{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Hold afstand {{forumTopicSubject}}



Gud i himlen hvor er jeg dødtræt af at folk ikke kan tage hensyn i trafikken, de kører helt op i Rø--n på den forankørende, uden tanke på at der er en vis bremselængde der spiller ind,
Hver dag når jeg er på vejene oplever jeg det, at når jeg afstemmer min fart efter de lovlige fartgrænser så er det bestemt ikke noget der falder i god jord. Men jeg har ikke lyst til at lade mig provokere eller lade mig "Skubbe" fremad.
Der er ingen der betaler min bøde for mig, og så mener jeg også at man skal følge reglerne der nu engang er gældende i trafikken.

Jeg har været udsat et par gange for at der blev fremkaldt lidt vejvrede i mig, og hvor jeg blev så provokeret at jeg blinkede med lygterne efter at være blevet overhalet i en lille by med 50 som fartgrænse. Der blev så bremset op lige foran mig så jeg måtte blokere bremserne, og heldigvis var der en lille sidevej som jeg skulle ned af. Der stoppede provokationerne så heldigvis.
Det er ikke så underligt at der er så mange farlige situationer på vejene, folk er frække og det virker som en rød klud, mig selv inkluderet. Jeg kan ikke sige mig fri for en vis form for ophidselse når folk gør noget som de aldrig ville gøre hvis de sad over for et andet menneske.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold afstand
  • #2   25. feb 2019 Kisser D ja syntes også at der findes mange der ikke burde have et kørekort især når de køre 30 hvor der må køres 50 og ja der kan være kø men tit kommer de af netop folk der køre 30 + tænker på hvordan omfartsveje jo er lavet for at folk kan køre uden om centrum men de fleste skal "lige" ind igennem byen smiley

  • #3   25. feb 2019 Jeg har ikke i større grad oplevet vejvrede, for jeg læser trafikken og fjerner mig fra de kolbøtter som kunne være farlige for mig. Gider ikke blinke med lygter, gi fingeren, dytte, chikane kørsel - kommer til at tænke på den her lille historie jeg skrev i hovedet på vej til Tyskland for at handle øl og slik....

    Bilisters indre svinehund(Fiction)
    18-02-2012 - 08:24
    Skrevet af polysl

    Jeg skulle til Flensborg i et par ærinder og imens man køre kigger man rundt hvad der sker hos bilisterne, og så sidder man og finder på en historie.
    **********************************
    Føj for pokker en hovedpine, skulle ikke have drukket så meget aftenen før, men pyt det er nok fordampet hen af dagen. Jeg tager sgu lige et par Fernet Branca inden jeg køre så jeg lige kan få hovedet klar - aaaahh det var dejligt nu er jeg klar til at køre til Tyskland. Som backup tager jeg lige et par sanwich'er og 2 øl (eksport) naturligvis! gider ikke det tynde øl. Jeg kører mod broen med 160 km i overhalingsbanen og blinker til et søvnig bilist som har forvildet sig derud og råber "så flyt dig for fanden - hvad i helvede laver du derude?"

    Sulten sætter ind og jeg pakker en sandwich ud og knapper en øl op,
    møg bil! man kan ikke sætte øllen nogen steder så den må jeg have mellem benene. Ikke særligt handy at spise og drikke mens man køre men jeg gider ikke standse for det koster for meget tid. Da jeg var færdig røg papiret ud af vinduet og over på forruden af en forbi kørende - her fik jeg lige fingeren, nå sikke fjols det er da kun papir, da øllen var drukket røg den samme vej til stor fornøjelse for mig da jeg så den klaskede ind i køleren på den bagvedkørende, pyha han opdagede heldigvis ikke at den kom fra mig.

    Tankmåleren begyndte at lyse og jeg måtte dreje af og finde en tank, jeg vidste at der var en et par km forude - jo der var den! jeg kørte ind og måtte vente på en kælling som åbenbart ikke vidste hvor hun skulle fylde benzin på, hun fik til sidst vredet en låg af som jeg ville tolke at det var dækslet til turboen. Hun begynde at fylde benzin på og da hun var oppe på 200 liter kiggede hun betuttet på standeren og fattede ikke en brik -

    Skulle jeg hjælpe hende og fortælle det tåbelige kvindemenneske at hun lige har fyldt sin turbo op med blyfri? nej - så kan hun sgu lære det. Benzinen begyndte at løbe under ud, da hun endelig blev klar over at det var det forkerte sted hun havde fyldt benzin på. Jeg tænkte! hvorfor helvede flytter hun, ikke den bil så jeg kan tanke - dumme kælling jeg har sgu travlt og dine problemer rager mig en pap skid.

    Nå - endelig flyttede hun bilen og jeg kunne få tanket. Ud på motorvejen igen - hovsa der havde jeg næsten nakket en ved nedkørslen men de kan jo bare give plads så jeg kan komme ud. 30 km efter kommer der en ny nedkørsel og der er tæt trafik men hvad rager det mig at de skal ud - så må de bare sætte hastigheden ned. Jeg nupper lige en øl til man bliver sgu tørstig af at køre bil og så er man da beskæftiget med noget, må hellere lige ringe at jeg bliver lidt forsinket på mobilen, jeg havde endnu ikke fået installeret håndfri men hvad, alle køre jo og telefonere så kan man lige så godt spare de penge

    ...Sulten melder sig igen og jeg pakker den anden sandwich ud imens jeg venter på forbindelsen på mobilen, fanden til sted her er ingen forbindelse - nupper lige en tår og spiser af sandwitc'en uden at opdage jeg med 160 km var kommet for tæt på en lastbil - den bremser og jeg knalder med 160 km ind i bagenden og kastes ud i autoværnet og så tilbage ud i krybesporet hvor den vælger om på siden - SHITT var min sidste tanke inden jeg døde.....


  • #4   25. feb 2019 Jeg må så sige at jeg aldrig kører under den tilladte hastighed, og at jeg kun en gang har vist min irritation ved at blinke jeg er modstander af at hidse mig op, men ham her der kørte bag mig havde presset mig over flere kilometer så jeg var et godt stykke over hvad jeg måtte køre. Jeg mener ikke at andre skal bestemme hvor meget andre skal køre.

  • #5   25. feb 2019 Kisser D jeg har set en del bilister køre over for rødt smiley

  • #6   25. feb 2019 Ja, det er ret hidsigt, det er også derfor, der sker så mange færdselsuheld, jeg finder trafikken stresset, mon der er flere ting, som spiller ind, for det er blevet meget slemt med aggressionerne, det føles nogen gange som om, nogen skal have udløsning for noget smiley

  • #7   25. feb 2019 Ikke alle kan acceptere at man overholder hastigheds begrænsningen hvor man kører, de fleste steder er den nu ikke helt ved siden af, hvorefter man bliver "straffet" ved at han, normalt altid en han, kører op i nærheden af ens kofanger, faktisk nok til at han selv kan få en bøde. Der er ingen løsning på problemet ud over at holde farten og øge afstanden til den forankørende, så man selv får nogle ekstra meter til at klarer en hurtig nedbremsning, hvis det skule blive aktuelt. Alt andet er uhensigtsmæssigt og øger muligheden for selv at få en bøde og måske få vrøvl med forsikrings selskabet, hvis det går galt.

  • #8   26. feb 2019 Jeg skulle en dag dreje til højre ved et stort kryds. Var første og eneste bil dér.

    Iflg. regler har man der to muligheder, man kan køre helt tæt til kantstenen, så evt. cyklister skal vente bagved, men hvis der gives plads, så har cyklisten lov at køre op på siden.
    Her var ikke plads, hvilket en ung mand ikke ville finde sig i. Han trak sin cykel op på fortovet, og op på siden af mig, hvorefter da der blev grønt, knaldede en knytnæve ned i taget på bilen.
    Jeg blev rasende, og kørte hurtigt frem, afskar ham vejen, steg ud af bilen for at skælde ham ud. Men den 'kylling' blev bange og skyndte sig at køre væk.

    Jeg overholder reglerne når jeg kører bil, og så vil jeg ikke finde mig i sådan en skiderrik der tror at han kan gøre som han vil!




  • #9   26. feb 2019 Min “vej-vrede” begrænser sig primært til dem som sidder og snorker selv om der er blevet grønt lys samt dem som kører “landevejskørsel” i midtersporet på motorvejen smiley
    Derudover hader jeg også dem der kører for tæt på, men et par ryk i håndbremsen klarer som regel den sag smiley
    Jeg er som Polysl god til at læse trafikken og er altid på forkant hvilket har reddet mig ud af mange situationer smiley
    Jeg er forbavset over hvor mange der ikke har styr på hvad der sker bagude fordi de ikke bruger spejlene og det ses tydeligt når en hel stribe biler pludselig bremser fordi en bilist lige pludselig opdagede at han skulle dreje til højre smiley alle bremser selv om yderbanen er helt fri smiley
    Hvis man altid har styr på bagfrakommende trafik har man altid mulighed for at undvige og slippe for opbremsninger i utide smiley
    Jeg overholder altid fartgrænsernes toppunkt hvilket betyder at 50km/t er ca. 50-59km/t og det har endnu ikke givet bøder da jeg er en ørn til at spotte fotovogne også smiley
    Jeg anser mig selv for en hensynsfuld bilist der altid smiler og giver plads og aldrig chikanerer eller giver fingeren til andre smiley
    Jeg har dog en enkelt gang for en del år siden hidset mig op da nogle unge knægte prøvede at overhale indenom på cykelstien hvorefter jeg kørte ind foran dem og fik belært dem om trafikreglerne, men desværre “kom jeg til” at knække deres nøgle i tændingslåsen fordi de skulle spille op smiley


  • #11   26. feb 2019 Det som du beskriver Ron, er helt det samme her i DK.

    Flere cyklister af gangen på de mindre veje, men de fylder det hele, og kunne ikke drømme om at køre ind i en linje, så billister kan passere.


  • #12   26. feb 2019 Ronald det er ligegyldigt hvordan du vender og drejer spørgsmålet - cyklisten er altid den svage overfor bilisten selv om mange cyklister kører med hovedet under armen smiley
    En højresvingende lastbil er alle cyklisters mareridt og de fleste ulykker sker fordi cyklisten glemmer at bagvognen kommer op til 2 meter tættere på ham end forvognen, men i sidste ende er det sku chaufførens ansvar selv om det ikke hjælper den døde cyklist noget som helst smiley


  • #13   26. feb 2019
    Tak til dig Cody for at du beskrev mig så fint i din kommentar # 9.
    jeg læser også altid trafikken og tager hensyn til andre, vinker dem frem når man holder i kø ved et lyskryds, og de skal ud fra en sidevej. Jeg har kørt i 54 år og er super elite billist. Men jeg kan altså godt tirres, men styrer mig for det meste.
    Den beskrivelse du kommer med Ron, den kan jeg genkende, her er der mange amatør cykelløb," Rundt om" en eller ande sø, Og de kører helt ude på vejen og blokerer fuldstændig, Så skal man ligge der med 30 kilometer i timen på en landevej i flere kilometer. Det er som om en vis form for flok mentalitet sætter ind, de tænker Ha ha vi er så mange så vi blæser på almindelig opdragelse. Og så er det at der sker ulykker.


  • #14   26. feb 2019 #9 - Cody, eeejjjj kan jeg ikke få opskriften alle mine bøder ligger omkring de 60, hvor vi må kun må køre højst 50, jeg hader den hastighed og jeg hader også bøderne, jeg er træt af dem smiley

  • #15   26. feb 2019 Ja Jetset det er dumme penge at komme af med, Jeg holder altid min fart på 7 kilometer mere end det tilladte, mit speedometer viser 4 forkert så de sidste 3 tager jeg på min egen samvittighed, og håber at der ikke er en fotograf i nærheden,

  • #16   26. feb 2019 Ja, jeg synes de er vilde med at tage foto af mig, jeg ser bare så SUR ud, når jeg kører bil, men jeg kan ikke lyve mig fra det, jeg synes det er sådan lidt pø om pø, det er jo ikke fordi, jeg er nogen fartbølle, ved at køre 59 km/t, jeg følger jo bare trafikken smiley

  • #18   26. feb 2019 Ron, det er altså det samme her i dk.

    Vi er jo vilde med at cykle, og tit er der grupper der kører, og de er ligeglade med hvor meget de fylder.


  • #19   26. feb 2019 København går for at være verdens største cykelby smiley

  • #20   26. feb 2019 Der var et cykelløb på Hammel-egnen, hvor alle tilladelser var på plads.

    Politiet havde før løbets start pointeret, at rytterne ikke måtte overskride de optrukne streger, da der ikke var afspærret for den modgående trafik.

    De ville/kunne de selvfølgelig ikke rette sig efter, med det resultat, at politiet stoppede løbet omgående.

    Rytterne var rasende, og forstod vist ikke meningen, da de ikke troede, at de skulle overholde færdselsloven.

    (Godt gået af politifolkene)


  • #21   26. feb 2019 Jetset det kræver træning og ændring af fokus fordi du hele tiden skal skue 2-300 meter frem og igen når du drejer ind på en ny vej smiley
    Derudover skal du aflæse faresignalerne hvis nogen pludselig bremser forude eller hvis den modgående trafik blinker med fjernlyset og selvfølgelig være opmærksom på alle kassevogne med forhøjet tag og som regel grå smiley


  • #22   27. feb 2019 Jeg kører meget på cykel, overholder alle regler med at gøre tegn.

    Men det sker også at jeg føler mig nødsaget til at sige noget til andre cyklister, for nogle kører som en brækket arm, med en hånd på styret, mens de med anden hånd har mobilen og opmærksomheden vendt mod den.

    Det er simpelthen så uansvarligt.


  • #23   27. feb 2019 Det er til mig uhyggeligt hvor få cyklister der ser sig til venstre i kryds, for at sikre at en højre svingende bil har set ham hende.
    Få bilister har et ønske om at køre en cyklist ned og formodentlig også kun få cyklister ønsker at blive kørt ned med de følger det måtte indebære.
    Det er faktisk flere, nok mange år siden at jeg "mødte"
    en kvinde der skulle lige ud i et kryds, hun havde set mig, så mig lige i ansigtet, vi nikkede til hin anden og hun havde sikret sig mod et uønsket stævnemøde.
    Dem skulle der være nogle flere af til gavn for alle parter.


Kommentér på:
Hold afstand

Annonce