{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

at formidle sin ide til en virksomhed {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en ide, som jeg gerne vil have ført ud i livet, så jeg har fået den ide at skrive til Siemens, for måske at kunne få den ud i livet.

Men hvordan skal man skrive til dem? og hvad skal jeg komme ind på uden jeg afslører min ide?

Håber der er nogen der kan være behjælpelige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at formidle sin ide til en virksomhed
  • #2   6. feb 2014 Er det ikke noget med at man kan få en kontrakt på at de ikke stjæler ideen, hvis vi indgår et samarbejde eller noget i den stil?

    Det tager vildt meget tid at få et patent igennem af den størrelse


  • #4   6. feb 2014 Jo du kan godt få lavet en kontrakt.

    Er selv igang med en ny ide til lastbiler.

    Hvis man skriver en kontrakt med et firma så giver de heller ikke så meget for din ide som hvis du kommer med den hvor der er patent på. Men det er jo heller ikke helt billigt at lave patent. Især ikke hvis det skal være i hele verden.

    Så hvis du mener at det er en helt vildt fantastisk ide ingen kan undvære. Så ta patent på det. Hvis du bare er lidt usikker så gå den anden vej med kontrakt. smiley


  • #6   6. feb 2014 At få patent kræver jo også at man har en prototype, og ikke kun et stykke papir

  • #7   6. feb 2014 For at få patent på et produkt i EU, kræver det bare et a4 papir med lidt info og en håndtegning hvis nødvendigt. Det var ihvertfald det min onkel skulle da han fik patent på hans ide, men det firma han arbejdede for hjalp ham med det

  • #8   6. feb 2014 Thez. Nej de kan ikke. Eller jo de kan da godt. Men så har du jo kontrakten til at fælde dem. Så står den på dejlig stor erstatning.

    A Man. Ja og lidt penge smiley


  • #10   6. feb 2014 Fordi de bliver nød til at skrive kontrakt. Ellers fortæller indehaver jo intet.

    Kontrakten giver dig jo ikke nogen penge før de gerne selv vil prøve at køre patent på produktet.

    Det er den eneste rigtige måde at gøre det på hvis man ikke selv ville skyde en masser af penge i sin ide. Men selvfølig er et patent altid optimal men det koster kassen.


  • #12   6. feb 2014 Hvis jeg var dig ville jeg lige kigge lidt på amino der er helt sikkert emner der minder om dit..

    Men ellers tag kontakt til en af lederne i det firma du vil i kontakt med og tag en snak med dem.. selvfølgelig kan de stjæle ideen, men kan lige så vel være det giver muligheder for dig inden for det firma.

    Denne kontakt skal selvfølgelig gøres på den rette måde for at i det hele taget få dem i tale..:)


  • - Meller -
    - Meller - Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Svar: 93
    #13   6. feb 2014 brug den her https://www.dkpto.dk/kontrakt-generator/index.php

  • #14   6. feb 2014 Få udarbejdet en N.D.A (Non disclosure agreement) og bed dem underskrive den, inden du fortæller en hel masse.

  • #15   6. feb 2014 www.amino.dk

Kommentér på:
at formidle sin ide til en virksomhed

Annonce