{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Så hurtigt kan et liv ende.... {{forumTopicSubject}}

Da jeg i dag gik på Nørrebrogade, sad der en due i kantstenen.
Den sad og kiggede rundt, enten var den syg eller også var det en unge, den var i hvert fald meget forpjusket.

Jeg går lidt videre og vender mig af en eller anden grund om.
Duen er på vej over gaden, og er nået et pænt stykke ud da en bil kommer kørende. - Duen begynder at løbe tilbage, men finder åbenbart ud af det ikke er hurtigt nok, til sidst prøver den enten at flyve, eller måske er det snarere et hop, for den bliver ramt af bilens køler, ryger ind under bilen, og dukker op flad som en pandekage.

Måske var det det bedste der kunne ske for netop denne due, i hvert fald var det en hurtig død.

Det fik mig blot til at tænke på, hvor hurtigt det hele kan ende.

Værdsætter vi egentligt vores liv nok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så hurtigt kan et liv ende....
  • #1   28. aug 2015 Har selv prøvet som 7 årig at få en mur ned over mig som var gammel og jeg stod og prikkede til den med en jernstang. Jeg var begravet i murbrokker i flere timer indtil naboen et stykke væk fik hørt mit råb om hjælp.
    Brækket kraveben, 4 ribben, en finger som var flækket ind til benet, diverse forstuvninger - så ja jeg har siden taget mit liv meget alvorlig og står altid op om morgenen hvor jeg ikke skal starte med problemer - alt er løst når jeg går i seng.

• #2   28. aug 2015 Nej, Alan - det gør utrolig mange mennesker ikke, de har så travlt med at brokke sig over ingen ting, utroligt, hvad mennesker kan brokke sig over - men sjovt nok, så har jeg faktisk været i Afrika og set og lugtet med egen næse og øjne hvordan disse mennesker lever, kummerlige forhold, de bor i blikskurer, de handicappede har ingen hjælpemidler, dem uden ben går på "numsen" - mange børn med store maver, udspilede sorte øjne og 111 ud af næsen og en stang så forfærdeligt - jeg fik indtryk og atmosfæren med hjem og brokker mig ikke over småting og tænker over, hvor godt vi har det, helbredsmæssigt, smør på brødet, tag over hovedet og jeg har en god forretning, jeg lever af og mine børn har det godt og jeg har ikke brug for andres hjælp, kan selv - det sætter jeg en meget STOR pris på - og jeg kan også arbejde for det.

Står selv op om morgen, kan bade selv, børste tænder, tage tøj på, lave morgenmad, har en bil holdende i carporten, muligheder har været tilstede og dem har jeg udnyttet - så jo, jeg tænker meget over, hvor heldig jeg også er og hvilken en stor gave, så jeg tænker meget over mit liv - det er ikke en selvfølge at være rask og have et godt liv, men jeg er taknemmelig for at have et godt liv smiley

• #3   29. aug 2015 Hver dag når man læser om syge børn, der lider bl.a. af cancer, græmmes man over, at man altid har taget det som en selvfølge, at hele familien var raske og sunde, som vores var indtil vi nåede midt i 40erne og vores ene datter blev psykisk syg med mange års bekymringer, indtil hun kom i bofælleskab for et par år siden. Så faldt der lidt ro over det hele.

Gemalen mistede 2 kammerater ved hjertestop, der netop var fyldt 50 år, og sagde altid at sådan ønskede han også at komme herfra.

Til trods for han fik KOL de sidste 10 år han levede og døjede med det, sikkert mere end vi andre anede,, fik han dog 13 år som efterlønner og pensionist, hvor vi nåede en del rejser sammen, men han fik dog ønsket om en pludselig død opfyldt sidste år, selvom vi efterladte fik et chok, for det er jo altid uventet.

Så jo, skøn på livet, og få det bedste ud af hver eneste dag.:-)

• #4   29. aug 2015 Præcis, Belphegore - hvis alle mennesker levede hverdag som den sidste de havde, så så verden helt anderledes ud - for det er slet ikke selvfølge, at være rask, jeg mener, vi skal være taknemmelige for at være det, hver dag.

• #5   30. aug 2015 I medtation findes der en måde at skønne på sit liv på en dybere måde i sindet.

Man har jo oparbejdet denne meditative stemning i lokalet til at begynde med, derefter kommer instruktion om at forestille sig, at man skal dø om feks en måned!
    Spørgsmålet er så (stadig med lukkede øjne og sindet vendt ind af).
    Hvad vil du bruge denne sidste måned til, hvis det var dig?
    Så kan I nok selv gætte jer til, hvad det går ud på. Ville man gøre det samme i hverdagen, som nu, eller ville man sige jobbet op, eller date noget mere med sin egen partner, eller noget tredie?
    Denne fornemmelse om det rette valg kan vare temmelig længe, hvor man har nyt mod på at være ganske tilfreds i sin hverdag smiley

Kommentér på:
Så hurtigt kan et liv ende....

Annonce