{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Vinterbil: Peugeot eller Opel? ;) {{forumTopicSubject}}

Står og skal bruge en bil til hen over vinteren, og lidt ind i foråret., hvorefter den skal sælges igen.

Er blevet tilbudt to billige nysynede biler, men ved ikke helt hvilken jeg skal vælge..

Peugeot 106 1.1 XR 60 Hk. 1999.

Eller

Opel Corsa B 1.2 16V 65 Hk. 2000.

Bilerne koster det samme, og er i ca. samme stand.

Hvilken skal jeg vælge, hvis jeg kører omkring 60 km. om dagen, og skal bruge en stabil bil, som holder pengene nogenlunde hjemme?

Hvad siger i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterbil: Peugeot eller Opel? ;)
  • #1   30. okt 2013 corsa, corsa, corsa!!!!!

Sikkert som ammen i kirken....

106´eren har aldrig været en god bil, heller ikke som ny! Corsaen er en drøm at have med at gøre i forhold....

• #2   30. okt 2013 Syntes bare den 106 så stort set ny ud i lakken, der var intet rust.
    Men har hørt det med fransk elektronik skulle være problematisk, specielt i de ældre modeller?

Corsaen var stort set rustet hele vejen rundt, men bunden var total sort af pava (om den så er rød indenunder vides jo ikke, men den er som sagt nysynet).
    Alt rust på bilen var "lappet", og det kunne ikke ses på afstand, men tæt på, var man ikke i tvivl om det var lavet. Dog var bilen som ny indvendig.

• #3   30. okt 2013 Kan godt se hvad du mener,

Først og fremmest, er det en "rigtig" vinterbil, du skifter ud til foråret, eller skal den køre længst muligt?! Ikke at det egentlig gør det store...
    Få dem smidt op på en lift hvis du er i tvivl om, hvorvidt standen er kritisk i forhold til gennemtæring...
    Et sminket lig vækker altid bekymring - det er klart! For meget pava kan også have den ulempe, at det er svært at se om det egentlig er gjort ordentligt - om der er kommet rundt kanter, huller og følsomme områder. Hele lortet kan jo næsten være gennemtæret uden du kan se det... Paradoksalt nok har jeg altid selv sagt til folk, at de skal kigge grundigt efter i kabinen. Det er - som regel - en god indikator hvor hvordan bilen har været behandlet... en flot, velholdt kabine - der vil selvfølgelig være slidmærker osv. på så gammel en bil - er ofte en god garant for en bil der har har været behandlet godt.
    Det er ét af franske bilers store problemer, jo smiley og du har helt ret, især biler fra midt halvfemserne og små ti år frem var nærmest skruet sammen for at gå i stykker. Der sidder et såkaldt multistik under forsædet, som skulle koordinere og styre alle elektriske enheder - det lever fuldstændig sit eget liv. Jeg nævner i flæng: konstante fejl på airbaglamper, motorstyringsfejl, blink og seleindikatorer - alt hvad der kan lyse!
    Dette kan til en vis grad betragtes som et acceptabel irritationsmoment, særligt på en vinterbil, men problemet er, at melder den fejl på enheden, så deaktiveres den - selvom den for så vidt virker som den skal. En lysende lampe i synshallen er lig med ny omgang...

• #4   30. okt 2013 motormæssigt er 106´eren for så vidt hæderlig. Transmission er dog et kapitel for sig, der hurtigt kan blive dyrt. De er ofte trætte og går enormt ujævnt. Pakninger og drivremme er et andet stort problem på ældre franske biler... også noget der kan blive skæbnesvangert!
    Mekanisk har jeg næsten kun lovord til overs for nævnte corsa. Den er satme solid og kan holde til det meste. Særligt henover en vinter ville jeg mekanisk sætte alt på corsa i forhold til peugeot. Udvendigt, ja, er en bil rustet halvt væk, så hold dig fra den! Ingen tvivl om det... du må få afgjort hvor slemt det helt reelt står til og så handle ud fra det. Man kan dog sige, at rust trods alt er lang tid om at aflive en bil, en alvorlig mekanisk defekt eller tilsvarende kan gøre det på et øjeblik!!
    Ikke noget helt lige til valg!
    Ville næsten ønske jeg kunne lure med...hehe...
    Vil du ud med prisen for dem?? Ku være lidt interessant...

• #5   30. okt 2013 Min mormor er nu ganske tilfreds med sin 106'er som har kørt uden problemer siden de fik den af ny for over 15 år siden.
    Men en racer er det nu ikke.. og så er hendes en diesel.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
    #6   30. okt 2013 Jeg ville vælge peugeoten alene ud fra den grund jeg selv har en magen til bare anden motor og så fra 1994 og den har først min bror haft fra ny og de sidste 10 år har jeg haft den som bil nummer to der køre mig til og fra arbejde hverdag uden nogle nævneværdige problemer og da den er hel galvaniseret er der stortset intet rust bevares der har været lidt små problemer med lys kontakter og varmeblæser men aldrig nogle alvorlige store ting og da det er en 1.1 du kigger på er de sjældent tidligere ejet og voldkørt af unge så den ville klart være mit valg

• #8   31. okt 2013 Hvad ligger dit Buget på ?

Kommentér på:
Vinterbil: Peugeot eller Opel? ;)

Annonce