Så hurtigt kan et liv ende.... {{forumTopicSubject}}
Da jeg i dag gik på Nørrebrogade, sad der en due i kantstenen.
Den sad og kiggede rundt, enten var den syg eller også var det en unge, den var i hvert fald meget forpjusket.
Jeg går lidt videre og vender mig af en eller anden grund om.
Duen er på vej over gaden, og er nået et pænt stykke ud da en bil kommer kørende. - Duen begynder at løbe tilbage, men finder åbenbart ud af det ikke er hurtigt nok, til sidst prøver den enten at flyve, eller måske er det snarere et hop, for den bliver ramt af bilens køler, ryger ind under bilen, og dukker op flad som en pandekage.
Måske var det det bedste der kunne ske for netop denne due, i hvert fald var det en hurtig død.
Det fik mig blot til at tænke på, hvor hurtigt det hele kan ende.
Værdsætter vi egentligt vores liv nok?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Brækket kraveben, 4 ribben, en finger som var flækket ind til benet, diverse forstuvninger - så ja jeg har siden taget mit liv meget alvorlig og står altid op om morgenen hvor jeg ikke skal starte med problemer - alt er løst når jeg går i seng.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
Står selv op om morgen, kan bade selv, børste tænder, tage tøj på, lave morgenmad, har en bil holdende i carporten, muligheder har været tilstede og dem har jeg udnyttet - så jo, jeg tænker meget over, hvor heldig jeg også er og hvilken en stor gave, så jeg tænker meget over mit liv - det er ikke en selvfølge at være rask og have et godt liv, men jeg er taknemmelig for at have et godt liv
jun 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 22 Svar: 196
Gemalen mistede 2 kammerater ved hjertestop, der netop var fyldt 50 år, og sagde altid at sådan ønskede han også at komme herfra.
Til trods for han fik KOL de sidste 10 år han levede og døjede med det, sikkert mere end vi andre anede,, fik han dog 13 år som efterlønner og pensionist, hvor vi nåede en del rejser sammen, men han fik dog ønsket om en pludselig død opfyldt sidste år, selvom vi efterladte fik et chok, for det er jo altid uventet.
Så jo, skøn på livet, og få det bedste ud af hver eneste dag.:-)
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Man har jo oparbejdet denne meditative stemning i lokalet til at begynde med, derefter kommer instruktion om at forestille sig, at man skal dø om feks en måned!
Spørgsmålet er så (stadig med lukkede øjne og sindet vendt ind af).
Hvad vil du bruge denne sidste måned til, hvis det var dig?
Så kan I nok selv gætte jer til, hvad det går ud på. Ville man gøre det samme i hverdagen, som nu, eller ville man sige jobbet op, eller date noget mere med sin egen partner, eller noget tredie?
Denne fornemmelse om det rette valg kan vare temmelig længe, hvor man har nyt mod på at være ganske tilfreds i sin hverdag
Så hurtigt kan et liv ende....