{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Øget grænsekontrol, din mening? {{forumTopicSubject}}

hej læste lige det her på tv2
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41426856:tysk-minister-boykot-danmark.html

altså hvad er jeres mening omkring at de har øget grænsekontrollen?

for det første syntes jeg det er plat at tyskerne og eu reagere så volsomt på det, for den der åben grænse aftale vi har, den er da til at lukke op at skide i efter alle de østeuropæiske lande er kommet med i eu.

så jeg syntes sku det er helt fint at vi bruger nogle 100mil til at få øget græsekontrold. så kan det være vi snart kan have vores cykler og knallerter og div andre ting i fred smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øget grænsekontrol, din mening?
  • #1   7. jul 2011 MadHatter B

ja nemlig! og det er jo ikke fordi de stopper ALLE men tager stik prøver, og selfølgelig stopper dem som ser mistænkelige ud

• #2   7. jul 2011 Ja det er også helt i orden med mig. stod det helt op til mig lukkede vi grænserne 100% med pigtråd og 100% kontrol.. i disse tider kan man sku ikke være for forsigtig med hvad og hvem man lukker ind i landet..
    Og sådan som de gør nu er der jo slet ikke noget galt i.
    Som en anden også skriver så kan der vel ikke være noget problem i at ens baggage og bil bliver tjekket hvis man har rent mel i posen..

• #3   7. jul 2011 men syntes bare det er utroligt at alle de andre lande har så ond i røven over det.

• M P
    M P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 34
    #4   7. jul 2011 De kan også kontrollere alt det de vil for min skyld - jeg plejer ikke smugle noget med hjem :o)

• #5   7. jul 2011 "Vi" bryder faktisk ikke loven. Grænsekontrollen er baseret på samme model som i Sverige. Der er ingen bomme eller andet, blot en øget kontrol, hvilket er fint!

• #6   7. jul 2011 Nu er jeg i tyskland mange gange hver måned, og jeg synes det er helt fint.
    Så længe der er så stor forskel på de forskellige EU lande, så synes jeg det er fint at sortere nogle af de folk fra som vil til Danmark.

Og endnu bedre, så giver det bøde til alle dem som mener at de ikke skal have pas med fordi det er åbne grænser smiley

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #7   7. jul 2011 Thomas K: Nej, det er ikke efter samme model som i Sverige:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/05/27/060716.htm

Jeg synes det er en skidt ide. Det hele er baseret på DF's frygt for de fremmede, og deres evindelige tro på, at alle muslimer laver ulovligheder. Problemet er bare, at man ikke kan holde nogen udenfor landet, som endnu ikke har lavet noget ulovligt. Men de får jo deres uintelligente vælgerkor til at hyle med.

Spørg vognmændene om de er glade for at skulle bruge mere tid ved grænsen. Tvivler stærkt på de klapper i deres små hænder.

I en verden med øget globalisering, og hvor der ikke længere er noget der hedder selvstændig lukket national økonomi, er det tåbeligt at DF fører en politik hvor de vil lukke landet mere, og gøre det "dansk". Men eftersom der findes en del mennesker med stemmeret i landet, som har et lavt intelligensniveau og manglende uddannelse om samfundet, betyder det, at DF altid vil have en solid vælgerskare.

Det ville være langt bedre hvis de ressourcer der bruges på grænsekontrollen, i stedet gik til politiet, så de bedre kunne opklare og løse deres opgaver.

• #8   7. jul 2011 (link fjernet)

• #9   7. jul 2011 Jeg synes det er fuldstændig latterligt, og ude af proportioner..
    Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor vi skal bruge så mange millioner på sølle 30 toldere, når vi samtidig har sagt ja til et frit EU (Schengen aftalen). Vi tager kun stikprøver, så hvor stor er chancen lige for at finde noget som helst? Vi har mere end 5000 km kyststrækning, som vi alligevel ikke kontrollerer eller noget som helst.

Den med at der ikke forsvinder flere cykler og knallerter er vist kun ønsketænkning. De penge vi har givet til øget grænsekontrol kunne bruges SÅ meget bedre!

Må hellere lige notere at jeg ikke er imod selve kontrollen, men måden det udføres på er helt til grin. Så hellere bruge pengene mere fornuftigt.

• #10   7. jul 2011 Jeg synes det er fint nok smiley Men bare åndsvagt at man som dansker ikke kan køre ud af danmark uden at skulle blive tjekket?

• #11   7. jul 2011 Jeg synes at det er yderst fornuftig brug af mine skattekroner!!!

Ironi kan forekomme..

• #14   7. jul 2011 Det er fandme den eneste rigtige ting at gøre mod de kriminelle fra østlandene, og tyskland kan da stikke den skrot op når de mener det er forkert, ja det er sku da klart når det så er dem der ender med de kriminelle når de ikke kan komme videre fra den tyske grænse, de så jo hellere vi fik dem herop, det skal der ikke fandens meget logik til at regne ud.
    Det er helt rigtigt set af regeringen det tiltag her.

• #15   7. jul 2011 Adrenaline .

Så du synes det er bedre dine skattekroner går til dem EFTER de er kommet ind i landet? Her tænker jeg b.la. på politiets ressourcer, som går til dem i stedet for andet opklaringsarbejde.

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#16   7. jul 2011 Bøddel: Du er da ligeså kvik som dem hos DF der har udtænkt dette forslag.
    Du kan jo netop ikke forhindre at de kriminelle kommer ind i landet, så længe de endnu ikke har lavet noget kriminelt.
    Dermed kommer der samme antal kriminelle til landet, men politiet mangler stadig ressourcer til at efterforskningen.

• #17   7. jul 2011 men det er jo en svær diskussion om pengene er godt brugt ved græsen eller til politiet. men jeg syntes det er meget positivt det de har gjort. det eneste jeg ville ønske var at der også kom lidt nato pigtråd op smiley

• #18   7. jul 2011 Folk der gerne vil ind i landet, ulovligt eller lovligt skal sku nok komme det. Selvom nogen bliver taget i tolden så prøver de sku bare ugen efter.

De eneste det går ud over er dem som ofte tager til Tyskland. Ekstrem dårlig beslutning af DF ligesom som med loven og knivene - Det går KUN ud over de forkerte smiley

Kan ikke forstå at folk udebliver fra landet fordi der sidder et par gamle nisser og krydrer røv ved grænsen.

• #19   7. jul 2011 synes bare det er pinligt for regeringen...
    De lavede det, for at skulle kontrollere og sørge for, at tyve osv ikke kom ind i landet, altså pas kontrol. Det var så ulovligt, så de lavede det om til en told kontrol, som så blev til noget stikprøve show..
    Det har ingen effekt, på det mål det var lavet for. For mig at se, skaber det kun kø, for folk der vild ind og ud af landet i bil.
    Altså for faen.. de står kun på vejene. Hvis man er tyv og virkelig vild ind i landet, så krydser man sku da bare grænsen over en mark eller igennem en skov, hvor der intet toldkontrol er.

Tror kun regeringen gør det nu, for ikke at tabe alt for meget ansigt. Men for mig at se, er det spild af penge, til ingen nytte

• #20   7. jul 2011 hvis ikke man har noget at skjule burde man synes det er iorden - og det synes jeg det er.. så kan det være vi får bugt med alle de øst europæer der snyder med bil afgifter osv smiley

• #21   8. jul 2011 BØDDEL, ja jeg synes netop at det ville være en pisse god ide, at smide de 270 mill. i politiet, i stedet for en hjernedød grænsekontrol der ikke kommer til at betyde andet, end en ekstra udgift!

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#22   8. jul 2011 Annesofie: Jeg har intet at skjule, men synes da det er irriterende at skulle bruge mere tid ved grænsen. Kan også garantere dig for, at vognmænd hellere vil bruge deres tid på kørsel end på ventetid ved grænsen.

• #23   8. jul 2011 Annesofie, det har da intet med det at gøre? Det er flere år siden at jeg har krydset den dansk/tyske grænse i bil, så det påvirker ikke mig personligt, at der står en tolder og vil kigge i bilerne. Men det påvirker mig sgu, at tosserne fra DF har gennemtrumfet endnu et hjernedødt forslag, der ikke gør andet end at skræmme borgerne og smide vores skattekrone ud af vinduet!

• #24   8. jul 2011 Skræmme borgerne? Jeg har da sjældent hørt noget så dumt, det er da kun hvis man agter at skjule noget for dem.

• #25   8. jul 2011 BØDDEL, måske er det fordi du ikke fatter hvad jeg mener smiley
    Selvfølgelig bliver borgerne ikke skræmt af at køre forbi en tolder, det siger vel sig selv. (Troede jeg da!)
    Men når gamle fru Jensen sidder og ser i nyhederne, at det er nødvendigt at stille toldere ved grænsen, for at dæmme op for alle de østlændinge, der vil til Danmark for at røve og voldtage hende, så bliver hun sgu da unødvendigt bange!

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#26   8. jul 2011 Thor M: Ikke korrekt. Man skal stadig have sit pas med, også til et land der er med i Schengen-samarbejdet
    http://www.eu-oplysningen.dk/emner/schengen/spsv/

• #27   8. jul 2011 Jeg har ikke noget imod det - men faktum er bare at det er spild af skattepenge, som det kører lige nu. Mellem 1 og 4 af 1000 biler bliver tjekket - synes i selv det er godt nok?

• #28   9. jul 2011 Tosse 2:
    Det er jo kun et spørgsmål om hvor meget udstyr svenskerne har. Den danske toldkontrol, bryder ingen form for love, kontrollen er ikke permanent.

Hvis du køre til sverige vil du opleve helt nøjagtig det samme som på turen ind i Danmark.

• #29   9. jul 2011 Nu har jeg ikke lige læst alt det her igennem - men er det ikke kun når man skal IND i Danmark at der er øget kontrol og når man så skal UD igen, kommer man let ud?

Kommentér på:
Øget grænsekontrol, din mening?

Annonce