{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330

Hvad vis det var dig eller mig? {{forumTopicSubject}}

Hvad hvis ulykker sker, af den ene eller anden art, sygdom, mistede familie, mistede børn, endda mord/drab.

Tænker du, hvorfor lige mig eller os?

Hvad hvis du var født i den del af verden, hvor du bare var een af mange børn i familien, hvor du kunne blive solgt, eller tvangsgiftet væk for at resten af familien kunne overleve? Eller for at deres prestige blev hævet.

Ville du tænke, hvorfor lige mig?

Eller bo i et land hvor der konstant var uro, mangel på alt, samt at være underlagt den rette opførsel, for ellers?

Hvorfor er jeg lige født dér?

Menneskehandlet til prostitution, med lidelser.

Hvordan havnede jeg lige dér?

Børn udnyttede af pædofile, som går på omgang.

Hvorfor lige mig?

Det kan virke som et mærkeligt emne, men jeg har ofte tænkt over det når jeg lægger mig i min dejlige seng under en varm dyne, at alt for mange mennesker lider og har det svært.

Bevidstheden for hver enkelt person, som oplever forfærdelige ting, er vel ganske naturlig,,
Hvorfor lige mig?

Jeg håber I forstår mit oplæg.

Har du/I også tænkt over

Hvorfor lige mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vis det var dig eller mig?
  • #1   14. okt 2023 Cris7 mit først og hurtige svar må være, hvis en person lever i en verden hvor frihed skal sammenlignes med de spørgsmål du sætter op, tænker jeg at personen ikke ved bedre og derfor ikke tænker - hvorfor lige mig, hvordan er jeg landet her, hvorfor er jeg født her.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #2   14. okt 2023 Det har du sådan set ret i Leon.

    Men jeg taler jo ikke kun om den frihed vi kender til.

    Men den udnyttelse af mennesker og børn, ved salg, bytte, og overgreb.

    Men jeg kan godt se at jeg måske ikke har formuleret det godt nok. smiley



  • #3   14. okt 2023 Cris7 jo det syntes jeg og udnyttelse og overgreb er jo i de lande hvor lov og orden er et ukendt begreb og ellers må jeg tage ordet korruption med.

  • #4   14. okt 2023 Godt indspark Cris

    Tja, hvorfor bor de fattige i fattige lande, og er de rige mere lykkeligt som de fattige.
    Men jeg tror ikke på at det er bevidstheden som har så meget indflydelse, fordi så burde de rige være meget lykkeligt.

    Vi var på begravelse idag, og det var en fint oplevelse dersom personet blev 95 år gammelt, men vi lærte at en ældre person som vi dog ikke kendte og som var over 90 år gammelt forsvandt i skoven og blev fundet hængt i en træ

    Så stopper logikken om hvorfor er det mig eller dig.
    Så kommer bevidstheden tilbage i spillet, fordi her har vi et valg langt før det sker.

    Jeg tør ikke tænke tanken ud om hvordan det vil være i sagen om mord som du skriver.
    Men mon ikke vi har indflydelse på vores liv


  • #6   14. okt 2023 Jojo hvordan vil du måle lykken og indflydelse på livet, måske dog er det ikke alt vi er herre over smiley

  • #7   14. okt 2023 Alis C din næstekærlighed kan ingen tage fra dig smiley

  • #8   14. okt 2023 Leon
    Jojo hvordan vil du måle lykken og indflydelse på livet, måske dog er det ikke alt vi er herre over


    Det har du ret ind, især dem som bor i Gaza


  • #9   14. okt 2023 Jojo jaaaaa hvis jeg boede sådan sted vil jeg nok flytte og søge lykken andet sted.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #10   15. okt 2023 Et eksempel på hvad jeg også mener med oplægget.

    Da jeg mistede begge mine forældre til kræft indenfor kun 2½ år, var jeg den eneste af mine veninder der pludselig ingen forældre havde mere.

    Da jeg gik fra hospitalet den sidste gang, hvor jeg lige havde været nødt til at give tilladelse til at min fars respirator blev slukket, kom pludselig tanken; Hvorfor er det lige mig, der skal miste ikke kun een men begge mine forældre?

    Det var på ingen måde tænkt som en 'grim tanke' mod andre, men tabet var bare så stort og uoverskueligt i det sekund.

    Jeg tror ikke på skæbnen på nogen måde, det er bare livets gang.


  • #11   15. okt 2023 Cris7 hold da op og ja det må havde været hårdt, men tror du er kommet op på hesten igen.

  • #12   15. okt 2023 Cris
    Jeg tror ikke på skæbnen på nogen måde, det er bare livets gang.


    I hele mit liv har jeg haft samme tanke, vi kan ikke styre andres skæbnen, men vi kan i høj grad styre vores egen skæbne.

    Jeg tror at det du oplevede var udenfor din kontrol, just bad luck og hvorfor nu dig, det tænker vi alle på når der sker ting udenfor vores evner.

    Jeg tror ikke på devine hjælp eller at der er en gud som kunne have hjulpet, vi er vores egne lykkesmed og dermed også vores ulykkesmed.

    Jeg er af den evige overbevisning at dette med at være bekymret har et negativt indflydelse på vores liv og helbred, ved ikke om nogen kender til Louise Hay, (skribent) men hende har haft stort indflydelse på mit liv.


  • #14   15. okt 2023 Alis
    Som du ved behandler Louise Hay alle vinkler i filosofien.
    Mig bekendt var hun meget fortroligt med Konfusius, som også havde fingeren på pulsen.
    Alt i alt, meget godt læsning smiley


Kommentér på:
Hvad vis det var dig eller mig?

Annonce