{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.746 visninger | Oprettet:

Havetraktor... hjælp en fatsvag {{forumTopicSubject}}

Er der ikke en fix havekyndig herinde, eller en motorkender, der kan fortælle mig hvad f*** jeg gør galt med vores havetraktor??

Den har virket her i eftermiddags, da den kom hjem til os... men selvfølgelig, da uheldige mig, skulle afprøve den selv, efter traktormanden er kørt, når jeg omkring 1 meter og så går den i stå... og vil ikke starte igen... har kæmpet med den hele aftenen nu...

Aner virkelig ikke noget som sådanne maskiner... er helt lost...
Har ikke gjort andet end at fyld lidt benzin på den... og ja, det var det rigtige benzin, så det er ikke det...
Men når jeg drejer nøglen, siger den bare gurglelyde... hvad dælen skal jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havetraktor... hjælp en fatsvag
  • #1   7. jun 2007 gurglelyde:-p

• #2   7. jun 2007 den drukner..

får for meget benzin ind i kabu

• #3   7. jun 2007 kan det være fordi den drukner?
    eller så kan den vel bare slet ikke starte?

• #4   7. jun 2007 Eller er der slukket for benzin tilførslen? så kan det godt passe den lige kan køre lidt på det benz der er tilbage i karburatoren og så gå ud...

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #5   7. jun 2007 gi den chocker og start den så som du normalt ville gøre.

Lige det den starter tager du chokeren af igen.

Min er stort set også sprit ny og køre fejlfrit. Men når man skal starte den skal man starte med choker, og lige så snart den er startet så af med choker igen smiley

• #6   7. jun 2007 det er fordi der ikke er strøm nok på batteriet.. altså hvis den ikke (eller næsten ikke) kan trække motoren rundt..

Batterier på havetraktorer holder generelt aldrig særlig længe pga. at folk ikke afmontere batteriet om vinteren, hvor den ikke bliver brugt.

• #7   7. jun 2007 hvis den gar kørt og lige pludslig går i stå. så kan det ikke være batteriet

• #8   7. jun 2007 Hvis den har choker, så slå den fra og prøv at tænde den..

Det lyder som om den får formeget benzin og drukner.. derfor skal benzintilførslen lige indstilles...

• #9   7. jun 2007 Hvad gør jeg hvis den er druknet så?

• #10   7. jun 2007 indstiller kabu

• #11   7. jun 2007 Heh... ja okay... nok meget nemt at sige... aner hverken bolt eller skrue om en motor... smiley
    Damn it...

• #12   7. jun 2007 slår chokeren fra. lader den stå 10 min. og prøver igen,, hvis det sker igen er kaburatoren ikke indstillet, og siden du beskriver dig selv som "fatsvag" så ville jeg sende den tilbage til "traktormanden" så han kan indstille den...

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#13   7. jun 2007 så køre du blot på starteren så skulle den gerne forbrænde det, eller evt tage tændrøret ud og kør et par gange på starteren så benzinen kommer ud.

Prøv at give den choker når du starter - hjalp det ikke så tag benzin slangen af på motoren (fra tanken) kør på starteren. kommer der benzin ud af (varrigt)

Kan også være dit tændrør.
    Når du alligevel havde det ude. Så sæt tændrøret i tandrørs hætten og hold det mod noget jern på have traktoren (HUSK at hold i gummiet/plastikken da det ellers giver rap over fingeren) kør nu på starteren.
    Laver det knister i enden af tændrøret? hvis ikke er det fordi det er dødt og derfor din have traktor ikke virker mere.
    Og så ned på en tank station og købe et nyt.

• #14   7. jun 2007 hmmm,
    altså; på min almindelige motor trukkende græslåmaskine
    er der en lille knap ting man skal trykke ind for at benzinen rundt i systemet eller sådan noget alla det.... smiley
    den skal lige trykkes ind 3 gange eller sådan noget....
    det er den mest utekniske-tekniske forklaring jeg kunne give...håber at du kunne bruge den til et eller andet smiley

• #15   7. jun 2007 er der nomalt ikke på en havetraktor. okay man fair nok bud

• #16   7. jun 2007 tror bare du skal give den lidt chooker.!
    ellers bare prøv og blive ved med at starte og starte i lidt tid.

• #17   7. jun 2007 hva er det i folkens snakker om... hvis den drukner så er det da fordi der kommer formeget benzin i,, og så siger i hun skal give den choker og dermed mere benzin ? :S

• TobiasMB
    TobiasMB Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #18   7. jun 2007 eller tjek om klingen sidder fast i noget, noget reb eller snor , hehe

• #19   7. jun 2007 Rotoren er slukket... det skal den være når man skal starte...

Har nu prøvet med og uden choker... tror efterhånden selv på, jeg er kommet til at drukne den...
    Lader den stå til i morgen... er det nok, eller skal der mere til?

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#20   7. jun 2007 M * - Jeps lige præcis. VIlle give dig rart i det lyder mærkeligt. Men hos mig der virker det 9/10 gange at lige give choker og starte og så slå det fra igen med det samme - selv om tingene er gennemvarm. Og her snakker vi om alt lige fra motor fra 90érne til 2007

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

#21   7. jun 2007 Kan også være dit tændrør.
    Når du alligevel havde det ude. Så sæt tændrøret i tandrørs hætten og hold det mod noget jern på have traktoren (HUSK at hold i gummiet/plastikken da det ellers giver rap over fingeren) kør nu på starteren.
    Laver det knister i enden af tændrøret? hvis ikke er det fordi det er dødt og derfor din have traktor ikke virker mere.
    Og så ned på en tank station og købe et nyt.

• #22   7. jun 2007 Har ikke prøvet det med tændrøret... er alene hjemme, og man skal jo sidde på skidtet, for at aktivere den sikkerhedsknap under sædet...

• Johannes H
    Johannes H Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #23   23. maj 2008 Kører du ikke med choker så? Gas helt ned og så drej nøglen, og lad den køre en 10 sekunder, så giver du gas og prøver. Hvis ikke det hjælper så køb noget jet start eller benzin og held ind ved tændrøret, så spænder du tændrøret fast igen, gasser helt ned og så drejer du nøglen, så skal den starte og være i gang mindst et sekund, ellers er motoren bollet i stykker.

Kommentér på:
Havetraktor... hjælp en fatsvag

Annonce