{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Strejke {{forumTopicSubject}}

Hvorfor fyrer man ikke bare alle dem der stejker? Alle dem der selv kan indse at de faktisk har det godt, skal nok vende tilbage på knæ med tårer i øjnene.

Synes jeg så den anden dag at de fik 23000 om måneden. Det er næsten da ligeså meget som jeg får om måneden som udlært elektriker og så har de ovenikøbet fået tilbudt 12% mere. Hva fanden brokker de sig over? Kan de ikke lide lugten i bageriet, kan de sgu da finde noget andet at lave? Hvor mange drømmer ikke om et job, hvor man skal være ligeså ubegavet som et barn, og drikke kaffe og æde morgenmad/frugt/kage/middagsmad/frokost + det løse. Men nåh ja - det er selvfølgelig hårdt at skulle ud og lave kaffe hver gang kanden bliver tømt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strejke
  • #1   15. maj 2008 Min far som er falckredder får vist kun 21.000 om måneden smiley Så hellere passe nogle snottede unger




  • #2   15. maj 2008 Angel > Ja det er det jeg mener! Hvor hårdt kan det være at gå i børnehave hver dag hvis man er kælling? Nu må de fandme lige stramme op! Pjækkede JEG fra arbejde for at stå og drikke varm kaffe og råbe skældsord foran et rådhus, ville jeg sgu da blive fyrret! Forstår ikke at de skal ha lov til det.

  • #3   15. maj 2008 Maja > Helt ærligt? Hvis man fyrrede alle dem der strejkede, tror du så ikke at mindst 80% ville vende tilbage til arbejdet fordi de ville finde ud af at alt andet faktisk er en del hårdere til lønen? Jeg ved ikke med sosu'er, men det er sgu de børnehavepædagoger der pisser mig af! De laver jo ikke en skid på arbejdet alligevel!

  • #4   15. maj 2008 Kan sgu godt høre du ikke aner hvad du taler om..

  • #5   15. maj 2008 som sosu får man "kun" lige godt 20.000 og det samme med dem der passer børn..
    bare lige info..

    og skal lige siges jeg SLET ikke støtter strejken overhovedet.. synes det er dybt forkasteligt at har holdt den kørende så længe...


  • #6   15. maj 2008 Maja > Har ikke sat mig så meget ind i sosu'er som sagt... Men så bare en børnehavepædagog stå og tude over at hun KUN fik 23000 om måneden. Sådan en skulle bare ha en flad og kastes i havnen.

  • #7   15. maj 2008 Maja > Netop! Det pisser mig virkelig af! Det er børn de passer! De skal jo bare ha noget at æde og en tør ble hvis de er helt små. Resten klarer børnene sgu da selv.

  • #8   15. maj 2008 Casper og Maja > Sikke en seriøs virksomhed de driver så! Var jeg selv i et firma der strejkede, ville jeg da klart sige op, og finde et sted der kunne tilbyde mig arbejde istedet for alt det tuderi!

  • #9   15. maj 2008 Maja > På en måde kan jeg sgu også godt forstå sosu'erne... Det er jo ikke børn de passer... Heh... Men vil dælme stadig ikke mene at deres arbejde er så hårdt som de selv siger. Jeg ville fandme gerne se en børnehavepædagog eller en sosu gå og lægge brosten eller gå at være murerarbejdsmand til samme løn som de gør nu. Så kan det være at de vil sætte lidt mere pris på deres nuværende erhverv.

  • #10   15. maj 2008 Lise > Det var lige de ord jeg ledte efter! FYR DEM!

  • #11   15. maj 2008 Psychedelic Illusions !

    Kunne ikke være mere enig i hvad du siger og de kan fyrer dem kan ikke huske hvad det hedder men det er noget med at hvis de ikke begynder med at arbejde lige på stedet bliver de alle fyret..


  • #12   15. maj 2008 Lorteland... Jeg fatter det fandme ikke...

  • #13   15. maj 2008 Pædagoerne og alle andre fra FOA burde IKKE strejke.

    SYGEPLEJERSKERNE skal.

    FOA og SYGEPLEJERSKERNE er to forskellige ting og to forskellige strejker.


  • #14   15. maj 2008 Maja : hårdt arbejde ved at løfte patienter ? ja det er skulle da også være det eneste hårde ved det job så:S ellers arbejder de jo ikkke fysisk hårdt, tænk på håndværkerne, de har det fandme hårdt i stedet for det andet der, og de får ikke engang særlig meget i løn, kun hvis de går ud og laver en masse sorte penge, så er der pludselig penge i faget, sku bygge og anlæg så nedlægges fordi de ikke syns de får nok i løn? jeg syns det latterligt, nemt arbejde = en løn der passer til det, og som der står længere oppe, så vidste de hvad de gik ind til fra starten ,

  • #15   15. maj 2008 Per > Det kunne være fedt hvis alle indenfor bygge og anlæg strejkede. Så ville landet gå i stå!

  • #16   15. maj 2008 haha maja N:

    ja, jeg kender 4 piger der er sosu'er;) og ja hvis en kvinde skal løfte en patient på 100 kg, så er de nok 2 om det skal du se, det er simpelthen ikke særlig hårdt i forhold til så meget andet, hvis du ser på bare murerne, hver dag kører man små paller med mursten rundt, og det er ikke fra en briks til en anden, nej det er fra bilen og hen til byggeprojektet, og de vejer sku godt til er sikker på de vejer over 100 kg, og sådan nogle skal du så køre mindst en 10-15 gange om dagen, det var bare en lille del af murerarbejdet som et eksempel, der er så meget hårdt arbejde i det fag, så at en pige der skal flytte en person skal sku ikke klage over sin løn.. bare min mening..

    Psychedelic Illusions !

    lige præcis, det gad jeg nemlig godt se, så tror jeg de føler sig til grin dem der strejker nu.


  • #17   15. maj 2008 Maja... Sygeplejerskerne laver det samme som de sosu'er der er på hospitaler.......

    Sosuer laver ingenting xD Det er sygeplejersker der laver alt det arbejde med at løfte folk, passe gamle, operere osv. osv.


  • #18   15. maj 2008 Maja > Hvis sosu'erne løfter så meget, er de jo også for dumme! De MÅ jo ikke løfte så meget. Der er sgu regler om sådan nogle ting, og bliver de ikke overholdt, er det da folks eget problem.

  • #19   15. maj 2008 Ja men det er jo dem der står for at hjælpe med det ik' (;

    Ved sgu da godt de ikke står med fingrene nede i det, men det er jo dem der er med.

    Og ja... Det er dem der passer, giver medicin, finder journaler, giver hjertemassage/geopliver, og overvåger osv.

    Bare dem der passer og plejer i det hele taget. (:


  • #20   15. maj 2008 maja N når jeg siger køre så mener jeg jo ikke en bil vel da:P

    så mener jeg palleløftere, jeg vil godt se dig køre sådan en palle bare 10 meter, det er hårdere end man tror ! du taler tydeligvis om noget du ikke aner en pind om,


  • #21   15. maj 2008 Maja N neej ikke sådan en truck, det er et stykke jern med 2 håndtag i, som så går en meter ned ca og så "buger" det er det eneste vi kan bruge da vi jo skal ind mange steder hvor der ikke er meget plads:)
    at din bror har kørt med paller kan også sagtens være på lager eller sådan, men det er større løftere og mere moderne redskaber man bruger der! har selv arbejdet på lager og nej det har du ret i , det er ikke hårdt!


  • #22   15. maj 2008 haha bare iorden smiley sweet:P

Kommentér på:
Strejke

Annonce