{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luksusfælden..How?
  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #1   4. nov 2008 he he jeg forstår heller ikke hvordan du kan have 26000 til rådighed når ikke ingen af dem er uddannet på nogen måde...det bliver i hvertfald oplyst i programmet

• #3   4. nov 2008 Vrøvl

De to beløb sammen giver 26000kr FØR skat. Så skal der altså lige trækkes minimum 50%.

Et rådigheds beløb på 26000kr kræver sammenlagt over 50000kr om måneden.

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    okt 2008

#4   4. nov 2008 annys-ways----Fuck hvad sker der hvordan kan man finde på og belåne sig på den måde det er jo helt vildt....de har jo lånt penge alle steder hvor det er muligt og låne jysk, STARK,LEASY´blandt mange andre...., ja selv alt deres familie skylder de penge til HELT VILDT MANNNNN

• #5   4. nov 2008 Fradraget , har du ganske rigtigt af rente udgifterne. Men tro mig, det er ikke noget der gør en kæmpe forskel.

• #6   4. nov 2008 Ja, de må have et giga fradrag. Men jeg forstår i det hele taget ikke, at man i et land som danmark finder på at låne så mange penge (forskellige steder). Man må da være heelt væk i låget!

• #7   4. nov 2008 Det kommer til at gå ud over dere børn, desværre

• #8   4. nov 2008 hvad sker der for deres bankrådgiver som har sagt oki for hus køb og ny bil!!!!!!!!!!!

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    okt 2008

#9   4. nov 2008 ja mon den bankrådgiver er fra Roskilde bank......hehe og nu de var igang med at låne-.---- kunne de ligeså godt købe nogle aktier i banken også smiley bvvvaaaaaa

• Karina k
    Karina k Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #10   4. nov 2008 Thomas R

Vi har da omkring 34.000 kr udbetalt hver mdr og manden er uddannet i jysk men arbejder med pc og jeg er ej heller uddannet så det kan sagtens lade sig gøre vi har så også støre fradrag fordi vi også ejer hus end hvis vi ikke gjorde..

• #11   4. nov 2008 hehe.... mon den rådgiver har kigget på deres blanko griner!
    tænker lige hvordan i bare sådan lige vupti får fat i en lejlighed til dem hmmmmm...betaling under bordet??? hvem betaler griner

• #12   4. nov 2008 vi har os ca 32 tusind udbetalt. min kæreste er ikke udd og jeg er på elevløn

• #13   4. nov 2008 Apropos Roskilde bank, så tror jeg at Baboom har købt deres servere derigennem.
    Og jer andre...Rige Svin!

• #14   4. nov 2008 griner... vi har dog ikke hus-men vi betaler gammel gæld af begge to. jeg har haft hus med en x så derfor jeg har gæld.. vi sys der røv men vi tager os 2 år med stor udgift til gæld og så vi gældfri, nu hjælper det fordi ejg er fædrig med udd til sommer! så sådan er det jo

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    okt 2008

#15   4. nov 2008 Karina K
    Fair nok.... jeg ved man nok et eller andet sted godt det kan lade sig at gøre men jeg troede ikke som u-udannet som de begge er at de så kunne lad sig at gøre.... hos os sidder vi p.t med ca 45.000 pr måned måske lidt mere... men det er kun fordi jeg er uddannet ....min kone går hjemme ved vores 6 mdr gammel barn så det giver ikke så meget....så det er da kun fordi jeg har en høj-chef stilling det står sådan.... men selvf...når konen arbejder om 6 mdr bliver det jo selvf også meget højere jeg syntes bare det lyder mærkelig de som u-udannet kan sidde som de sidder...bank rådegiveren er ikke for smart det er helt sikkert

• #16   4. nov 2008 Jeg undrer mig lidt over jeres tal.

32.000 og 35000kr udbetaling.

For at lave en lille interessant beregning, så tjener gennemsnits danskeren 250.000kr om året. Det er í runde tal 10.500kr efter skat.

To indtægter på 250.000kr ( Cirka 21000kr før skat) giver altså cirka 21000kr Efter skat.

For at have 32000kr efter skat skal man til sammen cirka tjene 64000kr om måneden. Det er endda lavt sat, da træk procenten naturligvis ikke kun er 50% når man kommer op i topskat, hvilken man naturligvis må.

Rent statistisk set er det meget usandsynligt, med mindre der er nogle der kalkulerer lidt sort arbejde ind i billedet, eller ikke har helt styr på før og efter skat osv.

Og ja, jeg er klar over fradrag betyder lidt. Men så stor en forskel gør det ikke.

• #17   4. nov 2008 kan godt se hvad du mener-men selvfølgelige er der os minus ved at tjen så mange penge-min mand er næste aldrig hjemme. men det er det vi har valgt til jeg er udannet. så vi kan komme af med gæld og han kan godt li sit job

• Karina k
    Karina k Tilmeldt:
    nov 2007

#19   4. nov 2008 Blackic E

Manden får 31.500 før skat så der kørsel oven i
    jeg får 18.000 et eller andet og får ikke kørsel
    og nej her er bestemt intet sort arbejde det er der ikke tid til med 2 små børn..

Thomas R

Er heldig at jeg får samme løn lige pt går nemlig også på barsel men får desværre kun fuldløn 14 uger så ryger på dagpenge den sidste tid men vil ikke falde særlig meget da vi har så stort fradrag som vi har smiley

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    okt 2008

#20   4. nov 2008 Blackic E

jeg kan godt se hvad du mener ...syntes måske også nogle af de tal jeg ser her ,,,er en smule suspekt...jeg kan kun tale ud fra mig selv ...jeg arbejder tilgengæld ca ´hmmm ALTID (det skal man i en chef stilling smiley )....så dermed kommer det mig til gode i den sidste ende....... så ca mellem 45-50 kilo efter skat ....den er god nok..... men tilgengæld når min udannede kone skal arbejde igen efter barsel ....så lyder det jo så af mere he he

• #22   4. nov 2008 Martin nu ved jeg ikke hvor stort dit person fradrag er, men for os andre, gør det en minimal forskel. Det kommer naturligvis meget an på hvordan indtægten er fordelt. Hvis den ene feks tjener 40 og den anden 15, ender i ikke på 34000 udbetalt.

Karina > Ja skatte frie køre penge gør en stor forskel i det regne stykke. (0:

Thomas R- Ja, det er jo en fin løn. Men top skatten æder meget af det jo. Så du får vel reelt set ikke voldsomt meget over 27 udbetalt?

• Karina k
    Karina k Tilmeldt:
    nov 2007

#23   4. nov 2008 Blackic E

ja ca 3000kr er der i kørsel hver mdr.
    bare mit fradrag er på 7000 et eller andet...

• #26   4. nov 2008 Ja, og 3000 skatte frie kroner, svarer til en god sjat før skat.

Men alligevel synes jeg 34000 efter skat lyder af meget.

Hvis du har 18000kr om måneden får du noget der ligner 10-11000kr udbetalt hvis ikke jeg tager meget fejl.

Din mands 31500kr burde blive til en 16-17000kr efter skat. Dvs

17+11 = 29000, plus 3000 i køre penge. 32000.

Men hvis i har nogle gode store fradag kan det jo lade sig gøre

• #27   4. nov 2008 Martin hvordan du bærer dig ad med at få mere udbetalt end mig, på mindre løn, er mig en gåde. Jeg skylder i øvrigt 1,2 million.

• Karina k
    Karina k Tilmeldt:
    nov 2007

#29   4. nov 2008 Ja jeg får så lige 12.000 udbetal manden får mellem 32-34.000 udbetalt

sidder med min sidste løn seddel her
    brutto 17612
    fradrag 7498
    udbetalt 12.224,84

uden mellem regninger

• #30   4. nov 2008 Martin> Nej, jeg bor i Gladsaxe

Karina K> Ahvad> Din man får 32-34 udbetalt????

• Karina k
    Karina k Tilmeldt:
    nov 2007

#31   4. nov 2008 nej sorry taste fejl 22-24

• #32   4. nov 2008 Igen , meget mærkeligt. Han har væsentlig lavere løn end jeg, og mere udbetalt. Ok, de 3000 køre penge får jeg ikke, men selv uden dem.

Don't get it.

• #34   4. nov 2008 Jeg tror ikke svaret ligger i forskellen på trækprocent. For det er minimalt hvad der er af forskel. Forskellen ligger nok nærmere i fradrag. Men jeres fradrag kan jo betyde at i feks har dyrere lån. Jo dyrere lån, jo mere rente betaler i. Jo mere rente jo større fradrag.

I øvrigt er "rådigheds" beløb, vidst også litd misforstået. Så vidt jeg ved, er rådigheds beløbet det der er tilbage, når alle faste udgifter er betalt. Dvs efter lån, ejendomsskat, forsikringer, el, vand, varme, osv.

• #36   4. nov 2008 Jeg blander det ikke sammen. Et rådighedsbeløb er jo blot det beløb man har EFTER alt er betalt. (link fjernet)

Men det er korrekt at folk ikke direkte har skrevet rådigheds beløb. Men blot "til rådighed"

Anyway, en forklaring kan også være, at jeg betaler 1370kr om måneden til pension. Mit fradrag er 3974kr. Og så er der lidt beskatning af telefon m.m.

Men det kan da være jeg skulle se nærmere på mine fradrag, kontra træk procent.

• #37   4. nov 2008 altså jeg bor i gladsaxe kommune har købt lejlighed til 1.325000, mit fradrag er på 10400 og en løn på 20/21000 før skat

• #38   5. nov 2008 Puha. Det må være lidt stramt.

Med mindre i er to til at dele udgiften.

Kommentér på:
Luksusfælden..How?

Annonce