{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
213 visninger | Oprettet:

Rengøring {{forumTopicSubject}}

Min mor som stadig lever og hygger sig i sit otium, men dog har nogle bevægelses problemer - hun har hjemmehjælp og er enorm glad for dem, fordi de var meget pertintelige og ordenlige - ja folkes - de findes.....

Hun spurgte mig om hun måtte give den en 100 lap som en påskyndelse?

Uha nej - det ville nok bringe dem i fedtefadet som en slags bestikkelse - jeg er ikke så meget inde i hvad man må give - men min mor er ret insisterende så jeg spørger jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #1   12. nov 2019 Det kommer vel an på om hun selv betaler til dem, eller om de udelukkende er offentlige ansatte.



  • #2   12. nov 2019 Offentlige ansatte.

  • #3   12. nov 2019 Min kone som var hjemmehjælper fik ofte en kuvert med et julekort og en 100 lap, og nej det er ikke korrekt at modtage det, men omvendt, ville det ikke være synd for den gamle, som havde den glæde at glæde andre? (Det var åndsvagt formuleret, håber i forstod det alligevel).
    Til gengæld må hjemmehjælpere godt modtage naturalier så som vin og chokolade. - Nu er spørgsmålet blot, skal man sende den gamle som dårligt kan gå ned i supermarkedet, og købe vin og chokolade?

    Så mit svar er, lad dog din mor fyre den 100 lap af, der er vel ingen der opdager det eller går op i det alligevel.


  • #4   12. nov 2019 Polysl hvis jeg fik hjemmehjælp vil jeg give dem hvad jeg har lyst til - så jeg vil sige til min mor du giver dem bare den 100.kr smiley

  • #5   12. nov 2019 Markgreven

    Min mor har en leveringsaftale, hun ringer og bestiller de ting hun har brug for og så kommer han med dem -

    Jeg vil lige grave dybere ind i det, for det drejer sig også om at det kan koste jobbet hvis det opdages.


  • #6   12. nov 2019 Polysl.

    Så sig til din mor, at hjemmehjælpen først må åbne kuverten juleaften. Skulle hun så aflevere pengene tilbage efter jul?
    Ærlig talt, et er teori andet praksis, og kommunerne ved det udmærket, og jeg tror ikke kommunen fyrer en hjemmehjælp for 100 kr. De propper fingrene i ørene og synger lalalala.


  • #7   12. nov 2019 Så relativ små beløb ses der gennem fingre med, reglen er til for ikke at ruinere de gamle, som måske også er demente uden reelt overblik over økonomien. ellers bestil et gavekort, som kan gå ud for naturalier.

  • #8   12. nov 2019 Ingen tvivl, det koster jobbet, hvis en offentlig hjemmehjælper bliver opdaget i at modtage penge eller gaver fra de ældre, de kommer for at hjælpe.

    Når det er sagt, hvem skulle opdage det ?


  • #10   12. nov 2019 Jeg tror faktisk at Å.R´s konklusion er: Skid på det!

  • #11   12. nov 2019 Endnu en ting.
    Min kone som var hjemmehjælper modtog et maleri efter borgerens død.
    Det var hans "kæreste" der var indsat som enearving, der hidkaldte Jytte, (min kones navn), og sagde hun måtte vælge det maleri hun helst ville have.
    Hun valgte så et maleri af en hollandsk kunstner og det er vurderet til mellem 6-8.000 kr.
    Og det er vel ikke ulovligt når borgeren er død?

    Så nu er det mig der spørger.....???!!!


  • #13   12. nov 2019 Lone.

    Tak, det regnede jeg heller ikke med, men man ved jo aldrig med de regler. smiley


  • #14   13. nov 2019 Jamen, jeg formoder, Polysl, at din Mor ikke har mulighed for at komme ud at købe en gave til den hjemmehjælp, som hun sætter stor pris på, lad din Mor give den 100 kr., det vil din Mor have en stor ære i - og hvem skulle opdage det, eller du kunne sige til din Mor, hvad skal jeg købe for de 100 kr., så er det måske straks noget andet smiley

  • #15   14. nov 2019 Den nemmeste løsning må være den min mor brugte overfor sin hjemmehjælper som altid havde de aftalte smøger med når hun kom.

    Hun fik 100kr hver 14 dag for ulejligheden og den dag hvor kommunens visitator var på besøg samtidig sagde min mor blot “tak for lån” da hun overrakte de 100kr. smiley


  • #16   14. nov 2019 Hmm...tror også det er nemmere med den 100 lap... tak for jeres input.

  • #17   15. nov 2019 ok....det jeg gør at at tage de 100 kr + lidt ekstra af egne midler og købe en god pakke chokolade i Frellsen og få den pakket ind...for min mor ved godt hvad chokolade koster - ha ha...

Kommentér på:
Rengøring

Annonce