{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
169 visninger | Oprettet:

McLaren S650 Spider {{forumTopicSubject}}

Så var der lige en som smadrede sin McLaren S650 Spider i Vollsmose, den 29 årige kom ikke noget til men bilen er totalskadet da den brød i brand.

Jeg vil mene som politiet... en sportsvogn af den kvalitet ikke bryder i brand sådan bare lige.

Det er så flere dage siden selvom EB poster den med ny dato. Dvs. der har været rigelig tid til at få en forklaring fra føreren - hvordan det kunne ske. Heller ikke oplysninger om ejeren som burde være nemt via nummerplade eller stelnummer.

Det kræver en god kører at håndterer så mange kræfter som fra 0 - 100 på 3 sekunder. Men Vollsmose Alle' har da også været brugt som racerbane indtil man lavede "chikaner" og rundkørsel for at forhindre ræs.

Det er heller ikke usædvanligt at se en BMV uden nummerplade med en knægt som dårlig kan se over rattet.

Men sagen er usædvanlig når man tænker på en bil af den klasse, og med så få oplysninger fra politiet. Man indkaldte teknisk afdeling i at klarlægge uheldet - Hvorfor den tavshed?

Masser andre uheld som med en Aygo kunne der næsten med det samme skrives, chauffør fik skrammer, men mistede føling med bilen pga. for høj fart og våd vej.

Mystisk.......


Kommentarer på:  McLaren S650 Spider
  • #1   27. jan Steen...
    Der er mere i den sag.
    Ham der er leaser af bilen, er konkurs med sit firma (måske huske nogle ham der fandt en masse sjældne biler i en lade og solgte dem for 41mill for nyligt, og kort efter blev hans firma dømt konkurs for manglende moms).
    Flexleasen på den mclaren var 6/6, og udløber om en måned. Den var lånt ud til en god medarbejder i Vollsmose, som skulle bruge den i forbindelse med et bryllup samme dag, og der var lavet "lejekontrakt" på den for den ene dag. Så vidt jeg ved må man jo ikke leje en leaset bil ud til 3. person.
    Ud over det, så kan ham der har leaset den, fortælle præcis hvordan bilen skred ud og herredømmet blev mistet. Det er endnu mere mystisk!

    Bortset så ja, det kræver hoved og erfaring at håndtere en bil af den slags, det kan jeg skrive under på. Det er ikke for sjov, at køre i sådan en. Så det hele stinker.


  • #2   27. jan Ja netop....for at udleje den videre skal 3. mand være indbefattet i den originale leasing kontrakt. Så det bliver en dyr historie for lejeren, da forsikringen ikke dækker en ulovlig kontrakt.

  • #3   27. jan Leasingen er formentligt sket via det konkursbegæret firma. Rest værdien af Leasingen og bilen bliver nu en slåskamp mellem leasing selskabet og så forsikringen. Rest værdien uden afgift er vel i nærheden af en million.

  • #4   27. jan Ok claus

    Så kan jeg godt se problematikken.


  • #5   27. jan Jeg forstår godt at politiet er interesseret i vidner. Sådan en 650s ryger ikke bare i brand for at ramme et vejtræ eller to.

  • #6   27. jan claus

    Rallybiler osv...har specielle tanke som har en sikkerhed at den lukker af for brændstof i tilfælde med kollision.

    Hvis politiet har føreren, så giver det ingen mening at sætte den i brand, eller overhovedet, da føreren jo er registreret.

    Så det er en meget mystisk sag.


  • #7   27. jan Mclaren har motor bag, branden er startet i fronten.

  • #8   27. jan jeg følger med smiley

  • #9   27. jan Sådan en kan du ikke følge med Leon. Ikke engang min bil kan smiley 0-100 på 6 sekunder Ca, så den mclaren ville drøne fra mig

  • #10   27. jan Det skete i Lørdags, og politiet søger vidner, som har set den unge mand køre i området.

  • #11   27. jan

    profilbillede
  • #12   27. jan Ja, og jeg har kørt i sådan en, så jeg ved at det er løgn og latin det der står i artiklerne om den bil.

  • #13   27. jan Har ikke siddet eller kørt en raket som den - Den nærmeste var da jeg havde en Ford Granada 2.8 - Her var en meget lille "G" når man trak den ud i 1 gear. smiley

  • #14   27. jan Hæhæ sidelæns i en Ford Sierra, det kan mange nok huske.

  • #15   27. jan var det en cosword - ved ikke om den staves sådan, men det var en hurtig ford.

  • #16   27. jan Cossie er jo en motor fra UK smiley

  • #17   27. jan Googlede lige... den hed. Ford Sierra Cosworth 2.0 ......top 240, jeg kunne kun vride min granada op på 170 -

    Tænk den stadig har så høj en pris....156.000 - det var tider dengang levede der ingen Greta Tunfisk som kunne genere folk der mere ser på udseende og top end at den er elektrisk eller går 22 på literen.

    Min granada åd 6 km literen på toppen....tider dengang.

    I dag ser man en rulleskøjte på 4 hjul. Total blottet for charme - selv dyre biler er blevet grimme.


  • #18   28. jan Cosworth har såmænd også lavet motorer for bla jaguar, så hut jeg visker.
    Her i dk var det Ford escort mk4 i cossie version samt Sierra der tiltrak købere.
    Cosworth laver stadig motorer, til motorsport.
    Det er rigtigt, at der proppes mange hk i moderne biler, og de kører stadig langt på literen, men det betyder også at alt er skrøbeligt.
    Min bette Ralliart med 1,5 l motor kører med 210,7hk nu, og jeg er sku ligeglad hvor kort den kører på literen, den skal bare flytte sig når jeg vil have det.

    Og så min polo fra 99, 1,4 med 60hk, den nyder jeg også at køre i. Den er bare charmerende på en anden måde.


  • #19   28. jan Jeg tænker tit på hvor mange der måtte skifte racerbilen ud med en invalideknallert eller en kørestol smiley

    Jeg får stadig sved på panden når jeg tænker tilbage på 1969 hvor jeg fik lov at prøve kammeratens specielbyggede Amazon 123 GT m.overdrive.
    210 km/t ad Fr.sundsvej ml. Ballerup og Måløv kl. 2 om natten - puha, idag får jeg sved på panden hvis min Honda nærmer sig 150 km/t smiley


  • #20   28. jan Amazon var der jo nogle der byggede v8 i også smiley

  • #21   28. jan Cody, jeg vil dog hellere køre 210 i en bil der er bygget til race, hvad enten det er rally, drift eller det jeg har kørt på Padborg Park, for der er bilen bygget til farten, bremserne ligeså og sikkerheden også.
    Jeg gider ikke lyde som en pralrøv, men jeg har kørt i nærheden af 285 km/t i personbiler, og det synes jeg ikke om. Så hellere 210 i en bil der er bygget om med bremser og sikkerhed.


    profilbillede
  • #22   28. jan Pt. er jeg uden bil - jeg er lidt i et vadested om jeg skal anskaffe mig en eller finde andre muligheder som en elcykel - nu efter jeg er selv pensioneret. I min alder skal der være en logisk grund og ikke bare fordi det er nemmest. Men indtil videre køre jeg på min carbon racer med Dura -ace R9150 -GIANT, men her er man jo også bange for at få den stjålet - så jeg må nøjes med gåben når jeg skal handle ind.

  • #23   28. jan Jeg kan godt følge dig Steen. Jeg gad ikke eje bil hvis jeg ikke boede hvor jeg gør, og havde alt i afstand af mere end 6km som nu. Altså jeg kunne købe italienske lagkager hver dag, men det bliver kedeligt på sigt. Så vi er nødt til at have bil her på Lars tyndskids.
    Min søn har sin scooter, og min datter tager busserne fra efterskolen, når hun skal hjem.
    Så det afhænger jo lidt af hvor man bor, og hvor langt man skal køre for at få de nødvendige ting.


  • #24   28. jan claus
    Savner min Peugeot Elystar 125 - i rød - så måske skulle jeg kigge efter en scooter - måske en 45km...den er noget billigere.


  • #25   28. jan Jeg har rodet meget med scootere og knallerter, så jeg vil ikke anbefale Peugeot der. Gå efter feks Yamaha neos, piaggio typhoon eller gillera stalker eller Nrg

  • #26   28. jan Gøj scootere er dyre og skrøbelige desværre. Havde en speedfight 4, og sikke noget bras. Den tabte penge og stod stille fordi den kørte virkeligt dårligt om vinteren. Har haft sf1, sf3 og vivacity som 30'er og de var ok at køre på, når de dog kunne køre smiley

  • #27   28. jan Nå, jeg læser det som McLarsen og tænker, hvornår kommer han på banen smiley

    Den sejeste bil, jeg har haft, var sådan en smiley



    profilbillede
  • #28   28. jan #27
    I samme farve eller i sølv metallic?


  • #29   28. jan Det var præcis den model i samme farve og så var der sort indvendigt, det var ret sejt, men så kom energikrisen, hvor der blev hastighedsbegrænsninger mig her og der, så er det jo helt lige meget med sådan en bil, for hvis ikke den kan tæskes igennem, så bliver den sløv, men en stor kærlighed havde jeg til den, jeg kom altid først over, når der blev skiftet til grønt smiley

  • #30   28. jan Enig, sådan en basse er ikke bygget til at blive kørt som om der er et råddent æg under speederen.

  • #31   28. jan Claus G

    Jeg har kørt til og fra arbejde hver dag i ca 15 år på en Peugeot Speedfight 45, og den fejlede aldrig noget - at den så kørte 80 km/T er en anden sag smiley


  • #32   28. jan Så var det nok en sf1. De rådner op i forgaffel.

  • #33   28. jan Husker ikke hvad den hed, mener jeg købte den i 1992 - den var skrigende gul.
    For øvrigt kender jeg ham der har den i dag, kører stadig i Ringe området på Fyn - Så helt så ringe er Peugeot altså ikke !


  • #34   28. jan 92? Der lavede Peugeot ikke scootere, der kom til her i dk. Så jeg tror du husker helt forkert.
    Måske det var en piaggio typhoon i slut 90'erne for de lavede nemlig en 45 i den periode der var gul smiley


  • #35   28. jan Peugeot Fox stammer da fra 1992 - Danmark, den kan ses på scooter Galleri.

    Peugeot Speedace kom i 1996 i gul - typen var bundsolid.


  • #36   28. jan Undskyld, det var først i 96 jeg købte den, den fandtes kun i to farver da den kom frem netop i 96 (sort & Gul)
    Her er et billede af min



    profilbillede
  • #37   28. jan Å.R

    Hvad kostede den i 1996?

    Fejlen ved Peugeot var at de blev hvide i det sorte plastik - her brugte jeg syrefri olie på min Peugeot Elystar - så skinner den som ny, kan også bruges på alt andet plastik.


  • #38   28. jan Polysl

    Må indrømme at jeg ikke kan huske det - enten var det lige under 6 eller lige under 10.000 kr. inc. hjelm og wirelås. - havde en 30 knallert før den, mener den hed Peggio eller noget lign. - den var blå.


  • #39   28. jan Jeg købte en Piaggio 45 for 15 år siden der havde stået stille et par år. Skilte den ad og rensede motor og malede stellet.
    Den står stadig delvis adskilt i skuret, men jeg planlægger dog at få den samlet og få plader på hvis jeg kan finde papirerne.
    Lidt spændt på om jeg kan huske hvordan plastic chassic’et skal samles smiley

    Derudover har jeg en Baotian 45 scooter som jeg fik fordi jeg hjalp med en flytning.
    Den skulle efter sigende kunne køre 80 km/t ved tryk på en knap under sædet, men den har også stået stille og er groet fast i begge hjul smiley

    Må se at få taget mig sammen til at ordne dem smiley


  • #40   29. jan Cody

    Man starter altid med trinbrættet, og så arbejder man sig fra bag til for. Jeg er sikke på der er en beskrivelse ude på nettet.

    Jeg skilte engang min Peugeot Elystar helt af, for at se om stellet trængte til en overhaling.Og det gør alle scootere.

    Peugot bliver ikke mere fremstillet i Frankrig - men et eller andet sted. Plastik er ikke gennemfarvet mere men malet - bras samt det er tyndere, speciel der hvor der skal være clips til skruer.


  • #41   30. jan Og så røg ejeren i fængsel, efter en ransagning af hans hjem. Der ligger vist en smule mere i det, end bare en leaset bil der er kørt galt.
    Dejligt at vores politi gør noget, de fortjener kæmpe ros.


  • #42   30. jan Claus

    Enig....at politiet prioriterer store sager - de har ellers været forsømt eller man har lukket sagen fordi det bliver for dyrt at efterforske. Tror også at skat behandler store skattesager efter at nettet har kogt over af deres valg i at sylte sager og bare lade stå til. Kunne læse et sted at store beløb i bøde for sprit også får mere fokus, for når de ikke betales så ryger de til skat. Det jeg så ikke forstår er at de ikke bare deler bøden ud på 12 måneder og hæver skatte %. For det bare at give folk 12 girokort - er ingen garanti for de betaler.


Kommentér på:
McLaren S650 Spider

x