1.612 visninger
|
Oprettet:
nitro bil spørsmål. {{forumTopicSubject}}
har lige købt sådan en her, men hvad brændstof skal der i?, ved selvfølge godt at der skal nitro i, men hvad mer ?
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 425
aug 2007
Følger: 1 Emner: 230 Svar: 549
jan 2007
jan 2007
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 116 Svar: 1.241
jan 2007
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 105 Svar: 532
men det er færdig blandet med nitro, methanol og olie :)..
procent tallet er antal procent af olie i blandingen ..
Topic - Du skal ta og købe nitro bogen og sætte dig ind i din bil før du gør noget ..
det er spild af penge ellers
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 44 Svar: 1.948
Jeg vil anbefale du køber den bog der hedder "nitrobogen". Google det, så finder du nok et sted der sælger den !
Og mht. brændstof, så skal du kun køre på 20-25% hvis din motor er over 2,5ccm - ellers får den for meget smørrelse. Hvis den er på 2,5ccm eller under har den bedst af 16% : )
Men skal lige siges at benzin bilerne er noget nemmere og rode med og lidt sjovere (syntes jeg hehe) Du kan evt. lige se min
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22984&ipc=81297
Men når først din nitro motor snurrer, så kommer resten af sig selv - men forbered dig på mange sure stunder og megen vedligeholdelse ! tit mere end du når at køre..
Og prøver ikke at afskrække dig på nogen måde fra det, prøver bare at forberede dig på hvad der venter : )
Og det bedst at spørge 1000 gange, end det er at rode sig ud i noget man ikke er så meget inde på
aug 2007
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 144
aug 2007
og evt, en der har en tilsalg ?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
og det som en skriver at der er mere skruetid end køretid,, tror sku ikke han har haft en nitrobil, ja der skal justeres, men et par gange over en hel dag kan gøre det, nogengange kan man bare starte og køre uden problemer, den største fejl nitro har er at de bliver utætte, og så suger de falsk luft, Eller at man justerer den forkert så den bliver for varm, så dør de ret hurtigt.
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 44 Svar: 1.948
Har haft 2 nitro biler, og har arbejdet i værkstedet hos Hobby&dreams i Næstved som hobbymekaniker, så jo, syntes da der er hold i mine kommentarer
En nitro motor, hvis det skal værre efter bogen, burde indstilles alt efter vejret, altså koldt eller varmt, eller efter blandingen. En nitromotor kører jo efter dieselmotor princippet, altså forbrænding vha. kompressionstryk. For at den skal kunne gøre det optimalt kræver det at blandingen er iorden - har da oplevet mange gange ude i klubben, at folk har været ude og køre, taget bilen hjem og rengjort den, stillet bilen væk indtil næste sæson, og da de så starter den, så kører den helt a helveds til pga. gløderøret ikke er varmt nok, og blandingen alt for fed eller mager.
De motor jeg har repareret har tit lidt af noget af det samme, nemlig at folk kører med for mager blanding fordi de vil have ydeevne frem for holdbarhed - men okay, de fleste af motorene er også konkurrence motorer, og er lavet til max ydeevne i kort tid.
Men spørg da enhver seriøs RC nitro kører, og han vil næsten 100% sige at han har brugt mange flere timer på vedligeholdelse og indstilling af bilen, end han egentlig har brugt på banen.
jan 2007
maj 2008
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
og de andre i min klub skruer heller ikke mere end de kører, så skal det da være setup osv af bilen,
hvis min ligger på 130 grader så kører jeg bare derudaf indtil den er ved at være tør, og så fyklder jeg og kører igen, sådan kan man meget hurtigt få masser af køretid.
nitro bil spørsmål.