{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.021 visninger | Oprettet:

Scootere som må køre 25 km/t ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja nu har vores justitsminister, en tumpe ved navn Brian Mikkelsen, kommet med et forslag som gør at scootere kun må køre 25 km/t fra år 2010.. Det lader jo allerede til at han måske kan blive lige så god som møgkællingen Lene Espersen..

Nå ja nu til min holdning, som i nok allerede kan gætte hvilken retning den ligger i.. Jeg syntes det er fuldstændig latterligt at sætte grænsen ned, men den skulle snarere sættes op ! Allerede idag er scootere jo begrænset til en fart som de slet ikke er bygget til. Det er ikke sundt for motoren, det gir en dårlige brandstofsøkonomi, gør dem mere usikkere at køre på da det er svære at holde balancen i lavere fart. Når man så også tænker på at racercykler let kan kører over 30 km/t hvor de ingen gang skal have cykel hjælm på, burde de så ikke også få en fartgrænse ? Og kom nu ikke med argumenter om at unge kører uansvarligt osv, det har ikke noget med fartgrænsen at gøre, for så skulle man også stramme meget op på motoriseret kørsel. Ja vi kunne jo også bare alle cykle og gå, måske ride hvis det skulle være helt vildt ? Syntes det er synd at politikere skal lave Danmark til et forbudsland fordi de ingen sans har for hvad der sker i samfundet. Nemt for dem at side og lave love til højre og venstre når de sjællendt berører dem selv. Nå nu tror jeg at jeg vil stoppe inden det bliver alt for langt.

Men kom da med jeres meninger !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scootere som må køre 25 km/t ?
  • #1   16. feb 2009 Jo men nu snakker vi ikke om at stoppe nogen.. Vi snakker om hastigheden, hvis man kører lovligt..

    Og vil gerne lige understrege at det på ingen måde kommer til at berøre mig, jeg er IKKE en gnaven 15 årig som lige har købt scooter ! Syntes bare det er helt hen i vejret det der !


  • #2   16. feb 2009 Sætter de farten ned til 25 km/t får man da virkelig et incitament til at gøre sin knallert ulovlig. - Noget andet er at det kun gælder de knallerter de bliver købt, dvs. dem der er på gaden nu må fortsat gerne kører 30 km/t. - Det gør ingen forskel. - Det uheldige ligger i når folk kører med alkohol i blodet eksempelvis.

  • #3   16. feb 2009 Men det er dybt latterligt. - Det vil blive et ressource-spild i den store kategori. - Ordensmagtens vil bare fise rundt efter dem som tager begrænsningerne, og det bliver kun når der er ratzia, da politiet allerede nu ikke engang har tid til at tage sig af alminelige hændelser som bare et indbrud.

  • #4   16. feb 2009 Haha, ja, det er helt hen i vejret;)

  • #5   16. feb 2009 ja præcis ! mange af dem inde på christiansborg laver love efter hvad der lige har været oppe i nyhederne for at få nogle stemmer i det øjeblik.. det er simpelthen for dumt ! så må de da sætte sig ned og se på det hele som et stort billed og måske revudere nogle gældende love. i øjeblikket laver de ikke andet end at spytte love ud, man skulle næsten tro de blev betalt pr lov de vedtog !

  • #6   16. feb 2009 (link fjernet)



  • kim j
    kim j Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 6
    #7   16. feb 2009 ja det er sgu larmt. hvorfor sætte farten sølle 5km/t ned der er jo nærmest ingen forskel på 30 og 25km/t. Hvis de absolut skal sætte farten ned kan de jo lige så godt sætte den mere ned. Og det er total latterligt i det hel taget at sætte farten ned. Det får jo ikke nogen til at køre lovligt tvært imod.

  • #8   16. feb 2009 Som Carsten Bang siger: Måtte jeg køre 500 km/t så vil jeg køre 510. De sidste 10 km/t får mig til at føle mig lidt mere hævet over andre.

    - og rammer jeg et barn med 510 km/t, så er det barn ikke alene trafikoffer.... - det er også væk ! smiley smiley


  • #9   16. feb 2009 Kan du ikke være ligeglad om de sætter det 5 km/t ned, Brian Mikkelsen har jo alligevel ikke forstået at det er fordi scooterne bliver tunet, at det går galt

  • #10   16. feb 2009 diana og kristian - ja præcis ! nu sidder jeg lige og læser nogle af de gamle nisser indlæg i berlingerne, de vil jo have at unge skal halshugges for at køre for hurtigt.. hvorfor ikke bare smide begrænsninger på alle biler så de maks kan køre 130 km/t ? de må jo alligevel ikke køre hurtigere ?

  • #11   16. feb 2009 Det er den samme snak om og om igen. 100 kr på at dem som har smidt indlæggene selv på et eller andet tidspunkt har kørt for hurtigt og lavet sin knallert ulovlig;) - Men forstår godt at man får ondt i røven når 14-17 årige konstant ligger og flækker rundt i boligkvarterer. - De er sku ikke helt lydløse sådan nogle sataner smiley

  • #12   16. feb 2009 tja sådan må det da bare være... jeg har sku intet imod motorstøj, bor faktisk imellem 3 motorveje og nyder endda når der kommer en ordentlig brøler forbi.. de må sku bare tage sig sammen, de har jo bare glemt hvordan det var dengang hvor de selv gjorde det.

  • #13   16. feb 2009 Lige præcis. - Man skal også tage højde for hvad der skal modificeres yderligere for at opnå lavere hastighed. - Men idag må en scooter/knallert køre 30 km/t + maks 10 % = 33 km/t - og du finder stortset ikke en sprit ny 30'scooter som går under 40 km/t fra butikken af, som egentlig burde være 100% lovlig.

    Btw, så går en stalker også ufattelig godt når ringene er taget(som det eneste) ca. 75/80 km/t;)


  • #14   16. feb 2009 Syntes de skulle sætte farten optil 50 km/t. Hvis man så tuner og kan køre hurtiger en 30%. Altså 65 km/t så skal de bare udsætte bil kørekortet i 2 år smiley

  • #15   16. feb 2009 De får aldrig det foreslag indført,
    Da man nu kan køre de 30-40 km/t, det er der ikke de fleste cyklister der kører i normalt tempo, og det bliver jo pisse farligt at blive overhalet når man ligger på knallert og kører 25 km/t og bliver overhalet af en totalt lydløs cykel.
    Hvorimod at cyklisten der kører 25 bliver overhalet af en larmene knallert der kommer med 30-40 km/t.
    Og desuden ville det jo være totalt åndsvagt at man skal køre med hjelm og sikkerhedsudstyr på knallert, og cykel bare er Up and Go stil..
    Det holder sku ikke i længden ..


  • #16   16. feb 2009 Gør det nok på et tidspunkt .. Det er jo faktisk det eneste område hvor der ikke er særlig mange love smiley

  • #17   16. feb 2009 kenn h - ja det skal sku nok passe, men fatter ikke folk lader alt det her ske. kan godt være at det nedsætter chancen for uheld lidt, men jeg vil MEGET FUCKING GERNE tage de chancer. altså vi kan også alle sammen grave os ned i jorden og pisse i buskerne over at en meteor måske rammer os !

    Benjamin Franklin "Dem som vil opgive deres frihed, til gengæld for tryghed og sikkerhed fortjener ingen af delene"


  • #18   16. feb 2009 Hvad med traktor som 16 årig ? hvad sutten sker der? en traktor kan fandme nemt gøre mere skade end en skide knallert eller bil ..

    Synes seriøst de politikere bliver ved med at skyde sig selv i foden og vælge den hurtige løsning istedet for den gode løsning..


  • #19   16. feb 2009 Eller lav noget licens, så man skal være medlem af en klub og delene kun kan bruges til baneracere, så man skal have medlemsnummer og licens og noget i den stil ..

  • #20   16. feb 2009 Problemet er at danmark kun kan lave en lov for det. Så du kan stadig købe det i resten af verden.

    Letter at udskyde kørekortet til bil smiley Jeg havde ikke tunet min scooter hvis kørekortet blev udsat i 1-2 år.


  • #21   16. feb 2009 Det gør de jo aligevel 3 gang smiley

    Det problem kan man købe sig fra. Det kan man ikke hvis man får udsat sit kørekort til bil smiley


  • #22   16. feb 2009 Det gør de 2 gang. lovene er lavet om..
    Jeg syntes det er direkte latterligt at sætte den ned til 25.. det er svært nok at holde sig til bare 40-50, min mor kunne kører fra min knallert da den var standard på cykel. så betyder det sku at det går for langsomt.


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 29
    #24   16. feb 2009 Jeg syntes det er komplet latterligt.
    Forhandlerne der sælger tun dele er helt sikkert klar over at det er dem der bruger scooterne til hverdag der er de største kunder.
    Der er en lov om at der bare skal stå på hjemmesiden at delene kun må bruges på bane. Så er det ligemeget hvem der køber.

    Da politiet havde razia sidst gik de jo helt amok med deres bærbar rullefelt. Hvis scooteren kunne køre mere en 43 km/t så skulle man til syn og få en bøde for det der var ulovligt.

    Jeg syntes selv der ikke er en fair måde at måle det på, for en bil kan sagtens køre hurtigere end den må, der er bare regler for hvor hurtigt man må køre. En scooter kan også køre hurtigere end 30 i fleste tilfælde, de sætter jo heller ikke en bil på rullefelt hvis de har en idé om at chauføren køre for hurtigt.

    Jeg syntes ikke de tænker sig om.


  • #25   16. feb 2009 Ja, jeg synes også det er tåbeligt, scooteren er jo lavet til at køre 60-70 stykker - det er den jo bygget til. Folk kommer jo bare til at tune sine scootere endnu mere nu, hvis grænsen bliver 25 km/t. Så bliver der jo først sjovt, de unge tænker jo bare: org 25 km/t, så kunne det være fedt at køre hunrede så kører jeg 75 km/t for stærkt.

    De burde tænke sig om de politikere. smiley


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #26   16. feb 2009 Jeg synes det er en fin idé. Dejligt at der bare bliver en smule strammet op, men det er bestemt ikke nok. Strafferammen for en ulovlig scooter skal have en langt større konsekvens. Bl.a. burde en ulovlig scooter konfiskeres første gang, og føreren skal have udskudt kørekortet 2 år – eller gerne til han/hun fylder 25.
    Har man et problem med ikke at kunne køre stærkere end en standard cykel, så bør man måske overveje at skifte scooteren ud med en cykel.

    Jeg kan kun se fordelen ved at indskrænke scooter-førerens rettigheder samt muligheder.


  • #27   16. feb 2009 Maibrit G:

    Hvor meget genere det tig at der kører scootere igennem byen med en 50-70 km/t. Samtidig syntes du ikke det lyder lidt dumt, du ved jeg overdrivelse fremmer forståelse, så siger vi at jeg er blevet taget i at køre 100 km/t på scooter, så ryger jeg i fængsel, sidder sammen med tre andre de spørger hvad jeg har lavet jeg har kørt for stærkt på en knallert 30, hvad har du, jeg har slået en mand ihjel. Syntes du ikke selv det lyder lidt hen i vejret? Er du også klar over hvor meget du egentlig skal overskride fartgrænsen i en bil for at få en straf? det er rigtig meget, det ville da være oplagt med det samme som på en scooter.


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #28   16. feb 2009 Jeg er ret sikker på at det genere cyklisterne når en scooter på diverse stisystemer kommer drønende forbi. Allerede der kan 30 km. være farligt.
    - Nej jeg synes ikke strafferammen lyder særlig voldsom, snarer fair overfor de svage trafikanter, der oplever at blive generet af scootere og deres støj.

    Ydermere er jeg klar over at en billist straffes når fartgrænsen er overskredet med 30% - hvilket også er fair nok. Derimod er en bil ført af en myndig person bestemt ikke det samme som en scooter ført af et barn. Der er stor forskel på strafferammen, i og med at et barn som hovedregel ikke får fængselsstraffe, og ikke kan straffes lige så hårdt som en myndig billist.


  • #29   16. feb 2009 Ja de straffer med bøder og klip i kørekortet. Så heller ikke mere end det. smiley

    Ja, jeg tror også der er mange der slet ikke kan styre det er at køre knallert. Jeg tror måske at når man tar knallert kørekort, burde det være over en længere periode og der ved få mere indlæring. smiley


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #30   16. feb 2009 Hvilket er det samme for scootere, der tilmed er ulovlige. Straffetaksen er alt for lav for scooter-kørere, og en længere "kørekorts-periode" ændre med stor sandsyndlighed ikke på at der sker en bedre kørsel. Det er en stor del af de unge fuldstændig ligeglade med. Derimod skal der konsekvenser til, og de skal falde promte med bl.a. udskydelse af kørekortet.

  • #31   16. feb 2009 Udskydelse af ens kørekort, sker jo også hvis nu en under 18 på taget på en 45'er knallert, som vel også er rimeligt. Men samtidig kan vi blive ved at diskutere dette emne. Jeg konkludere at jeg personligt syntes at fartgrænsen ikke burde nedsættes til 25 km/t pga. det vil bare medføre dobbelt så mange ulovlige knallerter i landet, da de unge jo syntes det vil være sjovt at overskride grænserne. Som fxs. kristan h skrev i nogle indlæg før: Som Carsten Bang siger: Måtte jeg køre 500 km/t så vil jeg køre 510. De sidste 10 km/t får mig til at føle mig lidt mere hævet over andre.


  • #32   16. feb 2009 Kevin. De unge der har tunet scooteren i dag stikker jo aligevel af.

    Det Politiet ikke fanger den dag det fanger de en anden dag smiley


  • #33   16. feb 2009 Mathias: "Hvor meget genere det tig at der kører scootere igennem byen med en 50-70 km/t."

    Ja jeg kan godt se det smarte i at køre 70 km/t på en cykkelsti!!! Det kan du køre når du kommer uden for byen. Du kan ikke nå at holde hvis der kommer en ud foran dig med den fart.

    De snakker godt om at ta de unges kørekort hvis de tuner scooter. Håber da bare det bliver til noget. Men sku for latterligt de vil sætte farten ned. De store ulykker der sker er jo dem der tuner og køre som sindsyge på sti systemer.


  • #34   16. feb 2009 ja min holdning er da klart at 25km i timen er lige i underkanten.......
    men dertil kommer jo at der ER mange unge (og voksne for den sags skyld) der køre med hovedet under armen. Så der på baggrund af dette sker ulykker som kunne have været undgået. Og ulykker med højere fart ER altså ofte forbundet med flere skader.....


    måske man burde lave en højere hastighedsgrænse, og evt. klip i "scooterkørekortet", hvis man ikke overholder lovene. X)


  • #35   16. feb 2009 Nej, men jeg kan sagens også se problemet hvis bare folk kunne tænke sig om og ikke køre de 60-70 km/t på befærdede cykelstier. Men du har jo ret det er der jo ikke nogle der tænker sig om, så det er bare hvad man skal gøre.

    Babooms Politi, det der med klip i scooterkørekortet tror jeg ikke holder. smiley
    For allerede halvdelen af de unge der køre rundt har ikke engang kørekort. Samtidig med at det tar tre dage at tage et nyt, samt det koster 100 kroner hvis man tar det igennem ungdomsklubberne. smiley


  • kim j
    kim j Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 6
    #36   16. feb 2009 tror helt sikkert det bedste ville være at lære folk at køre scooter når de tager knallertkortet. Det er jo totalt latterligt det man lære til knallertkørekort. Man kan finde samtlige svar til teori på nettet og en fra mit hold kørte over for rødt lys to gange og fik alligevel kortet haha det er sgu mærkeligt. De burde lave det ligesom at tage bilkørekort. Der har man i det mindste en chance for at dumpe;) og 30 er bare for langsomt og det vil aldrig ændre sig lige meget hvor stram straffen bliver. Min egen gik 145km/t da den gik bedst og jeg har da ikke kørt den første ned endnu;)

  • #37   16. feb 2009 "Altså i hvert 8. ulykke er en scooter indblandet..." meget muligt.. men jeg vil vædde med at i 7 ud af de 8 ulykker bliver der kørt mere end 30 km/t ! og derfor er det jo latterligt at sætte farten ned.. alle skal altid brokke sig over de knallerter, hvorfor ikke afskaffe cykler så de ikke ligger og flyder på cykelstien ? smiley men hvis de scootere skal afskaffes fordi folk hader dem så meget, så må man vel også sætte grænsen ned til 16 år på kørekort til biler..! og alle jer der siger "bare tag cyklen" jaa det er sku også meget nemmere når i ligger og kører bil, hva med i selv tog cyklen nu hvor den er så fantastisk ?

  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #38   16. feb 2009 Igen, kan et barn ikke sættes til ansvar på samme basis som en myndig billist. Ergo, har en trafikforseelse for 18+ langt større konsekvens end hvis 16-årige kunne tage kørekort til bil. Netop også derfor at 16årige ikke bør kunne tage kørekort - de kan ydermere ikke tage ansvar for deres handlinger. Det kan de ikke engang på en knallert - og så kan de da i hvert fald slet ikke i en 700+ kg bil.

    Er det et problem for de unge at scooterfart-græsen bliver sat ned, så må de tage cyklen eller offentlige transportmidler.
    - Ja jeg kører bil hver dag til og fra skole, men jeg bruger bestemt også mine gåben og cykel til korte distancer, så jeg har bestemt intet problem.


  • #39   16. feb 2009 nå men det er da underligt hvis det er sådan et stort problem, at de så fungerer fint i usa ?

  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #40   16. feb 2009 Det fungere altså ikke så rosenrødt i USA. Bestemt ikke.
    LINK: http://www.cdc.gov/ncipc/factsheets/teenmvh.htm


  • #41   16. feb 2009 Jeg syntes det er meget sværere at styre en scooter der går 20 kmt end en der går 70..

  • #42   16. feb 2009 Morten, det er også der problemet ligger, at du ikke selv har stået i sitiuationen, selvfølgelig skal vi unge sidde og prøve at brokke os over vi måske kun kommer til at køre 25 km/t, men jeg kan ko sagens forstå jeres argumenter for at i syntes det er fair nok. Men gider vi ligge og køre 25, så hellere købe en elektrisk rolator. smiley

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #43   16. feb 2009 ENIG Morten og Majbrit!

  • #44   17. feb 2009 maibrit - nej mente mere at de kan lade sig gøre, da jeg forstod på dig det ikke var muligt.

    morten - sig mig hvordan i alverden kan du sidde og udtale dig om hvilken alder jeg er i eller hvordan jeg kører ? men "da du var i min alder" ja hvordan fungerede det så der ? der var jo ikke alle disse regler ? Ja du snakker om den statestik, men kan du se i den hvor hurtigt de køret ? Nej det kan du ikke og jeg vil vædde med farten lå en del over 30 km/t i de fleste tilfælde, ergo er det ikke farten den er gal med men derimod tun ! Derfor syntes jeg er det er helt hul i hovedet at tro de hjælper at sætte farten ned !


  • #45   17. feb 2009 "At du gider diskuterer med en som ik kommer med brugbare argumenter men bare er sur over at han er i en alder der ik formår at tage ansvar eller kan håndtere at køre forsvarligt.

    Og ja da jeg var på din alder cyklede jeg fandme i skole og på arbejde osv.. Det er os meget sundere, så kan slet ik sætte mig ind i problemet sorry."

    tja det læste jeg som om det var rettet til mig, men er var det måske ikke ?

    ja de er til fare for trafikken, men cykler og biler er jo også til fare for hinaden, ja det er alt vel der er ude i trafikken. men som du selv siger kører de fleste ikke efter reglerne og derfor sker der mange ulykker. men så må du jo også kunne se at det ikke skyldes de 30 km/t de må, men problemmet ligger de folk tuner dem og kører hurtigere. hvis folk nu kørte 30 km/t så tror jeg virkelig ikke der ville være alle disse ulykker.


  • #46   17. feb 2009 Hold da kæft en klovn du er at høre på ! Først så var den ikke til mig og nu var den til mig ? Svært ved at bestemme dig ?!?

    Men så hør nu her engang "lille ven" så prøver jeg at forklare dig det en gang til, så kan de være du måske også har en chance for at forstå det.

    "Hvis der sker for mange ulykker inde i byerne ville et naturligt træk være at sætte hastighederne ned for biler inde i byerne. Nu sker der for mange ulykker med scootere ergo sætter man farten ned. Hvor er det lige at det mærkelige er i den henseenede?"

    Det mærkelige ved dit eget argument er at grunden til ulykkerne. Hvis folk må køre 80 km/t (og overholder det) og de så kører galt. JA så er der en grund til at sætte farten ned til fx 50 km/t. MEN hvis ulykkerne sker fordi folk fyrer forbi med 130 km/t så er problemet ikke hastighedsgrænsen MEN at folk ikke overholder den ! Er der skåret nok ud i pap for dig nu ?!?

    Og tag da lige og hold det pis for dig selv med at det er selvforskyldt og vi sidder og flæber ! Til din orientering er der faktisk folk som overholder loven på det område, som bliver straffes unødvendigt.

    Hvis der nu var en masse som kørte 200 km/t på motorvejene, så tvivler jeg kraftigt på man ville sættes fartgrænsen ned til 80 km/t og tro på det ville løse problemet. For det føste fordi det er helt ude og skide og for det andet fordi det berører deres vælgere (ja det kan jo være pisse ligeglade med folk under 18)

    Og nu siger jeg det lige igen.. Jeg er IKKE 16 eller 17 år, Jeg kører IKKE selv scooter og kommer nok ikke til det.


  • #47   17. feb 2009 Tror altså du har lidt svært ved at bestemme dig, lige før var du "out" ?

    Ja her er citaterne : "Lange Lajz har jeg udtalt mig om dig eller generelt? Måske et par læsebriller var en god ide ;D" - "Ja det var henvendt til dig!!!!"

    NEJ problemet er ikke hastighedsgrænserne, men problemet er om folk rent faktisk overholder dem. Så man sørger for folk overholder græsen og ikke sætte den ned. Og jeg kan virkelig ikke finde det dobbelmoralske i det, men det kan du måske finde til mig ?

    Og nej min argumentation er ikke at nogen overholder det, selvom du meget gerne vil have at alle kører 100 km/t over alt. Min argumentation er at det (som sagt mange gang før) ikke er hastighedsgrænserne som den er galt med, men derimod at de ikke bliver overholdt ! Problemet er hastighederne hvis folk kører 130 km/t hvor der må køres 50, men jeg er af samme overbevisning som med scootere, at en sænkning af hastighedsgrænsen fra f.eks. 50 km/t til 40 km/t ikke ville ændre på et faktum der hed at der blev kørt 130 km/t. Skal jeg skære det mere ud i pap eller er det endelig ved at sive ind?

    Og nej det er underordnet hvor gammel jeg er, men da informere dig om at jeg er myndig og lidt til. Og så skulle der vist kun være en grænse på 15 år for at lave et fotoalbum smiley Og jeg tror først du burde begynde at snakke om dårlig argumentation når du har forstået min!


  • #48   17. feb 2009 Jo jeg syntes da det ville være den allerbedte ide hvis det fungerede ligesom med biler, men nej det er urealistisk.

    Tja hvis det stod til mig så ville fartgrænsen nok komme op på en 40 km/t. Omkring straf hvis det ikke blev overholdt, så skulle scooteren konfiskeres 3. gang den blev taget tunet. Derudover skulle kørekortet udsættes med 3 måneder hver gang der skete en forseelse som at ikke at have hjælm på, køre hvor de ikke må osv.


  • #49   17. feb 2009 Morten. Hvis man nu sætter farten op og strammer reglerne meget. Så er der nok mindre der vil tune deres knallert til at løbe hurtiger en de er lavet til.

    Man kunne jo sige 30 km/t inde i byen også er de begrænset til 50 km/t. Det er jo ikke i den lave fart der sker de vilde ulykker.

    Så bare sig 30% overskridelse så bliver ens kørekort sat ud ½ år. eller bare et eller andet. så lære de unge også man skal ta farten af inde i byen smiley Hvis man så tuner så lyder det da fair med 3 måneder udsættelse af kørekorter PR DEL selvfølig. Så skal bøden bare være som den er nu smiley


  • #50   17. feb 2009 Hehe nu skal du ikke misforstå mig. Ja hvis man havde uendelige resourcer skulle man da det, men det skriver jeg også er urealistisk og derved ikke en løsning smiley

    Og ja jeg ville sætte fartgrænsen op, selvom der sker mange ulykker nu.. Men som jeg også har været inde på mange gange i de sidste indlæg, så siger de der statestiker intet om hvilken fart det går galt med. Jeg er rimlig sikker på at det er over 40 km/t hvor det går galt..

    "Ja jeg er skam sikker på du får ret med det råd, dog er det nok de færreste der ville kunne tage det seriøst." - Forstår ikke lige hvad det er du mener med den sætning.


  • #51   17. feb 2009 spunkboy - jeg kan faktisk rigtig godt lide din ide omkring de 30 / 50 km/t !

  • #52   17. feb 2009 jo det er allerede sådan at alle nye scootere får monteret en gul nummerplade.

    kan følge dig i at du vil have straffen hårdere for at få dem til at følge loven, men kan simpelthen ikke forstå hvor du får en nedsættelse af fartgrænsen til at få dem til at overholde reglen ?

    Jo jeg tror faktisk godt det hele kan hænge lidt sammen med at øge fartgrænsen. De fleste tuner jo deres scootere fordi de syntes at 30 km/t er for lidt. Hvis de nu fik lov til at køre lidt hurtigere og staffen for at tune blev hårdere, ja så tror jeg der var færre som tunede deres scooter så den kørte 80+ km/t. Og det er i den høje fart de fleste ulykker sker, da det som du rigtig nok siger, er svært at have en god kontrol over scooteren. Men tilgengæld er det faktisk også svært at have en god kontrol når man kører ved lave hastigheder. Nu ved jeg ikke om du selv nogensinde har kørt scooter/knallert, men det vil jeg nu mene det er.

    Jeg tror nu ikke at det er fordi de ikke forstå det/de tal smiley Men det drejer sig om at de mener hastigheden er for lav.


  • #53   17. feb 2009 hehe,

    jeg nævner ikke hvem, men hold da kæft hvor er det sjovt at læse nogle af disse indlæg. Der er jo ikke sammenhæng mellem hjernen og det man skriver. Det kan der umuligt være. Haha. "Hvorfor ændre nogen love overhovedet" hahaha... Blot ét eksempel. Idet mindste fik jeg mig da et billigt grin.

    on-topic

    Det er nemlig lidt åndsvagt at være tilskuer til politikernes inkompetence i dag og det er alle ministerier igennem. Nogle af deres udtalelser og handlinger får de fleste vågne danskere til at undrer sig gevaldigt om regeringens egentlige formål. Man skulle nærmest tro at regeringens mål er at skabe USSR-lignende forhold, hvor vi alle lever ens efter de samme regelsæt. Dermed ikke sagt at vi ikke skal have love at følge, men vi bliver tvunget til at leve ens. Mange love tvinger folk til at give afkald på nogle ting som de kan lide (fx deres scoootere) for at køre bil eventuelt... OSV. nu gider jeg ikke mere


  • #54   17. feb 2009 Selvfølig er der resourcer til det. Der er da mange gange Politiet napper alle scooter der kommer over broen i Randers.

    Og tanken om at de unge kan få udsat deres kørekort så er der nok flere der skal la vær med at tune deres knallert.

    smiley


  • #55   17. feb 2009 Jeg kan altså ikke helt se meningen med din sidste kommentar, vi snakker ikke om hvad den enkelte mener og syntes er sjovt ? Emnet går på at hastigheden bliver sat ned til 25 km/t, fordi folk tror at scootere slet ikke kan køre ordentligt med 30 km/t.

  • #56   18. mar 2009 Simpelthen for åndsvagt at dette overhovedet bliver diskuteret, for Maibrit er jo fuldstændig syg i hovedet.

    Den eneste grund til at jer som kommer med alle de kommentarere om at det er godt det bliver sat ned, eller at der skal være endnu større konsekvenser ved ulovlig kørsel, skyd jer selv i hovedet - please.

    Jo mindre hastighed på en knallert = Jo mindre afbalancering, som gør det endnu svagere at styre en knallert.

    Jo langsommere du kører, jo mindre opmærksom er du i trafikken. Hvis nogle siger noget imod dette, så skyd jer selv. For det er rigtigt, og er selv blevet dokumenteret.

    Hvorfor ikke bare sætte fartbegrænsninger i byen til 25-30km/t, og ude for byen kunne man så køre de 60km/t, som en scooter er bygget til? Så ville folk tage ud af byen istedet for at køre hjernedødt inde i byen.


    Og Maibrit, du burde virkelig skyde dig selv endnu en gang for at komme med en så dum kommentar som; "det er jo børn som kører på scootere, de ved dårlig nok hvordan man færder sig i trafikken". Jeg tror at til en køreprøve til bil ville jeg bestå med 10x så mange % som du ville. Det er ikke alle unge som er hjernedøde, få det ind hovedet.


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #57   18. mar 2009 Phillip B:
    Syg i hovedet? Det vil jeg nu ikke kalde det, tværtimod, så er det ”sygt i hovedet” at køre på en scooter på et stisystem med svage trafikanter med en fart på 50+ km/t. Jeg ser problematikken fra en ikke-personlig vinkel. Du at argumentere din sag med ”jamen jeg kan ikke styre min scooter” (for det er det du på basis siger), skal nogle bilister så bare køre over for fuldt stop, rød lys og ubetinget vigepligt fordi de ikke kan håndtere koblingspunktet? Nej vel? If you can’t control your means of transport, don’t drive it!

    ”det er jo børn som kører på scootere, de ved dårlig nok hvordan man færder sig i trafikken"
    - Omtalte citat har jeg vist ikke bragt i denne tråd. Jeg har argumenteret at børn som kører på scooter ikke kan sættes juridisk til ansvar på samme måde som en bilist på 18+ rent straffemæssigt.

    Din sidste kommentar er almen latterlig vdr. dine egne ”køreskills”. Men jeg vil godt se dig stikke en gennemsnitlig fejlprocent ved teoriprøven på 0 % og en bestået køreprøve på første forsøg. Det er rent matematisk umulig, men held og lykke med det, når du engang bliver 18, og gammel nok til at tage et kørekort.

    Måske jeg skulle overlade ”skyd dig selv”-kommentaren til dig selv i stedet for. Du har vist mere brug for den. smiley


  • #58   18. mar 2009 Så nu ligger du vægt på alle de andre ting jeg har sagt, lige udover det aller vigtigste?

    "Man bliver mindre opmærksom i trafikken ved lavere hastighed".

    Jeg ville i hvert fald kunne gennemføre en køreprøve bedre end dig.

    Scootere skulle have lov til at køre 30 i byen, og 60 på landet. Der er ingen fare på landet, og derfor forstår jeg ikke de har fundet ud af en anden løsning.

    Køre over for direkte rødt lys? Hvad snakker du om? Jeg nævnte at det er sværere at kontrollere, ikke at det er fuldstændig umuligt eller man blive retarderet af at køre 30km/t.


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #59   18. mar 2009 Philip B:
    Pas nu på med ikke at blive for "kæphøj", og tro du kan noget uden at have nogen argumentation udover hvad DU tror DU kan. Jeg har kortet på at jeg kan, du mangler stadig dit og indtil da vil jeg i den grad anbefale dig at holde lav profil.

    Du skriver at det bliver sværere at kontrollere og du bliver uopmærksom, men igen "If you can’t control your means of transport, don’t drive it!". Mit eksempel med koblingspunktet tager også en del opmærksomhed hos nogle billister - skal disse billister også have lov til at køre over for rød, ubetinget vigepligt og fuld stop, siden du må sætte farten op på din scooter med 20 km/t eller mere fordi du bliver uopmærksom? Det er faktisk samme basiske princip. Så er jeg ret ligeglad med dine undskyldninger, og jeg er sikker ikke den eneste, der ikke mener at farten skal sættes op blot fordi nogle unge mennesker ikke kan styre deres scooter på 30 km/t - og kan de så styre den med 50 km/t. I doubt it!

    De resterende argumenter for hvorfor fartgrænsen ikke skal laves om (og evt. nedsættes) er angivet tidligere.



  • #60   18. mar 2009 Philip: Bevis det: (link fjernet)

    Bare prøv at ta test 1 og la os høre hvor mange fejl du fik i første forsøg smiley


  • #61   18. mar 2009 Hov trode den var gratis. Er den så ikke alligevel.

  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #62   18. mar 2009 Så kan han da heldigvis tage en af disse: http://www.a-nk.dk/moduler/teoritest/teoriprove.php

  • #63   18. mar 2009 Han tror nok han er mester i det da han har fået sit knallertbevis smiley Haha

  • #64   18. mar 2009 Tror bare han bliver ved med at ta den test til han har alle rigtige smiley

Kommentér på:
Scootere som må køre 25 km/t ?

Annonce