{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æ bit blæst
  • #2   8. feb 2020 DMI er stort set til grin...når de melder storm . så kommer der en lille pust som ikke engang kan vælte en tom mælkekarton.

  • #3   8. feb 2020 Ja jeg syntes også det er blevet et problem og tænker på når de lover ekstremt vejr få vi en let brise smiley

  • #4   8. feb 2020 Det er efterhånden blevet til "Ulven kommer, Ulven kommer her i Danmark - yderst sjældent vejrvarsler fra dmi passer.

    I dag er der nærmest totalt vindstille, spørgsmålet er så, om det er som man siger : Stille før stormen.

    De forsikringer Annella nævner, har jeg aldrig hørt om før, og jeg som ellers mener vi nærmest er forsikret imod alt i vor bette hus - hmm


  • #6   8. feb 2020 Annella
    Nu har jeg søgt, der findes ikke en sådan forsikring i Danmark.

    Det nærmeste vi kommer, er stormskade forsikring.


  • #7   9. feb 2020 Nu så jeg lige vejrudsigten her kl. 23:30 på tv2 news, og igen igen ser det slet ikke så slemt ud, som varslerne fra dmi tidligere, det ender sgu nok med "Æ bit blæst"

    Da jeg var barn i 50 & 60erne, fik vi ikke den slags varsler - kun at der var stærk blæst på vej.
    Alt i dag bliver slået op som at vores vejr er blevet mere ekstremt, men det passer nu ikke, for da jeg var en knægt på 9 - 10 år hjemme på gården, var det mig som blev hejst op under taget, som ofte i vinterstormene blev hullet som en si - og skulle sætte nye tagsten i, (ofte over 500 tagsten) før mig var det min bror.
    Og dengang fulgte der ofte frost og sne med stormene, så fingrene blev stive af kulde, når stenene skulle slås fast i lægterne ( i de ældre cementtagsten var der et lille hul, hvor der blev sat en kraftig tråd i, den anden ende blev så slået i lægten med en hammer, så tagstenen sad urokkelig fat.
    Problemet var, at hvis stormen først havde slået hul i taget, pressede vinden stenen ud på modsatte side.
    Her er et billede af mit barndomshjem - det er stadig de samme tagsten fra min barndom, selv om det ligne plader på billedet, jeg kørte forbi i dag og så det - forestil jer, at i laderne, er der intet fra gulv til indvendig tag, kun lange stiger kan nå op



    profilbillede
  • #8   9. feb 2020 Å.R. ja der var en gang hvor en storm var en storm og et vind pust ikke var noget man tog sig ret meget af smiley

  • #10   9. feb 2020 Annella jeg tror ikke Å.R er vidende om at du bor i Tyskland smiley

  • #13   9. feb 2020 Annella

    Jeg havde nu luret at du bor i Tyskland, omend jeg troede at det var i Hamborg området.

    Linket med campingvognen havde jeg nu set, jeg er selv campist, og de fleste campister lægger nu ikke hovedet under armen, og kører ud når varslerne om storm kommer i medierne.
    Flyene som bliver på landjorden blev allerede varslet i aftes - det samme med færgeruterne.
    Her i Assens området på Fyn blæser det da nu her kl. 14, men ligefrem storm vil jeg ikke kalde det.
    Hvis du så linket jeg satte ind med mit oplæg her, skulle det også være storm med orkanstød,- måske kommer det senere, men må indrømme at jeg har mine tvivl.

    Hvorfor fælder i egentligt ikke de træer, som er til fare for jeres bolig ?


  • #15   9. feb 2020 Jeg tror ikke at de udsatte områder behøver at købe en gummibåd med Wifi.

  • #18   9. feb 2020 Absolut enig i at man ikke bare fælder træer uden der er en god grund. Tænk at leve i nogle byområder i USA, uden der noget som helst grønt - det må være sygt.

  • #19   9. feb 2020 Claus

    SÅ er træet nok omkring 150 år gammel - men det kommer så an på hvor god jorden er og tilvæksten pr. år - alt efter forhold.


Kommentér på:
Æ bit blæst

Annonce