{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.397 visninger | Oprettet:

Tatovering.. {{forumTopicSubject}}

ja altså nu er jeg 17..
og ved godt i fleste ikk syns om dem som får lavet en, når de er under 18..
men jeg fik lavet mine tatoveringer i dag..
1 stjerne under hvert hånled.. 3 stjerner under min venstre overarm.. og så fik jeg skrevet korsgaard under min højre overarm.. med Runeskrift eller hvad det hedder..
men har i nogen idé om hvordan man holder dem?
for mine 2 stjerner på mine hånedled er røde.. og resten er sort..

nogen som ved noget om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tatovering..
  • #1   1. jun 2007 Ditte R

Det eneste han sagde var bare at jeg ikk skulle gå i sol?

• #2   1. jun 2007 hehe okay takker smiley

• #3   1. jun 2007 Køb noget håndsæbe uden parfume eller noget i og vask dem i 1-2 gange om dagen indtil der er sår på. Smør den i "Mild Hudsalve" fra Matas 2-3 gange hver dag indtil såret er faldet af. IKKE klø i det, og ikke gå i store uldne trøjer henover sårene. Jeg taler af erfaring, fik selv betændelse i en. Og det var ikke sjovt.

• #4   1. jun 2007 Uanset hvad andre siger så er blå helosan "pattesalve" rigtig godt (det er en skrøne at nogen siger det trækker farven ud).. 3-4gange dagligt.. Hvis den hæver op og sprækker og skorpen bliver vulkan-agtig så du er sikker på der er betændelsen i den - så tøv ikke med at ringe til lægen og få noget antibiotika salve - fucidin -

Nyere sårpleje viser at fugtig sårpleje er den bedste og derfor bedst at holde den smurt..

Det bedste du kan bruge er LEVERTRAN SALVE 25% Ja jeg ved det lyder ulækkert og det lugter heller ikke godt men det er suveræn og det bruges og anbefales fra hudklinikker hvor de laver laserbehandlinger i ansigt osv hvor det yderste hud blir brænd for at lave en ansigtsløftning.. og med den salve er det osse bare at holde den smurt/fugtig hele tiden..

Håber det var råd nok - Jeg ved hvad jeg snakker om.. hygge

• #5   1. jun 2007 penthenol salve er godt NÅR såret er faldet af, da b5 vitaminet er godt for genopbygning af det sidste hudlag.. så det kan du bruge når såret er faldet af..

• #6   1. jun 2007 gå ned til apoteket og køb noget der hedder ceridal creme på spray og smør ca 2 gange om dagen og vask det godt når du er i bad (uden at rykke sår af) hold dig fra klor/salt vand og sol til sårene er faldet af og det kan variere efter hvem der har lavet din tattoo og efter personen hvor langtid der går men ca 2 til 6 uger og pil ikke i dem . håber det er info nok ;o)

• #7   1. jun 2007 altså det lyder jo næsten som om jeg slet ikk skal gå med trøje.. men er der jo heller ikk rigtig nogen grund til, når det sommer.. men efter jeg har smurt dem ind i alt det savle osv. kan jeg så bare godt gå rundt ude i solen, uden at ha noget ud over dem?

• #8   1. jun 2007 Det med helosan er en skrøne!!!

• #9   1. jun 2007 smør den 3 gange davligt.
    ik pil sårne af, så mister den farven. og ik vak den med sæbe de første dage.
    og ik gå i klørvand og salt vand

• #10   1. jun 2007 har også en tatto på indersiden af over armen. det nice

• #11   1. jun 2007 sol klor og badning osv kan først blive aktuel når såret er faldet af .. men du skal ikke gå med den i solen med sår da den er skrøbelig .. og efter sårat er væk så bare smør den med solcreme hvis du vil i solen

• #12   1. jun 2007 det bliver jo bare for varmt at rende rundt i trøje hehe

• #13   1. jun 2007 hvem har lavet dem og har du ikke billeder vi skal se :o)

• #14   1. jun 2007 Hvilken tatøvør har du brugt?? Han virker da ikk så seriøs..Jeg fik cremer med til at smørge min i - og fik også atvide hvordan den skulle passes..Men kan desværre ikke huske det da det er en del år siden efterhånden...

• #15   1. jun 2007 det med helosan er fordi der er penecilin deri og får du så en eller anden form for infektion kan bassillerne blive recistente overfor det . det er den eneste grund til det , der er lige så menge forskellige former for creme som der er tatovøre og personligt bruger jeg ceridal men hvis bare det er en ikke for fed creme uden parfume kan den bruges

• #16   1. jun 2007 Der er IKKE pinicillin i helosan ... ALT med antibiotika er på recept i danmark!

• Steffen J
    Steffen J Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 38
    #17   1. jun 2007 Du skal bruge mild hudsalve fra matas.. Og ingen sol eller svømmehal.. og parfumefri sæbe

• #18   1. jun 2007 nej undskyld måske ikke penecilin men der er noget som desinfisere og dræber mindre infektioner så derfor er der noget deri som kan gøre bakterier resistente !

• #19   1. jun 2007 willa der behøver ikke at komme en stor skårpe og en fed creme er ikke godt !

• #20   1. jun 2007 Helosan er mild antiseptisk pga eucalyptus - men bruges det ikke i over 14 dage af gangen skulle der ikke ske noget..

• #21   1. jun 2007 nej nej men som sagt er der lige så mange råd som tatovøre så det skal være op til den enkelte hvem de vil lytte til

• #22   1. jun 2007 Hmm.. Måske derfor at man skal have forældrenes accept når man er under 18 - smør det i patsalve...

• #23   1. jun 2007 Anne E .. Der er ikke noget der hedder forældrenes accept - der er simpelt hen en lov der forbyder tatovører at tatovere nogen under 18 uanset.. personer under 18 og i ansigt og på hænder.. Strafbart med fængsel eller bøde til tatovøren ..

• #24   1. jun 2007 Er det? Synes at have hørt at så længe man har forældrenes accept (Og er over 15) kan man få en tatoo..

I øvrigt er det jo ulobligt i danmark at tatooverer på hænder og i ansigtet - selvom personen er over 18

• #25   1. jun 2007 Undskyld hvis jeg ikke fik formuleret det ordentlig .. man må ikke tatovere nogen under 18 og slet ingen uanset alder i ansigt og på hænder..

• #26   1. jun 2007 Der er bare mange der ikke "helt" er klar over det .. så godt med lidt forum smiley

• #27   1. jun 2007 Hehe nemlig ja smiley

• #28   1. jun 2007 der må gerne tatoveres på håndled, det er jo ikke hændernene.....
    syns det er en rigtig dårlig tatovør du har fået den lavet ved hvis han ikke har givet dig information om hvordan du skal pleje det osv.
    du må ikke gnide i de nylavede tatoos, og skyld med rindende vand uden at gnubbe i dem...
    Du skal IKKE bruge kopatte salve, men gå ned til din tatovør og køb noget af det salve de bruger og plejer at sælge med når man får lavet en.....
    Syns det er meget lavt du ikke er sat ind i hvordan du skal pleje dem... *arggg* blir helt sur inden i..

• #29   1. jun 2007 Du skal bruge det der hedder: Panthothenol salve - det fåes i håndkøb. Det er også det man bruger til røde numser

• #30   1. jun 2007 Min tatovør sagde også at jeg ikk skulle bruge helosan, men en fed crem der hedder locobase, den kan købes på apoteket.

• Holger P
    Holger P Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #31   2. jun 2007 omg prøvede at læse hvad alle skrev med der er så mange forskellige svar så det helt vildt..

• #32   2. jun 2007 Indholdet i Helosan:
    "Canola, Isopropyl Isostearat, Butyspermum Parkii, Pentaerythrityl Tetraisostearate, Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2 Acetamid MEA og Lactamid MEA,Calcium Lactate, PEG-100 Stearate, Glyceryl Stearate, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol Polyaminopropyl biguanide, Propylparaben, Citric Acid, Aqua "

fra http://www.helosan.dk/menu2.html

Ser for mig ikke ud til at være noget der specielt skulle gå ind og angribe bakterier.

Kommentér på:
Tatovering..

Annonce