{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Hvorfor ikke dræbe folk der har drabt? {{forumTopicSubject}}

Man for 15+ år for at dræbe. Hvorfor gør man det?
De tog et liv, så skal de da også selv have taget livet.
Altså 15 år det er ikke meget, det skulle være sådan at man skal kunne vælge at blive skudt eller sidde i fængsel til man dødede der.
Man skal ikke have liv til at komme ud igen.

Så er det noget andet med hvis man køre en ned. Det gør man jo ikke med vilje, så derfor syntes jeg bare at man skal give MANGE penge til forældrene eller personens kæreste eller noget. Og så skulle det også være sådan så at man skal blive ved med at holde kontakt med personens forældrre/kæreste hvis man havde kørt en ned ved et uheld.
Hvis det så er en flugtbilligst så skal de have samme skraf som hvis man skød en person eller noget.
Flugtbilligster tager jo ikke til ansvar for det, derfor syntes jeg det er det samme som at dræbe med vilje.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ikke dræbe folk der har drabt?
  • #2   9. nov 2008 Hvis du spørger mig, er der ingen straf i blive henrettet for mord. Men at tilbringe resten af sit liv i isolation burde være en straf der ville ødelægge deres liv.

  • Brian P
    Brian P Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 13
    #3   9. nov 2008 Det kommer jo også an på hvor gammel man er ang de 15år bag tremmer,, bare se knægten fra ålborg var det vist.
    Ville nok gå ind for at man smed de folk på en øde ø hvor de kunne klare sig selv til de dør, hvis man henretter dem, er man jo faktisk ikk meget bedre end dem der er morder.
    Dermed ikk sagt at de skal have lov at gøre det.
    Men luk dem inde på en ø, så kan de sku klare sig selv.


  • #4   9. nov 2008 Chris !
    Så skulle man lave en maskine der kunne gøre det. Eller få dem selv til det.
    Jeg skriver jo også at det skulle være frivilligt, om man vælger trammer eller døden


  • #5   9. nov 2008 BMW > Det er jo det vi har Bornholm til! Der skulle bare bygges 2 stk. 50m høje murer rundt om øen. En på øen, og en ude i vandet, så deres chance for at slippe væk er minimal smiley

  • #6   9. nov 2008 Jeg ville også være ligeglad med penge. Men det var nu også bare et Eks.

  • #7   9. nov 2008 Dødsdom er kun en straf for din familie og venner....

  • #8   9. nov 2008 hvis en skal have dødstraf skal ham der udfører dodstraffen i princippet også dø jo??

    i PRINCIPET


  • #9   9. nov 2008 Det skulle han, og på en måde ikke. Fordi det er hans job. Eller man kunne få en robot til at gøre det. Så når de gik op på en plade eller noget så skulle den gøre et eller andet. Så man dør. Eller de kunne selv.

  • #10   9. nov 2008 nemlig og sagde også kun i princippet.. men det kan jo aldrig helt gå op for det skal jo også en til at starte den robot og laverobotten osv osv. man kan jo køre den langt ud,..
    tror helt ærligt at det er værrer og sidde i isolation fra omverdnen end at få en dødsstraf da det jo for det meste kun "skader" familien og begkendte osv


  • #11   9. nov 2008 Hvis folk kan lave pistoler og kampvogne til at dræbe andre, så kan de da også lave en robot. Folk der lave pistoler i deres dagligdag, de er jo ligeglade med hvad de bliver brugt til

  • #12   9. nov 2008 siger også kun i Principet og at det kan køres langt ud..
    men mener ikka man skal have dødstraf det hjælper på ingen måde..
    godt nok er vi da så af med en psykopat, men alligevel det er jo en
    "nem" udvej at bare at dømme en til døden.
    OG vi er jo ikke perfekte dvs. juryen er ikke altid perfekte,
    da men jo har hørt om folk i usa of andre lande der er blevet straffet med døden
    uden at det faktisk var ham/hende der havde gjort det... mennesker
    fejler og derfor kan dødsstraf aldrig lovliggøres efter min mening


  • #13   9. nov 2008 Blemanden

    Man skulle jo være sikker på at det var den person.
    I fængsel til døden er fint. Hvis det var mig der havdet drabt en, og det var sådan at man fik livstid altså til man dødede. Så havde jeg nok valgt at skyde mig selv eller sådan noget.
    Det ville sku da være ensomt at sidde i fængsel resten af livet, og være sikker på at man ikke kommer ud.


  • #14   9. nov 2008 ja ja men man kan aldrig være 100 procent sikker ligemeget hvad en løgndetektor siger elæler hvad fanden man bruger nu om sage..
    og ja som du selv siger at sidde isoleret fra omverdenen resten af livet vil være noget at det største gang lort man kan opleve, og at du heller vil skyde dig selv
    på den måde "slipper man billigt" ved en dødstraf.

    så hellere bure dem inde resten af livet så de blive skøre i hovedet og sidder og banker hovedet ned i et bord resten af deres liv. så ku det være man fandt ud af hvor dumt det man havde gjort egentlig var. og det mener jeg er den rigtige straf


  • #15   9. nov 2008 Det syntes jeg også.
    Men hvorfor skal VI tage os af folk der har gjort noget forkert. Og ikke bare ligesom Skodakongen ! kongen siger.
    Bare sende dem et sted hen. Så må de klare sig selv.
    Ja måske skal de også have mad og det.
    Men det kan der jo bare komme en helikopter en gang om ugen og smide noget mad ned.


  • #16   9. nov 2008 hvis man gør detså hænger man på menneskerettigheds organisationerne ligesom guantanamo jorde i 10 år

  • #17   9. nov 2008 guantanamo
    har jeg aldrig hørt før


  • #19   9. nov 2008 Camilla
    Nemlig..


  • #20   9. nov 2008 n

  • Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #21   9. nov 2008 Hm...

    X tager et liv...derfor skal han dræbes. Det skal Y gøre.

    Nu har Y taget et liv...derfor skal HAN dræbes, hvilket Z skal gøre.

    Nu har Z taget et liv..derfor skal HAN også dræbes...get the point????

    dødstraf er for diktaturer og bananrepublikker...såsom USA.


  • #23   9. nov 2008 camilla
    Han mener vist nok mig.

    Kværulanten det er der man skal bygge en automatisk maskine der gør så de dør. Eller bare sende dem væk så vi ikke skal bruge tid eller plads på dem


Kommentér på:
Hvorfor ikke dræbe folk der har drabt?

Annonce