{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Hjælp min slanges øje krøller nærmest. {{forumTopicSubject}}

Baggrund
Har virkelig gjort alt hvad jeg kunne for at sætte mig ind i konge pythoner inden jeg for ca 9 dage siden investerede i min første...
hun var undervægtig men det fandt jeg først ud af da jeg kom hjem med hende... For hun så ikk udsultet ud hun var bare ikk så stor... Havde jo læst en kp kan stresse meget og oftest ikk spiser før 2-4uger efter de er blevet flyttet, men tænkte på 2dagen jeg ville tilbyde hende en mus. Hun åd de to hun fik... snakkede med min lokale dyrehandler som virker til at ha forstand på krypdyr og han sagde at når hun havde skidt skulle jeg bare prøve med 2 mus mere... 2dage efter hun havde spist sked hun men besluttede at vente et par dage yderligere med at fodre. der spiste hun igen 2mus og sked på 2dagen...

Detaljer.
Alder 1½
Længde 73cm
vægt ved køb 284g
vægt nu 326g
Vægt stigning på 42g på 9dage
Sidste hamskifte den samme aften som jeg fik hende hjem altså ca 9 dage siden

Aktuelt.
I morges kiggede jeg på hende inden jeg tog afsted da hun somregel ligger med hovedet på en træstamme i terrariet her lige ved siden af min pc og der fejlede øjet ikk noget... tog tilfældigvis et par billeder så jeg er sikker på det ikk fejlede noget...
Men nu her til aften hvor hun igen kom hen på træstammen så hendes øje således ud
(link fjernet)
Temp og fugtighed er som beskrevet på div sider om kp og hun har en vandskål hun kan ligge i hvis hun vil...

HJÆLP hva kan jeg gøre... Det sidste hamskifte var perfekt... Har lige tjekket det igen for at se om jeg skulle ha set forkert og øjenlåget feks ikk var faldet af...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min slanges øje krøller nærmest.
  • #1   8. jun 2008 Den er nok ved at skiftet ham eller noget

• #2   8. jun 2008 Allerede igen... troede bare det gav en mælkehvid hinne over øjet... det andet øje fejler intet... kan hun måske være lidt for tør pga hun ofte ligger på varmepladen hvor der er 34-36grader

• #3   8. jun 2008 det ligner meget hun er ved at skifte ham, vent et par dage og se om øjnene ikke bliver helt mælke hvide

• #4   8. jun 2008 der kan også være det er kommet efter ham skifte Mener der går væk næste gang den skifter ham

• #5   8. jun 2008 det er 9dage siden hun skiftede og det er først kommet i dag...

• tumle j
    tumle j Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #6   8. jun 2008 kan være gammel hamp rester, lav et fugt skjul, og så efter nogen dage dub lidt på det med noget vat for at se pom det forsvinder smiley

• tumle j
    tumle j Tilmeldt:
    apr 2008

#7   8. jun 2008 forresten pas på med at fodre op til hamskifte kan give dårlig hamskifte, og du behøver kun at fodre en slange i den str hver 14 dag smiley

• #8   8. jun 2008 tumle har tjekket det gamle ham og der er begge øjenskaller eller hvad man kalder det i... mht til foder så er hun jo slet ikk oppe på den vægt hun bør veje ifølge nogen af de slange folk jeg har snakket med. og det er deres "kost plan" jeg følger har lige fået opdateringer på den i formiddags at jeg skal gå ned på en mus om ugen istedet for to så hun ikk øger sin vægt så vildt... men kan bare ikk få fat i nogen af dem nu jeg ved der har forstand på konge pythoner og slanger gennerelt så ville forhøre mig her for hvis nogen kan fortælle mig om jeg kan gøre noget ved det nu ville jeg hellere det end vente til i morgen hvor de igen er på deres pind...

• tumle j
    tumle j Tilmeldt:
    apr 2008

#9   8. jun 2008 okay´ja så veed jeg ikke helt hvad det kan være med øjet, men mht til det med at fodre den der skal du være obs på den ikke for, for meget og blir over fodret, også at du ikke stresser, den nu hvor den næsten lige er kommet et nyt sted hen, kp er extrem gode til at gå i spise stop desværre.

men hvis der er nogen slange kyndig personer der siger den skal have en mus 1 gang i ugen så følger du bare deres råd smiley

men pas på ikke at stresse den smiley

• #10   8. jun 2008 tumle... ja ved det med de nemt stresser men tror ikk helt hende her er klar over hun er en kp... hun træder rimelig meget vedsiden af alt det tekst jeg har læst om kper...havde jo regnet med hun ville gemme sig i hulen det første stykke tid og i hvert fald ikk spise før efter mindst 14 dage. Men hun spiste efter to og normal siger man jo oss kper er elendige til at kravle i grene hende her har bare styr på det... sad igår kun og ventede på hun skulle falde ned... har tit kigget mine kammerats kpers sjove forsøg på at kravle... på det punkt minder hun mere om en konge boa...når jeg har håndteret hende krøller hun ikk engang sammen... og lægger sig heller ikk i hug stilling eller noget... hun virker bare som om hun vil ud og opleve verdenen

• #11   9. jun 2008 men på hvilken måde kan jeg se om hun er stresset hvilke signaler vil hun så udvise

• tumle j
    tumle j Tilmeldt:
    apr 2008

#12   9. jun 2008 hun vil stoppe med at spise, og ikke fungere optimalt, evt være meget agresiv, og hugger efter dig, du skal osse huske kp elsker gemme steder smiley så masser af steder den kan presse sig ind under og ligge.

den kan osse blive stresset hvis du håntere den for meget, der er nogen slanger der finder sig i det og andre der ikke gør

• #13   9. jun 2008 Så fik jeg fat i min slange mand han sagde jeg skulle proppe hende i en balje med lunkent vand... Og så skal jeg ellers love for damen blev hys... Men hendes øje er nu som det skal være og det er det vigtigste. Jeg har 4 reelle huler og en gren hun ligger under og så lægger hun hovedet på grenen og kigger på mig når jeg sidder her ved pcen... Hun virker slet ikk til at være påvirket af jeg håndtere hende...Så snart jeg tager hende begynder hun at kravle op af min arm og rund om hånden... Vildt hyggeligt...
    Men tak for alle jeres bud... og jeres hjælp...

• #14   30. aug 2008 Det med øjet kan skyldes at kp'er jo godt kan lide at ligge meget presset / tæt, og hvis hun så har lagt presset med øjet kan der komme nogle små "buler" i det, det skulle gerne blive normalt efter næste ham skifte.. Mvh Henrik

Kommentér på:
Hjælp min slanges øje krøller nærmest.

Annonce