{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

hva er der galt ? {{forumTopicSubject}}

Fire års fængsel for dødsvold
Den 16-årige dreng, der tævede en 48-årig mand ihjel ved Aalborg Stadion sidste år, er blevet idømt fire års fængsel.

Drengen stod tiltalt for drab, men blev kun dømt for vold med døden til følge. Han havde nægtet sig skyldig i drab.
Ifølge Nordjyske lagde retten vægt på, at drengen ikke havde til hensigt at dræbe den 48-årige Henrik Bjerremand Kristensen, men kun at frarøve ham hans penge. Der blev også lagt til grund, at den 16-årige ikke brugte våben.
Den unge mand filmede også overfaldet på sin mobiltelefon og viste siden optagelserne til sine venner.
Udover fængselsstraffen blev den 16-årige dømt til at betale 125.000 kroner i erstatning til ofrets datter. Han har allerede siddet fængslet i et års tid, hvorfor der kun venter ham under tre års fængsel for dødsvolden.
Sagen er den første, der behandles efter de nye regler for nævningeting. Det betyder, at både skyldsspørgsmålet og straffens længde kan ankes til Landsretten. Tidligere var det kun straffens længde, der kunne ankes, da sagen ville være begyndt i Landsretten og ikke i Byretten.

Den knægt skulle være blevet dømt meget hårdere.
Det er helt til grin.
Håber han bliver vold kneppet i det fængsel.
Ingen respekt for sådan nogle som HAM.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva er der galt ?
  • #1   8. aug 2008 du har ret, det er rystende smiley

  • #3   8. aug 2008 Han skulle i tryllestolen den dreng.
    Han er jo tydeligvis sindssyg.


  • #5   8. aug 2008 damn der er noget galt med vores retssystem. Man får 10år for økonomisk svindel, men kun 4år for mord!

  • #6   8. aug 2008 Jeg synes at vores retssystem slår ned på det forkerte,! ham der den 16 årige skulle have haft 8 år!
    -lige et eksempel på at jeg synes at vores retsystem slår ned på det forkerte: min onkel køre lastbil, og fordi at han ikke havde holdt pause i en halv time, fik han taget sit kørekort i et år og en bøde på 15.000 kr! altså hvad sker der lige! det er jo ikke fordi han har gjort et andet menneske fortræd eller noget som helst! jeg synes at vores retsystem skal bruge sit krudt på at fange voldtægtsforbrydere og spritbilister osv..


  • Just Me ?
    Just Me ? Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.406
    #7   8. aug 2008 så vidt jeg ved, så bankede og sparkede han ham så meget, at Politiet troede han var blevet skudt i hovede.. det var hvad det ligende...

    Så skal han ikke komme og sige det ikke var meningen han skulle dø..

    Han skal ind på livstid i mine øjne den knægt...


  • #8   8. aug 2008 EJ weird, lige da jeg trykkede herind kom der et emne om det i nyhederne :o. (:

    Synes også det er for halt han kan slippe med 4 år :S så er det sgu lige meget om han er 16 år eller 27, ham der slog manden ihjel !


  • #9   8. aug 2008 Jeg forstår jeres meninger og holdninger omkring ham men giv jeres meninger og holdninger til kende på en ordentlig måde .. Folk siger "åh han skal bare dø" og " åndssvage snothvalp" osv. Jeg synes også sraffen er for lav. Han ER blevet mentalt undersøgt og mangler realitetssans og følelser men han har fattet han har lavet lort .. Han kommer til at bøde for det resten af hans dage.. Der kommer plettet på hans straffeattest og alle ved hvem han er nu .. Når han kommer ud af fængslet vil han ikke have mulighed for at føre et bare nogenlunde normalt liv .. Er det ikke også lidt en straf i sig selv??

    Nu er det sådan jeg kender ham .. Jeg går IKKE ind for det han har gjort og siger IKKE at det var rigtigt på nogen måde .. det er røv forkert og det er han også selv klar over .. Men at han har ødelagt resten af hans liv synes jeg også er en straf i sig selv !


  • #10   8. aug 2008 Og jeg vil give jer ret i at det danske retsystem er noget bæ .. Han burde have fået højeste straf men tænk nu på .. Det er ikke ham der giver sig selv dommen, det er ikke ham der bestemmer hvor længe han skal være i fængsel så det er ikke ham i skal brokke jer over, det er dommerne og nævningene .. Knægten har jo ikke noget med selve bedømmelsen af dømmen at gøre ......

  • #11   8. aug 2008 Han skal da ikke slippe så nemt gennem det.
    Han har pralet med det til hans venner, så har man jo en tydeligvis sindsyg tankegang.


Kommentér på:
hva er der galt ?

Annonce