{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Ducky
Ducky
Tilmeldt:
20. apr 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83

Paradentose i ung alder {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været et smut til tandlægen og få fjernet tandsten og generelt bare en rensning. Har ingen huller eller noget, men da jeg gik derfra sagde hun at de gerne ville se mig om 3 måneder da jeg har opbyggende paradentose.

Jeg har søgt lidt og det kan ende i at man taber tænderne åbenbart. Jeg er ikke engang rundet 21 år, og så skal jeg til og tænke på dette?
http://skt.au.dk/aktuelt/nyhed/browse/20/artikel/behandling-af-paradentose-skal-vaere-gratis/

Hvis paradentose er en sygdom, som kan ramme helt unge som mig, og som ikke er selvforskyldt, hvorfor skulle staten så ikke kunne gå ind og dække det hvis der ses på det som en sygdom?

Bevares, var jeg ryger, narkoman eller andet (aner ikke lige med narkoman) og jeg havde røget igennem 30 år, og jeg i en alder af 51 år så ville have paradentose, så skulle staten ikke betale en krone. Men hvis man allerede i en alder af ikke engang 22 år, har begyndende paradentose, som senere hen kan resultere i at man taber nogle tænder, og som kan koste meget dyrt og redde, hvorfor skulle staten så ikke kunne dække det hvis det ikke er selvforskyldt?

Som eksempel her.
http://nordjyske.dk/nyheder/naesten-gratis-at-gaa-til-tandlaege/4f2af858-7b57-4161-8f4c-5b9ad7075e79/4/1513

Men hvad så hvis man ikke er på kontanthjælp, men studerende, og man pludselig begynder og få paradentose, som kan ende op i mange tusinde kroner, så er det jo ikke selvforskyldt som for dem som kan få det dækket når de er på kontanthjælp, for skal de have lavet huller, rensning, bedøvelse osv... så er det vel fordi at de ikke har passet tænderne ordentligt. Der er man jo ikke selv skyld i at man har en tandsygdom, som paradentose jo egentlig er, i en alder af ikke engang 22 år.


Nå, nogle som har haft noget lignende? Og hvis det er opbyggende, hvad skulle i så igennem? Og hvad endte det med og koste? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Paradentose i ung alder
  • #1   25. jun 2013 Opbyggende paradentose er i og for sig ikke så godt da nedbrydningen så er igang. Normalt hjælper det med bedre tandbørstning, du skal bruge cirkelbevægelser og komme godt ned mod tandkødet, der skal være almindeligt "tryk" på tandbørsten, du skal forvente tandkødet vil bløde den næste uge. Tandsten er gamle bakterier der er størknet fast, evt. kan du have meget kalk i dit spyt (normalt), der så ikke er helt skidt da folk med forhøjet kalk har mindre chance for huller. Jeg er tansklinikassistent til hverdag for resten, smiley . Det kan også hjælpe dig at bruge lidt tandtråd

  • Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #2   25. jun 2013 Og hvad kan jeg så forvente at der sker om 3 måneder?
    De sagde at de gerne ville se mig igen om 3 måneder da de kunne se jeg havde opbyggende paradentose. Sagt på en anden måde så efter tandrensningen og fjernelse af tandsten, er jeg nu begyndt og kunne mærke en smule af undersiden af en fortand i undermunden smiley Det selvfølgelig med tungen jeg kan mærke det smiley


  • #3   25. jun 2013 Samme her... Jeg købte en go el tandbørste og det hjalp meget. Hvis jeg passer børstningen, kan jeg nu holde det helt nede og går kun til kontrol én gang årligt

Kommentér på:
Paradentose i ung alder

Annonce