{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
225 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 361 Svar: 3.315

Smør-krig! {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nationen/nu-begynder-det-smoer-krig/9527366

Jeg véd ikke med jer, men smør, Ups, det er nok noget af det værste at undvære.

Hvem starter ikke morgenen med smør på brødet. Lidt under pålægget til frokosten. Til aftensmaden uanset hvad man kokkererer.

Det var på tide, hvis der kommer en smør-krig.

Jeg tror ikke på at de høje priser på knap 28 kr. for 200 g. er reelle.

Jeg tror heller ikke på prisen for mælk er real.

Ingen tvivl om at producere er blevet dyrere, men ikke så meget. Slet ikke når vores smør er så kendt og brugt rundt om i verden. Nope!

Hvad mener du om disse priser?

Er de reelle, eller udnytter man inflationen til at tjene mere?







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smør-krig!
  • #1   25. nov 2022 Cris7 jeg ved sku ikke med de priser - men når alt på det nærmeste stiger gør smør og mælk det jo også og nej tak ikke flere krige smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 361 Svar: 3.315
    #3   25. nov 2022 Vi er kendt for vores gode smør, især Lurpak, sælges overalt i verden.

    Vi er stor produserende på dét område.

    Så ja, priserne burde være lavere.

    Helt rigtig Kitty.


  • #4   26. nov 2022 Købte 2 x Lurpark på 200 gr fra Nemligdotcom i denne uge til 14 kr. pr. stk....

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 361 Svar: 3.315
    #5   26. nov 2022 Har lige købt Kærgården, 12 kr. stk. i Netto.

    3 pk. pr. kunde.



  • #6   27. nov 2022 Vi har lige brugt de sidste 350g kærgården vi købte i sommers og købt ny forsyning til samme pris - 15kr/stk. for 200g. 🥲
    Detailprisen på smør som ligger på ca. 125kr/kg. tror jeg ikke harmonerer med prisstigningen i produktions omkostningerne, men Forbrugerstyrelsen har nok ikke ressourcer til at kontrollere samtlige fødevare stigninger her under energi krisen 🤔


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 361 Svar: 3.315
    #7   27. nov 2022 Men man har faktisk netop bedt Forbrugerstyrelsen om at se på smørspriserne.

    Men det tager vel noget tid før man får et resultat.

    I andre EU lande er smørret også blevet dyrere, nogenlunde som priserne her, men her har man bevaret de oprindelige 250 g. i pakken.


  • #8   28. nov 2022 Jeg synes Lurpak Smør er verdens bedste, det smager jo himmelsk, men den prisstigning er uartig fræk, og så er de så ovenikøbet så fræk at tage 50 g fra så pakkerne nu kun er på 200 g, og når de har tilbud på skivepålæg, så er der altså kun 80 g i, dårligt til et 1/2 stykke.

    Hvem er det her godt for ..... ??


  • #9   30. nov 2022 Jeg glemte også at skrive, udover Lurpak, så kunne vi i ismejeriet også få Bøttesmør, det var det guleste lækre smør, hvor smagte det bare MUMS, jeg gik i byen for min Mor, og hun skrev altid på sedlen Bøttesmør - en stor trætønde med det lækreste smør, en kæmpe håndtræskovl til at forme 250 g smør smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 361 Svar: 3.315
    #10   30. nov 2022 Oh ja, det bøttesmør, det var bare godt. smiley

    Her var faktisk det sidste ismejeri der havde bøttesmør. Folk kom langsvejs fra for at købe det.

    Men ejeren var godt oppe i årene, hans kone døde, og så mistede han livsgnisten. Blev tilbudt en masse penge fra en araber, som selvfølgelig lavede det om til en kiosk.

    Der lå to kiosker iforvejen, en på den anden side af gaden, en ved siden af ismejeriet. De blev også tilbudt en masse penge af selvsamme araber, men de ville ikke sælge.

    Pludselig blev begge kiosker hærget af indbrud og knuste ruder, så de vidste godt hvad klokken havde slået. Så de opgav og solgte. Det var meget trist. smiley



  • #11   30. nov 2022 Øv Cris - det skulle ende sådan, der var nu noget over sådanne forretninger, ismejeri, slagter, med dejlige friske varer, og hvor man kunne købe det antal kilo man havde brug for, det savner jeg faktisk.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 361 Svar: 3.315
    #12   1. dec 2022 Netop Jetset, at man kunne købe det antal kilo man havde brug for.

    Så er der også ostmanden der mangler, hvor man kunne smage et stykke før man købte.

    Vi havde også en fantastisk stor populær slagter her, hvor der fredag og lørdag var kø ude på gaden. Men desværre ønskede sønnen ikke at fortsætte, han ville noget andet.






Kommentér på:
Smør-krig!

Annonce