{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Kontrol {{forumTopicSubject}}

Hvad mener jeg med kontrol?

Folk kræver mere sikkerhed når vi kikker på hvad der sker i andre lande med terror.

Hvad sker der når man kræver mere sikkerhed?

Jo - du begrænser din egen frihed.

Men får man mere sikkerhed i lufthavn som eksempel?

Nej - for jeg fik konfiskeret indmaden til min Zippo lighter men ikke tændstikker i min lomme.

Så imens man kræver mere sikkerhed og mindre frihed får man bare mere usikkerhed. Folk som terrorister er ikke dumme og studerer netop hvordan man omgår sikkerheden.

Nogle byer i Danmark har mere end 135 antenner oppe som registrerer folks færden i bil, cykel, gående via deres mobil, som begrundelse er at se flowed i byer omkring knudepunkter og på den måde udregne hvornår der skal være grønt eller rødt - fint siger folk og sover videre uden at vide at den viden kan være interessant for andre som er interesseret i en enkelt person færden.

Søgetjenester logger din adfærd, Google logger din adfærd, Facebook logger din adfærd, Instegram logger din adfærd. osv...

Nogle siger: betyder ikke noget for jeg har ikke noget at skjule imens så kører overvågningen videre i det skjulte.

Folk gider ikke engang læse det med småt når de første gang opretter sig på Google og sikkert også andre steder - må så indrømme det bevist er lavet i mange sider og man sover næsten inden man er færdig, så det kender folk så det gider de ikke. Bagefter er der så nogle problemer som man harcelerer over og skriver dit og dat på avisen.dk eller bt.dk, what ever - og bagefter så være til grin fordi der faktisk står at personen har givet tilladelse fordi man ikke har læst den forbandede ok liste.

Når jeg lavede software så lavede jeg ikke en lang read_me.txt - licens.txt med en kort præcis beskrivelse som vist:
******************************************

LICENSBETINGELSER

Læs venligst nedenstående før installationen fortsættes!

Installation af dette program indebærer forståelse og accept af nedenstående
juridiske information og brugerbetingelser.

JURIDISK INFORMATION
SL Software ejer dette program, som er beskyttet gennem ophavsretten
gennem danske og internationale love og bestemmelser. Programmet er også
beskyttet af markedsføringsloven. Uautoriseret brug, kopiering eller distribuering
af programmet eller dele heraf, indhold såvel som design, vil medføre sagsanlæg
og krav om erstatning.

BRUGERBETINGELSER
Ved køb af dette program tildeles køber brugerlicens til anvendelse af programmet
på en enkelt PC, medmindre der foreligger aftale om flerbrugerlicens.
Brugen af dette program sker i enhver henseende på brugerens eget ansvar og
SL Software fraskriver sig ethvert erstatningskrav som følge af brug af dette
program, herunder skade på programmel og udstyr, som følge af evt. virusinfektion.

FEJL PÅ DATABASEN
I tilfælde af fejl på databasen så programmet ikke kan startes, kan databasen sendes
til mig og jeg vil forsøge at redde de indtastede data.
************************************************

Indholdet kan af juridiske grunde variere, men ikke en lang smøre men hvad andre er ude efter er DIG - din færden, det du søger på, det du køber, Hele din adfærd bliver blotlagt.

Men jeg kan skrive hvad som helst i den Licens.txt men det giver mig ikke sikkerhed for at programmet ikke kopieres - og hvad gør man så at det ikke sker?

Faktisk kan man ikke gøre noget for er programmet attraktivt at hacke så vil der altid findes en måde at omgå de begrænsninger fra demo til fuld program.

Man kunne lave en unik nøgle som kun virker en gang som så registreres på det medie, så kunne ingen andre installere programmet - men de er så smarte at de decompilere og fjerner den begrænsning.

Så sikkerhed er kun en illusion....men det er din frihed ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrol
  • #1   27. apr 2018 Jeg er helt enig i at jo mere sikkerhed der kræves, jo mindre frihed har vi. Hvilket er et problem.
    Alt bliver registreret, og udnyttet via fx. annoncer som bare popper op.

    Ja, al den sikkerhed er en 'sovepude', for det er ret enkelt hvis man har ondt i sinde at komme bagom al den sikkerhed.
    Fx. så jeg et program som fortalte at nogle brugte de gamle metoder som man brugte under anden verdenskrig. Fx. uskyldig udseende breve med kodede meddelser som bliver videresendt via kanaler, eller via gammeldags radio sendere, fordi deres signaler ikke kunne spores mere. Alt dette for at undgå at komme i kontakt med den digitale sikkerhed.



  • #2   27. apr 2018 Ja enig og sikkerhed og overvågning er vel kun det vi gør det til og jeg er sikker på en ting dem der vil og kan - kan let hacke min pc og jeg har jo intet at skjule smiley

  • #3   27. apr 2018 Du har intet at skjule? LEON

    Nu er problemet at dem du mailer til eller skriver til også er en del af dig, har de noget at skjule?

    Det er essensen i et hacker paradis at dem som ikke har noget at skjule også er dem som slækker på sikkerheden.

    Din sikkerhed er de andres sikkerhed, Sikkerhed er et samarbejde folk imellem, for er der bare en som bryder sikkerheden så er alle i fare.

    Sikkerhed er delt op i flere faser dem som har adgang til første fase, dem som har adgang til anden fase, dem som har adgang til 3 fase.

    Det var strategien i 80'erne hvor man brugte simple password, som navnet på hunden, faderen, barnet osv....enorm let at få med lidt hyggesnak.

    Er man først inde i fase 1, så har man også fået adgang til fase 2 og fase 3, da man let kan lægge software ind.


  • #4   27. apr 2018 Polysl jeg må give dig ret men hvad så når system-Danmark bliver hacket eller da Mærsk blev hacket og eller når det sker ude i den store verden hvor sikkerhedssystemerne burde være i top der for min tanke om min pc der bare køre som de flestes andres pcer de kan dog trække en del af min livshistorie frem men det har nok ingen interesse smiley

  • #5   28. apr 2018 Cris

    Netop annoncer på medier som man har tiltro til er et problem da den tiltro bliver misbrugt. Sikkerhed er en lille del, fornuft er en stor del.

    For år tilbage kunne man få en mail fra danske bank hvor man via et link blev sendt til en hjemmeside som til forveksling lignede den originale.

    De kan af naturlige årsager ikke skrive danskebank.dk andet som tekst - men edi-danskebank.dk som link - det opdager folk ikke uden hvis de lige førte musen hen over linket så opdager man fuppet.

    Flere firmaer har ikke indgange til usb som betyder at brugeren ikke uforvarende kan lægge vira eller andet skadeligt på systemet som man tidligere har set i hobetal. Men igen så er sikkerhed ikke bedre end personen som sidder foran skærmen som man kalder fejl40 - som betyder at problemet er den som sidder 40 cm fra skærmen.

    Nogle giver systemet skylden - ja det kan man så grine af, for et system laver kun det den har fået besked på og er der en fejl i systemet som en uhensigtsmæssigt kode så er det ikke systemet der har fejlet men den som har lavet koden.


  • #7   29. apr 2018 Alis

    Real sikkerhed findes ikke man kan sikre sig ud for de anbefalinger der er, som et nøgle punkt er ikke at lade nogen sætte usb ind i systemet, ellers være kritisk over for reklamer på det sociale net. Vær sikker på at når du handler ind at selve betalingen foregår via Https som betyder at den er krypteret, når du modtager mails med link, lad musen hvile over linket som beskrevet i oplægget -


Kommentér på:
Kontrol

Annonce