{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.949 visninger | Oprettet:

nogle lejere hos syddan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Kæresten og jeg har netop lige indgået lejeaftale med syddan om en lejlighed i nykøbing F.
Vi opdager først bagefter at lejligheden har store fejl og mangler, og tegn på at der har været husdyr.
Jeg har nu skrevet til syddan der har sendt min mail videre til udlejeren, men har i andre nogle erfaringer med sådanne ting?

Jeg fik også at vide af syddan at når vi flytter ud skal vores depositum ligesom bruges til at nyistandsætte lejligheden - men den var altså hverken rengjort eller særlig nyistandsat da vi flyttede ind! Det synes jeg er lidt uretfærdigt

Er der nogle af jer der er lejere hos syddan, og har oplevet noget ubehageligt eller godt?
Og er der nogle af jer der, trods det ikke er tilladt, måske har haft en kat eller hund alligevel? (overvejer at få min kat med hjem fra min mor af)
og hvor tit har syddan været på besøg os jer, efter i er flyttet ind?

Jeg venter lige nu på at ejeren af lejligheden skal kontakte mig, men jeg ved desværre ikke hvor længe der går, før det sker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogle lejere hos syddan?
  • #1   12. sep 2013 Sig mig er der ikke blevet lavet en indflytnings rapport?

  • #2   12. sep 2013 Tag billeder af alt hurtigtst muligt! og kontakt dem smiley

    men ja, der burde være lavet indflytningsrapport...


  • #3   12. sep 2013 Sørg for at dokumentere alt med billeder. Og at foretage al kommunikation på skrift omkring disse ting.

    Derefter sørger i for at sende det hele til Syddan INDEN 14 dage efter overtagelsen. I har en reklamationspligt på 14 dage ifølge Lejelovens § 14 til at gøre mangler gældende.

    Derefter, medmindre andet er aftalt, så kan i kræve lejemålet rengjort ifølge Lejelovens § 9, stk. 1.

    Derudover har i i jeres aftale fraveget Lejelovens § 20 kan jeg forstå, i og med at i har skrevet under på at lejemålet skal være nyistandsat ved lejemålets ophør.
    Og det kan i roligt regnes med tolkes ordret. Lige netop pga. det forhold i jeres lejekontrakt gør at det er så meget mere vigtigt at i inden 14 dage får reklamaeret over mangler ved lejemålets overtagelse, ellers kommer i til at betale for disse når i fraflytter lejemålet.



  • #4   12. sep 2013 Husk i øvrigt at hvis det ikke er tilladt at have husdyr, så bryder du kontrakten ved at tage et husdyr ind i lejemålet, og udlejeren har derfor ret til at ophæve jeres aftale, fordi du bryder din pligt ifølge Lejelovens § 27, stk. 2. (Betingelser om husdyr er som regel nævnt i ordensreglerne).
    Står det i aftalen kan udlejeren anvende bestemmelsen i Lejelovens § 79a, stk. 2 imod jer, da i handler imod god skik og orden.

    Det kan fører til at i kan sættes ud af lejemålet hurtigere end den aftalte opsigelse hvis i trods udlejers advarsel ikke skiller jer af med husdyret igen, jf. § 79b.

    Så derfor vil jeg ikke råde dig til at holde husdyr hvis du har aftalt med udlejeren at i ikke må.


  • #5   13. sep 2013 Og lad for guds skyld vær med at sende disse billeder og fejl/mangel liste. Hop ned på deres kontor og få en kvittering for hvad og hvornår de har modtaget det!

    Men.... Hvordan kan i dog finde på at flytte ind, når i kan se at den ikke er indflytningsklar? I skulle straks ha fået ændret lejekontrakten, til at i overtog uden rengøring, maling og hvad der ellers er af skavanker.


  • Charlotte S
    Charlotte S Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   15. sep 2014 Hvor er jeg ked af jeg først ser dette opslag nu. Ville super gerne høre, hvad der blev ud af det. ? Sidder selv med en sag om Syddan.

Kommentér på:
nogle lejere hos syddan?

Annonce