{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nitro bil spørsmål.
  • #2   29. nov 2008 du køber nitroen færdigblandet :D?

• peter N
    peter N Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 230 Svar: 549
    #3   29. nov 2008 prinsessen: link .

• #4   29. nov 2008 (link fjernet)

• #5   29. nov 2008 jah du skal sku sæt dig ind i tingene for at få den optimale køreglæde ud af det smiley

• #7   29. nov 2008 16% el. 25%

• #8   29. nov 2008 lasse han kan købe de færdige blandinger i det link jeg sendte han skal nok ik blande noget selv når han er ny smiley

• #10   29. nov 2008 Lasse - blandingen blir bare kaldt nitro ..
    men det er færdig blandet med nitro, methanol og olie :)..
    procent tallet er antal procent af olie i blandingen ..

Topic - Du skal ta og købe nitro bogen og sætte dig ind i din bil før du gør noget ..
    det er spild af penge ellers smiley

• #11   29. nov 2008 Jeps.. man skal have tålmodigheden iorden og fingrene skruet nogenlunde på, hvis man skal have sin nitro motor til at yde max smiley

Jeg vil anbefale du køber den bog der hedder "nitrobogen". Google det, så finder du nok et sted der sælger den !

Og mht. brændstof, så skal du kun køre på 20-25% hvis din motor er over 2,5ccm - ellers får den for meget smørrelse. Hvis den er på 2,5ccm eller under har den bedst af 16% : )

Men skal lige siges at benzin bilerne er noget nemmere og rode med og lidt sjovere (syntes jeg hehe) Du kan evt. lige se min smiley
    http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22984&ipc=81297

Men når først din nitro motor snurrer, så kommer resten af sig selv - men forbered dig på mange sure stunder og megen vedligeholdelse ! tit mere end du når at køre..

Og prøver ikke at afskrække dig på nogen måde fra det, prøver bare at forberede dig på hvad der venter : )

Og det bedst at spørge 1000 gange, end det er at rode sig ud i noget man ikke er så meget inde på smiley

• peter N
    peter N Tilmeldt:
    aug 2007

• #13   29. nov 2008 www.Rcgalleri.dk spørg der?

• peter N
    peter N Tilmeldt:
    aug 2007

#14   29. nov 2008 700, hvad da ?
    og evt, en der har en tilsalg ?

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #15   30. nov 2008 du skal bruge 16% kan evt. købes hos rcmodels.dk
    og det som en skriver at der er mere skruetid end køretid,, tror sku ikke han har haft en nitrobil, ja der skal justeres, men et par gange over en hel dag kan gøre det, nogengange kan man bare starte og køre uden problemer, den største fejl nitro har er at de bliver utætte, og så suger de falsk luft, Eller at man justerer den forkert så den bliver for varm, så dør de ret hurtigt.

• #16   30. nov 2008 Rene W :

Har haft 2 nitro biler, og har arbejdet i værkstedet hos Hobby&dreams i Næstved som hobbymekaniker, så jo, syntes da der er hold i mine kommentarer smiley

En nitro motor, hvis det skal værre efter bogen, burde indstilles alt efter vejret, altså koldt eller varmt, eller efter blandingen. En nitromotor kører jo efter dieselmotor princippet, altså forbrænding vha. kompressionstryk. For at den skal kunne gøre det optimalt kræver det at blandingen er iorden - har da oplevet mange gange ude i klubben, at folk har været ude og køre, taget bilen hjem og rengjort den, stillet bilen væk indtil næste sæson, og da de så starter den, så kører den helt a helveds til pga. gløderøret ikke er varmt nok, og blandingen alt for fed eller mager.

De motor jeg har repareret har tit lidt af noget af det samme, nemlig at folk kører med for mager blanding fordi de vil have ydeevne frem for holdbarhed - men okay, de fleste af motorene er også konkurrence motorer, og er lavet til max ydeevne i kort tid.

Men spørg da enhver seriøs RC nitro kører, og han vil næsten 100% sige at han har brugt mange flere timer på vedligeholdelse og indstilling af bilen, end han egentlig har brugt på banen.

• #17   30. nov 2008 .. jeg har også selv kørt nitro, benz, og el, og må sige der er meget mere skruetid i en nitro fremfor de 2 andre !

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #18   30. nov 2008 jeg kører også nitro, kører mindst en gang om uge i sommertiden, og JO der skal justeres efter vejret, men jeg har kørt 20 liter op i år, og har skiftet hovedleje og plejlstang, og ellers er den selv blevet skruet på et par gange hver gang den er blevet startet, men skruer slet ikke på den så lang tid som jeg kører.
    og de andre i min klub skruer heller ikke mere end de kører, så skal det da være setup osv af bilen,
    hvis min ligger på 130 grader så kører jeg bare derudaf indtil den er ved at være tør, og så fyklder jeg og kører igen, sådan kan man meget hurtigt få masser af køretid.

Kommentér på:
nitro bil spørsmål.

Annonce