{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Rygning/graviditet {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige besøgt min gode veninde, som jeg ikke har set længe.
Hun er gravid og er rimelig langt henne. Hun skal føde i midten af Januar.
Nu blev jeg faktisk en del chokeret over at hun sad og pulsede løs på sin cigaret. Helt ærlig, er det mig der er gal på den der? At hun ryger, er selvfølgelig hendes valg. Men at ryge mens der ligger en lille pige inde i maven på hende, det kan jeg simpelthen ikke forstå.
Hun fortalte mig også at hun for et par uger siden var i byen med nogle veninder, hvor hun også drak?

Hvad er jeres mening omkring dette? Ville i selv gøre det?
Ville du som far til barnet, tage hensyn til din kæreste og lade være med at ryge?

Jeg synes selv at det er uansvarligt, da begge dele skader barnet. Hvis hun ikke er færdig med at feste og klar til at lægge smøgerne på hylden de 9 måneder (eller mere) så skulle hun nok have ventet med at blive gravid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygning/graviditet
  • #1   11. nov 2007 ja, det skade ´r jo ikk barnet altså man skal self ikk drikke sig hamemr lam og slety ikk mere en maks en gang hver anden måned , ellers så blir babyen også fuld (har jeg hørt)

    men ryging det skader jo ikk rigtigt barnet, tror jeg


  • #2   11. nov 2007 (stave ged) heeh !!!!!!

  • #3   11. nov 2007 kasper N - selvfølgelig skader det barnet. Alt hvad du indtager af mad, alkohol og selvfølgelig også rygning, ryger lige direkte ned til barnet.. Det er jo ikke for sjov at mange mødre holder op med at ryge når de skal have børn.

  • Garfield
    Garfield Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   11. nov 2007 selvfølgelig skader det da barnet....
    bare et eksempel:
    (link fjernet)


  • #5   11. nov 2007 Natascha F - Lige præcis. Alt respekt for rygere. Skal ikke lyde som om jeg er sippet eller noget, men når det omhandler små børneliv, så er jeg godt nok. Det mindste man kunne gøre er at ligge smøgerne på hylden de 9 måneder.

  • #6   11. nov 2007 så det sku godt man ikk kan blive gravid !!

    heeh ...


    ja men rygning det får barnet jo ikk en hjerneskade af det er på grund af alcohol,

    men rygning det er med til at give større rice for lunge kræft osv


  • #7   11. nov 2007 Jeg ville stoppe med at ryge, hvis jeg skulle have børn, helt klart!

  • #8   11. nov 2007 Jeg håber bare det var en joke kasper -

    Rygning skader barnet - og man føder et barn der er afhængig af rygning, som bliver født direkte til en kold tyrker

    Alkohol skader MEGET - hjerneskade osv osv -

    Mine udtalelser taler vist for min mening - og jeg er af den opfattelse, at hvis en kvinde ikke kan passe på sit barn allerede i maven (set på drukture og lign.) så burde barnet tages fra hende. For det viser en ligegyldighed som der ikke kommer fra uvidenhed


  • Garfield
    Garfield Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   11. nov 2007 Det er alt på barnet, der bliver mindre - også lungerne, hjertet og hjernen. Sagt på en anden måde - du kan give ditbarn nogle meget store fordele ved atlade være med at ryge. Dit barn får enhøjere fødselsvægt, større organer ogdermed større modstandskraft og bedremuligheder for at udvikle sig.

  • Garfield
    Garfield Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   11. nov 2007 hvis du ryger under en ultra-lydsundersøgelse, kan man lige-frem se, at fostrets åndedræts-øvelser bliver svagere eller heltstopper. En enkelt cigaret kan giveen svagere og mere uregelmæssigrytme i helt op til halvanden timeefter, du har røget.

  • #11   11. nov 2007 En anden side af sagen er at min veninde har været gravid to gange tidligere, hvor hun tabte barnet. Men hvorfor f***** mon? Når hun opfører sig som hun gør. I mine øjne, virker det som om barnet er komplet ligegyldig.
    Hun kunne heller ikke komme med nogen ordentlig begrundelse for hvorfor hun ikke stoppede med rygningen. Og at hun drak, var fordi hun trængte til en bytur. Hold da op..


  • Garfield
    Garfield Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   11. nov 2007 Hun lyder ikke som om hun skulle være blevet gravid !

  • #13   11. nov 2007 hold op med hysteri vi har fået i de seneste år... hva med den gang vi selv var fostre og små børn , der blev der sgu da ik taget hensyn til noget.... i mine øjne er det hysteri.

  • #14   11. nov 2007 Garfield - Præcis. Nu er det som sagt ovenfor, ikke en jeg ser tit og havde ikke set hende siden før hun blev gravid. Så jeg fik mig da noget af en overraskelse, da jeg var sammen med hende og troede ikke hun var så uansvarlig.

  • Garfield
    Garfield Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   11. nov 2007 frk hmmm.... Det er et faktum at det er usundt for barnet ... hvad har det med hysteri at gøre ?

  • #16   11. nov 2007 frk hmm H - Er det hysteri, at tage hensyn til et barn der ligger i maven? Hvor er det hysteri henne?
    Min mor stoppede selv med rygningen da jeg lå i hendes mave. Alt andet er da uansvarligt. Hvis man ikke er klar til at stoppe rygningen, hvordan er man så klar til et kommende barn? Og som en skrev, hvis man ikke kan tage vare på barnet mens det ligger i maven, hvordan skal man så kunne når barnet er født? (godt skrevet i øvrigt)


  • #17   11. nov 2007 FRK HMM H --- Du taler tydeligt som du har forstand til .. Det har jo ikke det mindste med hysteri at gøre - Håber aldrig du skal have børn med den indstilling - IGEN EN MEGET GOD GRUND TIL DER SKULLE VÆRE EN LOV TIL AT TAGE BØRNENE FRA SÅDAN NOGLE DER ÅBENLYST ER LIGEGLADE

    Men er hun en "god" veninde hvis hun har den indstilling til sit ufødte barn? Jeg ved jeg ikke kunne kalde sådan en person for en god ven


  • #18   11. nov 2007 der er altså mega mange der ryger som skal føde,
    tror sku ikk det skader,

    hver sin mening


  • #19   11. nov 2007 YouLube ! - Det er ikke et spørgsmål om hvor vidt hun er en god veninde eller ej. Men et spørgsmål om hun er en god mor derimod, hvilket jeg ikke synes hun er.
    Min mor er heller ikke nogen god mor, men hun er da min mor alligevel.. Så det er ikke det vi diskuterer


  • #20   11. nov 2007 Leona jeg vil ikke kalde dig for dårligt menneske, men hver last har sine undskyldninger - det tager jo ikke lang tid at opdage man er gravid - hvilket vil sige man hurtigt kan ta en kold tyrker med glæden af sine omstændigheder som sit "drive" og dermed blive røgfri tidligt i graviditeten

  • #21   11. nov 2007 Leona C - Det er da heller ikke let at føde og opfostre et barn, men det har man da stadig mod på? Hvis man vil være gravid, hvorfor så ikke give barnet det bedste fra starten af..

  • #22   11. nov 2007 Lykke natacha

    Du skrev selv oplægget og - "hvad er jeres mening om dette" så det indebærer osse for mig at du i dit oplæg beskriver hende som din "gode veninde" - Derfor - men du svarer jo heller ikke på mit spørgsmål og det er osse ok ..


  • #23   11. nov 2007 leona

    jeg har røget - og jeg har taget kold tyrker så jeg ved hvad det vil sige - men jeg må være ærlig og sige at det ikke var hårdt for mig - uanset har jeg aldrig følt mig super afhængig 10-20 daglig - jeg punkterede min lunge 3 gange og wupti, så var der slet ikke noget der gav lyst til at ryge


  • #24   11. nov 2007 YouLube ! - Nej selvfølgelig, men det er ikke lige dét det handler om. Vi har kendt hinanden siden vi var små børn, men hvordan hun handler omkring sit barn er ikke min sag, desværre.. Men jeg har lov til at have min mening omkring det (hvilket jeg også har luftet for hende)
    Men det gør ikke sagen anderledes, hvorvidt hun er min veninde eller ej.


  • #25   11. nov 2007 Sebastian P - Hvis man ikke er klar til at ofre og give det bedste for sit barn, så skulle man sgu nok have valgt ikke at få børn..

  • #26   11. nov 2007 Sebastian - med de udtalelser viser det måske at vi har ret !!!

  • #27   11. nov 2007 Leona C - Men du har 'nosser' nok til at sætte et barn i verdenen? Undskyld, bare et simpelt spørgsmål.. For mig hænger det ikke sammen

  • #28   11. nov 2007 leona

    jeg røg for hyggens, pausers, sejheds osv -skyld smiley men da jeg lagde med en slange 35 cm inde i brystkassen og ikke kunne trække vejret, gik det op for mig at man har MEGET brug for sine lunger .. Så uden at være fortaler osv så håber jeg da du engang (for din egen skyld) vil prøve igen.


  • #29   11. nov 2007 Sebastian P - Måske? Det chokerer mig bare meget at sådanne mennesker som jer (dig) ikke har mere respekt for et individ som et barn? Helt ærlig.
    Du skal sgu da ikke komme og bilde mig ind at det ingen effekt har på barnet? Hvis du så som far ikke kan holde op med at ryge, eller hvis personen som mor ikke kan, så skal man sgu da ikke være forældre, hvis man ikke kan holde igen de 9 måneder


  • #30   11. nov 2007 Sebastian der er en stor risiko (LÆS RISIKO) ved at indtage alkohol når man er gravid ... STOR RISIKO -- hvis dine forældre lod dig løbe rundt og lege på skydebanen mens de skød til måls så blev du nok også tvangsfjernet (FOR DER VILLE VÆRE EN RISIKO) for at du ville komme til skade ...

    Der er sikkert mange der slipper nogenlunde udenom at ens mor har drukket hele vejen igennem en graviditet, men så læs på stoffet og se på dem der ikke er sluppet så godt udenom det !!!

    Det du lukker ud svarer jo til at sige til en matematik professor at 2 + 2 = 7


  • #31   11. nov 2007 Sebastian læs på statistikken og se hvor mange børn der døde osv ...

    Min mor er ud af 7 søskende hvoraf 1 er død

    min far er ud af 12 søskende hvoraf 1 er død (og nogle er sgu ikke helt kloge)

    For begge døde de som spæd

    Sådan var det dengang, men sådan er det ikke mere, måsker er folk blevet klogere (på nær nogle få) ???


  • #32   11. nov 2007
    Sebastian P - Sikkert nok, skader det ikke alle. Men hvorfor i det hele taget tage chancen? Når du rent faktisk risikerer at få et handicappet eller lignende barn? Ja, det kan barnet også være, selvom det kommer fra sunde forældre, men som det tydeligvis er gjort klart er risikoen STØRRE ved folk der ryger/drikker


  • #33   11. nov 2007 Sebastian P - Jamen i mine øjne er det også komplet idiotisk og viser bare hvor lidt der er mellem ørerne.. Men det er bare min holdning til tingene..

  • #34   11. nov 2007 Sebastian

    At du skal til at debatere med navngivning osv viser jo igen bare at din tilpsningsevne i samfundet, nok ikke er så god som du går og tror - samt du ikke har nogle argumenter der kan tale for sig selv - du behøver ikke skrive mere i min retning, da vi to ikke har mere at skrive om


  • #35   11. nov 2007 Det siges det er godt for barnet at drikke et glas rødvin i ny og næ.. ikke dermed sagt man skal drikke hver og hver anden dag..

    Er selv gravid, og blir faktisk lidt arrig over hun sidder og ryger mens hun er gravid..
    Personligt stoppede jeg med at ryge for 15 snart 16 måneder siden, blot for hvis jeg inden for nærmeste fremtid skulle have børn ville jeg ikke ryge mens jeg var gravid..

    har sagt til min kæreste at skal hans mor passe barnet skal hun ikke ryge mens barnet er der..
    kan godt være det lyder strengt, men der hvor mit barn skal passes, skal de accpetere at der ikke skal ryges omkring mit barn..


  • #36   11. nov 2007 * Sonne - En midnats-freak * - Jeg synes det er en god beslutning du har taget, selvfølgelig skal du vælge om dit barn skal passes med eller uden røg, da det er dit ansvar i sidste ende.. Og ja, det var også grunden til at jeg oprettede dette indlæg, da jeg simpelthen ikke synes det var okay.. Men desværre kan man ikke være herre over alting.

  • #37   11. nov 2007 jeg skal lige en gang finde ud af at mit barn bliver passet af en der ikke acceptere rygning er forbud i mit barns nærværd, og jeg blir rasende..
    der skal først ryges i mit barns nærværd når barnet selv er gammelt nok til at kunne gå væk hvis det er generende...

    selvfølgelig til store fester og sådan, så kan man ikke rigtig være så meget herre over det, men så langt hen a vejen jeg kan, vil jeg prøve at sørge for mit barn ikke er i røg..

    Jeg har en veninde der lige har født i søndags.. hun tog i byen mange gange mens hun ikke var højgravid, bare uden at drikke eller ryge eller lign..
    det er hendes valg, men absolut ikk noget jeg selv ville gøre..


Kommentér på:
Rygning/graviditet

Annonce