{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
194 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.389

På tide med børns ret til at se begge forældre. {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-aftale-paa-plads-skal-styrke-boerns-ret-til-se-begge-foraeldre-og-forhindre

Alt for mange skilles, eller sætter børn i verden efter et kort forhold. Det er frygtelig synd for børn når det sker.

Ikke mindst når parterne ikke kan enes om forældremyndighed, og chikane ses fra begge sider, (oftest fra morens side), hvor anklager flyver løbsk.

Et barn har ret til en mor og far, at ha' et godt forhold til begge, og bør på ingen måde drages ind i en konflikt mellem dem. Eller skulle tage et valg, som barnet ikke er i stand til at tage.

Naturligvis kan der være tale om vold/misbrug/tvang i hjemmet, som er og kan være grund til at kun een kan få forældremyndighed.

Men forældre er nødt til at se på dem selv, og den måde de/det kan påvirke deres barn på, når de ikke kan enes.

Hvad mener I?
















Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På tide med børns ret til at se begge forældre.
  • #1   30. nov 2023 Cris7 enligt er jeg helt enig, men der er ting der kan besværliggøre ting, hvis man er der henne hvor det kun skal være den ene part der skal have bestemmelsesretten, men det er altid en svær ting, når der tales om børn, Gudskelov har børn ved en vis alder selvbestemmelse smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.389
    #2   30. nov 2023 Når børn får en bestemmelsesret, så er det jo ligesom for sent, for der er allerede gået flere år.

    Børn har den største ret til en mor og far, en god og fornuftig opvækst. Ellers bør mange slet ikke få børn.



  • #3   30. nov 2023 Cris7 jeg er enig, men der kan jo være tilfælde hvor det bare ikke kan lade sig gøre og vi skal vel ikke tvinge forældre som ikke vil eller kan leve sammen til at være forældre smiley

  • #4   30. nov 2023 Jeg kender flere tilfælde, hvor det bestemt IKKE er bedst for børnene, uden det handler om vold.
    Psykisk problem hos den ene part kan være lige så slemt som f.eks vold.
    I 2 af de tilfælde jeg kender til, er det børnene der ikke ønsker kontakt til den ene forældre.
    Problemet er desværre ofte, at børnene ikke bliver hørt, og de derved tvinges til at se den part de ikke ønsker kontakt med.


  • #5   30. nov 2023 Å.R. det kan netop være et af problemerne og jeg hvis jeg sku vælger en af de to ting vil jeg tage tævene, de er den lette, psykisk vold er en led og grim ting.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.389
    #6   1. dec 2023
    Hvis vi ser væk fra dokumenteret fysisk/psykisk vold, som jo er forfærdeligt for dem det går ud over, ikke mindst hvis børnene oplever det, vokser op med det, og får mén af det.

    Men der har været mange sager, hvor anklager om forskelligt, overhovedet ikke er sandt. Hvilket er mest fra mødres side.

    Det var også derfor man oprettede foreningen FAR, fordi alt for mange fædre mistede retten til at se deres børn, grundet falske anklager.

    Der var mødre der konstruerede hvad deres børn skulle sige, og derfor er man nødt til at gå dybere ind med samtaler for at afdække løgne.

    Men det er frygtelig trist at man skal nå helt dertil, for det er skadeligt for børn at skulle igennem.

    Forældre er nødt til at lægge deres vrede og had til hinanden til side, for børnenes skyld.











  • #7   10. dec 2023 Der ingen lovgivning der kan hjælpe børn i en skilsmisse, hvis de voksne ikke kan enes.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.389
    #8   10. dec 2023 Sandt at der ikke er direkte lovgivning om det.

    Hvis problemer, så bliver folk sendt til Familieretshuset. Som ikke lige frem har det bedste renomme.

    Det er frygtelig synd for børn, for de lider ikke kun under skilsmisse, da de elsker begge forældre, men også under den vrede som alt for mange forældre har mod hinanden, og børnene ikke kan undgå at tage skade af.



Kommentér på:
På tide med børns ret til at se begge forældre.

Annonce