{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
208 visninger | Oprettet:

Tak Dronning Margrethe! {{forumTopicSubject}}

For få var det ventet, for mange var det overraskende.

Efter 52 år som vor Dronning valgte Margrethe II at give tronen videre til kronprins Frederik og kronprinsesse Mary.

Om man kan lide det Royale Hus, dets promp og pragt, eller ej, må man gøre op med sig selv.

Vi har alle læst eventyr om Kongen og Dronningen, Prinsen og Prinsessen, og nydt dem da vi var børn. smiley

Dronning Margrethe har gjort det godt.

Hun har altid været meget klog og ønsket viden om mangt og meget, sat sig ind i ting. Taget hensyn, været kærlig og vist respekt for folket og sin position.

Jeg synes vi kan være stolte af vores Dronning, ikke mindst den respekt som hun har givet og modtaget fra omverden.

D. 14 Januar vil tronfølgen ske, og det bliver jo lidt spændende at følge.

Hvad mener I om Dronning Margrethe's virke?

Skal I se den historiske begivenhed, når kronprins Frederik og kronprinsesse Mary bliver Konge og Dronning ?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tak Dronning Margrethe!
  • #1   1. jan Enig, hun har virkelig gjort det godt, trods at hun havde en gemal som aldrig nåede at blive vellidt blandt befolkningen.
    Men jeg tror, at vores nye kongepar vil gøre det ligeså godt, omend på deres egen måde.
    (Det var i meget korte træk min mening lige her og nu) smiley smiley


  • #2   1. jan #1 Å.R.

    Rigtigt, at Prins Henrik aldrig blev helt vellidt nok af befolkningen. Hvilket var hans egen skyld. Margrethe elskede ham højt, men var klog nok til trods, at se at hvis han blev konge, så ville alt måske ha' set anerledes ud. Været mere 'stift', hvis man kan sige det sådan.

    Jeg tror også at vores nye kongepar vil gøre det godt.


  • #3   1. jan Helt enig i at Margrethe har gjort det fremragende og nu skal hun vel bytte bolig med Frederik og Mary vil jeg tro og så bliver det spændende om man d,14 vil se Frederik og ungerne slæbe ex. Margrethes seng m.m. tværs over slotspladsen og jeg gætter på at der også er nogle nikotingule gardiner der skal skiftes smiley

    Gamle Kong Christian døde 3 år før jeg blev født, men jeg vil så opleve hele tre regenter i min tid og mange endnu ældre vil have oplevet hele 4 regenter i modsætning til statsministeren som hidtil kun har oplevet Margrethe - spøjs tanke smiley


  • #4   1. jan Ja det skal jeg smiley og heldigvis er det en søndag ellers havde jeg taget fri fra job smiley

    Er så stolt af vires kongehus og de fornyr sig.

    Synes det var rørende da de inviterede 2 unge mennesker fra hver kommune til prins Christians 18 års fødselsdag.
    Synes de viser de vil os smiley

    Nu er hun jo den eneste kvindelig regent.

    Men Holland, Belgien og Sverige kommer på banen med kvinder næste gang smiley


  • #5   1. jan Jeg synes det er flot at man kan føle sig lykkeligt pga. en Dronning of fred være med det.
    Jeg har overlevet tre af slagsen, de har ikke generet mig og aldrig betydet noget i livet.

    Det er som de skrev i dag i et Amerikansk avis lidt af en lotteri hvem der kommer dertil, de seneste som kommer fra en helt almindigt Australsk Family er pludseligt Dronning, eller noget lignede, nabo til fruen arbejder i en fabrik.

    Hendrik blev født kongeligt eller hvad det nu hedder og han døde uden titler eller ære, det er alt som om i at deltage i en lotteri, men når det er sagt så er jeg glad for at jeg selv kunne bestemme i mit liv, og ønsker de kongelige alt godt. smiley



  • #6   16. jan Jeg synes også Dr. Margrethe har gjort det godt, dog med en STREG - det var ikke pænt af hende, at tage Prins Joakims børns titler, synes hun kunne vente til hendes Oldebørn. Det gjorde meget ondt på Prins Joakim og faktisk også på mig, hun skuffede dybt.

    Prins Joakims børn var jo født med disse titler, men blev taget kort, godt og brutalt fra dem, jeg har fuld forståelse for deres skuffelse.


Kommentér på:
Tak Dronning Margrethe!

Annonce