{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

krig, FOR/-IMOD ? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg ville lige starte en lille diskussion her til morgen, nu da jeg alligevel lige læste en artikel på eb.dk

Men det er om Bin Laden videoen, og at han opfordrer europæer til at trække ud, deri blandt DK.

Men jeg kan så læse at mange er FOR at de danske soldater bliver, omend sende flere derned. Men hvad er jeres mening?

Jeg personligt er IMOD det, da jeg mener mange ikk selv har mulighed for at vælge om de vil eller ej. Dem der vil og dem der befordrer til flere soldater, dem synes jeg ska ha lov til selv at tage derned.

.men det er min mening, lad mig høre jeres. smiley

-og go' morgen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krig, FOR/-IMOD ?
  • #1   30. nov 2007 link til artiklen, så i ved hvad jeg snakker om smiley

(link fjernet)

• #2   30. nov 2007 jeg har lidt blandende holdninger,jeg er da imod der skal være krig,men er der krig bør vi hjælpe... men samtidig vil jeg hellere end gerne have de kom hjem,da min bror er dernede og han har 1 gang været for tæt på at blive dræbt da en bombe sprang tæt på ham og 2 af hans kammerater blev såret og sendt hjem til dk igen.

• #3   30. nov 2007 Alle er i udlandet frivilligt! Der er INGEN der bliver tvunget afsted! MVH frank....jeg er FOR at de skide jallaer skal udryddes, så vi kn få lidt fred i verden!

• heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 106 Svar: 443
    #4   30. nov 2007 kan sige folks eget valg men syntes det er synd for den familie de har harhjemme det sker jo dansker dør dernede 5 på 2 måneder så der er grund til at være nervøs. forstår ikke selv folk tager derned

• #5   30. nov 2007 Krig er noget lort, men er der krig, så skal vi stå sammen!

• #6   30. nov 2007 Klart at det er synd for de pårørende, og det er også psykisk hårdt for vore Jens´er nede i varmen, men det er for en god sag, og de er der på frivillig basis! MVH frank

• #7   30. nov 2007 som min bror selv siger,han er der af egen fri vilje og har været afsted mange gange,og han gør det gerne igen.

-det er min egen egoistiske holdning der gør er jeg synes lige netop han skal hjem.

• heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

#8   30. nov 2007 er der ikke noget med at hvis man vil være konstabel skriver man under på at man skal derned eller risikerer at komme der ned

• #9   30. nov 2007 ok.. jamen det er da "fint" hvis de selv vælger det.. ok de skal udryddes. de tænker VI ska udryddes. hvornår er vi færdige?!

jeg er helt og fuldt enig med de ska udryddes, dem der vil dræbe, men tænker i på de civile der gerne vil væk derfra men ikk har muligheden?

hva med den dag de terror bomber os i dk? og lad os sige 1000 uskyldige mennesker dør?

er det ikke synd?

• heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

#10   30. nov 2007 det ville være skønt men hvad skulle de så vise i tv avisen det er svært at udtale sig om hvad vi skal gøre vi er jo en lille land

• #11   30. nov 2007 har jeg bedt om verdensfred? nej..

ja, det sker nok en skønne dag. smiley

men i teorien hva "rager" det os, at vi ska indvolverer os i USA's krig. selvfølgelig skal vi stå sammen. men de har en stor nok hær, plus at det virker til vi bar følger efter dem, for at få deres støtte senere hen..

men altså det er bar min mening.

jeg er helt enig i at terroristerne skal væk. -men det samme med morder, pædofile, voldtægter osv. men er vi i krig mod dem?

• heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

#12   30. nov 2007 man bliver helt depri af at tænke på det.

• #13   30. nov 2007 Sexy M - Terroristerne og de pædofile samt mordere osv. de kan ikke skæres over en kam, da terror jo er en hel opbygning af "celler" og strukturer der har et militært formål - netop at undertrykke "andre/et helt folk eller verden" ved at stå sammen ... Mordere og pædofile er små enmandshære som ikke har til formål at gøre skade på et helt folk .. deres lyster tvinger dem og det er som regel impulsivt og i øjeblikket det sker (altsåå ved godt at pædofile bruger systematisk misbrug - men det er lysten er driver - SYG LYST) .. men kampen er jo taget op imod de pædofile og morderne ... Og et eller andet sted føres der jo en krig mod organiserede bander (rockere osv) men den er langt fra god nok - og der synes jeg de skulle omrokere ressourcerne så danmark kom først og vi blev fri af de skide bander osv før de udvikler sig mere end de har gjort

• #14   30. nov 2007 krig er selvfølgelig en trist ting. men jo det skal vel være der. men jeg synes selvfølgelig også der skal gøres noget ved "det onde" ! ingen tvivl. vi kan selvfølgelig takke soldaterne, jeg har intet imod. jeg håber dem det bedste. men tænk på at det ikk bar er fysisk, men også psykisk. og det er hårdt.

vi sku angribe dem der vil ondt.

men i bund og grund tror jeg det ligger i deres religion. de er meget "drabelige", hvis man kan kalde det, det.

• #15   30. nov 2007 Men vi skal heller ikke forhellige dem der beder om at komme til de forskellige brændpunkter i verden ... Det kan godt være det lyder smart at sige man ønsker at gøre en forskel og hjælpe en befolkning - MEN det er altså også nysgerrigheden der driver folk til at melde sig som frivillig udsendt .. Der er jo et kæme sus i at være i ildkamp og direkte krig - nogen bliver jo høje af det. Dem jeg kender der har været sendt ud var for at prøve noget .. Og det er vel som det var i gamle dage at det er en form for moderne "dannelsesrejse" ...

Men jeg er ikke imod at de er der - det har regeringen bestemt og det er os der har sat dem i regeringen. Men jeg synes der skulle prioriteres højere imod vores organiserede bander osv herhjemme også ..

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.021
    #16   30. nov 2007 FOR! Af mange grunde!

• #17   30. nov 2007 Sexy M
    helt enig i at krig er noget hø - Desværre er mennesket indrettet så det har en meget mørk side og nogen gange er det nødvendigt med krig .. og det værste er når det går ud over uskyldige ... Vi har det godt i vores land - her er det frivilligt om vi vil i krig .. andre steder er nogen tvunget ..

Med hensyn til deres "morderiske" så må jeg give dig lidt ret .. de kommer jo fra en helt anden kultur, hvor kulturen og menneskesynet i høj grad er underlagt deres religion som er flere tusinde år gammel .. og hvis ikke de kan bruge deres sunde fornuft istedet for en bog eller nogen der fortæller dem hvad de skal tænke, så er de selv med til at gøre det ulideligt for sig selv (og andre)

• #18   30. nov 2007 ja, helt enig..

desværre når der er godt ska der også være ondt.

ja, men der synspunkt er meget snævret, så de kan kun "høre" ikk forstå, og derfor deres drabelige metoder.

men mange der er for, og synes alle de sviner skulle dræbes og send flere derned osv, hvorfor tager de ikk selv derned?

• #19   30. nov 2007 man skal jo være uddannet i at tage derned .. der stilles jo krav til dem der skal derned .... Og det er jo også let at være utrolig snæversyet og bare sige at alle de "jallaer" skal fandme bare bla bla bla .... Det vider jo også at nogen her i vores samfund er et par århundreder tilbage i skoene ...

Kommentér på:
krig, FOR/-IMOD ?

Annonce