{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
191 visninger | Oprettet:

En god dag at dø på…. {{forumTopicSubject}}

Det kommer til at lyde små skørt uanset hvordan jeg skriver det og retter det til…. Så jeg skriver bare….

Nogle dage er bare så gode og dejlige og man har sådan en god følelse af en fuldendt dag… og disse dage tænker…. I dag måtte det godt være jeg sku herfra for så ved jeg min sidste dag var lykkelig og helt fyldt med glæde og varme smiley

Er der andre som har sådan tanker ?

Håber ikke jeg lyder selvmords truet… for det var ikke hensigten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god dag at dø på….
  • #1   5. dec 2023 Hej Kitty
    I min alder og med min livsstil er døden skam nærværende, men jeg har alt for travlt og slet ikke tid til at dø og ihvertfald ikke før julen er overstået smiley
    Jeg har lavet en aftale med en gammel ven at vi hjælper døden på vej hvis en af os ender som en grøntsag eller hjælpeløs uden mulighed for selv at tage os af dage.
    Problemet er dog at ingen af os ved om vi kan gennemføre det smiley

    PS. Jeg er iøvrigt stor tilhænger af aktiv dødshjælp i sundhedssystemet.


  • #2   5. dec 2023 Det er nok off topic, men jeg blev sku helt harm ved tanken om mennesker der som min gamle far fik en gyselig uværdig død hvor kroppen var visnet bort, ingen stemme og kun de forpinte øjne der tryglede om at dø smiley
    Jeg er sikker på at jeg ville begå vold mod de medlemmer af etisk råd, der modsætter sig aktiv dødshjælp, hvis jeg kom i stue med dem smiley


  • #5   5. dec 2023 Cody
    Jeg er meget for aktivt dødshjælp, HVIS der står en læge bag hjælpen
    Ellers kan det nemt misbruges.



  • #6   5. dec 2023 HKK
    det skal du slet ikke være bekymret om, som alle ved, dog som ikke alle erkender eller tør tænke på er døden en del af livet.

    Og en godt måde at dø på er et ønske som nok alle har.

    Jeg lyttede faktisk til en sang i bilen som omhandlede netop et værdigt farvel på en humoristisk måde, og det er bestemt den måde jeg ser på det.

    Vores gamle ven, som døde i et meget tidligt alder kunne planlægge sin egen begravelse.
    Han havde affundet sig ind det og det skulle ikke være kedeligt.

    Han skulle vinkes farvel, til musik af DireStraits, og selvom det hård at sluge for hans forældre var det smukt og en oplevelse for hans børn som de aldrig glemmer.

    Its a good day to die HARD fra Bruce Willis, er ikke så ringe da og ville være værdisat af vores Leon

    Noget helt andet er at vi ikke skal tænke på hvad det er som skilles os, men det som fører os sammen ;o)


  • #7   6. dec 2023 Det er ikke af uvilje, for det er et relevant emne, men jeg kan ikke kommentere på dette, da det gav mig nogle skidte flashback omkring hvad der skete med mine forældre.



  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #8   6. dec 2023 Vi kan jo ikke selv bestemme hvordan, men hvor vi vil dø kan vi tilrettelægge.

    Det farlige er når mennesker prøver selvmord, hvor de ingen viden har om de følger der kan komme for de pårørrende.


  • #9   6. dec 2023 Brok S

    Man kan sagtens selv bestemme hvordan man vil dø, men det forbyder loven så hvis du køber en trippel dosis morfin hos en pusher og sprøjter det i årerne er du ikke blot død, men også kriminel smiley
    Jeg går ind for at når man har fået lægens dom og erklæret terminal syg bør man selv bestemme både tidspunkt og måde at dø på smiley


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 274 Svar: 2.119
    #10   6. dec 2023 Ja Cody, men det var det jeg mente med, at så blander man andre ind i døden.
    Bare det med plejehjem osv i Danmark har jeg valgt fra, men lidt hjælp er nødvendig.
    Så nu er det kunnaturen lov der bestemmer.


Kommentér på:
En god dag at dø på….

Annonce