{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
304 visninger | Oprettet:

Gamle spil.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft gang i kælderrummet, og har fundet min gamle Spectrum 48 k, samt en masse spil, så som Manic Miner, Beach Head 2, Monty Mole, Leader Board, The Rocky Horror Show, Raid over Moscow og mange mange flere....
Skal jeg smide lortet ud, eller er der interesse for det i dag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle spil....
  • #2   11. feb 2019 Lone.

    Aner ikke hvordan jeg skal gøre det.

    Du milde, det er fra computerens stenalder, spillene er på kassettebånd, hvem har mon en afspiller til det i dag? smiley

    Det er godt nok nostalgisk.


  • #4   11. feb 2019 Jeg vil da prøve....

    Tror sgu "Leader Board" er til Commodore 64, det bliver værre og værre. smiley


  • #5   11. feb 2019 Er det til Commendore 64 smiley - godt spørgsmål, om du skal smide ud, nu er Vinyl/LP blevet meget in og jeg kender flere unge mennesker, der elsker dem og har anskaffet sig en grammofon - så hvorfor ikke spil også smiley

  • #6   11. feb 2019 Libbie.

    Det er både til Spectrum og Commodore 64.

    Spectrum udviklet af Ian Sinclair kom før Commodore.

    Jeg tror ikke det er fordi spillene er så skide interessante i dag, men det er jo spil fra enten slutningen af 70érne eller starten f 80´erne. - Det er jo mest til samlere eller et museum.

    Vinyl LP´ere har jeg masser af, alene med Tjajkovskij har jeg ca. 150 LP ere. - Jeg har blandt andet alle hans operaer, nogen er bestilt hjem fra England, og andre steder, da kun Eugen Onegin og Spader Dame, er kendt i Danmartk, strengt taget.


  • #7   11. feb 2019 Holda op, Alan - der er noget over sådanne samlinger. Mine sønner har masser af disse spil, kassetter Commodore 64, de har sagt til mig, at jeg bare skal smide dem ud, det nænner jeg ikke, de siger jeg er skør, men hvorfor skulle de ikke blive interessante en dag, så får de dem ikke, hi hi - mener også båndspilleren eksisterer i samlingen.

    Og så kan du selvfølgelig hører dem i stereo smiley


  • #8   11. feb 2019 Libbie.

    Jeg har nu en enkelt LP i mono.
    Tjajkovskijs 4 symfoni, dirigeret af Kurt Sanderling.


  • #9   11. feb 2019 Det er en stor kunst, at kunne spille sådan, det skal lyttes til med lukkede øjne smiley smiley

  • #10   11. feb 2019 Har masser af både 78ere/lakplader, LPere, og også grammofonen at spille dem på...

    Commodore 64 var min første arbejdscomputer, men den kunne nu ikke meget i forhold til nutidens. smiley


  • #11   11. feb 2019 Markgreven du kan sikkert få noget for det da der findes samler til alt smiley

  • #12   11. feb 2019 Nu er der interesse grupper som stadig køber gamle spil. Mine gamle spil/programmer røg i genbrug...

    Doom, duke nukem, redneck, codename eagle, chadow worrier wolfenstein, pinball, system programmer som IBM OS/2 ikke udpakket, Spread, wordstar,DSI system ikke udpakket.IBM dos 5.0 ikke udpakket, polypascal, turbo pascal, samt en masse bøger fra de gode gamle dage omkring programmering...


Kommentér på:
Gamle spil....

Annonce