{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

McLaren S650 Spider {{forumTopicSubject}}

Så var der lige en som smadrede sin McLaren S650 Spider i Vollsmose, den 29 årige kom ikke noget til men bilen er totalskadet da den brød i brand.

Jeg vil mene som politiet... en sportsvogn af den kvalitet ikke bryder i brand sådan bare lige.

Det er så flere dage siden selvom EB poster den med ny dato. Dvs. der har været rigelig tid til at få en forklaring fra føreren - hvordan det kunne ske. Heller ikke oplysninger om ejeren som burde være nemt via nummerplade eller stelnummer.

Det kræver en god kører at håndterer så mange kræfter som fra 0 - 100 på 3 sekunder. Men Vollsmose Alle' har da også været brugt som racerbane indtil man lavede "chikaner" og rundkørsel for at forhindre ræs.

Det er heller ikke usædvanligt at se en BMV uden nummerplade med en knægt som dårlig kan se over rattet.

Men sagen er usædvanlig når man tænker på en bil af den klasse, og med så få oplysninger fra politiet. Man indkaldte teknisk afdeling i at klarlægge uheldet - Hvorfor den tavshed?

Masser andre uheld som med en Aygo kunne der næsten med det samme skrives, chauffør fik skrammer, men mistede føling med bilen pga. for høj fart og våd vej.

Mystisk.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  McLaren S650 Spider
  • #2   27. jan 2020 Ja netop....for at udleje den videre skal 3. mand være indbefattet i den originale leasing kontrakt. Så det bliver en dyr historie for lejeren, da forsikringen ikke dækker en ulovlig kontrakt.

  • #4   27. jan 2020 Ok claus

    Så kan jeg godt se problematikken.


  • #6   27. jan 2020 claus

    Rallybiler osv...har specielle tanke som har en sikkerhed at den lukker af for brændstof i tilfælde med kollision.

    Hvis politiet har føreren, så giver det ingen mening at sætte den i brand, eller overhovedet, da føreren jo er registreret.

    Så det er en meget mystisk sag.


  • #8   27. jan 2020 jeg følger med smiley

  • #10   27. jan 2020 Det skete i Lørdags, og politiet søger vidner, som har set den unge mand køre i området.

  • #11   27. jan 2020

    profilbillede
  • #13   27. jan 2020 Har ikke siddet eller kørt en raket som den - Den nærmeste var da jeg havde en Ford Granada 2.8 - Her var en meget lille "G" når man trak den ud i 1 gear. smiley

  • #15   27. jan 2020 var det en cosword - ved ikke om den staves sådan, men det var en hurtig ford.

  • #17   27. jan 2020 Googlede lige... den hed. Ford Sierra Cosworth 2.0 ......top 240, jeg kunne kun vride min granada op på 170 -

    Tænk den stadig har så høj en pris....156.000 - det var tider dengang levede der ingen Greta Tunfisk som kunne genere folk der mere ser på udseende og top end at den er elektrisk eller går 22 på literen.

    Min granada åd 6 km literen på toppen....tider dengang.

    I dag ser man en rulleskøjte på 4 hjul. Total blottet for charme - selv dyre biler er blevet grimme.


  • #19   28. jan 2020 Jeg tænker tit på hvor mange der måtte skifte racerbilen ud med en invalideknallert eller en kørestol smiley

    Jeg får stadig sved på panden når jeg tænker tilbage på 1969 hvor jeg fik lov at prøve kammeratens specielbyggede Amazon 123 GT m.overdrive.
    210 km/t ad Fr.sundsvej ml. Ballerup og Måløv kl. 2 om natten - puha, idag får jeg sved på panden hvis min Honda nærmer sig 150 km/t smiley


  • #22   28. jan 2020 Pt. er jeg uden bil - jeg er lidt i et vadested om jeg skal anskaffe mig en eller finde andre muligheder som en elcykel - nu efter jeg er selv pensioneret. I min alder skal der være en logisk grund og ikke bare fordi det er nemmest. Men indtil videre køre jeg på min carbon racer med Dura -ace R9150 -GIANT, men her er man jo også bange for at få den stjålet - så jeg må nøjes med gåben når jeg skal handle ind.

  • #24   28. jan 2020 claus
    Savner min Peugeot Elystar 125 - i rød - så måske skulle jeg kigge efter en scooter - måske en 45km...den er noget billigere.


  • #27   28. jan 2020 Nå, jeg læser det som McLarsen og tænker, hvornår kommer han på banen smiley

    Den sejeste bil, jeg har haft, var sådan en smiley



    profilbillede
  • #29   28. jan 2020 Det var præcis den model i samme farve og så var der sort indvendigt, det var ret sejt, men så kom energikrisen, hvor der blev hastighedsbegrænsninger mig her og der, så er det jo helt lige meget med sådan en bil, for hvis ikke den kan tæskes igennem, så bliver den sløv, men en stor kærlighed havde jeg til den, jeg kom altid først over, når der blev skiftet til grønt smiley

  • #31   28. jan 2020 Claus G

    Jeg har kørt til og fra arbejde hver dag i ca 15 år på en Peugeot Speedfight 45, og den fejlede aldrig noget - at den så kørte 80 km/T er en anden sag smiley


  • #33   28. jan 2020 Husker ikke hvad den hed, mener jeg købte den i 1992 - den var skrigende gul.
    For øvrigt kender jeg ham der har den i dag, kører stadig i Ringe området på Fyn - Så helt så ringe er Peugeot altså ikke !


  • #35   28. jan 2020 Peugeot Fox stammer da fra 1992 - Danmark, den kan ses på scooter Galleri.

    Peugeot Speedace kom i 1996 i gul - typen var bundsolid.


  • #36   28. jan 2020 Undskyld, det var først i 96 jeg købte den, den fandtes kun i to farver da den kom frem netop i 96 (sort & Gul)
    Her er et billede af min



    profilbillede
  • #37   28. jan 2020 Å.R

    Hvad kostede den i 1996?

    Fejlen ved Peugeot var at de blev hvide i det sorte plastik - her brugte jeg syrefri olie på min Peugeot Elystar - så skinner den som ny, kan også bruges på alt andet plastik.


  • #38   28. jan 2020 Polysl

    Må indrømme at jeg ikke kan huske det - enten var det lige under 6 eller lige under 10.000 kr. inc. hjelm og wirelås. - havde en 30 knallert før den, mener den hed Peggio eller noget lign. - den var blå.


  • #39   28. jan 2020 Jeg købte en Piaggio 45 for 15 år siden der havde stået stille et par år. Skilte den ad og rensede motor og malede stellet.
    Den står stadig delvis adskilt i skuret, men jeg planlægger dog at få den samlet og få plader på hvis jeg kan finde papirerne.
    Lidt spændt på om jeg kan huske hvordan plastic chassic’et skal samles smiley

    Derudover har jeg en Baotian 45 scooter som jeg fik fordi jeg hjalp med en flytning.
    Den skulle efter sigende kunne køre 80 km/t ved tryk på en knap under sædet, men den har også stået stille og er groet fast i begge hjul smiley

    Må se at få taget mig sammen til at ordne dem smiley


  • #40   29. jan 2020 Cody

    Man starter altid med trinbrættet, og så arbejder man sig fra bag til for. Jeg er sikke på der er en beskrivelse ude på nettet.

    Jeg skilte engang min Peugeot Elystar helt af, for at se om stellet trængte til en overhaling.Og det gør alle scootere.

    Peugot bliver ikke mere fremstillet i Frankrig - men et eller andet sted. Plastik er ikke gennemfarvet mere men malet - bras samt det er tyndere, speciel der hvor der skal være clips til skruer.


  • #42   30. jan 2020 Claus

    Enig....at politiet prioriterer store sager - de har ellers været forsømt eller man har lukket sagen fordi det bliver for dyrt at efterforske. Tror også at skat behandler store skattesager efter at nettet har kogt over af deres valg i at sylte sager og bare lade stå til. Kunne læse et sted at store beløb i bøde for sprit også får mere fokus, for når de ikke betales så ryger de til skat. Det jeg så ikke forstår er at de ikke bare deler bøden ud på 12 måneder og hæver skatte %. For det bare at give folk 12 girokort - er ingen garanti for de betaler.


Kommentér på:
McLaren S650 Spider

Annonce