll. du bruger 3indlæg på at smide med mudder. men ingen svar.? derfor er den her debat slut. fået ram på dig.? det har jeg vidst ikke skrevet syns jeg (det ved jeg så med 100%) stop nu mens legen er go og tonen er voksen. slut.

  • #83   13. sep 2011 jeg syntes da jeg har holdt hovedet koldt igennem hele tråden. det faktisk kun blå folk der kalder mig sørgelig menneske osv. men man blir lidt træt af og forklare om de 12 min. men jeg må sige det er godt gået af venstres spindoktorer at de har bildt folk ind at alt s står for er de 12 min. heldighvis er det kun folk der stemmer blåt der falder for det.

  • #84   13. sep 2011 Men folk fra den røde blok kan ikke komme med svaret? skal vi bare holde her.?

  • #85   13. sep 2011 svaret på de 12 min eller hva?

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #86   13. sep 2011 troll . >> Umiddelbart kunne det med CO2 kvoterne ikke forudses. Men helt sikkert, så skal pengene findes et sted. Må jeg foreslå at man gør det attraktivt at have virksomhed i Danmark, så de kan betale skat i Danmark?

    Nå, bortset fra det, så vil rød blok også differentiere på tværs af Danmark, de der bor i øst, og i de større byer vil få fordel af at bruge offentlig transport, mens de der bor i vest vil komme til at betale dyrt for at bruge deres bil. Ja, der kommer større fradrag for at køre på arbejde (siger de), men de fleste har også behov for at transportere sig til andre steder end arbejde (fx. indkøb, familie og lignende).

    http://www.b.dk/politiko/r-bilister-skal-betale-kilometerafgift

    At vi så også har en lille sød blondine der syntes det fedeste ville være at Danmark var kommunistisk, som Rusland (tidligere Sovjet), Nord-Korea og Kina. Det er for så vidt i orden, men at der er en større del af den danske befolkning der har samme holdning, er i virkeligheden ret skræmmende:
    http://www.b.dk/politiko/enhedslistens-model-virker-rigtig-godt-i-nordkorea

    Jeg gad nok vide om hun rent faktisk ved hvad det er hun forslår ?
    De er også irriteret på at de står til at få fire kvinder og otte mænd ind, for det er ikke ligestilling. Det kommer fra en af de muligvis kommende medlemmer af folketinget.

    Jeg syntes personligt at det er grotesk hvis der er nogen der skal bestemme hvordan kønsfordelingen skal være i virksomhedernes bestyrelser. Det bør ene og alene bygge på bestyrelsesmedlemmernes kvalifikationer.

    Derudover syntes jeg rød blok giver meget mere skævvridning i samfundet, vi skal betale mere i afgifter, bruge flere penge på offentlig transport, betale mere i skat, og samtidig arbejde mere.
    Alt i alt føre det til socialistiske og nærmest kommunistiske tilstande. Der bliver ikke taget højde for tid til familien, der bliver ikke taget højde for værdien af fritid, der bliver ikke taget højde for hurtigere nedslidning.
    Men til gengæld får vi (måske?) et sikkerhedsnet der kan redde os alle når vi ikke længere kan?

    Nej, jeg tror ikke på den politik den røde blok lægger for dagen, det hænger ganske simpelt ikke sammen. Det vil ødelægge konkurrenceevnen, det vil hæve importen, sænke exporten, og derudover give flere arbejdsløse når virksomhederne ikke kan betale pga. svigtende salg, og alle skal arbejde længere !

    Derudover syntes jeg det er en dårlig ide med ulandsbistand når vi har problemer herhjemme, personligt ville jeg skære det helt væk, og lade private firma'er bidrage, eventuelt få reklame ud af det.

    Men efter min mening ville det være endnu bedre med hjælp til selvhjælp, det vil sige at der skulle etableres profitable firma'er i disse lande, som kunne ansætte folk.
    Problemet er bare at de har en helt anden kultur, så når du giver dem mad nok til hele dagen i dag, så behøver de ikke tænke på mad før i morgen, og derfor kan de ikke håndtere dette.
    Hvilket igen giver samme problem med ulandsbistand, de er ikke kommet videre i mange år, hvordan kan man forestille sig at det sker nu?
    Der bliver ikke brugt prævention, de tænker ikke længere end dagen i dag.
    Og ja, jeg har det fra personer der selv har været i Afrika, og de har set og oplevet hverdagen dernede. Det er skræmmende men sandt.

    Det var lidt af sporet, men stadig relevant i forhold til de tidligere indlæg.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #87   13. sep 2011 Jeg mangler også stadig svaret på de 12 minutter, og ikke bare at der var en undersøgelse for nogle år siden hvor en rapport sagde at vi kunne tjene penge på at arbejde en time mere hver uge.

    Der er andet og mere end de 12 minutter, men det er et af de største emner, og de har endnu ikke forklaret det.

    Men derudover siger rød blok at vi har problemer med arbejdsløshed, derfor virker det også tåbeligt at vi alle skal arbejde mere, mens nogen ikke har noget arbejde? Hvordan passer det med at fordele det ligeligt ?


  • #88   13. sep 2011 Brian - Super godt indlæg.. Venter spændt på svar fra de der har noget fornuftigt at skrive til det.. smiley

  • #89   19. sep 2011 gad vide hvor mange af de anden generations indvandre der demosterede i kbh onsdag altså dagen før valg kampen... stemte på den møg kælling..

    uanset hvad så holder jeg fast i hvad jeg skrev tidligere.

    stiger skatten så er jeg flyttet og tager firmaet med mig.

    nogen andre der er bange for vedkommende der sidder med vores papir nu?


  • #90   20. sep 2011 Nu kommer Nationalbanken også med kritik af helles planer. Men det undre jo ikke nogle. Måske kun dem på kontanthjælp der syntes millionære skal betale det hele. smiley

  • #91   20. sep 2011 Jeg flytter enten til sverige, eller begynder på kontanthjælp, for har da ikke råd til andet, hvis det bliver som hun vil have det..

  • #92   20. sep 2011 god tur...

  • #93   30. sep 2011 Tak skal du have..

Kommentér på:
Løkke vs. Thorning

Annonce