{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
174 visninger | Oprettet:

Kattetråd {{forumTopicSubject}}

Længe siden vi har haft en kattetråd i forum, og det manglede vi bare.

jeg fandt på pinterest.com disse søde killinger, som kigger meget opmærksom på noget der foregår i deres hjem.

En ret usædvanlig stor kuld, kattemor må være stolt og glad, samt muligvis udmættet.

Jeg synes dog, de virker meget stille?

Kommentarer på:  Kattetråd
  • #1   12. feb Hvor er de kære, lige til at kramme hver og en af dem, jeg tror, de er dopet smiley

• #2   12. feb Det håber jeg da ikke smiley
    Selv om nogle fotografer kan være rigtog slemme, når de skal absolut få de bedste billeder....... smiley

• #3   12. feb Dopet, sikke noget sludder, kattekillinger ved slet ikke hvor yndige de er...de er helt naturlige....skøøøøønt foto Elena. smiley smiley smiley

• #4   12. feb Det er ikke min egen bare et yndigt væsen af katteracen.... smiley

profilbillede
  • #5   12. feb #3
    at få 9 kattekillinger til at sidde stille og blive fotograferet er vist ikke så ligetil, så jo jeg tror, de er dopet smiley

• #6   12. feb meinbezirk.at

profilbillede
  • Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 33 Svar: 233
    #7   12. feb Katte er skønne, havde flere i min barndom, og en vi elskede overalt på jorden, og som var drøn forkælet...

• #8   12. feb Skønne billeder, tak Elizabetta og Annella. smiley

Madonna, jeg har altid forkælet mine katte, og det var absolut gensidigt! Det at katte er egoistiske kan jeg slet ikke genkende... smiley Tror det bare er en myte opdigtet af folk som ikke kan lide katte. smiley

• #9   12. feb Anella, de sidder da bare og kigger på et par mus...mor har fanget til dem... smiley smiley smiley

• #10   12. feb Der var engang ......på Borneo -

På internettet kan den findes under søgeordet "Operation Cat Drop". Den tidligste version kommer fra New York Times, som i februar 1962 offentliggjorde en rapport fra Vietnam korrespondenten og Pulitzer-prisvinden Homer Bigart, som kom med den smukke sætning: „American DDT spray killed the cats that ate the rats that devoured the crops that were the main props against Communist agitation in the central lowlands.“ Selvom historien stammer fra Vietnam, indeholdt den allerede dengang essentielle elementer i den senere saga: Uvidende eksperter sprøjtede insektsudryddelsesmidler et eller andet sted i Asien og udløste dermed uforudsete skader.

Gordon Harrison, en historiker og journalist, der arbejder for Ford Foundation, rapporterede i American Museum of Natural History, at han for nylig havde talt med en biolog, der havde arbejdet på Borneo i fem år, biologen fortalte at Verdenssundhedsorganisationen havde brugt store mængder DDT som led i bekæmpelse af malariamyggen. Ikke længe efter faldt tagene over de indfødtes hoveder sammen ødelagt af larver, der havde været immun over for giften, mens de parasitære hvepse, som normalt holdt larverne i skak, omkom - det samme med fluerne.

Gekkoerne åd de døde fluer, og blev et let bytte for kattene, der efterhånden havde indtaget så meget gift, at de døde, derefter tog rotterne overhånd. Som en sidste udvej var det eneste at gøre, at flyve nye katte til Borneo og smide dem ud af flyene med faldskærme.

https://files.newsnetz.ch/story/1/4/0/14092880/13/topelement.jpg

I Tyskland skrev i 1969 videnskabsjournalisten Theo Löbsack et essay for Hamburger Wochenzeitung og fortalte om det skete på Borneo, han bekræftede, at gekkoerne døde af sult, fordi de ikke længere fandt fluer og myg. Han kunne ikke kvantificere antallet af katte, der blev bragt til øen, men der var blevet fløjet et "stort antal", skrev journalisten.

Man kan anse historien for at være en af de moderne legender, som cirkulerer i tusindvis på internettet. Men den kan også forstås som en succesfuld "fortælling".

Hvordan opfatter du historien?

Jeg synes, den er underholdende, men minder mig utroligt meget om historier, Baron Münchhausen havde kunne fortælle. Nej jeg tror ikke helt på den, selvom den sikkert indeholder et par sandheder om det skete.

• #11   12. feb noticiasaominuto.com.br

profilbillede
  • #12   12. feb #10. Det ligner meget en typisk Münchausen historie, kattene står i hvert fald ikke stille og ventet på at blive kastet ud af et fly. De aner ikke hvad faldskærm er, og for dem er noget irriterende , som de ikke kan fjerne.... Jeg kan kun forestille mig et " blodbad" her... smiley smiley

• #13   12. feb Sand eller usand er det en grim historie.... smiley smiley smiley

• #14   12. feb Noget lidt anderledes her...
    Siden ArtFido.com har en artikel om en trædemølle designet til træning af ( dovne ) katte.
    Såvidt jeg ved kræver det en del tilvaning
    til at få katten til at motionere i installationen som kan ses på billedet, for ellers bliver stakkels dyr helt desperat.. Katte kan ikke lide at blive indespærret i små rum, medmindre de selv har opdaget dem og valgt at komme ind i dem... Bestem selv..

profilbillede
  • polysl
    polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 193 Emner: 466 Svar: 6.244
    #15   13. feb Her et billede af en indendørs kat som keder sig...

Billede fra: graziadaily.co.uk

profilbillede
  • #16   13. feb Polysl, jeg vil nødig være mus der..... smiley

• Madonna M
    jan 2019

#17   13. feb Den kat er da for doven til at løbe efter musene... smiley smiley

• #18   13. feb

profilbillede
  • #19   13. feb Karl voksede op sammen med pingviner:

ohnymag.de

profilbillede
  • Madonna M
    jan 2019

#20   13. feb "Karl voksede op sammen med pingviner"

Ja, det forklarer jo en del... smiley

• #21   13. feb #18 Sikke en overraskelse ! smiley
    # 19 Det er ikke ret meget der undgår missens opmærksomhed. Den er helt oppe på dupperne smiley

Kommentér på:
Kattetråd