{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

depression > Kamera på afbetaling ? {{forumTopicSubject}}


Efter at jeg har gået og været meget nedtrykt og trist i lang tid, har jeg valgt at tage til lægen. Hun fortalte at jeg har en depression, og jeg er nu sat i medicinsk behandling, og skal begynde samtaler ved en psykolog.
Jeg har fået afvide at jeg skal bruge meget tid på at finde ud af hvad der gør mig glad, og så gøre det.
Og det er vigtigt at jeg kommer ud og går/løber nogen ture, desværre er det bare sådan at jeg har dårlige knæ, så har måttet opgive at løbe, da det simpelthen gør så ondt at jeg ikke kan (jeg løb meget før i tiden).

Endelig har jeg så fundet ud af hvad der gør mig glad: Dyr, og at tage billeder.

Og da jeg ikke må få flere dyr, har jeg så besluttet at anskaffe mig et godt kamera... Så kan jeg lave noget jeg elsker, samtidig med at jeg er udenfor, går tur og sådan.

Men da jeg var nødt til at droppe min uddannelse pga. min depression, har jeg haft en måned uden løn, og en måned på kontanthjælp, så jeg har ikke råd til noget kontant, og LEASY vil ikke sælge mig noget på afbetaling (de kræver 3 lønseddeler).

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg ellers har mulighed for at købe på afbetaling ?
Jeg starter skole igen d. 7. Januar, så jeg begynder at få udeboende SU d. 1/1...

Håber meget at nogen vil hjælpe mig... Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  depression > Kamera på afbetaling ?
  • #1   11. dec 2008 Dum idé med afbetaling. Du kommer til at snyde dig selv!

  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #2   11. dec 2008 Køb et brugt billigt kamera

  • #3   11. dec 2008 Jeg ved det.. det kamera jeg kigger på koster 6599,- kontant.. og jeg kommer til at skulle betale 13000 for det... men det betyder ikke noget.. Jeg vil gøre alt for at have noget andet at tænke på....

  • #5   11. dec 2008 Jeg vil ikke have et brugt billigt et.. jeg vil have et godt et, så jeg kan blive glad over de billeder jeg tager.. og det skal være spejlrefleks så jeg kan tage flere billeder i træk..

  • #7   11. dec 2008 Som Chris siger, så tror jeg os bare gæld er med til at skabe frustration.

  • #9   11. dec 2008 Det er ihvertfald en fejl at tro at et kamera på afbetaling er lykken.

    Spar 500kr sammen, og køb et brugt digital kamera på den blå avis. Motion, lys, samvær med dem du holder af, og trygge omgivelser er essensen for at du kommer i bedring.

    Hvis du begynder at købe på afbetaling, uden at have en fast indtægt, er du på vej ud i en rigtig skidt bane, der utvivlsomt kommer til at give dig endnu flere problemer med.


  • #10   11. dec 2008 Hvis du ingen foto erfaring her, er det i øvrigt komplet spild med et dyrt spejlrefleks. Start med et billigt, lær basal viden omkring foto teknik, og se om interessen overhovedet holder ved

  • #11   11. dec 2008 Der er ingen psykologer der har tid før tidligst februar, og jeg har snart gået og haft det sådan her i et år... og det bliver værre... og nu hvor jeg går hjemme hver dag, og bor på landet, og mine venner og veninder er i skole eller på job, har jeg intet at tage mig til... det handler om at jeg mangler noget at lave, noget jeg bliver glad af, og hvis det betyder at jeg skal smidde 199,- hver måned så gør jeg det med glæde!
    Jeg ved at det selvfølgelig er bedre at købe kontant, men når det ikke er muligt..... jah... så må det blive afbetaling...


  • #12   11. dec 2008 Jeg har fotoerfaring.. (:

  • #14   11. dec 2008 Jeg har ringet til 9 psykologer... den første har tid til februar, og resten siger de først har langt ude i fremtiden... og at de fleste psykologer er bookede her op til jul...

    Og ja, jeg får nogen piller der hedder Akarin...

    Jeg har siddet og tænkt over hvad der gør mig glad.. men jeg kan simpelthen ikke huske det.... det er så længe siden jeg har været glad, at jeg ikke ved hvordan jeg bliver det igen...


  • #15   11. dec 2008 Alle jer der ikke har noget fornuftigt at sige, smut..

    Jeg spurgte om et spørgsmål : Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg ellers har mulighed for at købe et kamera på afbetaling ?


    Det har taget mig lang tid at erkende at jeg har brug for hjælp, og det sidste jeg har brug for er folk der "disser" mig......


  • #16   11. dec 2008 Jeg er enig med Chris !.

    Og hvad pokker er der galt med at købe et brugt billigt? -Du kan så sandelig også få et godt kamera den vej da!

    Jeg har købt et EOS 300D til 250 kr. (det skulle have været defekt, men fejler intet).

    At du køber på afbetaling hjælper dig ingen steder på sigt. Du kommer ofte til at give 2 - 2,5 gange mere.

    Spar op i stedet smiley

    Og jo jeg ved godt hvad en depression vil sige, og hvordan det påvirker!


  • #17   11. dec 2008 Mikkelsen :

    Jeg prøvede netop ved at forklare mine problemer at slippe for kommentare som dem du kommer med....

    Jeg ved det er dumt at købe på afbetaling, men det er det jeg vil!


    Spørgsmålet lyder ikke "Er det dumt at købe et kamera på afbetaling", spørgsmålet lyder "Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg ellers har mulighed for at købe på afbetaling ?"

    Og det er det jeg ønsker svar på.


  • #18   11. dec 2008 "Jeg spurgte om et spørgsmål : Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg ellers har mulighed for at købe et kamera på afbetaling ?"

    Igen steder - vil/kan Leasy ikke, kan du lige så godt droppe det. F.eks. Fono, de kræver det samme som Leasy (3 lønsedler)


  • Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.263
    #19   11. dec 2008 Vi har læst det allesammen Rikke.
    Men prøv at læse vores svar. Køb et brugt så du kke kommer endnu længere ud. Du kan sagtens få et godt SLR kamera til billige penge, du behøver ikke investere en masse penge som du ikke har, på et rigtig dyrt kamera.

    Der er ingen grund til, at læve en stor gæld, og så få en drepression over det, for du har vist nok at tænke på.


  • #20   11. dec 2008 Det altid godt at begynde med et lille kamera for at øve sig smiley det ikke alle der bare kan tage billeder med hårdt træning. Men skal også have talentet og øjet for at se motiver som normale mennesker ikke kan se.



    Så begynd med et kamera til 2500-3500kr

    det her er klart en god måde at lære at tage billeder med:

    køb dette:

    (link fjernet)

    Lån bøger om foto, f.eks Casper tybjerg. Han laver rigtig gode bøger som man nemt kan forstå.

    Lån: fototeknik og når du har læst den så lån "fotobogen" begge er fra casper tybjerg.


    Ellers skal du lære meget med redegering, det er nemlig det man hænger mest på når man fotografere smiley


    håber det hjalp smiley


Kommentér på:
depression > Kamera på afbetaling ?

Annonce