{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Julia P
Julia P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Julia elsker afvist asylsøger: Angsten er ubeskrivelig {{forumTopicSubject}}

Julia, 21 år, elsker Delir, 24år, men Delir er sammen med sin mor og bror i den situation, at de har fået afslag på asyl. Julia lever med frygten for at Delir bliver udvist - for selv om han har været her siden 2001, er det ikke lykkedes Danmark at få ham sendt 'hjem'. Nu prøver Julia at samle underskrifter
EKSTRABLADET:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2305630.ece
Nu har du muligheden for at få en reel indflydelse i denne sag, skriv under og giv din støtte til Delir.
http://www.skrivunder.net/signatures/min_familie_skal_blive_i_danmark/
Og vi beder jer inderligt om at dele dette, vil i ikke sætte jeres underskrift. det gør en større forskel end i kan forestille jer. Tak på forhånd

https://da-dk.facebook.com/Apostelkirken/posts/485970971535470

https://da-dk.facebook.com/ekstrabladet/posts/10152207339323520

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julia elsker afvist asylsøger: Angsten er ubeskrivelig
  • Julia P
    Julia P Tilmeldt:
    maj 2014

#1   22. jun 2014 Hej alle sammen

Jeg vil starte med at sige tak for alle de underskrifter i har givet, og for alle for alle de fantastiske kommentar herinde på nationen og på facebook.

Jeg vil starte lidt med at fortælle om mig selv mit navn er delir jeg kom her til danmark der jeg var et barn jeg kom her til med min storebror og mor vi kom til danmark da vi havde sociale problemer med familien. Jeg kan godt forstå hvorfor mange af jer er så skeptiske overfor mig og min situation, det ville jeg nok også selv havde været hvis det havde været omvendt.
    Men syntes nu alligvel at min situation er så meget anderledes, jeg kender kun til landet Danmark og ikke mit hjemland, jeg er opvokset her og har de samme normer og traditioner som jer andre. Jeg spiser svinekød, fejre jul og alle de andre højtider! Jeg ser mig selv som en fuldt ud dansker! jeg syntes selv jeg er meget intregerede i det danske samfund
    Jeg ville aldrig nogensiden kunne begå mig i det land hvor jeg er født, jeg kender intet til det land, og er ikke
    Enige i deres politiske holdninger, jeg er stor modstander af ders Ikke demokratiske land. jeg er politisk aktiv har gået til mange demonstrationer imod det iranske regime
    I må også forstå at Danmark er det eneste land jeg kender til, det er her jeg hører hjemme, det er her jeg er vokset op, det er her min famile og min danske familie er.
    jeg har en sød kæreste som jeg har været sammen med gennem 8 år hende og hendes familie har støttet mig og min familie fuld ud gennem alle de år

• #2   22. jun 2014 Underskriftindsamling for at lave en enkelt undtagelse og på den bekostning bryde den danske lovgivning

https://www.youtube.com/watch?v=3KVEe6UVpYw

• #3   22. jun 2014 Ikke igen, magter det brik !

• #4   22. jun 2014 Så må du lade værre med og elske ham?.

• #5   23. jun 2014 Mentaliteten her på baboom - juhuuuuu, tilbage til grøn stue.
    Læser man første besked så læser man at Elir har været i forhold med trådstarter igennem 8 år. Elir er opvokset i landet DANMARK og kender ikke til andet, spiser svinekød, fejrer jul og har lært og integrere sig i det danske samfund.
    Hvis Elir spiser svinekød og fejrer jul, er han jo ikke en af de aber som vil have moskeer til Danmark, kun kender til og være kriminel og generelt bare hader det danske samfund som pæsten. Men typisk har den danske befolkning jo altid den samme holdning <b>du ikke dansk, skrid nu bare hvis du er blevet udvist, vi er ligeglade med dig</b>

Jeg kunne brække mig over også og være dansk, hvis danskernes mentalitet er på en sådan måde, og ingen menneskelig medfølelse kan have overfor andre, fordi at de ikke er 10000000% dansk.

Kom nu videre børn. Hvis i kendte til hvor mange udlændinge der er i Danmark som IKKE er fra Irak, Iran og andre steder med krig, hvor de har en helt forskruet forståelse på hvordan menneskeheden er. Vi har italienere, folk fra USA, folk fra Spanien, vi har svenskere, nordmænd, tyskere og folk fra mange andre lande her i Danmark som har lært og integrere sig og begå sig i det danske samfund, lige så vel som at vi også har danskere som bor i Tyskland og i USA og i Sverige, som alle er mennesker med et fast arbejde og som har fundet ud af og integrere sig i det samfund som man lever i.

Voks op børn smiley

• #7   23. jun 2014 Lillelund

Det var nu mest folks mentalitet og manglende medfølelse overfor andre mennesker, som får mig til og brække mig. Tvivler på at familien har været her illegalt, men blot har ventet på opholdstilladelse i alle disse år, og til sidst så ikke havde kunne få det. Problemet er at disse børn (som de var på det tidspunkt) har gået i en dansk skole, har måske allerede haft utallige jobs, betalt til statskassen af deres løn, ejet en bil med dansk registreringsafgift, og på den måde været med til og betale til statskassen, købt benzin fra de danske tankstationer, købt mad i de danske fødevarebutikker som der også er kommet afgift og moms på, og nu her sååååååå lang tid efter, bliver sendt tilbage til noget som de ingen tilknytning til eller kendskab har til, som hvis en 14 årig dansk knægt bliver smidt ud i regnskoven i Colombia, og så derfra bliver bedt om og klare sig selv, hvilket jo næsten ville være umuligt. Det jo lidt den samme situation som trådstarters fyr's familie står i lige nu. Er da fuldt ud forståeligt at de så kæmper deres for ikke og skulle ud på lars tyndskids mark hvor de måske ingen jordisk chance har for og overleve, da de ingen tilknytning har dertil, og ingen kender.

• #8   23. jun 2014 Fiss'
    - Han er sikkert en fin fyr og jeg har også respekt for at han i følge historien har valgt at integreret sig så godt.

... MEN - der findes da sikkert også en gammel tyk pædofil derude et sted, som faktisk er en fin fyr og som donerer til velgørenhed og jeg ved ikke hvad... Men det giver ham ikke ret til at bryde loven.

Jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke kan få opholdstilladelse når vi tilsyneladende giver dem til højre og venstre uden at følge op på om de nu også gør sig fortjent til den... Men hvis vi kan gå ind og ændre i lovgivningen for at behage alles behov, så kan vi jo ikke bruge lovgivningen til noget som helst...

• #9   23. jun 2014 Er Sverige en mulighed?

• #11   25. jun 2014 Hvor er jeg bare rystet over den mentalitet, som udvises af nogle i denne her tråd... hvor er folks menneskelighed henne?? smiley

En ting er, at den danske lovgivning er, som den nu engang er... Noget andet er i min optik, om den lov er udformet rigtigt. Som det er nu, sender vi velintegrerede og velfungerende flygtninge hjem, mens kriminelle flygtningen får lov til at blive her. Det er der efterhånden set flere eksempler på, og det giver ingen mening! Lad da dem, som gerne VIL vores land, og som overholder vores lovgivning og forsøger at integrere sig bedst muligt blive her. Til gengæld har jeg ingen problemer med, at folk vises ud af landet, hvis de ikke kan finde ud af at overholde loven, hvilket må være det absolutte minimumskrav, når man bosætter sig i et fremmed land.

• #12   25. jun 2014 Lige nøjagtig Louise.
    Baboom er som og komme tilbage til grøn stue.

Må han/hun så må jeg også. Hvis hun/jeg ikke må så må jeg dog stadigvæk.
    Til daglig går folk i København og bliver bestjålede af folk som opholder sig i Allerød på et asylcenter for flygtninge, mens velintegrerede mennesker udvises som aldrig har gjort noget forkert i landet. Selv hvis man ved hvor sin macbook eller iphone er, grundet en sporingsenhed i mobilen / bærbaren, er politiet ikke rigtig til den store hjælp, på trods af at denne macbook måske har kostet ejeren 12.000 kroner i indkøb.

Laves der derimod indbrud i et hus og der bliver ødelagt / stjålet for 6000 kroner, er politiet på pletten med det samme, endda med udrykning hvis det er et igangværende.

I Torsdag skulle jeg ind til København og går mod stationen. Jeg nærmer mig 4 knejter som står ved en scooter. På afstand ligner det bare at de bare står og snakker. Pludselig kigger de på mig og begynder og gå derfra, 1-2 af dem løber. Rundt om hjørnet så løber de alle. Jeg når hen til hjørnet og ser ingen. Mens jeg venter på toget så kigger jeg på scooteren. De har skruet frontskjoldet af og efterladt en stjerneskruetrækker. Jeg ringer til politiet og spørger om jeg skal lade den stå eller hvordan og hvorledes, da den jo højst sandsynlig nok vil blive stjålet når jeg stiger på toget. Går så lidt rundt på stationen og finder 4 gutter som passer på beskrivelsen. De nægter al kendskab til den skruetrækker som jeg viser dem, og spørger til om de virkelig ligner nogle tyve. Altså, come on, de var jo snart 18 år alle sammen og kunne snart få kørekort, så hvad skulle de dog med en pis scooter. 1-2 af dem bliver lidt ophidsede, mens jeg fortæller dem at de jo passer perfekt på den beskrivelse som jeg havde på dem, da jeg jo faktisk så dem på afstand, og fordi det var 4 personer som jeg så, og at de sad 4 personer sammen ved et busstoppested ikke mange meter fra stedet af.. Den ene beslutter sig pludselig for at skulle med samme tog som mig, da han selv siger at han venter på det. Mærkeligt nok skulle han kun 1 station, som er en station hvor han kan stige af, og så gå de ca 800-1000 meter tilbage til sine venner. Da jeg kommer hjem næste morgen så står scooteren der mærkeligt nok stadigvæk. Da jeg så skal i byen igen Fredag aften så bliver jeg overrasket over at den stadigvæk står der. Da jeg venter hjem Lørdag morgen så er jeg endnu mere overrasket over at den med et afmonteret frontskjold forsat står hvor jeg parkerede den.. Skal i byen igen Lørdag, hvor jeg ser at den forsat står hvor jeg parkerede den. DA jeg kommer hjem Søndag morgen er det det samme, den står der endnu.

Da jeg ringede 47 31 14 48 (Frederikssund politi) og fortalte dem om at der nu står en knallert uden frontskjold og som nemt kan blive stjålet, og som kan koste en eventuelt ejer 3000-4000 kroner i tab, siger politiet at de simpelthen ikke har folk til og køre efter den slags, men at det var rigtig sød af mig og ringe, og erkendte at det selvfølgelig ville være ærgerligt, hvis det var at den dagen efter var forsvundet, men den nærmeste patrulje var 30 minutter derfra og den anden nærmeste (som jeg blev omstillet til) havde en arresteret med i patruljevognen.

Så i bund og grund, hvad pokker kan de bruges til, udover at udvise velintegrerede udlændinge som intet forkert har gjort i landet, mens vi lader dumme kriminelle indvandrere forblive her i landet og være med til og gøre nattelivet utrygt for andre?

• #13   25. jun 2014 Rigtig godt indlæg, Fiss'! smiley

• #15   26. jun 2014 Du har ret, Unsub, vi kender ikke den unge mand, tråden her omhandler, og vi kender heller ikke det grundlag, han er udvist på. Men det skulle slet ikke komme bag på mig, hvis den unge mand er lige så tilforladelig, som tråden her fremstiller ham. Han vil jo langt fra være det første eksempel, hvor lovlydige, velintegrerede indvandrere er blevet udvist.

Og det er DET problem helt generelt, jeg egentlig forsøger at hejse flaget for. Jeg er ikke ekspert på området, men for mig at se er der altså noget alvorligt galt med måden, vi vurderer på, hvem der skal udvises, og hvem der ikke skal.

Delir her er jo umiddelbart blot et eksempel iblandt mange på, at noget ser ud til at være helt skævt. Og det er da i hvert fald et faktum, at lovlydige og velintegrerede indvandrere udvises, mens kriminelle faktisk får lov til at blive her i landet og afsone deres straf her.

• Julia P
    Julia P Tilmeldt:
    maj 2014

#16   26. jun 2014 Delir kommer fra iran og kan ikke tilbage sendes til det land. da de ikke tager asylansøger hjem. han er i den risiko hvis han tilbage sendes vil han få en hård straf da han er politisk aktiv og har skiftet religion.

Ha en god dag

• #17   26. jun 2014 Julia P
    - Så skulle han jo måske have ventet med det, til han havde fået opholdstilladelse?

Er du retarderet eller findes der virkeligt "normale" mennesker som bruger hovedet så lidt?

• #18   26. jun 2014 TakeAway

Du må tilsyneladende være et af de mennesker som bruger hovedet så lidt.
    Har du overhovedet læst dig frem til hvor længe han har været her? Vi snakker ikke 5 måneder, vi snakker ikke 1½ år. Læs nu den forbandet tekst dit ubegavet røvhul. smiley

• Julia P
    Julia P Tilmeldt:
    maj 2014

#19   26. jun 2014 Hvordan kan man være så ubehagelig og respektløst.

• #20   26. jun 2014 Fordi at folk herinde har hjerne som en 4 årig.

• #21   26. jun 2014 Julia P, nogle mennesker er desværre blot afstumpede, fordomsfulde og blottet for empati. Sandsynligvis handler det om, at de mangler den viden, der skal til for at skabe forståelse for og empati med andre mennesker. Hvis jeg var dig, ville jeg springe op og falde ned på de typer.

Og så håber jeg, det lykkes for dig og din kæreste at finde en løsning, så din kæreste alligevel kan få lov til at blive i Danmark. smiley

Kommentér på:
Julia elsker afvist asylsøger: Angsten er ubeskrivelig

Annonce