{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
379 visninger | Oprettet:

Hadet mellem mennesker! {{forumTopicSubject}}

Det er uhyggeligt at se hvor meget had der er mellem mange mennesker rundt om i verden.

Hvor mange børn der vokser op med lærdom om hvem de skal hade, samt at det er lovligt at begå drab i Guds navn.

Men intet retfærdiggør, uanset fra hvilken side det drejer som om, at man slår folk ihjel.

Der er frygteligt hver eneste dag at se hvordan mennesker mishandler og bekriger hinanden på grusomste vis. Alle de forfærdelig lidelser.

Man lader det 'onde' vinde, handler i Satans navn, og ikke Guds.

Jeg har valgt at sætte Cody's link fra igår her: https://www.youtube.com/watch?v=svIa02N6JUo

Fra den modsatte side, de hardcore illegale bosættere, så påberåber de sig også deres ret, trods de ingen ret har.
https://www.youtube.com/watch?v=d1-eXmVpw-Y

Det evindelige had der aldrig får en ende, og bliver ved at gå fra generation til generation.

Omkring Rusland/Ukraine drejer det sig om magt, og tvangsudvidelse af territorier. m.v.

Der er masser af krige rundt om i verden, grundet magt, religionsvanvid og penge.

At hele vores planet er ødelagt, med voldsomme vejr fænomener, mangel på føde og vand, natur og dyreliv i kaos, betyder åbenbart ikke noget!

Hadet mellem mennesker, og konstant krig mellem hinanden betyder åbenbart mere.

Det er frygtelig trist!

Er det overhovedet muligt at stoppe den cirkel af had?










Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hadet mellem mennesker!
  • #1   17. mar Nej.

  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 681
    #2   17. mar Jeg er enig at vi er i en ondt spiral, alligevel vælger jeg at fokusere på alt som er godt.
    Putin og Trump lever ikke evigt

    Men jeg er meget bekymret om vores klima og dens påvirkning på vores unge. smiley


  • #3   18. mar Mærkelig, at være for krigen og så være for klimaet.
    Det er ikke muligt at være for klimaet og så støtte den ene side i en krig.


  • #4   19. mar #3

    Ja, man kan ikke både opruste og hjælpe klimaet.

    Husk på Parisaftalen.
    Parisaftalen trådte i kraft 4. november 2016, hvor betingelsen om, at den skal være ratificeret af mindst 55 lande, der tegner sig for mindst 55 % af de globale drivhusgasemissioner, var opfyldt. Alle EU-lande har ratificeret aftalen.

    En af de største industrier som udleder drivhusgasser er våbenindustrien. Det er sikkert få der véd at der er et 'loophole' i aftalen. Nemlig, at regeringer ikke behøver at oplyse hvor meget udledning deres krigsindustri udleder.

    Grundet krigen Rusland/Ukraine optrappes, så har samtlige lande i EU også optrappet deres krigsindustri. Danmark vil bygge flere våbenfabrikker m.m.

    Grundet krigen Israel/Hamas, så er hele Mellemøsten i optrapning af krigs materiale.

    Kina er storproducent af våben der sendes her og der.

    Nordkorea producerer det som var det slik, affyrer det som var det nytår hver dag.

    Afrika der er den også helt gal.

    Ja, over hele verden.

    Men de stakkels køer er 'uglesete', for de prutter for mange drivhusgasser ud lige på bondemandens græs! Får vi hele tiden af vide!

    Der er bare ikke nogen vej ud af dette morads, uanset hvad man gør!









  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 681
    #5   19. mar Jeg er meget imod Putin og hans kriger, jeg er også imod at køer prutter og at der sprænges bomber, samtidigt med synes at det er forkert at der ikke produceres mere økologiske bombe. smiley

    Til gengæld er jeg ikke imod at der anskaffes og produceres krigs udstyr, det skal bare være klart i hvert brugsforklaring at de aldrig må bruges med mindre to tredje delen af vores verden stemmer for.

    Og til sidst skal alle vælg i alle lande være en demokratisk fortagende og ingen leder kan få mere end 4 år.

    Jeg har i flere omgange forsøgt at ringe til alverdens ledere, men der er ingen som tager telefonen.


  • #6   19. mar #5 JoJo

    Hm.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 681
    #7   19. mar Cris
    Hm.


    Ironi i mit liv forekommes og er en faktor i mit liv smiley


  • #8   19. mar #7

    Ja, det forstår jeg JoJo, det bruger vi alle til tider, intet galt idet.

    Men at bruge ironi konstant, ialt, er måske ikke helt heldigt.





  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 681
    #9   19. mar Cris
    Mens at bruge ironi konstant, ialt, er måske ikke helt heldigt.


    Jeg bruger det sjældent og kun når jeg ser et formål med det som i dette tilfælde smiley


  • #10   20. mar
    Er det overhovedet muligt at stoppe den cirkel af had? Jr. Cris


    Nej, den had, kom med mennesket, men prøv at lægge mærke til, hvor den had har mest dominans, Mellemøsten, den ene krig afløser den anden krig og borgerkrigene ikke at forglemme.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 681
    #12   20. mar [b][b]Cris
    Er det overhovedet muligt at stoppe den cirkel af had? Jr. [/b]

    Vis vi kigger på Israel, så er der ingen håb, Hitlers regime er genopstået in Israel, og så er der lige Putin som imiterer Hitler smiley


  • #13   21. mar Hvornår har man genopfundet en Hitler, er det når der er fuld beskæftigelse?

    Men utrolig, at der ikke findes andre måder til Hitler forskrækkelse, men nu bruges det jo på højre og venstre side. Putin bruger jo også den metode, så Hitler er nu noget alle bruger.


  • #14   25. mar Hvornår har man genopfundet en Hitler, er det når der er fuld beskæftigelse? Jr. Brok

    Nej, det er, når man altid går uden om sagens kerne og hader modstanderne. At bekæmpe Hamas er på ingen måder en verdenskrig. Putin's krig mod Ukraine er heller ikke en verdenskrig.


  • #15   26. mar Hele verden er blandet ind i de krige der føres.



  • #16   26. mar OK - er det så den 3. verdens krig ?? - at have sympati og støtte op om internkrige, er vel ikke verdens krige og sammenligning med Hitler.



Kommentér på:
Hadet mellem mennesker!

Annonce