{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Latterligt lønkrav fra fodboldspiller.
  • #3   7. jun Hvordan kan hans arbejde være så meget værd?

Efterspørgsel og tilbud Claus

• #5   7. jun Det er ude i ekstremerne. Men ok, sådan er det sikkert i andre sportsgrene også.

Ja Claus måske ikke så ekstremt som hos fodboldspillere :

Fuglsang og millionerne: Den danske cykelstjerne er cirka 10 mio. kr. værd på det internationale marked. Jakob Fuglsang fortæller i ny bog blandt meget andet også om sin løn for det hårde slid.

• #6   7. jun Hvad mener I om dette lønkrav?

Hans reklameværdi bringer sikkert mere end de 560 mio. kr. han kræver, så hans krav ser jeg ikke noget latterligt i, derimod er manden klog nok til at smede mens jernet er varmt, ville vi ikke alle gøre det, hvis vi havde chancen for det? Det er jeg sikker på, at vi alle sikkert uden undtagelse ville gøre.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 30 Emner: 71 Svar: 2.093
    #8   7. jun Ligesom Claus. Fodbold rager mig en papand. Det er en totalt intetsigende sport, når man nu kalder det for det. i min barndom og ungdom , var det sport. siden da er det gået helt grassat. . De går på arbejde. de dyrker ikke sport. ligesom Tennis.
    Det Lønkrav er vandvid.

• #9   7. jun Nu ser jeg ikke fodbold - gider ikke spilde min tid på det, Men fakta er at de som har de bedste spillere vinder - her kan han sige: hvis jeg ikke får den løn så er der sikkert andre klubber. Så de gode spillere har fat i den lange ende.

• Nasty
    Nasty Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 18 Svar: 337
    #11   7. jun Jeg lærte engang, at en vare er det værd, som kunderne vil betale, så...

Jeg går da ud fra, at hvis nogen vil betale fodboldhelten X-antal fantasilioner, så regner de vel stadigvæk med at få et overskud ud af handlen.

• #12   7. jun Ja, det er ikke småpenge de regner med. Men skal vi sådan se lidt dybere på den karriere de vælger, ved at være professionel fodboldspiller, så viger de hele deres ungdom til fodbold, det betyder, nul fester, nul dit og nul dat. Det handler om fodbold 24/7 365 dage om året.

Så skulle jeg også have en fed løn for det. Jeg ville aldrig for min ungdom tilbage + en hel masse andet, som jeg har måttet give afkald på, jeg tror slet ikke, det er misundelsesværdigt, det er en meget kort karriere, set i menneskealder, men den ligger lige i dine allerbedste år af dit liv, nemlig i din ungdom, hvor det hele sker.

Jeg vil tro, når karrieren er slut, at det må føles som en kold tyrker.

• Nasty
    Nasty Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 18 Svar: 337
    #13   7. jun # 12 jetset

Og, så kan man lægge opståede fysiske skader til, som de må trækkes med resten af livet.

• #14   7. jun Ja, det er ikke skadeløst - og måske har de heller ikke nået at få en erhvervsuddannelse, det er jo ikke dem alle, der kan blive landstræner, kommentator o.lign., men de kan nå at spare en del op, for de har jo ikke tid til at bruge pengene

• #15   7. jun Men rent bort set fra det, så synes jeg, det er nogle flotte veltrænede fodboldspillere med en fantastik teknik, vi snart har udsigt til, og det glæder jeg mig til, håber ikke, der bliver skandaler, VM i Rusland, uhuuuu - husk nu, det kun skal handler om fodbold

• #19   16. jun #18 - jeg er enig i det link - da han var præsident, var han også vellidt udenfor USA, var på tronen 4x2.

• #20   16. jun #17 - Claus, jeg er ikke enig. Du kan slet ikke sammenligne en fodboldspiller med det du gør, det er jo som nord og syd. Jeg synes også han er guld værd, han kan bare spille fodbold og så har han viet hele sin ungdom og givet afkald på det, andre unge gør. Det er fodbold 24/7 365 dage i en vis årrække, så er det slut, jeg ved ikke om han har en erhvervsuddannelse, tror det ikke, så der kan han starte forfra, men men men, der er sikkert nogen, som gerne vil have ham som træner, kan ikke forestille mig andet - der er nogle talenter mellem år og dag og han er en af dem.

• Ronald G
    dec 2015

#21   16. jun Intet kan forsvare den kingzise betaling . det er vandvid, totalt uden for sund fornuft.
    I gir jer for nemt bare fordi i kan lide manden og Fodbold.
    Prøv at spørge dem der efter et langt liv på arbejdsmarkedet og nu sidder i rullestol. og skal kæmpe for dagen af vejen.

• #22   16. jun Der stilles store krav og så må man vel også forlange en ordentlig hyre, du bestemmer ikke længere over dit eget liv, det er i det her tilfælde fodbold fodbold fodbold, der er ikke plads til udskejelser og det foregår lige præcis i de bedste ungdomsår, som vi jo ikke får igen.

Men udover i fodbold så er der jo også mange kingzise betalinger, gyldne håndtryk og urimelige pensioner, bag disse er der så også stort ansvar, det skal vel også betales ??

• Ronald G
    dec 2015

#24   16. jun Normalt kan jeg godt lide dine svar Ole. Men her er du sgu for dum
    Kan du ikke åbne munden uden at der skal komme noget med migranter.
    Det står for din regning. . der findes altså stadig etniske Danskere, som har slidt og slæbt et langt liv.

• Ronald G
    dec 2015

#26   16. jun Nej og dine svar har heller ingen relevans til noget som helst.
    Men bare betal når du nu er så forgabt i den åndsvage Fodbold.
    og så kan du godt stoppe her . jeg gider ikke køre en maraton debat om det emne.

• #27   16. jun Jeg bryder mig ikke om Ronaldo, men må indrømme at han er en fantastisk fodboldsspiller.

Jeg er også meget uenig i at man som så højt betalt spiller, skal se tilbage på en manglende uddannelse, og mistet ungdom.

Det ER en form for uddannelse, også en livsstil som man ønsker, og i dette tilfælde ihvertfald ikke vil mangle noget resten af livet.

Der er sponsorpenge, reklamepenge, heltedyrkelsen, gratis varer, alt er åbent.

Ronaldo er jo også dømt som Skattesnyder, har placeret penge i skattely. Almindelige mennesker i Portugal som skylder lidt, kommer i fængsel.

https://www.bt.dk/fodbold/medie-ronaldo-faar-faengselsdom-og-kaempeboede-i-skattesag

Ikke mindst skal man huske på hvem som er med til at betale de store beløb.

Det er jo dem som gerne vil se fodbold, men hvor priserne efterhånden er blevet så store at det er vanskeligt at tage sin familie med til kamp.

• #29   16. jun Med al respekt for hvad du skriver Claus, så kan man ikke samligne sportsverden med andre fag. Det er to vidt forskellige verdener.

Ang.læger, så har mange nok en ganske god løn, udover den normale. Alt for mange bijober i det private, har egne klinikker, får store beløb betalt af Medicinalbranchen for at promovere fx. et produkt som koster mere end normale folk kan betale.

• #31   16. jun Kan det ikke være lige meget om han har en uddannelse eller ej?
    Han har vel et par milliarder på kontoen, øv han ikke kan vende tilbage og blive tømrer, men må leve i armod.

• #32   16. jun Helt enig omkring det urealistiske krav.

Men ikke enig omkring at han og andre er freelance gøglere uden fast arbejde.

Det er forkert at se det på den måde, for det er et talent og dermed arbejde på lige fod som andet, dog med en urimelig høj hyre. Det er også fast arbejde så længe man producerer.

• #33   16. jun Han kunne jo stoppe nu...

Han kunne være stoppet for flere år siden.....

Han ville lige gyldigt hvad, have så mange penge, så kun fantasien kunne stoppe forbruget.

En spildt ungdom?

Han havde nok flere penge som 25 årig, end de fleste danske bank direktører nogensinde ville kunne drømme om, gennem et helt liv.

Valget var hans, men mere vil have mere.

Jeg har ikke ondt af hans forspildte ungdom, det bestemte han selv.

• #35   16. jun Claus.

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, manden er bare skide heldig.

Sidder pt, og ser verdens bedste skakspillere spille en turnering over 5 dage, der er 10 deltagere. - Vinderen får 37,500$ og de sidste 3 får 7.500$, vinder man er der da et overskud, men havner man i bunden, er det vel kun til kost, logi og rejse.....
    Hvad mener jeg med det..... Måske det samme som der er i præmiesum mellem badminton og tennis...... Talentet er måske det samme, men har du ligget i de forkerte nosser, så havner du et sted hvor præmierne ikke er så store, selvom du har et talent.
    Vrøvler jeg, eller forstår i hvad jeg mener?

• #37   17. jun #34 - Claus, har du set Sidney Lee fornylig, han ligner noget, der er løgn.

Men høje lønninger - hvad med indenfor musikbranchen, der er vist også nogen, der får et højt honorar pr koncert, alt efter efterspørgsel og popularitet, mon de er det værd ??

• #38   18. jun Sport er noget som kan samle folk, være spændende og nervepirrende. Men det skal være til at betale når man gerne vil være tilstede som familie.

De uhyrlige lønninger som er i de store klubber, forhøjer jo priserne gevaldigt.

Det er ikke fair overfor befolkninger som gerne vil glædes over en kamp.

• #39   18. jun Sådan er det, når sport går hen og bliver professionelt, tænk bare på professionel boksning og mange flere sportsgrene.

Vi kan begynde at diskutere om der skal være penge i sport. Hvis det bliver sport udelukkende for amatører, så er det nok nogle andre kampe vi ser - vi vil have max, vil vi ikke ??

• #41   18. jun Jo, ole S, du kan bande på, jeg godt kunne tænke mig at stå og rode i deres hår. Jeg synes, der er mange af dem, som ser sunde og godt ud, det er bare så ærgerligt for mig, at jeg nok har holdt for mange fødselsdage ift dem

Men det er tidens mode og så hellere smart kort herrehår end en lang hestehale, det er min smag - udover håret, så er der jo også sket noget med fodbolden, jeg er vildt imponeret over deres kondi, spillet er jo blevet meget hurtigere end det var for bare 40 år siden, nye måder at træne på og leve på, nogen siger jo, at vi bliver klogere og klogere på det område

• #42   18. jun spillet er jo blevet meget hurtigere end det var for bare 40 år siden,

jetset

nu er jeg ikke den store fodboldtilskuer, men jeg mener da, at en fodboldkamp ikke er blevet hurtigere, den består vel stadigvæk af to halvlege hver af 45 min.

• #43   18. jun Efter Tysklands dårlige kamp mod Mexico går rygtet, at Tyskland på søndag spiller deres VM slutspil mod Sverige

• #44   18. jun Lone.

Den tror jeg ikke på, tyskerne tager sig sammen, og går videre sammen med Sverige som slår Mexico.

• #45   18. jun Aah det tror jeg nu ikke Anella.
    Mon ikke chokket var så stort for tyskerne at de vil gøre alt for at vinde den?

• #46   18. jun Alan og Cris

Med den præstation de viste i søndags, kommer de ikke langt, det i det mindste påstår de sportsjournalister, der har forstand på fodbold.

• #47   18. jun Lone.

Når nu Joachim Løw er færdig med at klø sig på bollerne og sniffe sine fingre, så kan det være holdet vågner op.
    Kan være han giver dem en sniffer af sine fingre.

• #48   18. jun Hæ, hæ, så du mener ikke at Alan og jeg har forstand på fodbold?

Tyskerne har en stor vindermentalitet, og de vil ikke lade sig gå på af den første kamp tabt.

• #49   18. jun Jo da Cris uden tvivl har du og Alan og ovrhovedet flertallet af jer alle mere forstand på fodbold, end jeg nogensinde får.

• #50   18. jun Anella

• Ronald G
    dec 2015

#52   18. jun Og jeg har fået gigt i venstre lillefinger, det er noget lort, for det var den jeg brugte til at pille næse med. Kan det være en arbejdsskade. ??????
    Jeg må have den ført tilbage til før jeg blev Pensionist. der er nok noget at hente.
    Det forfølger mig jo resten af livet.

Kommentér på:
Latterligt lønkrav fra fodboldspiller.