{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
97 visninger | Oprettet:

Kunst versus besparelser! {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-11-08-koebenhavns-kommune-sparer-paa-hjaelp-til-udsatte-borgere-men-ikke-paa-kunstindkoeb

Kommuner skal spare, hvilket der intet nyt er i. Det er især den menneskelige omsorg, velfærd som der altid skal spares på.

Men een ting som ingen vil spare på er kunst!

Jeg har gået godt 20 år tilbage i tiden, hvor nøjagtig det samme problem gør sig gældende.

Det bugner med kunst i Folketingets kældre, det bugner med kunst hos regioner, hos kommuner.

Hvis man fx. ser på de 3 billeder i linket, så må dem som mener at det er kunst, være dybt åndssvage i hovedet! Ikke mindst at få gennemført en betaling for det. smiley

På Supersygehuse skulle skulle der være afsat for mere end 100 millioner.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-03-22-har-sat-100-millioner-af-til-kunst-supersygehuse-vil-spare-sengepladser-vaek

Kunst er da det godt, men ikke på bekostning af besparelser og velfærd, det er helt forkert. Ikke mindst at vi alle betaler for det.

Genbrug det som gemmer sig i kældre rundt om, for det er ikke nødvendigt at købe mere.

Hvad mener synes I om det?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunst versus besparelser!
  • #1   10. dec 2023 Skidegodt emne
    Men der kommer aldrig et godt svar fordi det vil næsten indebære en stigmatisering af en befolknings gruppe.

    Allerede i dit tekst til indlægget kan man stille sig spørgsmålet, hvad er forskellen imellem udsatte borgere og den kunstneriske fløj. ?

    Personligt synes jeg at der skal være plads til den kunstneriske borger sponsorerede gruppe som muligt giver plads til de skæve.

    Kunstnere passer aldrig ind i vores samfund, ej kan de stigmatiseres.
    Jeg synes at vores samfund skal give plads til dem, selvom det koster noget.
    At kommunes kældere så er fyldt op med masser lort må vi finde os ind., på et tidspunkt kommer der nok en som finder en guldklumpe bland lortet.

    Jeg tror at Picasso startede sådan smiley


Kommentér på:
Kunst versus besparelser!

Annonce