{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Så er det snart (bilkørekort) {{forumTopicSubject}}

Så er tiden snart nået hvor jeg skal op til teori i bil..

Jeg har siden februar haft teori, mest på computer men har kombineret det med tavle undervisning også, især her på det sidste, så jeg har kunne få så meget teori så muligt..

Jeg er lidt overrasket over hvor meget man kan glemme på 4 år (bestod traktor kørekort i 2004) og så var jeg i starten lidt forvirret over at nogle af tingene var lavet om, samt havde andre tal (fx hvor mange procent stigning en håndbremse skal kunne holde bilen på) i forhold til trkator..

og igår fik jeg lige et tand mere pres på da mig kørelærer sagde "Du skal hvertfald bestå på fredag, for du er min bedste elev"

Det er selvfølgelig rart at vide, men syntes bare det ligger et exstra pres på mig..

Jeg har selvfølgelig også haft kører timer, men jeg er ikke så nervøs for køreprøven (som jeg ikke ved hvornår er endnu) da jeg ikke er ny i trafikken, men bare ny i bil :lol:

Men min kører lærer virker meget posetiv og plejer at sige det er en fornøjelse at kører med mig.. Og da vi var på glat bane sagde han de andre bare skulle gøre som jeg gjorde :oops:

Så ja, jeg glæder mig bare til at få det overstået XD jeg skal op kl 09.30 så der må i gerne sende en masse posetive tanker i min retning XD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det snart (bilkørekort)
  • #1   29. apr 2008 XX fingre smiley

  • #2   29. apr 2008 Du skriver:
    fx hvor mange procent stigning en håndbremse skal kunne holde bilen på) i forhold til trkator..

    Bare rolig..
    Dette spørgsmål vil du ikke blive stillet til teoriprøven..
    Det er meget nemme spørgsmål, der kommer og det er slet ikke som de prøver man laver i teoritimerne.

    Du har ikk enoget at være nervøs over..

    Så held og lykke !


  • #3   29. apr 2008 Anne: Sådan noget kan hun sagtens blive spurgt om til selve køreprøven

  • #4   29. apr 2008 Tak til alle

    Anne - jeg håber lidt i det tilfælde at der kommer flere svar muligheder (vi skal på til det der ja/nej noget, og så kan man lige huske svarene og så krydse ja ved det rigtige og nej ved de andre)


  • #5   29. apr 2008 Ikke med, hvor mange procent stigning en håndbremse skal kunne holde bilen på) i forhold til trkator..

    Det eneste man skal forberede sig på til køreprøve mht. til spørgsmål er omkring lys, horn, dæk, udstødning, ting ude ved motoren (hvor fylder man sprinklervæske, olie og vand på), bremse (hvor meget frigang bremsen skal have og om den har det og så skal man vise hvordan man får pedalen til at synke når man starter bilen).

    Men ikke det med håndbremsen..


  • #6   29. apr 2008 håndbremsen skal kunne holde bilen på en hvis procent stignening, og mener der er mindre end ved traktoren, men hvis man har trailer på er det det samme som ved en traktor..

    og så skal den være mekanisk XD


  • #7   29. apr 2008 T.J.
    Men det spørgsmål skal man ikke forberede til køreprøven.

    Jeg ved ikke engang hvad stigningen er, for det lærte jeg ikke til teori..


  • #8   29. apr 2008 Anne - mener det er 12 eller 18, kan aldrig huske hvilken en det er *g*

    * Kamilla * .- Man får bilteori til traktor, plus man lige får nogle særregler ovenpå... jeg fik traktor gratis i forbindels med grundforløbbet til dyrepasser.. Men der var det ikke ja/nej prøve til teori, men der blev vi kaldt ind 1 af gangen og skulle snakke med kørelæren.. hvilket jeg syntes var okay, for så kunne man forklare hvad man mente, og de kunne hører vi egentlig havde samme svar, bare formulleret på forskellige måder smiley


  • #9   29. apr 2008 * Kamilla * . - jamen teorien er jo i bund og grund det samme, og så kommer der bare lidt særregler på (som fx du SKAL køre i krypesporet osv)

  • #11   29. apr 2008 * Kamilla * . - hehe

Kommentér på:
Så er det snart (bilkørekort)

Annonce