{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
108 visninger | Oprettet:

Terror2 {{forumTopicSubject}}

I det indvandre tætte Nørrebro er facaden på en politi station ødelagt af en bombe, Det er anden gang på en uge at offentlige bygninger er blevet angrebet - Under angrebet er der brugt militær sprængstof. Det er heldigt at ingen er kommet til skade.

Desværre tror jeg det bliver noget man må vænne sig til på lige fod med andre steder i EU - hvor kolbøtter bomber løs. Mellemøstens problematik og måde rykker nærmere og nærmere, snart ser vi nok angreb på markeds pladser, og her hjælper det ikke at stille koranklodser op hvis en med bombebælte springer sig selv i luften.

Så kan man læse harmen hos folk som ævler løs om at: hvor var politiet? Hvis det er en som har holdt sig anonym og ude af de sociale medier er det svært for PET at forhindre noget som helst. Terrorister bliver hele tiden klogere, og stort set bruger det sorte net til at kommunikerer.

Måske der er håb for Morten Østergaard som må indse at inkludering nok ikke er det bedste for Danmark - måske vi i fremtiden vil se valplakater på dansk.

Kommentarer på:  Terror2
  • #1   10. aug Så du har gjort et stort stykke politiarbejde, og i modsætning til politiet, så har du afklaret hvem der laver de bombespræninger?

• #2   10. aug Noget konkret viden ... og lad os så afvente politiets undersøgelser før vi drager konklussioner.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/en-eksplosion-rammer-politistation-pa-norrebro#!/

• #3   10. aug alis

Nu tror jeg at PET kigger mere i andre retninger end pæreformede danskere som sidder og hygger sig over at Mellemøstens underholdning er kommet til danmark. Danskere er sgu for dovne til at gide bombe løs - det overlades helt til vores inkluderende ny danskere.

Pæreformede danskere har da ingen interesse i at fjerne en politistation fra bydelen.

• #4   10. aug Jeg er tilbøjelig til at give Alis ret.
    Hvis det havde været muslimer, så havde det været et sted med masser af mennesker, det her er simpelthen for hensynsfuldt, og hensynsfulde er muslimer ikke!

• #5   10. aug Ja det gør jo ikke ligefrem noget godt at der er en eller anden klovn der fiser rundt og springer bomber af ved vores offentlige bygninger smiley

• #6   10. aug Polysl

Godt at politiet ikke konkluderer på samme måde som du. Så ville vores retssikkerhed ikke være meget værd.

PET er også meget opmærksomme på danske højreekstremister! I USA har det vist sig, at det er højreekstremisterne der står for langt den største del af vold og masseskyderier.

Det vi ved helt konkret er at der er tale om sprænstof som er svært at få fat i, og uden for millitæret er det som regel rockerne, der har det. Lad os holde os til det vi ved!! Vi skulle meget gerne have stoppet de bombninger før nogen kommer til skade, de gør folk utrygge!

• #7   10. aug Det er et sprængstof, der også bruges i byggebrancen til nedrivning af bygninger, så der er flere, der har adgang til det.

• #8   10. aug Nu kalder man jo heller ikke disse eksplosioner for terror.
    Det havde været terror hvis man havde sprunget sådan en bombe i myldretiden på Nørreport station.

• #9   12. aug markgreven

Terror begrebet har intet med om det rammer mennesker...

//citat
    Terror defineres ifølge Gyldendals Den Store Danske som »voldshandlinger og tvang, ofte udført af en stat, hær eller organiseret gruppe« med henblik på »at opretholde et magtregime og/eller sende en politisk meddelelse til tredjepart«.
    //citat slut

• #10   13. aug Polysl.

Jeg ser da ingen voldshandlinger eller tvang i disse eksplosioner.

• #11   13. aug ok markgreven

Så du har ikke noget imod at man laver masser bombesprængninger hvor du bor? - det er vel bare nytårløjer og 0 vold eller tvang.

Bombesprængninger er en form for tvang idet de har et formål. Ingen bruger en masse penge på den slags løjer bare for sjov.

• #12   13. aug Polysl.

Jeg har vist ikke skrevet at der er i orden at sprænge bomber, men den eller de personer der laver dette, er tilsyneladende ikke ude på at skade nogen. Hvad formålet med disse eksplosioner er, ved jeg ikke, og det er der åbenbart heller ikke andre der ved, men ligefrem terror..... Hmmmmm.

• #13   13. aug Markgreven

Nu kan jeg være pedantisk, og spørge om bombning ikke er psykisk terror,? de fleste ville være ekstrem påvirket idet at man som borger ikke ved hvornår det koster menneskeliv. Der er flere steder i verden man springe bomber uden det koster menneskeliv, men det begrænser ens udfoldelse hvis man ikke føler sig sikker i byen eller på en markedplads.

• #14   13. aug Polysl.

En eller anden dag sprænger der nok en bombe på Nørreport, Hovedbanen eller Tivoli, og så kan vi snakke terror.
    Men ok, hvis du gerne vil have ret, kan vi vel kalde det der sker i øjeblikke for terror de light, så håber jeg du er tilfreds. smiley

• #15   13. aug markgreven

jeg ønsker ikke at have ret på andres bekostning, jeg prøver bare at forklare at terror er mange ting end at der er mennesker der bliver slået ihjel.

ps...jeg er tilfreds med at vi har forskellige syn på tingene som ikke betyder at jeg har ret.

Kommentér på:
Terror2