3.183 visninger
|
Oprettet:
Kørekort B, Teoriprøve, vejens forløb, omgivelser, udstyr osv osv {{forumTopicSubject}}
Hej.
Synes at have hørt det med vejens forløb, udstyr, omgivelser, tilstand ikke er noget man ser i den rigtige teori prøve mere.
Er der noget om det? nogen der har været oppe for nyligt :)?
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 9
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 155 Svar: 768
feb 2012
feb 2011
feb 2012
feb 2012
feb 2011
Kørsel mangler jeg kun lidt op til selve køreprøven
Har købt adgang til prove.dk og ligger næsten altid med et par fejl for meget >:C
feb 2012
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 570
jan 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 41
Men vejens forløb bruges stadig, og det bruges hver gang der sker noget med vejen på billedet som du skal være særligt opmærksom på, fx sving, lyskryds, rundkørsler, bump mm.
Vejens udstyr bruges også, dette er du særlig opmærksom på ved manglende cykelsti på steder hvor du må køre 80km/t. Dette spørgsmål kommer dog sjældent.
Vejens omgivelser bruges hvis du køre i en skov, på parkeringsplads til boligområde, lege områder, osv.
Vejens klasse og vejens type bruges også.
Det du skal tænke over er, om du er opmærksom på tingene, eller særligt opmærksom.
Du skal være opmærksom på ALT, men kun særligt opmærksom på de ting der kan have betydning for din kørsel.
Fx er du opmærksom på cyklisten på cykelstien.
Men du er særligt opmærksom på cyklisten hvis han køre på vejen og du er nødsaget til at skulle overhale ham
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 481 Svar: 2.076
jan 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 41
Men spørgsmålene kan lyde således: Du køre ca 80km/t på en hovedvej, bilen foran kører meget langsomt, hvordan vil du forsætte?
Jeg er særlig opmærksom på vejstriberne?
Jeg er særlig opmærksom på vejens forløb?
Jeg er særlig opmærksom på modkørende?
Jeg er særlig opmærksom på nedsat vejgreb?
Kun et eksempel.
feb 2011
Det var bare om det stadig var brugt, men det lyder det som om det er, ihvertfald for de steder der ikke køre digitalt endnu
Kørekort B, Teoriprøve, vejens forløb, omgivelser, udstyr osv osv