{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Martin P
Martin P
Tilmeldt:
28. okt 2007
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46

oliefyr..? - smed eller oliefyrservice {{forumTopicSubject}}

Hello... BB ;O)

- Jeg har endelig fået mig taget sammen til at få olietanken fyldt op idag, med DYR fyringsolie...men tæerne skal ikke fryse...MEN det gør de alligevel !!!

For 6 måneder siden gik mit 4 år gamle oliefyr i stå mens jeg var på ferie pga. en fejlaflæsning på pejlepinden.
Jeg slukkede derfor bare strømmen på fyret da jeg kom hjem og nu efter 6 måneder og med 1200 liter olie ville jeg starte op...
Men når jeg trykker på startknappen ( har prøvet 10 - 20 gange ) prøver fyret at starte men kommer ikke igang...Skal det evt luftes ud..?

Jeg fik for et lille år siden en NY brænder på da den gamle (3år) havde en defekt... Smeden satte en VISCOLUX - BENTONE B10FUV på den ( hvis det siger jer noget ??? )

Er der nogen som har et godt råd eller har fostand på dette... jeg skal dog afsted indtil iaften kl. 22 men begynder igen bagefter, da børnene siger der er koldt for fødderne om morgenen...

der kommer olie fra tanken og til filter og mener også det kommer til brænder...Men tør ikke skrue på noget endnu

Håber du har en idé og ja ringe til smeden vil jeg gøre i løåbet af imorgen hvis det ikke kommer igang...

mvh
Martin P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oliefyr..? - smed eller oliefyrservice
  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #1   18. sep 2008 hmm... jeg er ikke så "skarp" på det med fyret.

    Men det filter der sidder halvejs når jeg løsner "koppen" på det strømmer olie fint og jeg har nu prøvet at skrue den lille umbracoskrue lidt ud som sidder lige over min indgang med olieslangen... der sidder dog en ovenover og på siden. Jeg har også haft sådan en lille tynd ( sikkert fotocelle I rør ) ude og tørre af med en ny tør klud. slam fra tank tror jeg ikke da studsen sidder højere oppe end normalt og jeg har haft løsnet påskrueningen helt henne ved tanken og det løber fint


  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #2   18. sep 2008 det er helt fyldt det filter - jeg har haft tømt det og ladet det fyldes igen og løsner jeg det presser olien sig ud

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #3   18. sep 2008 hmm... umiddelbart virker det som om at den har eller retter den har sprøjtet en smule fyringsolie i plastposen... har samlet igen uden pose og prøvet men det "tænder" stadig ikke...

    Tror vist oliefyrsservice må kigge på den


  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #4   18. sep 2008 den føsøger godt nok og blæser og når den så plejer at sige det der : whuuuu og så antænde stopper den og går over i rød

  • #5   18. sep 2008 Prøv at tage lysrøret ud og så start fyret igen imens du holder en skarp lommelygte på enden af lysrøret og bliv ved med at lyse så skulle den gerne komme...

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #6   18. sep 2008 Nu er fotocellen drillet med min lommelygte... jeg er vagt og har derfor en meget kraftigt diodelygte men heller ikke ved hjælp af denne kunne fyret starte... så Frans Pedersen Oliefyrservice vær beredt på mit opkald imogen tidlig

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #7   18. sep 2008 Jeg TAKKER hermed for de forskellige muligheder og Jeres tid...
    Jeg vil nu trække mig tilbage under tæppet og skrue op for gaskaklen ;O)


Kommentér på:
oliefyr..? - smed eller oliefyrservice

Annonce