{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Vidste du at... {{forumTopicSubject}}

Haij

vidste du godt at det koster dig mellem 1400 & 2200 kr om året at have en mobil oplader til at sidde i en stikkontakt..? og det er når der ikke er koblet en mobil til..
og det er lige meget om det er en kontakt du kan slukke for. smiley

WHATT tænker du, men jaa det passer , den er sku go nok.. dyrt .? eller DYRT..! ?

Giv din mening..
er det fair der koster så meget for noget man ikke bruger.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vidste du at...
  • #1   24. aug 2008 Vidste du... at man sparer 1400 til 2200 kr ved at fjerne sin lader fra stikkontakten!? Ellers må man bare bruge USB stikket.

  • #2   24. aug 2008 Min koster ganske gratis..

  • #3   24. aug 2008 ... ja du siger du camilla..
    men vi har sådan en man sætter "mellem" kontakten og den ting du vil måle, og jo selv om kontakten er slukket kommer der strøm ud, der kommer ikke nok til du rigtg kan bruge det til noget, men det er nok til at det koster penge.. såå.

    du kan gå ned til dit el center og låne sådan en ting, og sætte til dit tv fx. eller ligende..

    så kan man se det smiley

    men jaa.. tag stikket ud så spare du en del smiley


  • #4   24. aug 2008 Vidste i... at jeg har bananer? fik dem gratis?!!??!

  • #5   24. aug 2008 alfons..

    at hvad er løgn?


  • #7   24. aug 2008 DEFEKTE MOBILTELEFONER KØBES !

    læser du ikke hva jeg skriver. ?

    det er en tester der siger det,? den regner det ud.. IKKE mig. !



    xander L
    Det kan godt være det er en af de gamle ...
    og at de nye selv slukker.

    men altså den tester vi har lånt fra el centeret siger at det koster 1600 kr om året når det er min lader som er nyere .. ( til en N95)
    og til min fars koster det 2150 kr om året. til en gammel mobil ( nokia 3310 )

    såå..

    ----------

    men til jer alle der ikke tro mig, gå ned og lån sådan en.. prøver lige som bare at sige i kan spare penge.?
    altså vil i så også sige at jers tv heller ikke bruger noget strøm når i slukker. ?


  • #8   24. aug 2008 Sylle .
    så det måske fordi det er en eller anden bums der har fusket jeres el sammen så det kører uafbrudt...
    for du giver sku ikke så mange penge om året bar fordi en lader sidder i en kontakt...


  • #9   24. aug 2008 WRanG..

    okay så siger vi det..
    det bare en skam vi ikk er de eneste hvor det koster når den sidder i.. ?

    men jo jo, lad bare den sidde i, så skal jeg nok tage min ud..


  • #11   24. aug 2008 jaja så siger vi det.
    gider ikke regne på det når den her måler siger noget andet..
    så bla bla..

    og

    Gunner T

    du er sku alligevel heldig hva. ?


  • #12   24. aug 2008 okay så siger vi bare den er i stykker..
    men altså, det kan sku da også være et fedt, når pointen er bare at minde folk om hvor meget man betaler i standby på alle sine ting..

    ville sådan set bare mine dem om at man skal huske at rive stikket ud hvis man ikke bruger det i noget tid, f.eks. hvis man nu tager på ferie en uge, hvorfor så ikke tag tv stik ud?


  • Gert C
    Gert C Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #13   24. aug 2008 Det kan da ikke være så fucking svært at fatte at det ikke koster så mange penge.. Kig evt. på din lader, og se hvad den bruger af strøm.. Et simpelt regnestykke over min: 5,7V * 0,8A = 4,56 W
    Den bruger altså (når den leverer maks) 4,56 W i timen. Det vil sige den på årsbasis bruger: 4,56*24*365 = 39946 W = 40kW til en ca. pris på 1,5 kr: 40*1,5 = 60 kr om året for en mobil lader - hvis den er sat til konstant. Hvordan vil du spare 2000 kr om året på det? Tag lige og se lidt realistisk på tingene..


  • Gert C
    Gert C Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #14   24. aug 2008 Og så tag og stik den tester skråt op i røven...

  • #15   24. aug 2008 Sylle, jeg har tre ladere i lige pt. Så omkring 5kg bare for de 3 ladere. Og så de gamle har to. Det er så omkring 8 kg bare i ladere. smiley

    DOUBT IT.


  • #16   24. aug 2008 Vidste i at jeg skal lave budding sygt meget lige nu ! (:

  • #17   20. aug 2009 Det er 100% ikke rigtigt.
    For prøv tænk hva et forbrug pr år så ville være pr husstand.
    Telefon oplader 2stk
    Fjernsyn
    Computere
    Dvd
    Anlæg
    Pc anlæg
    Diverse lamper osv

    Og ud fra hva du fortæller ville de ting jeg har nævt kunne løbe op i ihvertfald 10.000kr. BARE NÅR DE ER SLUKKET. Så kommer alt ''TÆNDT'' forbruget ved siden af.
    Hvis dette er tilfældet ville jeg have et årligt elforbrug på over 100.000kr


Kommentér på:
Vidste du at...

Annonce