{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
273 visninger | Oprettet:

Brændte bøger {{forumTopicSubject}}

https://www.weekendavisen.dk/2023-10/samfund/braendte-boeger

Hvis Rasmus Paludan vil sætte ild til Koranen to gange om dagen, bliver det uden PET-vagter. Sådan lyder advarslen fra Københavns Politi, efter at Rasmus Paludan har søgt om at demonstrere hver eneste dag i to måneder foran den tyrkiske ambassade og en moské på ydre Nørrebro. Stram Kurs-stifteren fortæller til Radio24syv, at det ellers kun vil tage ham ti minutter hvert sted.

Man misunder ikke dansk politi opgaven med at mandsopdække den omrejsende bogbrænder, men PETs afslag er alligevel nedslående. Det er udtryk for, at politiet mener sig ude af stand til at garantere for sikkerheden på bestemte steder i Danmark. Det plejer man at kalde no go-zoner, i hvert fald for Rasmus Paludan.


ARTIKLEN FORTSÆTTER i det indsatte link

og slutter med denne sats:

Danske politikere er nødt til at gøre op med sig selv, om de er mere trætte af Rasmus Paludan, end de er for ytringsfrihed.


Had mener du, er det nedslående, at PET giver afslag på vagter til Paludan i omtalte tilælde?

Det er ikke nedslående, det er en fornuftig afgørelse og det ville for PET være spild af ressourcer, at skulle stille vagter til rådighed hver dag i to måneder, fordi Paludan har den skøre ide med offentlig at ville afbrænde Koranen, en handling der overhovedet ikke bevirker det mindste positive tværtimod, opildner handlingen kun til ufred mellem det i forvejen anspændte forhold mellem muslimer og danskerne.

(Hvis Paludan absolut ville brænde koraner, kan han gøre det hjemme i sing baghave. smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændte bøger
  • #1   9. mar 2023 Jeg ville egentlig skrive en ordentlig smøre, men fandt så denne artikel der fint belyser problematikken.

    https://www.trykkefrihed.dk/det-er-politiets-fornemste-opgave-at-beskytte-truede-personer-ikke-at-lukke-munden-paa-dem.htm

    Langt størstedelen af de politibeskyttende foranstaltninger skyldes truslen fra islamisk ekstremisme og det er rigtig dyrt at yde politibeskyttelse 24/7 af fortrinsvis politikere så spørgsmålet er om de også skal miste beskyttelsen fordi det jo er dem der er ansvarlig for både den muslimske indvandring og stramninger i indvandrerlovgivningen !!!
    Man behøver ikke studentereksamen for at regne ud hvad det vil medføre 🤔

    Ytringsfrihed er præcis hvad ordet siger og hvis vi fortsat ønsker at leve i en retsstat kan man ikke begynde at gøre undtagelser og gradbøje betydningen af frygt for hjernedøde religiøse idioter der intet har at gøre i et demokrati 🤬😤🤨


  • #2   9. mar 2023 Cody

    Fra det indsatte link:

    Siden 1. januar i år har politiet brugt ca. 100 mio. kr. på beskyttelse af truede personer. Et helt vildt tal, der vil få de fleste normale mennesker til at gyse, for hvordan er det kommet så vidt, at fredelige folk ikke kan bruge deres grundlovssikrede ret til at fremsætte deres lovlige ytringer uden politibeskyttelse? Og i sådan et omfang?

    Politiet oplyser selv, at en stor del af de 100 mio. kr. er brugt på beskyttelse af Rasmus Paludan, og det giver god mening al den stund, at det nærmest lignede en art borgerkrig, da Stram Kurs Palmesøndag ville demonstrere på Blågårds Plads. Alene denne dag måtte politiet bruge enorme ressourcer i forsøget på at dæmme op for den vold, der hurtigt eskalerede og kom ud af kontrol.

    Men det er i denne sammenhæng også vigtigt at fremhæve, at det jo ikke kun er Rasmus Paludan, der har behov for beskyttelse, men at også Lars Hedegaard, Pia Kjærsgaard, Naser Khader, Kurt Westergaard, Flemming Rose og Inger Støjberg har brug for politibeskyttelse og livvagter 24/7.


    Jeg ved ikke, om det med offentigt at brænde koranen faktisk hører under borgerrettighed og ytringsfrihed eller det ikke mere hører til under provokation og vandalisme?

    Jeg selv tager det personligt, endda meget personligt, når jeg har set Dannebrog blive brændt af, da jeg elsker vores flag, det har for mig heller ikke noget hverken med ytringsfrihed eller borgerrettighed at gøre, det er ren ødelæggelse og provokation.





  • #3   9. mar 2023 Fra det indsatte link:

    Men det er i denne sammenhæng også vigtigt at fremhæve, at det jo ikke kun er Rasmus Paludan, der har behov for beskyttelse, men at også Lars Hedegaard, Pia Kjærsgaard, Naser Khader, Kurt Westergaard, Flemming Rose og Inger Støjberg har brug for politibeskyttelse og livvagter 24/7.

    Det er vist desværre gået i glemmebogen pga af mediernes dækning af Ukraine-krigen jeg havde faktisk glemt det, hvis jeg ikke havde fået genopfrisket min erindring gennem artiklen, men det bør selvfølgelig ikke glemmes.


  • #5   9. mar 2023 Ja jeg går jo ind for ytringsfrihed og det er jo ikke en ytringsfrihed at afbrænde hellige bøger det vil jeg kalde for en vanhelligelse imod alle religioner og Rasmus Paludan og hans afbrændinger af hellige bøger høre jo så under noget andet en der hvor vores politi skal give ham beskyttelse.
    Dem der skal beskyttes tog jeg lige med her fra Annella.
    Lars Hedegaard, Pia Kjærsgaard, Naser Khader, Kurt Westergaard, Flemming Rose og Inger Støjberg har brug for politibeskyttelse og livvagter 24/7.


  • #6   9. mar 2023 Alis

    http://canopoux.dk/Roman-Valmuer-blog.html

    Et smukt billede.


  • #7   9. mar 2023 Alis C

    Dit indlæg har absolut intet med ytringsfrihed at gøre for der er ingen der forbyder nogen at skrive en bog - at få den udgivet er en helt helt anden sag som heller ikke har noget med ytringsfrihed at gøre idet ingen kan påtvinges at udgive andres skriblerier.

    Du må kunne se udfra antallet af dine solgte bøger om det var dig der havde for høje forventninger eller om det første forlag forregnede sig da de ikke ville udgive din bog.

    Jeg tror du pådutter forlaget motiver som ikke findes 🤔


  • #9   9. mar 2023 Annella

    At brænde en bog man selv ejer er hverken provokation eller vandalisme ifølge loven.

    Forestil dig hvis alle hverdagens provokationer krævede politiets tilstedeværelse 😲

    Det er selvfølgelig ikke tilfældet af en bestemt årsag ——fordi vi respekterer demokratiets frisind og ytringsfrihed og religiøse idioter kan enten acceptere disse spilleregler eller rejse til et arabisk land hvor de frit kan jagte vantro - hvis der ellers er nogen tilbage !

    Som en lille absurditet kan nævnes at afbrænding af koraner slet ikke er “Haram” ifølge koranen selv, men kun anses for “Haram” blandt muslimer fordi det er en “vantro” der gør det 🙄


  • #10   9. mar 2023 Det er da den bedste nyhed i lang tid:

    Det glæder mig, at den provokatør får lov til at demonstrere UDEN politibeskyttelse.

    Så må han jo bare tage de tæv, som han selv beder om!


  • #11   9. mar 2023 Alis C

    At holde psykiatriske behandlinger hemmelige fordi de virker er bare så langt ude at jeg nægter at kommentere smiley


  • #14   9. mar 2023 Hvis man er interesseret er her en hurtig gennemgang af Koranen i dansk oversættelse af Ellen Wulff - spændende læsning må man sige 😬

    https://www.korankaffe.dk/post/boganmeldelse-af-koranen


  • #15   9. mar 2023 Alis C

    Du har styr på det hele - både hvad der virker og hvad der ikke virker, men du glemmer helt at det der virker for dig højst sandsynligt ikke virker for nogen andre 🤔


  • #17   10. mar 2023 #9
    Cody


    At brænde en bog man selv ejer er hverken provokation eller vandalisme ifølge loven.

    Det har du ret i, tak for et svar der fik mig til at revidere min mening.


  • #19   10. mar 2023 Alis C

    Du kender nok selv svaret på det spørgsmål - så længe der stadig findes religiøse idioter der med vold tror de kan underminere ytringsfriheden i det demokratiske land som DE SELV har valgt at bosætte sig i - lige så længe behøves der folk som Paludan til at minde dem om at Danmark IKKE er et muslimsk land 🤨


  • #20   10. mar 2023 #18
    Alis


    Til dit spørgsmål, det er helt sikkert fordi, afbrænding af knaldromaner ingen opmærksomhed giver.


  • #22   10. mar 2023 Alis

    ....så måske skulle man koncentrere sig om målet i stedet for at argumentere med at det er ikke forbudt at brænde sine egne bøger af.

    Vi kan vende og dreje det, som vil. men Cody har ret i det argument, at det ikke er forbudt at brænde sine egne bøger, det arugment burde vi dog lade gælde, selvom jeg heller ikke bryder mig om offentlig afbrændinger af koranen.

    Jeg er en af dem, der ønsker at bevare religionsfrihed, og argumenterer for at det er vigtigt at vi lærer at respektere hinanden.

    Religionsfrihed har ikke min store interesse, men ellers er jeg enig med dig.


  • #23   10. mar 2023 Der er desværre mange (også på Baboom) der ikke forstår meningen og ikke mindst betydningen af Paludan’s koranafbrændinger.
    Først og fremmest er afbrænding af seriefremstillede religiøse skrifter som ex. koraner og bibler ikke forbudt hverken i den vestlige eller arabiske verden.
    Når Paludan brænder koran’er af er det alene provokerende fordi han er kristen og dermed vantro og det provokerer muslimer der ser afbrændingen som en religiøs magtkamp de ikke har i sinde at tabe ytringsfrihed eller ej.
    Den vestlige verden er langsomt men sikkert ved at give efter for den muslimske vold og uro der følger når tegninger af profeten og koranafbrændinger med jævne mellemrum publiceres i medierne.
    Nedenstående artikel viser tydeligt hvor lavt barren for tolerance kan havne når man giver efter for muslimske særhensyn.

    “ I West Yorkshire i England har nogle skoledrenge aftalt, at taberen i et computerspil skulle tage en koran med i skole den følgende dag. Som sagt så gjort. I løbet af dagen blev bogen slået ud af hænderne på en dreng, der sad med den. Den endte på jorden, forsiden fik ridser, og en af de forreste sider blev krøllet en smule.

    Den harmløse episode førte til en religiøs høring, som man kan kalde en shariadomstol. Her sad et panel af alvorstunge religiøse ledere anført af en sortklædt imam, og ved siden af ham hændervridende myndighedspersoner, ikke mindst den lokale politikommissær, som havde forestået efterforskningen. Ind foran panelet kom drengens mor, der, selv om hun ikke er muslim, havde iført sig tørklæde. Hun tiggede og bønfaldt panelet om at skåne sin stakkels 14-årige søn. Høringen sluttede med en fælles muslimsk bøn, som myndighedspersonerne for en sikkerheds skyld også deltog i.”

    https://24nyt.dk/ogsaa-danskerne-boejer-nakken-for-muslimerne/

    Og her nogle af original artiklerne:

    https://www.examinerlive.co.uk/news/local-news/police-statement-wakefield-schoolboy-who-26379609

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-11809601/Boy-dropped-copy-Quran-Wakefield-school-left-petrified-death-threats.html

    En skolelærer viste en Muhammed tegning til en elev og blev suspenderet, men det endte ikke der for både manden og familien måtte have ny identitet og lever fortsat i skjul efter dødstrusler.

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-11830621/Teacher-suspended-showing-pupils-cartoon-Prophet-Mohammed-hiding.html

    En fransk skolelærer fik hovedet skåret af af samme årsag og adskillige politikere er blevet slået ihjel eller lever med politibeskyttelse fordi de har “provokeret” islams muslimer.

    Jeg håber ovenstående sætter en tyk streg under nødvendigheden af folk som Paludan og andre der tør sætte liv og helbred på spil så vi ikke havner under et åg af frygt for at træde intolerante muslimske voldsidioter over tæerne.

    Læs op på danmarkshistorien og få syn for den pris vores forfædre måtte betale så vi den dag idag kan forsamle os og sige vores mening uden at blive forfulgt.
    Fandme nej om fanatiske indvandrere skal have lov til at ødelægge vores hårdt tilkæmpet grundlovssikrede rettighed - ytringsfriheden !



  • #24   10. mar 2023 Cody N er enig i det meste og det er utroligt at koranafbrænding ikke er forbudt i de muslimske lande og de rasterende historier vidner jo om hvor lidt der skal til og utroligt det kan forgå i England og at en skolelære ikke kan vise et billede af profeten uden der sker ekstreme ting undre mig og at en skolelære mister hoved og at politiker må leve under politibeskyttelse undre mig og selv om jeg aldrig ku finde på at brænde en hellig bog tænker jeg på hvad ekstremister laver i den frie verden.

Kommentér på:
Brændte bøger

Annonce