{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er jo bare influenza
  • #1   23. okt 2020 Å.R. jo jo jeg forstået det - men stadigt er det jo sådan at hvis der ingen respekt er for hinanden så sker det som sker at smitten spredes.

  • #2   23. okt 2020 Kryptisk besked:

    Bliver julen afskaffet i år?

    Statsministeren kan ikke love, at julen bliver, som den plejer at være
    - Vi ved godt, at julen er en meget vigtig tradition. Derfor er vores forhåbning selvfølgelig, at det bliver muligt at holde julearrangementer i familierne, men vi kan ikke love det på nuværende tidspunkt, siger statsminister Mette Frederiksen (S).

    Mette F.. har tabt sutten.


  • #3   24. okt 2020 Polysl hvis folk rejser land og rige rundt spreder den corona virus sig jo mere og nej jeg gentager gerne at jeg ikke er bange for den virus men der for kan jeg jo godt respekter at andre er bange + det kunne jo godt være at hvis jeg fik den virus at jeg kunne blive bange - men general mener jeg ikke at der skal spredes angst og panik ud til befolkningen - så det er fint at lukke en smugle mere ned.

  • #4   24. okt 2020 Leon

    Jeg syntes man skulle gå hele vejen, forbyd alle at gå uden for en dør, i den periode er folk statsstøttet -

    Alle forsamlinger forbydes, og man laver tiltag med kørende supermarked, forbud at komme i kirke, moske, - man lave statsstøttet tv pakker så alle lemminge ikke keder sig. Dem som dør i hjemmet kan man bare hælde ud af vinduet så kommer der en fejemaskine som rydder op.

    Cigaretter og alkohol forbydes totalt - man pointerer at håndsprit kan ikke drikkes.

    Måles for 2030 er nået i Danmark da der ikke er noget som helst målbar co2 udledning.

    Alle får en overfaldsalarm hvis der nærmer sig en som ifølge ens corona app nærmer sig hoveddøren.

    Alle skal se som sin pligt at anmelde naboen - hvis der kommer folk som ikke høre til hustanden.

    Politiet vil jævnligt kigge ind af folk vinduer - for at se om man overholder alle regler. Man overvejer fra højeste DDR leder Mette F.. at man kunne chippe alle folk som så kan overvåges - så der kan gribes ind hvis de forlader deres hjem.

    Det eneste som bliver dyrt er den mur som skal beskytte alle i Danmark - og hvem skal bygge den - hvis alle skal blive hjemme?


  • #5   24. okt 2020 Polysl med al den tale vokser din næste og du kunne jo så få influenza - snue og meget andet så pas nu på hvad du ønsker dig.

  • #6   24. okt 2020 Leon

    Jeg har ikke haft, influenza, kogalskab, ondt i halsen eller halsbetændelse, lungebetændelse, bihule betændelse, eller nogen som helst sygdom de sidste 5 år. Selv uden mundbind.

    De åndssvage tiltag fra Mette F.. har ingen effekt, da unge jo bare køber deres sprut før 22 når de går på bar, og når baren lukker så drikker man sig i hegnet.

    Forretninger lukker på stribe - så man kunne spekulerer på om Mette F.. har et pengetræ hun kan plukke når der hele tiden bliver mindre der yder til samfundet, specielt kommuner som i den grad er afhængig af virksomheder og liberale erhverv.

    Julen bliver den store dræber som nok rydder de sidste kroer, og restauranter ned - nu hvor alle igen afbestiller deres bestilling.

    Som flere siger så er hele deres grundlag væk da de ikke har penge nok til de måneder som der normalt ikke er kunder til.

    Så til Januar, Februar, marts så skal de se konkurser i hobetal. Ingen kan leve af at få kompensation udelukkende på deres omkostninger -

    Alene i Odense er mere end 105 forretninger lukket i centrum specielt pga. Metro byggeri og så Corona.


  • #7   24. okt 2020 @ Polysl

    "Jeg har ikke haft, influenza, kogalskab, ondt i halsen eller halsbetændelse, lungebetændelse, bihule betændelse, eller nogen som helst sygdom de sidste 5 år. Selv uden mundbind."


    Det får man formodentlig heller ikke, hvis man tilbringer døgnet alene foran computeren, men derfor kan folk med kroniske sygdomme, som skal uden for døren, bl.a. for at gå på job, være bekymrede for deres helbred.

    Og var du ikke så hulens nærig, så fik du vel også bragt et par pizzaer udefra, i stedet for at fare ned og købe discount-guf i løbet af no time.


    Du lyder noget egoistisk....


  • #8   24. okt 2020 Ja Polysl - jeg kan ligeledes melde hus forbi hvad angår sygdom, meen det kan en masse andre mennesker desværre ikke.
    Man kan ikke drage paralleller ud fra egen situation når det gælder Corona og sygdom i det hele taget smiley


  • #9   24. okt 2020 Nu skal man ikke forbinde nærighed med at spise skodmad med alskens dårlig smileys, for det er nemlig ikke raketvidenskab at lave sin egne pizzaer eller sund mad som faktisk er både billigere og bedre.

    Men pyt nu skal alle jo have et mundble på fra Torsdag når de handler ind - Så det bliver spændende at se i forhold med Norge som ikke har det påbud - hvordan statistikker ser ud om en måneds tid.

    Skulle jeg spille på det vil jeg mene at vi vil have flere smittede end Norge - Det vil fortælle os hvor effektiv mundble er.

    Tror du selv på at folk bare bruger mundbleen en gang og smider den ud? Som jeg kan se forskellige steder så er nogle ret nussede og beskidte som tyder på at folk skider på at brug og smid væk.

    Jeg har fået lavet nogle mundbleer med en finger som siger: Fuck Mundble - den skal nok give morskab næste gang jeg skal i supermarkedet.


  • #10   24. okt 2020 Ja Å.R. - desværre skal der ofte lig på bordet i omgangskredsen før folk tager situationen alvorligt smiley

  • #11   24. okt 2020 Polysl du har alt mulig ret til at være imod de tiltag myndighederne beslutter og det respekterer jeg fuldt ud.
    Jeg forventer samtidig at du ligeledes respekterer de mennesker der tager situationen mere alvorligt og følger myndighedernes anvisninger smiley


  • #12   24. okt 2020 Cody #8

    Det var også ment ironisk - selvfølgelig kan man ikke drage den konklusion. Men mundble overholder faktisk ikke de normer som dem de bruger på sygehuse - så laver man et ordentlig nys så ryger det lige igennem mundbleen.

    Fra regerings side er det en panik "redning" at tro det beskytter mod noget som helt.

    Men man kan ikke blive ved med at sætte en hel befolkning i "karantæne" med restriktioner - for så bliver folk bare trosige og siger....Fuck jer. Man kan heller ikke bare se til at så mange må lukke og slukke.

    Vi kan også se hvor meget plejere på plejehjem går op i sikkerhed - eller mangel på samme....

    Man kan ikke accepterer at over 600 er døde af corona, men godt at 300 dør af fejlbehandling - eller at 1600 dør pga influenza om året.

    Man må så håbe at der bliver mere kontrol med data i vinter når en masse dør af influenza og ikke bare fedter den af på Corona -


  • #13   24. okt 2020 Jeg har svært ved at se din holdning Polysl - du bor tros alt i en storby, hvor smitten florerer.
    Jeg derimod bor på landet, går tur med min hund 3 gange dagligt, og møder yderst sjældent andre mennesker på mine ture - alligevel tager jeg Covid-19 alvorligt, og tager mine forholdsregler, nå jeg en sjælden gang er nødt til at handle lidt ind.
    Mange bestiller mad og daglige fornødenheder på nettet, leveret til døren.
    Men selv her er der risiko, dem der leverer kan jo lige så godt bære smitten rundt, selvom man ikke kommer i direkte kontakt med dem der leverer.


  • #14   24. okt 2020 Polysl jeg kunne godt se ironien smiley

  • #15   24. okt 2020 leon L

    Godt med ironi, bare ikke med alt.

    Jeg er ikke bange - bliver jeg smittet, må jeg tage det som det kommer.
    Måske skal vi alle turen igennem - hvem ved - men derfor kan man godt følge de restriktioner de "kloge" kommer med - de "kloge" har heller ikke stået i sådan en situation før.


  • #16   24. okt 2020 Polysl redaktion er i gang med at udvikle en operations skærm af plast med indbygget Wifi, indtil videre kan den kun modtage Mette F.. og DR. Den bliver lanceret i 2021 - Mette F.. har allerede købt aktier - når man nærmer sig et hotspot så kobler den op med 2 muligheder - se Mette F.. i hjemmet og DR - man skal hoste 1 gang for Mette F.. og 2 gange for DR - smiley

  • #17   24. okt 2020 Giver ikke en dyt for det fis, som vælter ud af folk, der ikke tør stå ved deres holdninger, når de mærker modvind, så er alt, hvad de har før har givet udtryk for enten " bare for sjov eller ironi"...

  • #18   24. okt 2020 Å.R. sort humor kommer man langt med ellers vil jeg nok ikke være til mere.

  • #19   24. okt 2020 Madonna M det skrivende ord består Gudskelov smiley

  • #20   24. okt 2020 789 smittede - jeg kræver en total nedlukning - inden man finder flere smittede via testen.

    Vi må sende alle offentlige hjem - de laver alligevel ikke andet en drikke kaffe og holde møder - naturligvis på fuld forsørgelse, imens det private må må bide i pappet og finde sig i at de går 40% ned på dagpenge.

    Faktisk tankevækkende at det offentlige kan fungerer når der dengang var så mange hjemme - det betyder jo at man kunne kigge på hvor nødvendig de er. Kommuner skal jo også kigge på hvordan de kan slanke sig og minimerer omkostninger og jeg tror at der er mange penge at hente på papirskubere, og dem som spidser blyanter.


  • #21   24. okt 2020 Pressemøde

    Er der evidens for at mundbleen virker?, vi forholder os til undersøgelser i udlandet og at who anbefaler det...

    Ja så - altså ikke en regulær forskning som siger at alle skal have en mundble på munden. Det er bare noget som er grebet ud i luften uden evidens.

    Jeg har også læst flere steder at jorden er flad, der er endda videoer som prøver at bevise det. Så er jorden flad? eller er den rund - eller oval?

    Men jeg kan garanter selv uden forskning at bruger man en lab påklædning med en selvforsynende ilt kilde så er man 100% sikker. Selv en rumdragt er ligeså sikker.

    Nogle danskere lavede en forskning om brugen om mundble - den blev af flere tidskrifter afvist pga. den måde forskningen er foregået - dog et godtog forskningen. Man kan så spekulere på hvor henne i Danmark man har lavet den undersøgelse - det hjælper jo ikke at lave den et sted med et lavt smittetal. Man græmmes at forskere laver plat på et problem med en gang lorte forskning - som i grunden ikke fortæller en skid.


  • #22   24. okt 2020 Polysl dog ro på og husk den gode energi smiley

Kommentér på:
Det er jo bare influenza

Annonce