835 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange herinde er blevet snydt ? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få en fornemmelse af, hvor mange der er blevet snydt for penge herinde ved at de ikke har fået den vare, de har betalt for..?
Jeg er selv lige rendt ind i sådan en, og det er noget forbandet noget....
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 303
Har en Kammi der har overført 500 til en makker for knap en måned siden til en Mus, har stadig ik modtaget musen.......
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 987
Det er for klamt sådan noget.. flok pikhovder!! JA DIG DER LÆSER OG VED DU ER SKYLDIG!!!
mar 2007
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.483
På dvdfilm og en trøje..
Handler mere sikkert fra nu af..
apr 2008
Følger: 1 Svar: 3
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 75
Men han skal ikke tro han slipper så let
Jeg jagter ham ind til jeg får fat i ham ..
Er ligeglad med pengene, men det er mere princippet
sep 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 176
Dog så håber jeg på en skummel måde at der er en som snyder mig... Så er der dummebøder resten af livet
En anden ting jeg gør når jeg køber sælger noget.. Jeg finder alt på brugeren Navn efternavn tlf adr. arbejd osv osv.. Så hvis nu jeg blev snydt så har jeg noget at gå ud efter..
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 75
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 241
Jeg blev snydt for 700 kr for betaling af en playstation. Jeg satte pengene ind på hans konto midt i april,og så hørte jeg ikke noget og modtog ingenting.
Jeg havde hans fornavn + første bogstav i efternavn, hans reg- og kontonummer og hans alder....det var alt.
Igår ringede jeg i banken for at høre, om jeg kunne få hans adresse men de må ikke udlevere oplysninger. Jeg spurgte så til hvilken by reg. nummeret hørte til, og den fik jeg så - så havde jeg også den.
Jeg ringede derefter til politiet og sagde, at jeg havde brug for hjælp - forklarede ham historien og fortalte, hvad jeg havde af oplysninger. Han søgte ham i deres system og fandt frem til ham. Den søde politimand riingede så først til ham og bagefter tilbage til mig og fortalte, at han havde haft talt med ham, og at knægten ville ringe til mig. Det gjorde han også, og jeg fik også en eller anden historie om at han havde sendt den, men posthuset havde lavet en fejl og der var ikke nok porto, så han havde fået brev om at den ikke kunne sendes.
Men nu har jeg også hans mobilnummer og vil lægge et pres på indtil jeg får enten pengene eller varen, jeg har betalt for.
Flere har været inde på at der mangler både et "rating" system og en sikker måde at handler på via betalingssytem á la TS. Enig - det kunne godt bruges herinde...
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
feb 2007
mar 2007
feb 2007
For det andet så tror jeg ikke på at posthuset har lavet en fejl.
Mød op på hans adr hvis du har den
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.777
mar 2007
Det har du helt ret i. Posthuset laver heller ikke fejl, når man afleverer en pakke til forsendelse. De vejer den jo med det samme. Men det var heller ikke noget han havde fortalt politiet - til dem sagde han, at han havde sendt den.
Men han ringede næsten lige efter politiet havde haft fat i ham...han var blevet lidt chokeret over de havde kontaktet ham.
Det kan være svært at finde frem til nogen, hvis man ikke har ret meget at gå efter. Jeg har efterhånden fået opsnuset det hele: navn, adresse, telefonnummer - ved hjælp af politiet. Baboom udleverer ikke oplysninger m.m. politiet er involveret - det skriver de i deres regler.
Nu er jeg lidt spændt, for nu venter jeg på at der skal komme en mobiltelefon fra en herinde - vi skulle bytte med en ps2, og det hele skulle sendes igår. Jeg har selvfølgelig sendt min, men har ikke hørt fra ham endnu. Jeg har skrevet til ham men han har endnu ikke svaret tilbage.
Hvis det også glipper er det 2 gange lige i træk - så tror jeg NOK jeg bliver gal og gør oprør over at systemerne beskytter dem der svindler, og dem, det går ud over, har ikke skyggen af chance for at finde frem til brugeren, med mindre man har sørget for at bede om navn, adresse m.m. og har tjekket om det er rigtigt.
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 437
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 46 Svar: 120
mar 2007
1. Når i handler så skriv som det første, hvis tingene ikke er sendt samme dag som pengene er overført så bliver de trukket tilbage..
2. Når personen har sendt varen, så sørg for i får T&T nr (Track & Trace nr)
3. Hvis man ikke kan se varen er sendt dagen efter personen har givet T&T og sagt det er sendt, så træk pengene tilbage og skriv til sælgeren..
Det er min fremgangs måde, ellers er der kun en måde at handle på, og det er ved privat afhentning..
mar 2007
Jeg fik sat dem direkte ind på min konto.
Nu mangler jeg bare ham, der ville bytte sin mobil - han har fået min PS2 idag, men jeg har ikke hørt et ord fra ham,
Men hans navn og adresse har jeg i da i det mindste.
Hvor mange herinde er blevet snydt ?